PDA

View Full Version : alcoholstift verwijderen?



frankiiee
13 april 2008, 21:44
hallo,

Ik was dit weekend op weekend met de chiro en had mn gitaar meegenomen om wat te pingelen aan het kampvuur. Maar er zat een alcoholstift in mn broek en die is uitgelopen en nu zit er dus op de onderkant van mn gitaar een vuile blauwe vlek. Nu is de vraag natuurlijk hoe kan je dat er van krijgen. tips, trucjes. Ik heb er al een beetje op zitten kuisen met een schotelvod en afwasmiddel maar het gaat niet allemaal weg. Ik durf ook niet veel doen want ik ben bang de lak aan te tasten.

Is het trouwens nadelig voor een gitaar als je ermee aan een kampvuur zit en dus heel de tijd in de rook zit?

groetjes

--=HANS=--
13 april 2008, 21:52
Ik maak mijn Martin wel eens schoon op plaatsen waar het vuil/vet zich ophoopt met een beetje wasbenzine op een schone doek. Je stift zal er af vliegen, wel even op een klein stukje proberen of je lak er tegen kan.

Succes ermee!

Pais
13 april 2008, 21:53
Wat dacht je van... Alcohol?? :) Spiritus lost het ook in op (is grotendeels ethanol en methanol) Ik denk niet dat er lakken zijn die je daarmee schade aandoet.

Bij een kampvuur zal ik niet zo snel gaan zitten met mn massieve gitaar. De lucht die eraf komt is kurkdroog (ik merk dat ook aan mn ogen en keel) en mn gitaar heeft al eerder een breuk door droogte gehad in het achterblad.

frankiiee
13 april 2008, 22:01
ah oke, zal ik eens proberen. bedankt

mn gitaar stinkt nu ook wel behoorlijk naar rook, dus de volgende mss iets verder zitten. Het is trouwens een semi-akoestische kan dat kwaad voor de electronica?

Mr.Fingers
13 april 2008, 22:07
ah oke, zal ik eens proberen. bedankt

mn gitaar stinkt nu ook wel behoorlijk naar rook, dus de volgende mss iets verder zitten. Het is trouwens een semi-akoestische kan dat kwaad voor de electronica?

Is juist goed voor "The Smokin' Blues" ;)

Op zich kan het geen kwaad denk ik (wat anders van de akoestische optredens in rokerige donkerbruine kroegen?)

Javaca
13 april 2008, 23:22
Alcoholstift kun je verwijderen met alcohol.
Alcohol kan veel problemen oplossen ;) (mits met permanentmarker is aangebracht)

Nicotineaanslag is te verwijderen met ammonia.

Voor alle schoonmaakmiddelen geldt: eerst even klein beetje proberen op een plaats die je niet direct ziet, pas als dat goed gaat kun je verder gaan.