PDA

View Full Version : Ik zoek goedkope maar goede electrische gitaar



Robert Jan
16 februari 2003, 18:59
Hoi,

Ik wil beginnen met electrische gitaar, maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten als ik een gitaar koop. Ik heb al gehoord dat de pacifica van yamaha wel een goede is, maar die is toch te duur. Ik wil graag voor rond de 250 euro max klaar zijn.

Groetjes RJ

Marshallover
16 februari 2003, 19:04
Ik ben zelf begonnen met een Cort CL 200, een erg goede en ook mooie gitaar. Toen was ie zo;n 550 gulden.

Denk er ook aan dat je voor een elec. gitaar een versterker nodig hebt en een snoer, voor 250 euro ben je dus niet klaar.

Robert Jan
16 februari 2003, 19:05
2e hands

Groetjes RJ

Marshallover
16 februari 2003, 19:10
Een versterker 2e hands heb je al?

Robert Jan
16 februari 2003, 19:11
Hoi,

Nee complete set 2e hands kopen. Waar moet ik dan op letten en wat voor gitaar enz moet ik hebben om rock en een beetje alledaagse muziek te kunnen spelen. Kun je trouwens je gitaar niet op de stereoversterker aansluiten??

groetjes RJ

green_day
16 februari 2003, 19:12
je moet ook nog een versterker.. tjah.. voor 250 piek koop je dan niet veel meer dan een squier affinity pack (en dat is regelrechte shit) word wel moeilijk denk ik.. maar succes

Marshallover
16 februari 2003, 19:17
Voor 250 Euro heb je inderdaad niet veel soeps nee, misschien iets verder sparen en dan in 1 keer wat goeds kopen. Een beetje gitaar heeft toch al gauw een prijs van 250 euro te pakken, dan heb je verder nog niets. Tweede hands kun je marktplaats.nl is proberen, maar ik raad een tweede hands gitaar niet aan via marktplaats, via een gitaarwinkel wel.

Robert Jan
16 februari 2003, 19:18
Wat vinden jullie van deze? Deze is in de aanbieding in een muziek winkel en hij is nieuw dus niet 2ehands.

Washburn Wrt120 electrische gitaar, Bd10 gitaar versterker, stemapparaat, aansluitkabel, draagband, div. plectra
317,-

En kunnen jullie mij vertellen waar ik op moet letten als ik een 2ehands gitaar wil kopen?? welke merken ik zeker moet vermijden enz....

Groetjes RJ

Voidhead
16 februari 2003, 19:49
Op 2003-02-16 19:11, schreef Robert Jan:
Kun je trouwens je gitaar niet op de stereoversterker aansluiten??

ik zou het niet doen want dan blaas je de boel echt op en het geluid is echt bagger... is er iig niet goed voor. dus een echte gitaarversterker heb je wel nodig.

green_day
16 februari 2003, 20:02
Op 2003-02-16 19:18, schreef Robert Jan:
Wat vinden jullie van deze? Deze is in de aanbieding in een muziek winkel en hij is nieuw dus niet 2ehands.

Washburn Wrt120 electrische gitaar, Bd10 gitaar versterker, stemapparaat, aansluitkabel, draagband, div. plectra
317,-

En kunnen jullie mij vertellen waar ik op moet letten als ik een 2ehands gitaar wil kopen?? welke merken ik zeker moet vermijden enz....

Groetjes RJ

ik vind washburn niet briljant.. en die startpacks zijn meestal helemaal nix.. ik zou verder kijke

lupoloco
16 februari 2003, 20:05
yamaha heeft redelijk goede beginnersgitaren

Stray
16 februari 2003, 20:32
echt waar, yamaha is te vertrouwen en ik zou voor een versterker van conquest rondkijken. die doen veel promo's. je hebt er een voor 100 euro zonder probleme en nog kwaliteit ook
yamaha zou ik overwegen, maar meer geld is welkom zou ik zo zeggen...

Lakin's Juice
16 februari 2003, 21:31
Op 2003-02-16 19:49, schreef Voidhead:


Op 2003-02-16 19:11, schreef Robert Jan:
Kun je trouwens je gitaar niet op de stereoversterker aansluiten??

ik zou het niet doen want dan blaas je de boel echt op en het geluid is echt bagger... is er iig niet goed voor. dus een echte gitaarversterker heb je wel nodig.


onzin, je kan je gitaar makkelijk op je stereo aansluiten, ik doe dit ook gezien ik nog geen geld heb voor een versterker...:sad: ik kan ALLES gewoon helemaal openzetten...

als je dit gaat doen, moet je niet alles gelijk de 1ste keer helemaal op z'n max zetten, want misschien kan het bij jou niet helemaal open....

succes!

@lex
17 februari 2003, 00:39
kvind zo'n squier strat helemaal nie zo'n slechte gitaar voor de prijs...