PDA

View Full Version : Delay



bastiaanvanbeek
14 april 2008, 13:44
ik ben opzoek naar een delay pedaal, die qualitatief gewoon heel goed is.
mijn budget is ongv. €200, maar ik wil misschien ook nog wel wat meer betalen, als daarmee de qualiteit ook beter is.
het maakt niet zo veel uit of het AD is of DD, als ie maar goed klinkt, en de functies die erop zitten hoeven ook niet zo uitgebreid te zijn.
kan iemand mij wat goeie tips geven??

artnaz
14 april 2008, 13:57
Zoals je het zegt komt het er op neer dat alles kan, en zo kunnen we je niet helpen.

Ten eerste zou ik toch echt even uitzoeken of je analoog of digitaal (eventueel met "digitaal analoog") wilt.

Verder... Maximale delay-tijd? Tap-tempo?

MarkV
14 april 2008, 14:01
ik ben opzoek naar een delay pedaal, die qualitatief gewoon heel goed is.
mijn budget is ongv. €200, maar ik wil misschien ook nog wel wat meer betalen, als daarmee de qualiteit ook beter is.
het maakt niet zo veel uit of het AD is of DD, als ie maar goed klinkt, en de functies die erop zitten hoeven ook niet zo uitgebreid te zijn.
kan iemand mij wat goeie tips geven??

De MXR Carbon Copy is wel aardig (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?AttributeValue_1=&SearchCategoryUUID=TFfVqHzlxDYAAAEVdRxWf70R&Manufacturer=Dunlop&PriceRange=&firstSelection=1)

Analoog, klein en stevig. Vond het een fijn pedaal en klonk goed. Ik vond deze wel een beetje 'op de achtergrond', het delay effect is niet erg overduidelijk aanwezig maar juist subtiel. Maar dat vind ik juist prettig, maar is misschien minder geschikt voor U2 achtige stukken met veel en overduidelijke delay.

the feable
14 april 2008, 17:05
Maxon AD999 een van de mooiste delays die ik gehoord heb. Net iets boven je budget ( 265,-) Maar dan heb je ook wel een erg mooie delay.

dml
14 april 2008, 19:06
Over ongeveer 14 dagen komt de Carl Martin Echotone op de markt. Adviesprijs is € 249,- dus in de winkel zal hij hoogstwaarschijnlijk lager uitkomen. Misschien wel een hele aardige!!

artnaz
14 april 2008, 20:46
Maxon AD999 een van de mooiste delays die ik gehoord heb. Net iets boven je budget ( 265,-) Maar dan heb je ook wel een erg mooie delay.Mee eens! Alleen heel, heel erg jammer dat hij niet in de FX-loop kan, en daardoor de delay nergens naar klinkt bij wat higher gain... :(

Er moet trouwens binnenkort een nieuwere versie uitkomen (AD999Pro). Ik zie een paar extra knopjes, maar ik hoop ook dat ze dat "probleem" met de FX-loop ook opgelost hebben!

http://img3.freeimagehosting.net/uploads/9eb63abef5.jpg
Over ongeveer 14 dagen komt de Carl Martin Echotone op de markt. Adviesprijs is € 249,- dus in de winkel zal hij hoogstwaarschijnlijk lager uitkomen. Misschien wel een hele aardige!!Volgens mij is hij op de Delayla XL gebaseerd, maar met andere functies, toch? De Delayla XL vond ik niet echt analoog klinken, maar verder een prima pedaal.

Mi-J'Den
14 april 2008, 23:21
Met dat budget zou ik ook zeker de TC Electronic Nova Delay testen. Die is trouwens wel uitgebreid qua mogelijkheden. Wat betreft analoog / digitaal dat kun je allemaal instellen. Ik heb er erg goede ervaringen mee. Ik moet er wel bij zeggen dat je 'm beter in Duitsland kunt halen, aangezien 'ie in Nederland weer wat te ver boven je budget is.

artnaz
14 april 2008, 23:24
Met dat budget zou ik ook zeker de TC Electronic Nova Delay testen. Die is trouwens wel uitgebreid qua mogelijkheden. Wat betreft analoog / digitaal dat kun je allemaal instellen. Ik heb er erg goede ervaringen mee. Ik moet er wel bij zeggen dat je 'm beter in Duitsland kunt halen, aangezien 'ie in Nederland weer wat te ver boven je budget is.Yep, ik heb hem nu ook, en alleen maar lof (echt waar!). :)

Alleen de Maxon klonk nog mooier/warmer/ronder/ruimer, maar die kon de loop niet aan, heeft geen handige patches, tap-tampo, display, reverse delay, etc. Dus deze blijft echt een hele lange tijd denk ik.

Mitch
14 april 2008, 23:35
De klank kan dus helderder of doffer bedoel je. Delays waarbij je kunt regelen of -ie analoog is of digitaal zou wel erg bijzonder zijn ;)
Afijn, bastiaan, als je in de zoekfunctie op 'delay' in de topic titel zoekt binnen dit subforum dan kom je een behoorlijk aantal reviews tegen van delays, er zijn er best wat geweest de laatste maanden.

artnaz
14 april 2008, 23:45
De klank kan dus helderder of doffer bedoel je. Delays waarbij je kunt regelen of -ie analoog is of digitaal zou wel erg bijzonder zijn ;)Ik snap je niet? Ik zeg alleen dat de (analoge) Maxon wat klank betreft toch beter klinkt, en de (digitale, met analoge simulatie) Nova Delay erg goed klink, en veel handige features heeft.

Of bedoel je iets anders?

Mitch
15 april 2008, 09:41
Nee sorry, ik wilde Mi J'Den quoten maar ik drukte op 'reageren' in plaats van op 'quote' :satisfie:


Die is trouwens wel uitgebreid qua mogelijkheden. Wat betreft analoog / digitaal dat kun je allemaal instellen.

the sure thing
15 april 2008, 13:17
De TC electronic delay kost in NL EUR 250,- in Duitsland EUR 230,-.

Fragedallic
16 april 2008, 16:01
Toch maar weer naar het budget kijkend....
Ik heb zelf goede ervaring met de Visual Sound H2O (v2). Is een hybride (analoog/digitaal) delay/echo met mooie warme toon + een hele mooie analoge chorus. 2 pedalen in 1 voor €169,-

http://www.visualsound.net/v2h2o.htm

MadSteven
23 april 2008, 20:35
En nog steeds geen tap-tempo.


Vind ik dan wel weer belangrijk op een delay (en phaser... en flanger... Ik ben me er eentje, ik weet het)

Rutger
23 april 2008, 20:38
Ik snap nog steeds niet waarom niet elk pedaal is voorzien van een expressie pedaal... ik ben me er ook eentje

MadSteven
24 april 2008, 03:26
Laat me raden, tis dat we allebei geen verstand hebben van pedaaltjes bouwen, anders zouden we nu samen naar de Kamer van Koophandel stappen om een mod-bedrijf te beginnen? :D


Leek me tof. Auto-wahs ombouwen met een plug waarin je een expressiepedaal kan stoppen. Wereld-idee :D

the sure thing
25 april 2008, 21:36
Auto-wahs ombouwen met een plug waarin je een expressiepedaal kan stoppen. Wereld-idee :D Geweldig :seriousf: