PDA

View Full Version : Pod X3 live als effectpedaal



tweng
14 april 2008, 09:59
Ik overweeg om een Pod X3 Live te kopen.
Ik zou hem niet onmiddellijk gebruiken om amp modeling te doen, maar eerder als een uitgebreide effect floorboard. Werkt dit apparaat daar goed voor ?
Ik las al een aantal keren dat de x3 voor een versterker niet echt goed resultaat geeft, maar dat komt waarschijnlijk vooral omdat dan ook de amp modeling gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat een voorversterker gebruiken (=Pod) voor een voorversterker van een amp niet echt een mooi resultaat geeft.
Maar ik lees weinig van mensen die de amp models niet gebruiken voor hun amp.
Alvast bedankt voor jullie reacties !

stonerdaf
14 april 2008, 19:04
Ik heb zelf de X3 Live.

Niks van te klagen, niet van de ampsimulaties en niet van de effecten.

Klankgewijs dan.

Ik had wel graag iets meer keuze gehad in het aantal/soort distortions, but then again, uiteindelijk vind ik wel de klank die ik zoek/graag hoor/live wil gebruiken, hetzij uit de effecten, hetzij uit de ampsimulaties.

In 't begin vond ik 't allemaal wat overkill en onoverzichtelijk, maar na wat experimenteren en vooral de manual es grondig uit te spitten ben ikzelf heel tevreden over deze bak.

Qua klank zou ik je aanraden om, indien je versterker daarover beschikt, 'm in de effects loop te proppen.

paulusdeBKB
14 april 2008, 19:58
De X3 Live werkt ongetwijfeld prima als standalone effectenbak, maar afhankelijk van wat je precies wilt, kan het interessanter zijn om even te wachten op de Line6 M13. Daarover is ook al een en ander geschreven.

Vlak ook de andere floorboard modelers niet uit! De Boss GT6, GT8 en GT10 zijn uitstekende kandidaten, net zoals de Zoom G9.2tt. De laatste heeft 3 ingebouwde expressiepedalen, heel innovatief!

Ik ga er overigens ff vanuit dat de TC Electronic apparaten boven je budget zijn, maar die zijn ook te gek natuurlijk!

jonesd
14 april 2008, 20:04
Ik zou ook eerder aan de nieuwe M13 denken.

Hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=106292) vind je al wat leesvoer...

Robin.ke
14 april 2008, 23:08
Ik gebruik mijn XT-live ook gewoon voor de effecten (Compressor, Eq, noise-gate, delay en Chorus) in de loop van m'n amp. Gaat prima, wel even de amp modeling uitschakelen.
Thuis kan ik hem dan wel weer voor modeling gebruiken (met koptelefoon), ideaal veelzijdig apparaat.

tweng
14 april 2008, 23:18
Dank je wel voor alle uitleg.
Ik heb twee amps : een bandmaster reverb en een blues deluxe.
De bandmaster heeft geen effectloop. Werkt de X3 goed als hij langs de hoofdinput naar binnen moet ?

En gaat ampmodeling en een tube amp niet samen, maw, kan je amp modeling niet gebruiken als je op de gewone input van een tube amp speelt ?

Robin.ke
15 april 2008, 00:01
Het kan wel, maar dan mijn ervaring is dat een echte buizenamp toch beter klinkt op volume dan modeling. Je maakt dan ook weinig/geen gebruik meer van de klankkleur van je buizen amp.