PDA

View Full Version : Yamaha of Squier



Mudskipper
14 april 2008, 15:33
Hoi iedereen,

Even een beetje advies nodig. Ik heb een Squier Precision Special getest, vond hem wel leuk, comfortabel, klonk ook goed ook al heb ik weinig ervaring. Maar ik heb zo veel slechte recensies gelezen dat ik overweeg een Yamaha BB414 te kopen ipv een Squier. De BB heeft maar een volume knopje ipv twee op de Squier, en kost ± 100euro meer maar de recensies zijn allemaal goed.
Heeft iemand ervaring / een mening? Alvast bedankt!

Zamalan
14 april 2008, 16:09
Hoi iedereen,

Even een beetje advies nodig. Ik heb een Squier Precision Special getest, vond hem wel leuk, comfortabel, klonk ook goed ook al heb ik weinig ervaring. Maar ik heb zo veel slechte recensies gelezen dat ik overweeg een Yamaha BB414 te kopen ipv een Squier. De BB heeft maar een volume knopje ipv twee op de Squier, en kost ± 100euro meer maar de recensies zijn allemaal goed.
Heeft iemand ervaring / een mening? Alvast bedankt!

Overal waar ik lees/kom/kijk is het unanieme oordeel: Yamaha is retegoed voor het geld.

J-sus Rulez
14 april 2008, 16:34
één raad: eerst eens spele op die yamaha... als die je niet bevalt dan mag je er nog zoveel geld aan spenderen als je wilt.
En hoe ga jij ervanuit dat als iemand zegt dat ie goed is dat die effectief goed is? Als jij de squir leuk vind, dat is al een voordeel, vind je er een (door te spelen, zoeken) die je nog leuker vind, koop deze dan...

Mudskipper
15 april 2008, 23:20
Dank voor alle advies, ik heb ze allebei gespeeld en ik vond ze allebei leuk. Ik moet ze maar nog eens spelen en vergelijken maar ik denk dat ik kan beter voor de Yamaha gaan.

hansli
16 april 2008, 01:13
zou ik zeker doen als de keus alleen tussen deze 2 gaat.

de yamaha mag dan weinig persoonlijkheid hebben, ze spelen wel fijn, en als je een bas voor weinig zoekt en wilt evt. toch al vrij snel naar wat anders, is de yamaha heel makkelijk te verkopen....

HANNESSTINKT
22 april 2008, 17:26
ik zou voor de yamaha gaan squire is naar mijn mening het geld niet echt waard ik vind ze nogal afgeraffelt en niet zo duurzaam (oja en de 2e volume knop is waarschijnlijk een ''tone'' knop)

Saf
22 april 2008, 19:32
yamaha heel makkelijk te verkopen? Ik denk dat je een squier sneller door verkocht krijgt. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

de yamaha is wel goed voor het geld, maar als je wat selecteerd kun je ook een erg goede squier tegenkomen. Het is een beetje geluk hebben.

Persoonlijk zou ik voor de squier gaan, maar dat is voor 75% cosmetisch van aard

dejohan
22 april 2008, 19:57
Yamaha BB414 is bijna een legendarisch model, heel bekend, dus doorverkopen zal geen probleem zijn.

Squier: ga voor de Standard series (ik denk dat die precision special daar bij hoort) of de Vintage modified series, blijf weg van de affinity, bullet en andere series.

Mr.Fingers
22 april 2008, 20:01
Yamaha BB414 is bijna een legendarisch model, heel bekend, dus doorverkopen zal geen probleem zijn.

Squier: ga voor de Standard series (ik denk dat die precision special daar bij hoort) of de Vintage modified series, blijf weg van de affinity, bullet en andere series.

Dikke +1. Die Squier STD. Precision is EN veelzijdig, EN goed gebouwd En redelijk goedkoop!

OJJVZ
23 april 2008, 19:03
Tegenwoordige affinity's zijn eventueel nog te harden (voor de beginner) de tegenwoordige serie is gemaakt van hout! :|
maar wat je ook doet, niet 1 nemen van ongeveer vlak voor 2002? Dat is multiplex-crap, zoals die van onze school .. ¬¬

Blast
21 mei 2008, 18:06
Ik heb zelf een BB414, en hijs echt retegoed =D
Hij speelt echt heerlijk, en het geluid is ook nog eens vet =D
op een squire heb ik nog nooit gespeeld, dus ik weet niet hoe zon ding klinkt.

Maar waarschijnlijk heb je al een keuze gemaakt gezien de datum van de post :P

DeGecko
23 mei 2008, 15:45
Ik verkoop zelf basgitaren (ALLEEN basgitaren) en ik zou absoluut de Yamaha aanraden...
De BB-series zijn makkelijk kwijt te raken, voor hun prijs zéér kwalitatief en spelen lekker.
De Squiers zijn écht niet zo goed, dan ben je beter af me Washburn, Ibanez of Yamaha in dezelfde prijsklasse...

Zelf heb ik nog een aangepaste Yamaha BB 5 string...
Speelt lekker, kan hem echt ni weg doen :D