PDA

View Full Version : twarres - wer bisto akkoorden ritme



070_RHCP_070
11 april 2008, 21:05
weten jullie het ritme van twarres - wer bisto.. ?

ik kijk wel naar een filmpje op inet maar ik zie gewoon niet hoe die gene het aanslaat.. en met luisteren kom ik er ook niet uit..

en dan bedoel ik up down up down bla bla bla ;)

hoop dat jullie het weten..

dendee
11 april 2008, 21:18
2x up, up down up down up
ofzo iets denk ik dat ik het speel, het is echt niet moeilijk.
heel vaak luisteren tot je het gewoon uit je hoofd kent en dan proberen mee te spelen met de muziek (zo heb ik het gedaan indertijd :satisfie: )

Pais
11 april 2008, 21:22
Het maakt niet gek veel uit. Luister goed naar de accenten. Als je eerst alleen die speelt, kun je je slag daarna steeds meer uitbreiden en opleuken.

070_RHCP_070
11 april 2008, 21:25
maar daar wordt ik niet wijzer van :dontgeti: sorry :( maar ik denk soms wel van shitt ik ben nu al zo lang bezig 8 maanden ofzo en nog ken ik de basis niet.. :(

hendrix_appendix
11 april 2008, 22:16
Het maakt niet gek veel uit. Luister goed naar de accenten.

Nou van hun accent wordt je ook niet veel wijzer...

070_RHCP_070
11 april 2008, 22:21
Nou van hun accent wordt je ook niet veel wijzer...

lol je kan de vertaling overal op inet vinden.. maar ik wil graag het ritme weten!! :P ik wordt helemaal gekkk

Pais
11 april 2008, 22:36
Je kunt wel een up-down schematje treffen maar dat klopt toch nooit met het orgineel. Zo speel je elke maat het zelfde (elke keer opneiiiiii...) en dat is niet wat die meid van Twarres doet.
Hoe ik het altijd doe wanneer ik ritmes probeer te spelen die ik niet beheers - leg je frethand over de snaren en demp ze. Concentreer je nu op je rechterhand en speel mee met het orgineel. Zo kun je goed blijven luisteren en je rechterhand binnen het ritme trainen. Luister goed naar de accenten en speel ze desnoods eerst alleen naar beneden. Als je het een beetje te pakken hebt, kun je slagjes toevoegen om het allemaal wat op te fleuren.

070_RHCP_070
11 april 2008, 22:37
Je kunt wel een up-down schematje treffen maar dat klopt toch nooit met het orgineel. Zo speel je elke maat het zelfde (elke keer opneiiiiii...) en dat is niet wat die meid van Twarres doet.
Hoe ik het altijd doe wanneer ik ritmes probeer te spelen die ik niet beheers - leg je frethand over de snaren en demp ze. Concentreer je nu op je rechterhand en speel mee met het orgineel. Zo kun je goed blijven luisteren en je rechterhand binnen het ritme trainen. Luister goed naar de accenten en speel ze desnoods eerst alleen naar beneden. Als je het een beetje te pakken hebt, kun je slagjes toevoegen om het allemaal wat op te fleuren.

goede tip! dank! :hippie: