PDA

View Full Version : Jarig? => Peavey delta Blues



rocker_71
14 april 2008, 11:10
Omdat ik vandaag weer een jaartje ouder ben geworden, heb ik mijzelf een mooi kado doen toekomen: een heuse buizenamp. Omdat ik mijn verjaardag al wat langer zag aankomen, hield ik marktplaats nauwlettend in de gaten voor een goede blues/rock buizenversterker van een euro of 400. Eerst dacht ik goedkoop een Marshall JTM30 te scoren, maar de vermeende onbetrouwbaarhied van die amps hield mij toch tegen.

Ook keek ik uit naar de Peavey delta blues. Deze had ik al een keer bij feedback getest en overtuigde zeer. Paar weekjes terug stond er een Peavey DB op MP. Blijkt de adverteerder een bekende beginnende blues muzikant te zijn: Stefan Schill (http://www.stefanschill.com/). Dat is wel leuk dus. Bijkomend voordeel: mocht hij helemaal doorbreken, dan wordt mijn amp heel veel waard :seriousf:. Geintje, maar wel erg tof om even bij hem langs te gaan in Dordrecht. Jonge knaap (net achttien), heb even op zijn telecaster mogen spelen om de Peavey te testen. Dit jaar komt ie 2x naar Zoetermeer, dus ik zal hem nog wel live aan het werk zien.

Anyway, de amp gekocht. Omdat niet bekend was hoe oud de buizen waren, heb ik vorige week wel de Sovtek pramp buisjes vervangen door JJ ECC83S dingen en deze week vervang ik de eindbuizen ook voor JJ's. De amp heeft een fixed bias, dus dat is wel relaxed.

Nou, genoeg info, let's see some pictures!

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/Peaveydeltabluesfront.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/Peaveydeltabluesback.jpg

rocker_71
14 april 2008, 11:11
Closup van de buizen sectie.
3x12AX7 en 4x EL84 eindbuizen.
(vraagje: 3 vd 4 eindbuizen hebben zwarte vlekjes op het glas. Betekent dat dat ze op zijn, of is dat normaal?)

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/Peaveydeltabluestubesection.jpg

skabouter
14 april 2008, 11:12
Hoi rocker
Van harte met je verjaardag nog. En ook gefeliciteerd met je nieuwe amp. heb ik 1x gehoord, primalekkere amp. Sws zijn al die tweed peaveys hardstikke goed.
en, gbruik je hem in combinatie met je megapedalboard? werkt die nog een beetje? :D

rocker_71
14 april 2008, 11:14
He ska, je bent wel heel snel, ik moet mijn laatste foto nog plaatsen =]. Maar wel bedankt voor de felicitaties. Het mega board neem ik het liefst wel mee, maar soms hebben we ruimtegebrek in de auto en dat neem ik alles los mee.

Laatste foto, samen met mijn gitaar:

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/PeaveydeltabluesandHighwayone.jpg

almarvk
14 april 2008, 11:21
Gefeliciteerd! Mooie amp!

bass blom
14 april 2008, 11:38
onwijs cool ding ja, gas :cheerup:

Eko
14 april 2008, 11:50
Mooie amp! De vlekjes op de buizen zeggen, naar mijn weten , niets over de slijtage van de buizen. Gewoon een paar jaar spelen dus.

MarkV
14 april 2008, 11:57
Leuke versterker! Heb zelf het broertje, de Classic 30 en ben er nog steeds blij mee.

Zit er nu een andere speaker in? Zo ja, welke?

rocker_71
14 april 2008, 12:07
De classic 30 heb ik ook getest in de winkel. Is ook een heerlijk ding.

Voor zover ik weet is dit de origenele speaker. Maar tegenwoordig zit er een Blue marvel sticker op, wrs was dit bij de oudere series niet het geval. Weet ik eigenlijk niet precies.

Rinze
14 april 2008, 12:11
Ik zou wel nog iets voor de buizen langs zetten, stuk hout of iets dergelijks, ze zijn nu wel erg kwetsbaar. Volgens mij moet je de bias wel degelijk af (laten) regelen na vervanging van de eindbuizen. Moet bij mijn Classic 30 in ieder geval wel. Mooie versterker trouwens.

Fender75
14 april 2008, 12:32
Mooie versterker, en klinkt als een klokje!

MarkV
14 april 2008, 13:53
Ik zou wel nog iets voor de buizen langs zetten, stuk hout of iets dergelijks, ze zijn nu wel erg kwetsbaar. Volgens mij moet je de bias wel degelijk af (laten) regelen na vervanging van de eindbuizen. Moet bij mijn Classic 30 in ieder geval wel. Mooie versterker trouwens.

