PDA

View Full Version : instrumental nummer gemaakt voor me bandje



pannekoek
14 april 2008, 00:10
hey mensen, vanmiddag heb ik een instrumental gemaakt als intro voor ons cd-tje dat we binnekort willen laten opnemen.

ik zat vanmiddag dit op te nemen:

http://www.youtube.com/watch?v=14S-US-KFJg

zelf vind ik het behoorlijk geslaagd, het nummer is niet bedoeld om 30 minuten lange shreds te laten horen of zoiets :)

wat vinden jullie ervan en wat zou ik eventueel kunnen veranderen? :)

groeten, stephan

Rude Perception
14 april 2008, 01:20
Ik vind het idee wel vet. Alleen je (opname)geluid klinkt wel heel erg brak, dus hierdoor kan ik niet echt een goede mening vormen. Ik weet niet of die wah een goed idee is, ik zou het denk ik zonder spelen. Maar hiervoor zou ik het dus eerst goed moeten kunnen horen.

pannekoek
14 april 2008, 07:32
Ik vind het idee wel vet. Alleen je (opname)geluid klinkt wel heel erg brak, dus hierdoor kan ik niet echt een goede mening vormen. Ik weet niet of die wah een goed idee is, ik zou het denk ik zonder spelen. Maar hiervoor zou ik het dus eerst goed moeten kunnen horen.
de wah geeft juist dat effect dat ik wilde hebben, beetje intermezzo liberte van arch enemy achtig, en tja... opgenomen met me laptop cam dus echt topkwaliteit is het niet.

ik moet binnekort een manier zien te vinden om degelijk op te nemen

ik kan me wel vinden in je idee om de wah weg te laten maar ik vind het zooo een gruwelijk mooi geluid :D

Mephistocles
14 april 2008, 07:55
Ik vind het idee wel vet. Alleen je (opname)geluid klinkt wel heel erg brak, dus hierdoor kan ik niet echt een goede mening vormen. Ik weet niet of die wah een goed idee is, ik zou het denk ik zonder spelen. Maar hiervoor zou ik het dus eerst goed moeten kunnen horen.
Idd. Agree.

Heeft wel wat weg van "Love is blindness" van U2. Ik mis alleen die solo nog.

TimoSomers
14 april 2008, 08:01
Ik vind het Wahwah geluid juist heel erg lekker.
Ik zou alleen wat meer nadruk letten op je vibrato, dat is wel nodig als je zulke lange noten speelt.
En ik vond je nootkeuze niet altijd geweldig.
(Dit is trouwens geen afbreuk kritiek hea, geef alleen wat tips want het idee vind ik erg vet).

pannekoek
14 april 2008, 17:07
Ik vind het Wahwah geluid juist heel erg lekker.
Ik zou alleen wat meer nadruk letten op je vibrato, dat is wel nodig als je zulke lange noten speelt.
En ik vond je nootkeuze niet altijd geweldig.
(Dit is trouwens geen afbreuk kritiek hea, geef alleen wat tips want het idee vind ik erg vet).
ik was zelf ook niet tevreden over sommige noten die ik gekozen heb dus die heb ik dan maar ook veranderd. t klinkt nu iig een stuk strakker.

hebben jullie eventueel nog meer tips?

Ibanez666
14 april 2008, 19:02
ik was zelf ook niet tevreden over sommige noten die ik gekozen heb dus die heb ik dan maar ook veranderd. t klinkt nu iig een stuk strakker.

hebben jullie eventueel nog meer tips?


je zou wat minder noten precies op de maat kunnen spelen. Daarmee bedoel ik niet uit de maat spelen, maar je gewoon wat minder focussen op de maat van het nummer en niet precies op ieder nieuw akkoord een noot spelen, dan wordt het wat minder voorspelbaar.

pannekoek
14 april 2008, 20:02
je zou wat minder noten precies op de maat kunnen spelen. Daarmee bedoel ik niet uit de maat spelen, maar je gewoon wat minder focussen op de maat van het nummer en niet precies op ieder nieuw akkoord een noot spelen, dan wordt het wat minder voorspelbaar.

oke bedankt, ik kan ff kijken hoe ik dit ga veranderen

TimmU
15 april 2008, 00:04
Vooral dat piephoinkskroink van je wah in t begin en in 't eind zou ik er echt uitlaten.

Verder, probeer niet zo ontzettend klinisch te spelen man! Relax!:)

pannekoek
15 april 2008, 13:03
Vooral dat piephoinkskroink van je wah in t begin en in 't eind zou ik er echt uitlaten.

Verder, probeer niet zo ontzettend klinisch te spelen man! Relax!:)


dat moet een wind effect voorstellen :P binnekort gaan we met de band naar de studio en dan kan het er wel bijgemixed worden :P

Tias
17 april 2008, 12:06
Klinkt leuk, alleen sound is een beetje blurry zoals al werd vermeld.
En je bouwt het mooi op, maar je doet er verder niks mee.

Werk het meer uit, en gooi er gewoon een solo in, of wat meer snelle stukjes.

Mephistocles
18 april 2008, 10:08
je zou wat minder noten precies op de maat kunnen spelen. Daarmee bedoel ik niet uit de maat spelen, maar je gewoon wat minder focussen op de maat van het nummer en niet precies op ieder nieuw akkoord een noot spelen, dan wordt het wat minder voorspelbaar.
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik heb wel wat toe te voegen. Probeer die akkoordenbegeleiding wat uit te werken. Een strak ritme, als je solo strak is, een wat losser ritme als je solo wat losser mag.

