PDA

View Full Version : Live orkest gebruiken



Magic Bean
14 april 2008, 13:06
We hebben met onze band in de studio een nummer opgenomen met verschillende orkestpartijen erin.
Deze wil ik, als toetsenist, live afspelen. Het liefst via een midi-trigger met een rackunit.
Ik zal gebruik maken van een clicktrack om erbij mee te spelen, dus dat is het probleem niet.

Welk apparaat raden jullie aan te gebruiken om superieure kwaliteit WAV af te spelen?
Het gaat dan wel om een bestand van meer dan 200 MB.

ruezzz
14 april 2008, 15:23
Ik zou daarvoor een HD-recorder gebruiken.
Onze band gebruikt daarvoor een Korg D-888.
De originele partijen schrijf ik weg naar 3 even lange wavs.
Links, rechts en de clicktrack. De wavs kun je eenvoudig via USB in een song plaatsen. (Interne schijf van 40Gb)
De Korg heeft de mogelijkheid om deze sporen gescheiden uit te sturen, zodat je L/R rechtstreeks naar PA (en/of monitor) kunt sturen en de click separaat naar je monitoring/in-ear. Werkt als een tierelier.

Onze drummer start de songs met de hand, maar wellicht zijn er ook systemen (misschien kan het zelfs met deze) waarmee je de tracks via midi kunt (misschien tegelijk met song-presets in je keyboards) starten. De Korg D-888 is geen rack-unit, maar HD-recorders zijn er ook in rackformaat, even googlen (ik zie zo snel even geen geschikte kandidaat). Optie zou zijn om de Korg bovenop je rack te monteren, met een afneembare deksel (even de case aanpassen).

Magic Bean
14 april 2008, 15:41
Mooi ding die Korg. Alleen niet wat ik zoek.
Ik heb al een mixer die ik gebruik om mijn signalen te regelen, dus een extra mixer in een HD-recorder is dan dubbel.
Momenteel hangt mijn rack aan de onderkant van mijn piano/synth standaard. Hierin zit momenteel nog gitaarspul, maar er komt op termijn een extra soundmodule in.
De overige ruimte wil ik dan gebruiken voor het betreffende apparaat.
Ik zal eens zoeken naar die apparaten in rackformaat.

Dirk_Hendrik
14 april 2008, 15:48
Ik smijt em effe naar recording OK?

bert k
14 april 2008, 17:59
Wat dacht je van een doodgewone CD-speler?

Neem je zo'n DJ-speler, kan je hem perfect scherp zetten, en misschien zijn ze er wel met midi.

TimmU
14 april 2008, 19:15
Ik heb een mengpaneel met 3 Start uitgangen erop , via gewone jack kabels. Die kunnen in je draaitafel,CD-speler, drumcomputer enz, en de knoppen zitten gewoon op je mengpaneel om iets aan of uit te zetten. misschien is zoiets wat je zoekt?