PDA

View Full Version : Seagull M6 of S&P 6 cedar??



bouf
13 april 2008, 21:12
Hallo,

Ik ben een linkshandig gitaarspeler. Ik ben nu in het bezit van een washburn D10SLH en zou een nieuwe gitaar willen aanschaffen. Mijn budget ligt rond de 500 euro. Na wat opzoekingswerk ben ik op deze gitaren uitgekomen. De Seagull M6 en de Simon & Patrick 6 Cedar.

Ik weet niet goed welke ik moet kiezen, kan iemand mij hierbij helpen??

Gaat de kwaliteit beter zijn dan mijn huidige Washburn, maw is dit een verstandige aankoop of kan ik beter op mijn washburn blijven tokkelen.

Of zijn er andere merken die ik eens zou moete bekijken.

Bedankt

bouf
13 april 2008, 21:17
Ik speel vooral pop/rocknummers.

Radiohead, nirvana, the frames,... ook wat muziek van vroeger.

LaurentB
14 april 2008, 11:44
Die Seagulls en S&P's zijn iha goed, maar ik ken jouw Washburn niet, dus dat is voor mij moeilijk te zeggen.

bouf
14 april 2008, 20:02
De washburn gitaar kostte rond de 270 euro, de 2 bovenstaande om en bij de 500... Gaat dit een kwaliteitsverschil opleveren? Ik denk van wel he.

LaurentB
14 april 2008, 20:06
De washburn gitaar kostte rond de 270 euro, de 2 bovenstaande om en bij de 500... Gaat dit een kwaliteitsverschil opleveren? Ik denk van wel he.

Dan mag je daar wel van uitgaan, ja. Vooral omdat juist die Seagulls en S&P's (en Art & Lutherie) ook nog eens veel waar voor hun geld leveren. Probeer ze gewoon maar eens uit.

Ik had een gitaarleerling met een best goed klinkende Washburn, maar dat was er ook een van in de 400 euro.

bouf
14 april 2008, 20:41
Al bedankt voor de reacties.

Hieronder heb ik een link gezet met de gitaren waar ik het over heb:

http://www.leftyguitars.be/prod02acoustic/SimonPatrickCED6LH.htm

http://www.trevorkeysmusic.co.uk/upload/gtrm6cedargt.jpg

van de seagull heb ik juist een foto gevonden maar de prijs bedraagt 470 euro in de winkel. De S & P heeft wel een mooie price drop ondernomen natuurlijk:)

Kan echt geen keuze maken:)) :satisfie:

Joppnl
14 april 2008, 21:04
tijdje geleden een Seagull S6 gekocht. Ik was even in de keuken toen de verkoper bij mij thuis even op de S6 ging spelen. WOW, dat ding dat "zong" echt.

Heel mooi resonerend.

k Ken de S&P niet behalve qua naam maar neem iemand mee die kan spelen, ga ervoor zitten, doe je ogen dicht en test zo "blind" welke jij het mooist vindt klinken.

Overgens denkik dat je met beiden geen verkeerde aankoop doet.

En of het het verschil waard is tov je Washburn..sja. Rationeel misschien niet maar emotioneel (weer iets anders, weer iets beters) misschien wel. Maar zelf luisteren, daarna zelf spelen.

hendrix2
15 april 2008, 10:23
Ik heb die S&P. Ik heb die uitgeprobeerd naast oa die seagull maar die S&P was voor mij iets beter. Maar voor velen is dit juist omgekeerd. Over smaak valt niet te discussieren hé :)

Gewoon even uitproberen als het mogelijk is.

bouf
16 april 2008, 16:25
Of is de seagull S6 beter in feite dan de M6?

Waar ligt het verschil hier

ochieloedere
21 april 2008, 16:16
Ze komen van hetzelfde concern (Godin), zijn van gelijkaardige houtsoorten gemaakt (Ceder- of Sparrentop) en zijn zoals bovenvermeld echte aanraders binnen hun budget.

ik ben zelf voor de S&P gegaan, mijn broer voor de Seagull, zijn beide heel fijne, veelzijdige gitaren met volle ronde klank.
Ik kan moeilijk zeggen welke de betere is, dat moet je (ook al eerder gezegd) gewoon zelf testen.

grts


Simon

Pais
21 april 2008, 16:18
Simon

Doe in ieder geval de groetjes aan patrick!

ochieloedere
21 april 2008, 16:20
my guitar was factory signed! ;) en ja, mijn broer is een meeuw