Volgens mij niet. De tweed Classic 30 heeft een fixed bias. Er is een wel een modificatie die je kan (laten) doen waarna je met een potmeter de bias kan afstellen.

Om het bias probleem op te vangen, kan je geselecteerde buizen ervoor bestellen bij eurotubes. Die worden dan gematched door ze, speciaal voor jouw versterker.

guitarguru
14 april 2008, 14:12
Volgens mij niet. De tweed Classic 30 heeft een fixed bias. Er is een wel een modificatie die je kan (laten) doen waarna je met een potmeter de bias kan afstellen.

Om het bias probleem op te vangen, kan je geselecteerde buizen ervoor bestellen bij eurotubes. Die worden dan gematched door ze, speciaal voor jouw versterker.

Zouden daar die zwarte vlekjes voor bedoeld zijn? Een soort merktekens voor een gematched viertal. Misschien eentje dus een keer vervangen?
Of zitten de vlekjes niet aan de buitenkant op het glas?

Nog gefeliciteerd overigens, met je verjaardag en met je mooie amp. :rockon:

rocker_71
14 april 2008, 15:07
Volgens mij niet. De tweed Classic 30 heeft een fixed bias. Er is een wel een modificatie die je kan (laten) doen waarna je met een potmeter de bias kan afstellen.

Om het bias probleem op te vangen, kan je geselecteerde buizen ervoor bestellen bij eurotubes. Die worden dan gematched door ze, speciaal voor jouw versterker.

Ik bestel ze via Niek van tonefactory.nl. Hele goede vent, die erg behulpzaam is. Hij matches ze voor noppes. Ik zal hem eens vragen of dat ook speciaal voor dit type amp is.
Wat betreft de bias. Ik heb contact gehad met Peavey en deze bevestigden de fixed bias en zeiden dat het een kwestie is van plug&play.

Mr.Fingers
14 april 2008, 15:17
Gelukkige verjaardag! En m'n complimenten met de versterker. Het zijn erg leuke dingetjes (mooie HW1 strat die je ook hebt trouwens)

Rinze
14 april 2008, 16:04
Er zittne geen meetpunten aan de achterkant en ook niet van die instelpunten. Maar binnenin kun je de Bias wel degelijk instellen met een schroef.

skabouter
14 april 2008, 16:36
Leuke versterker! Heb zelf het broertje, de Classic 30 en ben er nog steeds blij mee.

Zit er nu een andere speaker in? Zo ja, welke?

ja een 15inch, die wat meer bass afgeeft, lekker voor jazzy sounds.

rickert
14 april 2008, 16:43
Goede keus maat 8-) Have fun ermee!

Luke-wannabe
14 april 2008, 17:27
Tof, Otto. Congrats!

rocker_71
14 april 2008, 21:21
Tanx allemaal =]

heb nog even een fotosjoppie gedaan:

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/Peavey_delta_blues_7inverse.jpg

zeppo
14 april 2008, 23:26
Nou Fotoshoppie: is maar negatief, dat kan zelfs IrfanView ;-)

Maar congrats: ik jaloers, had bijna drie weken geleden zo'n amp voor weinig op de kop getikt (in DE), maar twijfelde iets te lang ... K met peren.

En als Peavey adept moet ik toch een Classic of Delta Blues hebben ....

bass blom
15 april 2008, 10:42
ik misschien ook jarig morgen :D

http://www.realguitars.de/git/delta115.jpg

Lexvandoef
15 april 2008, 12:00
wat, ga je ook zo'n ding halen?

bass blom
15 april 2008, 12:11
wat, ga je ook zo'n ding halen?

ja, morgen 1 uitproberen, 15 inch blue marvel en als het lekker is mag ie mee :D

guitarguru
15 april 2008, 12:25
ja, morgen 1 uitproberen, 15 inch blue marvel en als het lekker is mag ie mee :D

En hij is lekker!!!! :)

Ik weet de uitslag al wel. Heb er zelf ook een gehad, wat een zalig clean geluid met een mooie galm. Heb hem weggedaan vanwege alle hype rondom de Vox AC-15, maar kwa warmte kan ik er niet lyrisch genoeg over zijn hoor. Top.

rocker_71
15 april 2008, 12:28
ja, morgen 1 uitproberen, 15 inch blue marvel en als het lekker is mag ie mee :D

Goed plan, maarre ... je bent toch pas in november jarig?

bass blom
15 april 2008, 21:00
Goed plan, maarre ... je bent toch pas in november jarig?

ja, ik ben nog niet jarig.. en? :D

rocker_71
15 april 2008, 22:17
ja, ik ben nog niet jarig.. en? :D

Gelijk heb je! =]
Ben benieuwd naar je ervaringen morgen.

bass blom
15 april 2008, 22:24
en anders ik wel :D
heb jij nou ook die 15 inch blue marvel?
heb je al een soundclipje geplakt? :D

rocker_71
15 april 2008, 22:35
en anders ik wel :D
heb jij nou ook die 15 inch blue marvel?
heb je al een soundclipje geplakt? :D

Die van mij heeft geen sticker op de speaker. Deze is sowieso wel 15 inch en ik neem aan dat het een blue marvel is.

