PDA

View Full Version : Wat is nou een leuke western?



Sinner1980
12 april 2008, 11:17
Ik ga over zo'n 2 weken naar Chicago voor mijn werk en ga daar eens lekker zoeken naar een knappe western gitaar. Ik speel al een poos en heb 2 elektrische gitaren en een klassieke gitaar (Alhambra) maar wil graag een western aan de collectie toevoegen want ik vind dat toch net even lekkerder wegpingelen dan zo'n klassieke gitaar. Geluid staat bij mij voorop maar bespeelbaarheid en vormgeving vind ik ook erg belangrijk. Ik heb een budget van max 1000 euro in mn hoofd maar als het voor 500 kan is dat natuurlijk mooi meegenomen. Dus aan al de experts hier: HELLUP!!!! :???: :???: :???:

hendrix2
12 april 2008, 11:23
Je weet dat je moet betalen als je een gitaar uit de vs wil invoeren in nederland/belgie? Het zal je wss niet goedkoper uitkomen...

Verder zou ik de zoekfunctie even gebruiken en eens bovenaan het forum kijken (reviews). Er is de laatste tijd zo ontzettend veel over gitaren in die prijsklasse geschreven dat ik niet veel zin heb om dat nog eens te doen.

Merken waar je naar kan kijken:
Seagull, Simon & Patrick, Epiphone, Yamaha, Cort, L'arrivee, martin (misschien over het budget), takamine, furch (ik weet niet hoe de prijsklassen hier liggen,...

Sinner1980
13 april 2008, 10:34
[QUOTE=hendrix2]Je weet dat je moet betalen als je een gitaar uit de vs wil invoeren in nederland/belgie? Het zal je wss niet goedkoper uitkomen.

Niet als je het een beetje slim speelt maar je kunt natuurlijk altijd pech hebben. Als je zorgt dat je terugvliegt over Parijs of Heathrow wordt er nl niet of nauwelijks gecontroleerd maar goed..

Ik ga idd even goed kijken , in ieder geval bedankt :)

Mattia
13 april 2008, 10:43
Met de huidige dollarkoers kom je bijna ZEKER goedkoper uit. Invoeren is 'gewoon' BTW plus een paar procent extra douanekosten. Zelds MET pech kost 't meestal minder.

LaurensL
18 april 2008, 23:41
Ik speelde vandaag zelf op een
Guild GAD 30R
En een Larivee L-03

Zomaar 2 gitaren die een hele bijzondere indruk bij mij hebben achtergelaten. Natuurlijk het blijft smaak, maar het kan geen kwaad, mocht je ze tegenkomen, om even vast te pakken :)

dede
19 april 2008, 10:47
Heb laatst de oefening nog eens gedaan, tijdens een eenzame hotelnacht in the middle of nowhere, nieuwe gitaar + transport full verzekerd (FedEx) + BTW + inklaring. Kwam voor een gitaarke van hier een netto winkelwaarde 1.100,-€ (1.300,-€ etiket prijs) meer dan 250,-€ goedkoper uit, maw voor een 850,-€. Ik begin dat toch wel ernstig te overwegen.

Greets, Danny

:noob:

grizzly
19 april 2008, 11:20
Ik ga over zo'n 2 weken naar Chicago voor mijn werk en ga daar eens lekker zoeken naar een knappe western gitaar. Ik speel al een poos en heb 2 elektrische gitaren en een klassieke gitaar (Alhambra) maar wil graag een western aan de collectie toevoegen want ik vind dat toch net even lekkerder wegpingelen dan zo'n klassieke gitaar. Geluid staat bij mij voorop maar bespeelbaarheid en vormgeving vind ik ook erg belangrijk. Ik heb een budget van max 1000 euro in mn hoofd maar als het voor 500 kan is dat natuurlijk mooi meegenomen. Dus aan al de experts hier: HELLUP!!!! :???: :???: :???:

Als je er een reis naar de VS aan wil vastplakken, kun je ook wachten tot december. Dan mag je als handbagage tot een max van 430€ een gitaart uit de VS meenemen. (gitaartje van 680$, en met de winkelier is vast wel een deal te maken om op de rekening onder dat bedrag te blijven)
Voor het verschil in prijs van je gitaar tussen Nederland en VS heb je een gratis ticket naar de Big Apple.

Wanneer je zolang niet kunt wachten zijn er andere mogelijkheden.
Bijv. rijd even over de grens naar Duitsland of Belgie en stap vandaar op het vliegtuig naar de VS en weer terug. Controle is nihil.