PDA

View Full Version : Boss GT8 of betere alternatieven?



paulbekkers
14 april 2008, 12:07
Kijk eens aan! Weeeeer een topic van iemand die verzuipt in alle keuze aan effectmateriaal.

Momenteel gebruik ik een GT5 met extra expressiepedaal en haal alle scheur uit mijn versterker (Laney VC50, soms i.c.m. een crunchbox, binnenkort i.c.m. een Maxon 808 en SD Tweakfuzz).

Nou zat ik te twijfelen of ik (wanneer het budget het toelaat) zou willen overstappen naar een GT8. Het voordeel van de GT8 is dat ik het signaal kan splitten en de verschillende kanten apart kan bewerken. Bijvoorbeeld 2 ongelijk lopende tremolo's over het signaal. Daarnaast zijn er nog wat extra handigheidjes in de GT8. Nadeeltje is wel dat er weer een aparte adapter aan hangt....

Zijn er andere multi-effects die dit ook kunnen? Suggesties voor in een rack zijn ook welkom. Volgens mij kunnen zowel de TC Electronics G-Force, als de Rocktron Intellifex en Xpression dit niet.

paulbekkers
14 april 2008, 20:25
hmm, lijkt alsof iedereen een beetje moe wordt van dit soort vragen.

Begrijpelijk.

(stiekeme bump..)

artnaz
14 april 2008, 21:17
Ik vind de Voxen wel lekker klinken. Over de Zoom 9.2tt is men over het algemeen ook enthousiast dacht ik, maar de 2.1u viel me erg tegen, en ik ben bang dat zijn grotere broers niet beter klinken.

Verder ben ik erg te spreken over de Line6 spul als je over digitaal praat. Geen ervaring met die nieuwe X3 serie, maar dat lijkt me wel wat.

Dus gewoon proberen om de Boss, Vox, Zoom en Line6 te testen... :satisfie:

zeppo
14 april 2008, 23:39
Koop gewoon een Axe-FX (Ultra) (http://www.fractalaudio.com/sounds.html)
Schijnt best wel goed te klinken :D

Wel ffe geduld hebben, ze zijn nl. altijd uitverkocht ....

paulbekkers
15 april 2008, 09:02
Koop gewoon een Axe-FX (Ultra) (http://www.fractalaudio.com/sounds.html)
Schijnt best wel goed te klinken :D

Wel ffe geduld hebben, ze zijn nl. altijd uitverkocht ....

Dat is wel onwijs veel geld.
Als hij al verkrijgbaar is.

Niet echt een goede optie...

paulusdeBKB
15 april 2008, 09:39
De apparaten van Boss staan bekend om hun goede routingmogelijkheden. De GT-8 klinkt prima imho, Digitech heb ik de laatste jaren niet zo gevolgd maar een aantal van hun (oudere) 19" apparaten kunnen kanalen volgens mij ook volledig gescheiden bewerken.

the feable
15 april 2008, 11:05
Betere Alternatieve