Soundclipje wordt moeilijk, ik heb daar geen spullen voor thuis.

bass blom
15 april 2008, 22:43
Die van mij heeft geen sticker op de speaker. Deze is sowieso wel 15 inch en ik neem aan dat het een blue marvel is.

Soundclipje wordt moeilijk, ik heb daar geen spullen voor thuis.

volgende verjaardag dus :D

Luke-wannabe
15 april 2008, 23:39
Blue Alnico, Blue Marvel... Ik kan geen blauwe speaker meer zien :D

drap
16 april 2008, 00:06
Volgens mij niet. De tweed Classic 30 heeft een fixed bias. Er is een wel een modificatie die je kan (laten) doen waarna je met een potmeter de bias kan afstellen.

Om het bias probleem op te vangen, kan je geselecteerde buizen ervoor bestellen bij eurotubes. Die worden dan gematched door ze, speciaal voor jouw versterker.

Wel of geen fixed bias, je moet altijd gematchde eindbuizen hebben normaliter, dat heeft er dus niks mee uit te staan.

Rocker, gefeliciteerd met den nieuwe aanwinst!

TimmU
16 april 2008, 01:00
Blue Alnico, Blue Marvel... Ik kan geen blauwe speaker meer zien :D
Nou echt wel. de laatste tijd hoor ik eigenlijk niet eens zoveel verschil, alles klinkt lekker, dus zo selectief ben k echt niet meer.

bass blom
16 april 2008, 22:41
en of ik jarig ben :cheerup:

man, wat een feest, wat een vette shit brute bak is die delta blues.
ziet er als nieuw uit. mooie kooi om de buizen heen, hoes erbij, geen footswitch.
2 a 3 jaar oud? geen echt koopje, normale prijs denk ik, 450.

had de les paul mee, ff geprobeerd daar, nix mis mee, toen later bij zwager ff met neefje op drums gejamd.
whoo wat kan dat ding lekker gillen en janken en kreunen!

en kolere wat hard ook :eek:

maar welke idioot bedenkt een boostknop die je niet met footswitch kan schakelen?

en op de terugweg was het spannend om de auto met dat ding, maar enger mijn les paul..
te parkeren om even ergens wat geestverruimende grassen te kopen :chicken:

http://www.hetgelegevaar.nl/bass08rig.jpg

rocker_71
16 april 2008, 23:13
haha, gefeliciteerd Blom!!

Goed man, de prijs is ook okee, zelfde als ik, maar ik had er geen hoes bij :sneaky:.

Footswitch moet ik ook nog bestellen, jammer dat de reverb daar niet mee te bedienen is. Heb jij trouwens een tube guard aan dde achterkant? Die probeer ik ook te bestellen via Peavey.

Veel plezier ermee, gaat vast wel lukken denk ik!!

bass blom
16 april 2008, 23:15
zwarte kooi, vierkant gaas, dik.
8 x 8? cm over de breedte van de versterker, lijkt af fabriek.
zal straks ff foto posten, nu tijd voor de strat :strat:

bass blom
16 april 2008, 23:58
zoals gewoonlijk een mic sennheiser soort van lukraak voor de speaker gezet.
had eerst hele harde rammel, plaatje onderaan, gaffa overheen gedaan :D
en dan voor de knuistweg wat stratslierten :p

http://www.hetgelegevaar.nl/deltabluestrat1.mp3

Lexvandoef
16 april 2008, 23:59
Gaaf bass, die dingen zijn echt leuk voor bleusy stuff!

clippie?

bass blom
17 april 2008, 00:14
http://www.hetgelegevaar.nl/deltabluesback.jpg

rickert
17 april 2008, 00:18
Geile gore blues zeg ik u!

bass blom
17 april 2008, 01:02
nu ook nog smeriger en met geile custom :cheerup:
(sennheiser op 3 meter afstand, compressie en enige EQ)

http://www.hetgelegevaar.nl/deltabluelespaul1.mp3

:lp:

Rinze
17 april 2008, 09:01
Klinkt lekker Bass, maar je hebt zeker de boost ingeschakeld? Zonder is ie wat helderder, tenminste mijn Classic 30 wel. Wat meer Marshall zeg maar.