Ff een voorbeeld (weer die love is blindness van u2): een speels maar vast ritme. Dat is heerlijk om op te soleren. Probeer maar (als youtube m weer wilt laden :S ) Hier kun je je wah lekker langzaam doen, dat geeft een veel indrukwekkender effect dan krampachtig en spastisch dat ding bewegen. Pompen dat met dat ding, niet verkrampen. En een bas en drum erbij helpen. Dus gewoon relaxen. Het geeft niet veel als een noot niet geheel goed terecht komt. Veel oefenen. Miss is het ook de druk van de camera. Speel het dan gewoon een aantal keer met de camera constant aan, en knip de beste poging eruit. Dit instrumentaaltje gaat iets moois worden. Misschien nog iets erbij om het af te maken. Strings ofzo... Maak er wel iets apparts van.

JelmerOnGuitar
18 april 2008, 15:50
Ff een voorbeeld (weer die love is blindness van u2): een speels maar vast ritme. Dat is heerlijk om op te soleren. Probeer maar (als youtube m weer wilt laden :S ) Hier kun je je wah lekker langzaam doen, dat geeft een veel indrukwekkender effect dan krampachtig en spastisch dat ding bewegen. Pompen dat met dat ding, niet verkrampen. En een bas en drum erbij helpen. Dus gewoon relaxen. Het geeft niet veel als een noot niet geheel goed terecht komt. Veel oefenen. Miss is het ook de druk van de camera. Speel het dan gewoon een aantal keer met de camera constant aan, en knip de beste poging eruit. Dit instrumentaaltje gaat iets moois worden. Misschien nog iets erbij om het af te maken. Strings ofzo... Maak er wel iets apparts van.

Inderdaad! Het idee vind ik echt cool, ik hou van zulk soort intro's... Is live namelijk ook erg cool!:D Alleen, zoals ook al eerder vermeld, maak het wat natuurlijker, niet te statisch! Voor straks in de studio ook heel belangrijk om niet zenuwachtig te zijn, maar relaxed e.d. Je zou er ook nog een vet loopje in kunnen gooien, iets hoogs ofzo, gewoon 1 keer, zodat het speciaal blijft...

Verder vind ik em vet! Lekker doorgaan zo!:D

pannekoek
19 april 2008, 00:27
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik heb wel wat toe te voegen. Probeer die akkoordenbegeleiding wat uit te werken. Een strak ritme, als je solo strak is, een wat losser ritme als je solo wat losser mag.

Ff een voorbeeld (weer die love is blindness van u2): een speels maar vast ritme. Dat is heerlijk om op te soleren. Probeer maar (als youtube m weer wilt laden :S ) Hier kun je je wah lekker langzaam doen, dat geeft een veel indrukwekkender effect dan krampachtig en spastisch dat ding bewegen. Pompen dat met dat ding, niet verkrampen. En een bas en drum erbij helpen. Dus gewoon relaxen. Het geeft niet veel als een noot niet geheel goed terecht komt. Veel oefenen. Miss is het ook de druk van de camera. Speel het dan gewoon een aantal keer met de camera constant aan, en knip de beste poging eruit. Dit instrumentaaltje gaat iets moois worden. Misschien nog iets erbij om het af te maken. Strings ofzo... Maak er wel iets apparts van.


bedankt voor je tips, we hebben er al een bas bij gedaan en drums, ik heb een aantal snelle solo stukken erbij gedaan, maar t is meer als rustig intro voor een cd bedoeld, in de nummers zelf zitten genoeg snelle solo's dus ik probeer het in dit nummer wat rustig te houden :)

over een maandje heb ik een optreden en dan gaan we dit nummer gebruiken als we opkomen*

MichaelSS
19 april 2008, 18:06
Vind het niks bijzonders.
Vind wel dat je gitaar een mooie geluid heeft. Goede sustain ook vooral in G&R

pannekoek
20 april 2008, 00:51
Vind het niks bijzonders.
Vind wel dat je gitaar een mooie geluid heeft. Goede sustain ook vooral in G&R

thnx^^
ik vind m'n sound echt geweldig, zo wil ik het vanaf dat ik begon met gitaar spelen vorig jaar!

Mephistocles
21 april 2008, 13:45
Oeh! Is het een intronummer? Zeg het dan meteen. Doe voor je aan het nummer begint nog een minuutje "And the gods made love"-achtig muziekje! En dan val je in met gitaar, bas en een beetje drum. Ode aan Jimi! Ode aan jezelf!

pannekoek
29 april 2008, 01:13
Oeh! Is het een intronummer? Zeg het dan meteen. Doe voor je aan het nummer begint nog een minuutje "And the gods made love"-achtig muziekje! En dan val je in met gitaar, bas en een beetje drum. Ode aan Jimi! Ode aan jezelf!

jahaa, het is een intro nummer, word waarschijnlijk gebruikt als intro voor onze demo cd of als intro voor ons aanstaande optreden, misschien werken we het nog uit tot een compleet ''episch'' nummer met veel apparte geluiden, klassiek-metal achtig.

Mephistocles
29 april 2008, 16:50
Oeh, klinkt goed. Hou ons op de hoogte!