PDA

View Full Version : The Residents



Blind Owl
12 april 2008, 01:37
Ik weet niet of er mensen zijn die ze kennen, maar ze verdienen iig wel een eigen topic op dit forum!

Om maar even wat van Wikipedia te quoten:

The Residents are an avant-garde music and visual arts collective who have created over sixty albums, created numerous musical short films, designed three CD-ROM projects, ten DVD's, and undertaken six major world tours. Throughout their career, spanning nearly four decades, they have maintained complete anonymity. All public relations, interviews and promotions are handled by their spokesgroup, The Cryptic Corporation.

Alleen dat vind ik al een heel applaus waard :hippie:


De muziek de ze maken (ze omschrijven het zelf als "repellent music") is ook goed te doen, als je van wazig gedoe houd :D

Check ze op youtube als je ze niet kent en zeg hier wat je van ze vind!

hansli
12 april 2008, 04:08
bestaan die nog dan

zo'n 25 jaar geleden vond ik ze heel interssant, heb er helaas geen platen van.....

van de manier waarop ze muziek maken heb ik dan wel weer veel opgestoken: alles kan! :soul:

Blind Owl
12 april 2008, 14:04
bestaan die nog dan

zo'n 25 jaar geleden vond ik ze heel interssant, heb er helaas geen platen van.....
van de manier waarop ze muziek maken heb ik dan wel weer veel opgestoken: alles kan! :soul:

Als je die wel had, was je rijk geweest volgens mij :hippie:
Vooral die "kerstkaart" uitvoering "Santa Dog" die ze naar o.a. Nixon en Zappa hebben gestuurd met kerst :p

Pepe
12 april 2008, 14:28
Ik heb er wel platen van maar ze hebben me vooralsnog niet rijk gemaakt.

In mijn platenkast gearchiveerd onder Romantische Conceptuele Avantgarde.
1 van die platen heeft louter nummers van 60 sec. lang. Ik stel me voor dat het enorm veel fun was zoiets te maken.

Helaas komt de luisteraar er soms wat bekaaid af.
Ik had altijd een paar platen achter de hand om ongewenst bezoek voortijdig het huis uit te jagen. De residents waren daar 1 van (no kiddin)

Blind Owl
12 april 2008, 14:54
Ik heb er wel platen van maar ze hebben me vooralsnog niet rijk gemaakt.

In mijn platenkast gearchiveerd onder Romantische Conceptuele Avantgarde.
1 van die platen heeft louter nummers van 60 sec. lang. Ik stel me voor dat het enorm veel fun was zoiets te maken.

Helaas komt de luisteraar er soms wat bekaaid af.
Ik had altijd een paar platen achter de hand om ongewenst bezoek voortijdig het huis uit te jagen. De residents waren daar 1 van (no kiddin)

Ja, dat album met nummers van 60 seconden (The Commercial Album) is wel erg tof, en de luisteraar komt er idd welleens bekaaid af, maar ach, daar zijn ze eigenlijk wel het meest bekend om :D Als je je daar overheen kan zetten, hebben ze best wel veel leuke nummers ertussen zitten.

piet elektron
12 april 2008, 14:57
Jezus hee, The Residents; da's lang geleje! Ze zeiden altijd dat het eigenlijk the Beatles waren, inclusief de vermeend overleden John L. Ze droegen altijd van die grote oogballen over hun hoofd, dus wist niemand wie het eigenlijk waren. Ze speelden op ""emulators" dacht ik, een oerversie van de synthesizer. Later zijn ze meer trance-achtige muziek gaan maken en toen ben ik afgehaakt..

Ze waren voor mij de wegbereiders naar The Butthole Surfers en ween (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107406) . Ik heb natuurlijk hun bekendste plaat "Third Reigh 'n Roll" in de kast staan. Ik heb, of had ook "Fingerprince" in een hele vage bruine versie. Scheen toen al een colectoers te zijn geweest. Ik ben benieuwd of ik die eigenlijk nog ergens heb...

Rinze
12 april 2008, 15:37
Een vriend van me is een groot fan, hij heeft ze ook meerdere keren live gezien, de laatst keer daarvan een jaar of 10-15 geleden dacht ik. Zelf heb ik er dan weer minder mee.

Blind Owl
12 april 2008, 16:56
Jezus hee, The Residents; da's lang geleje! Ze zeiden altijd dat het eigenlijk the Beatles waren, inclusief de vermeend overleden John L. Ze droegen altijd van die grote oogballen over hun hoofd, dus wist niemand wie het eigenlijk waren. Ze speelden op ""emulators" dacht ik, een oerversie van de synthesizer. Later zijn ze meer trance-achtige muziek gaan maken en toen ben ik afgehaakt..

Ze waren voor mij de wegbereiders naar The Butthole Surfers en ween (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107406) . Ik heb natuurlijk hun bekendste plaat "Third Reigh 'n Roll" in de kast staan. Ik heb, of had ook "Fingerprince" in een hele vage bruine versie. Scheen toen al een colectoers te zijn geweest. Ik ben benieuwd of ik die eigenlijk nog ergens heb...

Ja, bij die Radio Special van hun leer je dat ook allemaal. Vind ik de gaafste plaat van hun, daar staan gewoon alle goeie nummers op (incl. satisfaction, het aller-aller eerste punk nummer!) tot en met Eskimo.

Er hangt echt zo'n lekker raar rookgordijn voor die hele band, dat vind ik wel wat. Met mensen zoals N. Senata (???) enzo...

Pepe
12 april 2008, 16:59
Er hangt echt zo'n lekker raar rookgordijn voor die hele band, dat vind ik wel wat. Met mensen zoals N. Senata (???) enzo...

Snakefinger. Al een tijdje overleden trouwens.

Blind Owl
12 april 2008, 17:00
Snakefinger. Al een tijdje overleden trouwens.

Jep, met hun prachtige versie van Zappa's 'King Kong' :hippie:
Wist niet dat ie dood was btw... ookal is dat wel logisch, The Residents zelf zullen ook al in de 60-70 zijn gok ik.

piet elektron
12 april 2008, 17:02
Ja, bij die Radio Special van hun leer je dat ook allemaal. Vind ik de gaafste plaat van hun, daar staan gewoon alle goeie nummers op (incl. satisfaction, het aller-aller eerste punk nummer!) tot en met Eskimo.

Er hangt echt zo'n lekker raar rookgordijn voor die hele band, dat vind ik wel wat. Met mensen zoals N. Senata (???) enzo...

En in memorium hun los-vaste gitarist Snakefinger (http://residents.com/bh/SNAKEFINGER.htm) :jam:

Pepe
12 april 2008, 17:07
met muziekjes erbij
snakefinger (http://www.progarchives.com/artist.asp?id=1806)

Blind Owl
13 april 2008, 03:50
Interview met The Residents
http://youtube.com/watch?v=EwLXPEYZi2M&feature=related

Flink gelachen om die gekke oogballen die daar (zo blijkt het voor mij) zwaar onder invloed een beetje rond lopen te kloten terwijl de interviewer er een beetje benauwd bij zit (vooral als die zwarte doodskop om hem heen gaat zitten hangen:seriousf:) met een 'spokesman' van The Cryptic Corporation. :satisfie: