PDA

View Full Version : Egnater IE4



Nocki
11 april 2008, 17:50
Hoi,

Ik wil een egnater IE4 kopen. iemand ervaring ermee? (ome ko???)
En wat zou ik hiervoor mogen betalen?

alvast erg bedankt!

kokeleko
11 april 2008, 17:59
Ja wat zal ik zeggen, leuke preamp, paar goede buisjes erin en klaar ben je.
Ik heb de TOL100(Rocktron)top nog steeds, die klinkt bijna hetzelfde, alleen kanaal 2 is bruibaarder van de topversie.
Mijn Eggie staat op de reservebank momenteel, heb er een JVM205H bij gekocht.

Egnater IE4(Rocktron)
Kanaal 1 superclean.
Kanaal 2 is wat fender achtig, maar niet zo sprankel, met een randje is het wel ok.
kanaal 3 is een goede marshall rock sound niet echt highgain.
Kanaal 4 vond ik het mooist, mooie leadsounds.

Ik had em toen over een VHT2/50/2 lopen, leuke set.
Kun je een pre Rocktron versie kopen?

Nocki
11 april 2008, 18:02
Hoi Ko,

Bedankt voor je post! Het gaat om de rocktron versie. Hij staat op marktplaats...
Tis dit of even wachten op een CAE of de Egnater M4

kan alleen erg weinig vinden kwa prijzen enzo en kan ook weinig van sounds vinden. Ook ik zal m met een VHT 2/50/2 gaan gebruiken en een zelfbouwe 2x12 v30 cab...

HaroldA
11 april 2008, 20:30
Nocki, ik heb er ook nog 1 liggen maar daar is het midi gedeelte niet helemaal lekker meer van. Patches ophalen werkt wel gewoon, maar opslaan niet meer...

Ik weet wat er kapot aan is (1 pootje van een IC is 'dood') maar ben er nog niet aan toe gekomen om die bij Egnater een keer te bestellen (kan nooit duur zijn).

Een tijdje geleden, voordat ik ontdekte dat hij geen nieuwe patches op kon slaan had ik 'm bijna voor 1000,- verkocht...

Nocki
11 april 2008, 20:34
Hoi,

Bedankt voor je bericht. das zonde joh. kapotte amp. zeker zo'n amp.

Heb net contact gehad met de verkoper en hij wil zakken met de prijs maar vind het toch nog wat teveel voor de amp... beetje dilemma! maar goed! we zullen zien...
dit is m trouwens

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/162127849-egnater-ie4-preamp-voorversterker-by-rocktron.html%3Freturn%3DeJwtjFsKgzAQRfci6Kcx1YYSC cXuJGhKgnkMmQRKS%252Ffekfp3ztx7R0suP04OM0o%252B3WS DRufVzrYUkIztCUzsg857Aa91wT569q%252F0YOH%252B8op3G 6qS2nHh7fiojkBMoxBXQeoL6dsBIT43PEtwXAeCQMESazDZraQ Jj%252FWlA6hq6KpT56Nm%252Fv4Ae9EzOQ%253D%253D%26df %3D1%26fta%3DeNo1jkFuhDAMRe%252FiBesEmADf4gpzBRRN6 DRSgIgkU1rE3ZtU041l2d%252FvWaPHGXKhtLvppV0gDhhuoMO NsjJhjBskJwvVNkrdFLuIH%252Bs5fJiQFz5C8OKxpmXe7YPdg bYR3cDuG00nZK94CxZ15X0aRZXs%252BOYUTQvy%252BjkT20w KaEDWZL%252BGxGkzNz8CkqqWdde3A%252FGVjTkUN69NmNy8P uNnOS5JKUCPtO%252BTXc18%252FE%252Fz%252FaKPqVgy2Px papD%252BIr6%252F21cRCpzX9QuF7VCA%26fta_ind%3D1%26 fs%3D1

HaroldA
11 april 2008, 21:18
Ik zal 'm eens gaan maken... Ik heb ergens nog een paar mailtjes van Bruce Egnater zelf!

