PDA

View Full Version : London city comet vraag.



Jdrokker
13 april 2008, 07:01
Hoi,

ik ben hier nieuw op het forum maar nu heb ik een vraag want ik wil graag een london city comet gaan kopen want ik heb er goeie berichten over gehoord maar wat is nou het verschil tussen een london city comet mk1 of mk2 welke is beter en wat vinden jullie de beste keuze.
of zou misschien een epiphone les paul een betere keuze zijn? ik hoor het graag.



vr.gr jdrokker :strat: :lp:

m@rijn
13 april 2008, 08:52
hangt ervanaf welk soort muziek je wil gaan spelen en welke JIJZELF beter in de hand vindt liggen. Ga ze dus gewoon effe uittesten, alle drie de gitaren zijn uitstekende gitaren voor een beginner en zelfs gevorderden.

Noctiis
13 april 2008, 09:04
Om je keuze iets makkelijker te maken: er is geen comet MK2

macwilliams
13 april 2008, 09:32
Kun je al spelen? Zo ja ga dan van alles en nog wat uit proberen. Als je niet zelf kunt spelen vraag dan iemand mee die dat wel kan en zorg dat hij weet wat jouw eventuele voorkeuren zijn. Voor mij was het een beetje lastig om te toe te leggen op een gitaar en heb dus maar verschillende gekocht. En dan ben je waarschijnlijk nog wel even bezig met modificeren om er voor jou een goed instrument er van te maken.

succes

Rormo
13 april 2008, 11:22
Om je keuze iets makkelijker te maken: er is geen comet MK2

Nutteloze discussie dit, want er is inderdaad geen MK2. :)

m@rijn
13 april 2008, 13:37
idd, ik dacht dat ie de spitfire bedoelde ;)

Jdrokker
13 april 2008, 14:00
ja ik snap het allemaal maar welke gitaar is van betere kwaliteit en zouden jullie kopen. en ik vind het trouwens helemaal geen nutteloze discussi want ik weet er nog niet zoveel van en ik vraag alleen maar rond..........

bvd :soul:

Luke-wannabe
13 april 2008, 14:04
ja ik snap het allemaal maar welke gitaar is van betere kwaliteit en zouden jullie kopen. en ik vind het trouwens helemaal geen nutteloze discussi want ik weet er nog niet zoveel van en ik vraag alleen maar rond..........

bvd :soul:
Nouja aangezien er geen Mk2 is blijft er nog maar 1 over..

Rormo
13 april 2008, 14:17
ja ik snap het allemaal maar welke gitaar is van betere kwaliteit en zouden jullie kopen. en ik vind het trouwens helemaal geen nutteloze discussi want ik weet er nog niet zoveel van en ik vraag alleen maar rond..........

bvd :soul:

Volgens mij snap je het toch nog niet helemaal gezien deze post :p


Tenzij je van air guitar houdt zou ik voor de MK1 gaan ;)

ExRxIxC
13 april 2008, 14:30
hmja, kan aan mij liggen maar volgens mij noemt hij 3 gitaren in zijn openings post... (als ik die MK2 meereken dan)

Luke-wannabe
13 april 2008, 14:36
Waarschijnlijk zijn die gitaren redelijk aan elkaar gewaagd. Gewoon naar een winkel gaan, vasthouden, spelen (indien je dat al kan), luisteren voelen en vervolgens degene nemen die jou het meest bevalt.

Jdrokker
13 april 2008, 17:56
laat ik het dan veranderen welke is van betere kwaliteit en welke zouden jullie doen de london city comet of de epi les paul.

Spitfire
13 april 2008, 18:00
laat ik het dan veranderen welke is van betere kwaliteit en welke zouden jullie doen de london city comet of de epi les paul.

Ik zou zeggen de Comet, maar ze verschillen weinig qua kwaliteit maar dat maakt ook weinig uit eigenlijk. Een gitaar is een ding met zijn eigen karakteristieken, verschillende halzen/klank/uiterlijk etc. Wat jij moet doen is op zoek gaan naar de gitaar welke JIJ het beste vind, niet wat iemand anders het beste vind.
Ik ruk m'n vergelijking maar weer even aan: wat is beter, een Mars of een Snickers?

Snappie? :chicken:

hezz
14 april 2008, 16:19
Ik heb van het weekend eindelijk eens een LC kunnen proberen, een Comet in dit geval. Voor de prijs zijn het echt heerlijke gitaren, sowieso een top aanrader voor elke beginner. Het uiterlijk is het toch net niet, te glossy voor mij. Al kan ik me dit wel als een leuk relic/mishandel gitaartje voorstellen.

m@rijn
14 april 2008, 17:40
ik vind ze gewoon doodfijn. Ik ga me dit weekend trouwens zelf een Comet of een Spitfire aanschaffen, ben er zelf nog niet helemaal uit. Zelf heb ik ook een Epi LP en daar kan ik ook zeker niet over klagen. Niet dat ik zelf al zo ervaren ben om met 100% zekerheid te kunnen oordelen over kwaliteit en kitsch, maar na 2 jaar gitaar spelen bevalt mijn LP me nog steeds zeer goed, net als de LC van een een maat van me die ik mag gebruiken. Zeer goede beginnersgitaren zou ik zo durven zeggen en mss wel nog iets voor gevorderden ook.

Luke-wannabe
14 april 2008, 17:42
laat ik het dan veranderen welke is van betere kwaliteit en welke zouden jullie doen de london city comet of de epi les paul.
Check mijn post, vriend..

Frenk95
14 april 2008, 18:08
Pas bij de Standard beginnen de Epi's beetje goed te worden. Daaronder kun je heel soms nog wel een goeie vinden, maar naar mijn mening is t allemaal brandhout, vooral die Les Paul Special.

Jdrokker
16 april 2008, 16:53
hoi luke-wannabe

wat bedoel je met :Check mijn post, vriend..?

TimmU
16 april 2008, 17:04
hoi luke-wannabe

wat bedoel je met :Check mijn post, vriend..?
Dat jij zijn voorgaande post moet lezen, vriend.

Luke-wannabe
16 april 2008, 18:37
Dit dus :)


Waarschijnlijk zijn die gitaren redelijk aan elkaar gewaagd. Gewoon naar een winkel gaan, vasthouden, spelen (indien je dat al kan), luisteren voelen en vervolgens degene nemen die jou het meest bevalt.

Harry
17 april 2008, 10:52
en dit is meteen het enige juiste advies. Mocht je iemand kennen die wat meer verstand hebt van gitaren, neem die dan mee naar de winkel.