almarvk
17 april 2008, 09:04
Blijft super gaaf! Echt bang for the buck! Zeer ondergewaardeerd en dat is maar goed ook, want dat houdt de prijs laag :)

bass blom
17 april 2008, 09:05
tuurlijk de boost in :D
ik heb al een marshall!
het is een beetje een poor mans boogie geloof ik dan :p

yalexw
17 april 2008, 09:37
Coole versterker is dat:), heb zelf de classic 30 ook zeker niet mis al zeg ik zelf. Maar gefeliciteerd nog allebei met jullie aankoop.

bass blom
17 april 2008, 10:33
echt onwijs gaaf ding en de mijne is gewoon als nieuw.

http://www.hetgelegevaar.nl/deltabluesnr.jpg

2005 in serienummer.. 2005 dus?

wel idioot dat die twee blikjes voorop met 4 spijkertjes niet vastzitten, rammelen als een malle.

electro harmonix russia ecc's zitten erin.
heb nog niet gezien wat de EL's zijn.

rocker_71
17 april 2008, 10:40
electro harmonix russia ecc's zitten erin.
heb nog niet gezien wat de EL's zijn.

Stom he, de buizen zitten verkeerd om (label naar de speaker toe). Ik moest ook al met een spiegeltje kijken welke buizen erin zitten.

almarvk
17 april 2008, 11:10
echt onwijs gaaf ding en de mijne is gewoon als nieuw.

http://www.hetgelegevaar.nl/deltabluesnr.jpg

2005 in serienummer.. 2005 dus?

wel idioot dat die twee blikjes voorop met 4 spijkertjes niet vastzitten, rammelen als een malle.

electro harmonix russia ecc's zitten erin.
heb nog niet gezien wat de EL's zijn.
Die spullen van Bob zie je steeds maar weer terug komen :)

bass blom
18 april 2008, 09:34
maar dan over de HB 412 V30 is het nog een flinke trap lekkerder :cheerup:

http://www.hetgelegevaar.nl/deltabluestratV30.mp3

rocker_71
22 april 2008, 16:07
Heb net de eindbuizen ook vervangen door JJ's. :dance:
Klint weer als een klokje. Die oude buizen waren al behoorlijk op leeftijd denk ik, want de pinnetjes zagen er wat verkleurd uit.


(alleen voor die tubeguard schijnt een lange wachttijd te zijn :angry:)

rocker_71
12 juni 2008, 14:41
http://www.hetgelegevaar.nl/deltabluesback.jpg

Hey Bass, zit ik een heel bericht te typen, zit je mailbox vol. :satisfie:
Ik heb eindelijk een tube guard voor de Peavey DB. klein vraagje hierover
Moet de bovenkant vd tube guard helemaal strak tegen de onderkant vh 'zilveren blok', of moet daar juist wat ruimte tussen?
Hopelijk is de vraag duidelijk..
Groet,
Otto

bass blom
12 juni 2008, 14:45
oeps, ja die zat helemaal vol zag ik :D

ehm.. bedoel je dat gazen kippehok?

edit ff gekeken, ligt er nog af bij mij, maar zat gewoon tegen het chassis aan zo te zien ja.

rocker_71
12 juni 2008, 14:53
Ja, dat gazen ding bedoel ik.
Ik heb nl een tube tamer erop zitten en dan kan ik de guard niet tegen het chassis aan monteren. Zou dat een probleem zijn ivm resoneren enzo, denk je?

bass blom
12 juni 2008, 14:56
Ja, dat gazen ding bedoel ik.
Ik heb nl een tube tamer erop zitten en dan kan ik de guard niet tegen het chassis aan monteren. Zou dat een probleem zijn ivm resoneren enzo, denk je?

lijkt me niet, bij mij klemt ie flink tussen de behuizing.
en anders, er resoneert al genoeg aan het hele ding dus dat kan er wel bij :D

maar het is gewoon bescherming voor je buizen, al zit ie 1 cm van het chassis af, maakt niets uit.

Rinze
12 juni 2008, 15:55
Bij mijn Classic 30 resoneert ook het een en ander, in een bandsetting hoor je het niet.

rocker_71
12 juni 2008, 20:07
Okee, dank je heren.

Laatste vraagje: geeft het ook niet als de onderkant vd tube guard op 1 centimeter zit vd speaker magneet. Ik bedoel: dat rooster wordt natuurlijk heet; kan dat dan slecht zijn?
(normale afstand -zonder tube tamer- is 2 cm, ook niet veel, maar toch dubbel zo veel)

zeppo
13 juni 2008, 00:12
Kan geen kwaad, niks aan de hand.