Heerlijk als de eigenaar van het bedrijf zelf de mailtjes antwoord van het info@ adres... Alsof je een mailtje van Jim Marshall zelf krijgt ;)

Overigens is de amp niet kapot, alleen het opslaan van nieuwe midi patches werkt niet meer. De rest is nog meer dan 100% OK. :rockon:

Nocki
11 april 2008, 21:28
gelukkig maar... maar patches opslaan blijft natuurlijk belangrijk he!
Ik heb wederom contact gehad met de verkoper ... ben erg benieuwd! ik heb de centen voor een preamp maar niemand wil verkopen :)

kokeleko
12 april 2008, 07:20
Je kan de IE4 ook gewoon met de relais schakelen, deed ik ook altijd zelfs op de TOL100.

Nocki
12 april 2008, 08:22
kan idd ook,

HaroldA
12 april 2008, 11:43
En dat werkt nog wel! ;)

Morgen ga ik weer eens een mailtje richting Bruce Egnater dichten... 1000,- lijkt me een heel mooie prijs voor zo'n preamp dus ik zou zeker niet voor de 1500,- gaan die de verkoper van die andere preamp als richtprijs hanteert.

Nocki
12 april 2008, 11:49
tjas.. ik heb nog wat met andere mensen op diverse fora gebabbeld en kreeg een prijs van tussen de 700 en 900 euro te horen. dus heb ik m 800 geboden...

We zullen wel zien. 1000 vind ik wat veel... als ik van iedereen lagere prijzen hoor. zeker ook omdat hij begon met 1500 en inderdaad mij later ook 1000 vroeg...

HaroldA
12 april 2008, 12:02
Als je er met hem niet uit komt, hoor ik het wel. Ik gebruik geen 19" spullen meer en de enige reden dat ik de Egnater nog heb is omdat het midi gedeelte niet goed werkt. Prijs komen we ook wel uit.

Maar laten we hier deze discussie niet voortzetten. Dit is meer PM werk.

Nocki
12 april 2008, 12:04
is goed....

misschien een goed idee om me gelijk te mailen. mijn email adres staat in mn sig.

Bram78
17 april 2008, 17:53
Hoi Nocki,

Ik zie erg veel posts van je die veelal gaan over de aanschaf en verkoop van spullen, de één nog mooier dan de ander. Ik heb ook naar je sample geluisterd van de net verkochte pre-amp (VHT) en nu ben je op zoek naar iets anders.
Wat mij opvalt, en ik bedoel dit als opbouwende kritiek, is dat je met de mooiste spullen toch blijft zoeken naar nog mooiere spullen. Luisterend naar je sample vraag ik mij nu hardop af of het niet zinvol zou zijn om diezelfde investering te doen in spel en techniek, in plaats van aandacht, tijd en geld te blijven investeren in gear. Teruglezend zijn het nogal wat posts die aanschaf-verkoop-gerelateerd zijn.
Voor de duidelijkheid: wie ben ik om jou daarin te belemmeren? Niemand...
Ik zie alleen een groot enthousiasme op spullengebied waarbij ik denk dat meer tijd tot minder aankopen zal leiden en meer focus op spel meer bevrediging zal geven.
Mijn bedoeling is absoluut niet om je te beledigen, mijn advies of mening is meer dat tevredenheid met je gitaarspel en geluid niet slechts afhankelijk is van gear maar vooral van spel, oefening en ervaring met gear.
Ik hoop dat je er wat mee kunt...!

