PDA

View Full Version : Nieuwe Snaren



YB
13 april 2008, 13:26
Ik heb gister de hoge E gebroken maar ik vond dit setje toch al ***.
Nu wil ik een nieuw setje kopen en ik had een paar vragen.

Ik had een 0.12 set van Martin maar klopt het dat je als je een 0.10 set heb dat je de snaren minder strak hoeft te spannen omdat de snaren dunner zijn en dus hoger?

En wat is een goed setje tussen de 5 en 10 euro.
Ik wil een mooie bas en een beetje hoog dus niet zo'n heel hoog twingel twangel geluid8-)
Yannick :hippie:

--=HANS=--
13 april 2008, 13:48
Een setje 0.10 op een akoestische gitaar is niet aan te raden. Als je die 0.12 te zwaar vindt zou ik eerst een setje 0.11 proberen. Als je voor een mooie volle bas gaat zou ik zowiezo weer voor een setje 0.12 gaan.

Succes ermee,

Groet, Hans

Flipkoos
13 april 2008, 13:59
Hangt ook een beetje van de gitaar af. Op mijn kleine Ovation zet ik altijd 0.11 en op mijn Seagull dreadnought 0.12. Ik probeer eigenlijk steeds nieuwe snaren voor de afwisseling. Heb nu Cleartones op mijn Ovation en die passen wel goed bij de Ovation-sound. Op mijn Seagull zitten nu Martin SP+ extended, ook omwonden snaren en die vind ik toch ietsje beter klinken. Omwonden snaren zijn erg makkelijk, maar het duurt wel ongeveer een week voordat het 'nieuwe' iets té heldere randje er af is...
Voor mijn telecaster gebruik ik een light/heavy setje... dus wel 0.10, maar met een 0.54 E-snaar.

Heb laatst een hele zooi snaren vanuit Amerika besteld bij webstrings.com. Dat kost geen roggel, zelfs niet als je de verzendkosten erbij rekent. Heb 4 setjes snaren incl. verzendkosten voor 13 euro. Heb ze nog niet allemaal uitgeprobeerd, alleen voor mijn mandoline en die klinken prima!

Otje
13 april 2008, 14:15
Heb laatst een hele zooi snaren vanuit Amerika besteld bij webstrings.com. Dat kost geen roggel, zelfs niet als je de verzendkosten erbij rekent. Heb 4 setjes snaren incl. verzendkosten voor 13 euro. Heb ze nog niet allemaal uitgeprobeerd, alleen voor mijn mandoline en die klinken prima! [kritische modus aan]
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Je krijgt niks voor niks en zo.
[/kritische modus uit]

Maar aan de andere kant, als dit inderdaad gewoon goede snaren zijn dan is het een geweldige deal :). Ben benieuwd naar andere ervaringen met deze site - zal 's rondvragen. Dank voor de tip!

northernlake
13 april 2008, 15:26
[kritische modus aan]
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Je krijgt niks voor niks en zo.
[/kritische modus uit]

Eh... ik heb net 10 sets D'addario Ej-16 en 5 sets EJ-19 (bluegrass) besteld uit de States voor de lieve som van 52 euro inc. verzending. In het slechtste geval komt daar nog BTW op, maar zelfs dan. Laatste keer dat ik ze hier om de hoek haalde was ik een tientje kwijt voor 1 set...