PDA

View Full Version : SD Blackout review en een beetje ToneZone



Tho
11 april 2008, 19:06
Ik ben woensdag naar Kees Dee gegaan om mijn gitaren op te halen. In de RR24 is een Blackout geplaatst, en in de soloist zit nu een Tonezone.

Ruurd van Kees Dee wou de blackout ook even horen, en heel toevallig had hij een hele vette Koch Supernova staan! Dus we hebben hem even ingeprikt, en hem over channel 5 laten scheuren. Nou die Koch is écht een beest, maar daar gaat het nu niet over.
De Blackout is zéér luid! En wat een vette scheur zeg. Een veel grovere korrel dan de EMG81 en veel meer mids.
We plugde ook een RR24 met EMG81 in, en de Blackout vrat hem gewoon op! Ik denk dat er nu een groot deel opgelost is van mijn probleem met de bandmix. Meer kan ik er eigenlijk niet over vertellen want ik heb er nog niet mee gerepeteerd, dus volgende week even een update hier over!

Dan de ToneZone!
Die prikte ik thuis in, en ik schrok even. Over ch. 4 van mijn Powerball klonk het meer als een vette crunch! Niet echt metalproof dus.
Gelukkig na even draaien aan de knoppen draaide dat aardig bij. Het ding reageert zeer goed, en heeft een vette attack, maar met veel presence of treble wordt hij nogal fuzzy.
Als je snel mute, krijg je echt van die harde 'tikken', wat ik heel gaaf vind! Hij zorgt ook voor veel meer sustain dan de SD Jeff Beck!
Al met al, hij is totaal niet schel, heeft zéér veel mids, maar weinig hoog.

Toen even een solootje, en dat viel behoorlijk tegen! Het kan aan m'n gitaar liggen, maar de hoge tonen worden behoorlijk modderig en gaan 'golven'. Vervelend als je er een band naast heb waarin je lead gitarist bent. Ik ben beniewd hoe dat bijtrekt op hogere volumes.

Gisteravond opgetreden met de tonezone met BaneBlade (waarin ik rythm gitarist ben) en verdomme! Dat ding houdt zich behoorlijk staande in de mix! :eek: Zéér tevreden over de live prestaties van de Tonezone dus! Wederom, volgende week horen jullie meer na dat ik weer geoefend heb :)

cheers!

almarvk
11 april 2008, 19:28
Gaaf dat die Blackout zoveel beter is dan je vorige EMG's. :) Top dat er ook metalgitaristen die inzien dat er meer op de wereld is dan EMG ;)

Waarom heb je trouwens voor de ToneZone gekozen? En valt ie zo tegen dat je wat anders wil of niet?

Tho
11 april 2008, 19:29
Waarom heb je trouwens voor de ToneZone gekozen? En valt ie zo tegen dat je wat anders wil of niet?

Ik denk dat ik die ToneZone er voorlopig wel in laat zitten. Hij viel niet tegen of zo, ik had alleen wat meer scheur verwacht. Misschien een kwestie van wennen hoor. Hij doet het in ieder geval beter dan z'n voorganger! ;)

Rinze
11 april 2008, 19:33
Ik moet zeggen dat ik niet weg was van de ToneZone. Nou ben ik een tevreden Jeff Beck gebruiker, misschien is dat het... :satisfie: Vond de TZ een baggerbak, teveel laag en mid en te weinig hoog. Ik had hem in een Ferenandes APG zitten. Die SD ken ik niet.

bert k
11 april 2008, 21:09
Ben benieuwd. Ik heb hier nog een Charvel Model 2 staan, ik voel er wel voor om daar een bruut metalelement in te hangen. Die Blackout trekt me wel aan, als ik je zo hoor. Beter dan een EMG 81?
Nou staat er op Gitaarmarkt een Suhr Doug Aldrich te koop. Is dat nog wat?

bass blom
11 april 2008, 21:49
dit schreeuwt om clipjes :cheerup:

Rinze
11 april 2008, 21:50
Dat zeg ik, clipjes.

Tho
12 april 2008, 12:46
Sorry boys, maar ik post altijd vanaf een pc uit de steentijd, ik beschik niet eens over de armzaligste mic, dus clipjes zitten er voor mij niet in ;)

@Bert: Ja zéker vetter dan de 81!

Dark_Tranquillity
12 april 2008, 12:49
Tof dat je zo tevreden bent met de SD! Nu ben ik wel heel benieuwd hoe de vergelijking is met een EMG 85.

Luke-wannabe
12 april 2008, 13:12
Vet, Tho! Nou lekker scheuren!

Geoffrey
12 april 2008, 14:54
Heb zelf ook een SD Blackout setje zitten.. en ik zou ze nooit meer willen ruilen voor een set EMG's!!!!

@Dark_Tranquillity: Ik heb de test gedaan tussen de EMG en de SD Blackout in dezelfde gitaar..en EMG kan me toch niet meer overtuigen.

Dark_Tranquillity
12 april 2008, 15:31
Dat was zeker in een BC Rich? ;)

Geoffrey
12 april 2008, 15:34
inderdaad.. :hippie:

Dark_Tranquillity
12 april 2008, 15:36
Kijk, daar kunnen wij Jackson mensen niets mee ;)

Ik zou het wel vreemd vinden, de 85 geeft een hemels geluid, voor mijn doeleinden. Lijkt me sterk dat de SD hem eruit blaast...

Geoffrey
12 april 2008, 15:44
Het is en blijft natuurlijk een persoonlijke smaak..
Maar de SD Blackouts hebben gewoon wat ik zocht..en voor mij hebben ze toch dat iets meer dan EMG.

Tho
12 april 2008, 16:04
Kijk, daar kunnen wij Jackson mensen niets mee ;)

Ik zou het wel vreemd vinden, de 85 geeft een hemels geluid, voor mijn doeleinden. Lijkt me sterk dat de SD hem eruit blaast...

Maar het is wel duidelijk dat je er ook niet echt voor open staat, omdat je eigenlijk al overtuigd bent dat de 85 toch beter is

bert k
12 april 2008, 17:00
En wie weet wat van de Suhr Doug Aldrich? In vergelijking met de Blackout?