Groetjes Bram

Nocki
17 april 2008, 18:02
Hoi,

Dit advies is al vaker gegeven. En ja. idd het sampletje van de VHT GP3 is geen toonbeeld van spelen... ik heb alles aangesloten in 1 minuutje en alles ingspeeld gewoon wat er op dat moment in me op kwam. Je mag nog geluk hebben dat ik nog ven het gestemd... De spullen is voor mij denk ik gewoon het grootste deel van de hobby. Een fantastisch gitarist ben ik nu eenmaal niet maar ik zie mezelf nog steeds groeien...
Mn vaste merk is nog steeds Mesa... dat is gewoon helemaal mijn sound. Die gebruik ik voor mijn eigen band en werk enzo. Daarnaast speel ik in de kerk en als gastmuzikant voor koren en projecten. Daarvoor en ik eigelijk het meest op zoek naar oplossingen.

De hobby is groter voor mij dan alleen maar gitaarspelen. het verkijgen van een goed geluid en het aansluiten van dit alles is ook erg leuk. Het allerleukste eraan is zorgen dat het betaalbaar is n dat lukt aardig. Sinds is getrouwd ben (nu bijna 4 jaar) is er nog geen geld bij gegaan.... Wat is hobby he...

tnijland
17 april 2008, 18:09
Gewoon blijven doen waar jij jezelf goed bij voelt!

kokeleko
17 april 2008, 18:13
Gewoon doorgaan ouwe Nokkert.

Kaïn
17 april 2008, 18:38
Ik ben helemaal voor Nocki. Krijg je nog ens reviews van toffe gear ;)
Zeg heb je die palmer nou al binnen?

Bram78
17 april 2008, 18:50
Hoi Nocki,

Ik snap het helemaal, duidelijke uitleg!
En nogmaals: het is geen vervelende kritiek, meer aardig bedoeld.
Vind het al knap dat je, gezien jouw verloop van spullen, geen geld hebt hoeven inleggen, doe je goed! Nu ik nog...

Succes met de volgende preamp!

Groetjes Bram

Nocki
17 april 2008, 18:57
tja. als ik het neit goed zou doen zou er ook geen groei zijn... en groei moet er zijn natuurlijk!

De palmer is idd binnen. de clips met de VHT GP3 zijn met de palmer opgenomen... erg leuk ding. maar nogmaals. het is aangesloten en ik heb me er totaal niet in verdiept... Binnenkort hoop ik weer eens een revieuw te kunnen doen van een leuke preamp maar ik vind maar niks... als het zo doorgaat dat er niks los komt zal ik m nieuw moeten kopen en daar houdt ik toch niet zo van...

Nocki
19 april 2008, 20:22
Erg vervelend... het lijkt wel eeuwen te duren voor er een preamp los komt...
Ik heb onderussen maar een Marshall JMP-1 preamp gekocht... ik eracht m dinsdag binnen en ben erg benieuwd. ben er nooit geen fan van geweest maar moet toch iets heben anders staat dat hele rack maar niks te doen...

Mocht er nog ergens een leuke preamp loskomen kan ik m altijd nog kopen...

Ben benieuwd hoe dat gaat klinken samen met de VHT 2/50/2

Ondertussen kan ik dan weer verder kijken voor een 8 he rackje voor bij mn mesa mark IV... want ook die is niet te vinden...

HaroldA
20 april 2008, 16:30
Erg vervelend... het lijkt wel eeuwen te duren voor er een preamp los komt...
Tsja, ik wacht nog op reactie van Egnater over de midi-chip... Zodra ik daar uitsluitsel over heb moet je nog maar eens op marktplaats/gitaarmarkt/e.d. kijken ;)

Veel plezier met de JMP-1! Schijn ook geen verkeerd apparaat te zijn (tis natuurlijk geen Egnater ;))

Nocki
20 april 2008, 18:57
hoi,

geef even een seintje vordat je m op marktplaats gooit. d jmp1 is maar een tussen oplossing

groovieguitarguus
20 april 2008, 20:04
Hoi Nocki,

Vorige week is mijn 8he Proel flightcase binnen gekomen.
Fraai ding en stevig... Mooi beslag.
Strak kistje.

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=25170

Nocki
21 april 2008, 08:57
Hoi,

Gefeliciteerd! leuk ding idd!