PDA

View Full Version : Powerchords



Nino1110
11 april 2008, 16:59
Heeft iemand tips voor het spelen van powerchords?
Het wil maar niet lukken om het gewenste rock effect eruit te krijgen..

Alvast bedankt!

bassej
11 april 2008, 17:01
ram je er gewoon op los of echt bij een nummer?? want je moet ze zo spelen als ze in je boekje staan:D

Nino1110
11 april 2008, 17:05
Lol los :chicken:

chubbyfan
11 april 2008, 17:20
http://www.gitaar.nu/gitaarles/liedjes/the-darkness-i-beleive-in-a-thing-called-love-riff

bassej
11 april 2008, 17:27
http://www.gitaar.nu/gitaarles/liedjes/the-darkness-i-beleive-in-a-thing-called-love-riff

doet me aan die goeie ouwe tijd denken:D meezingen op de playstation met die mooie microfoons:D

chubbyfan
11 april 2008, 18:24
Het leek mij een leuk voorbeeld voor het rock effect zeg maar,het is nog al moeilijk uit te leggen ,gewoon een paar van zijn lesjes volgen en dan snapt hij het wel http://youtube.com/user/mastertheguitar

Tias
17 april 2008, 12:09
Ooit gedacht om je overdrive aan te zetten?

rocker_71
17 april 2008, 12:51
Ooit gedacht om je overdrive aan te zetten?

haha, of palmmuting ?

Nino1110
17 april 2008, 14:56
Ooit gedacht om je overdrive aan te zetten?


Rofl waarom bumpen?
Postcount verhogen?

Btw je "grap" is niet grappig..

Zamalan
17 april 2008, 15:34
Rofl waarom bumpen?
Postcount verhogen?

Btw je "grap" is niet grappig..


Waar lag het dan wel aan? Je vraagt om hulp maar laat het resultaat niet weten, dus kunnen wij niet weten of het probleem al verholpen is.

(Je post is trouwens maar 5 dagen oud...)

Tias
18 april 2008, 13:28
Rofl waarom bumpen?
Postcount verhogen?

Btw je "grap" is niet grappig..
Jouwe wel dan, misschien was je overdrive wel een probleem.

Maar ik snap je probleem uberhaupt niet.
Wat bedoel je met, dat je powerchords niet goed klinken?

bassej
18 april 2008, 18:45
t is niet jouw soort akkoord:D en deze grap is niet grappig!

zeiler
25 april 2008, 22:44
als ik powerakkoorden speel met palmmuting heb ik ten eerste altijd redelijk snel last van mijn pols (korte strakke beweging), das ff bijzaak, maar ik heb als ik bijvoorbeeld een D speel (Asnaar5 Dsnaar7) dat ik heel vaak die lage E ook raak... ik mute hem dan ook wel met mijn vinger maar toch klinkt dat gewoon echt lelijk, is dat verhelpen nu gewoon kwestie van oefenen, of is daar ook nog wat anders aan te doen?

JER00N
25 april 2008, 22:48
als ik powerakkoorden speel met palmmuting heb ik ten eerste altijd redelijk snel last van mijn pols (korte strakke beweging), das ff bijzaak, maar ik heb als ik bijvoorbeeld een D speel (Asnaar5 Dsnaar7) dat ik heel vaak die lage E ook raak... ik mute hem dan ook wel met mijn vinger maar toch klinkt dat gewoon echt lelijk, is dat verhelpen nu gewoon kwestie van oefenen, of is daar ook nog wat anders aan te doen?

Je moet bij powerchords je vingers eigenlijk plat op de hals houden, dus niet recht erop zoals bij gewone akkoorden. Ten eerste is het makkelijker en ten tweede demp je ook meteen alle onderliggende snaren. De bovenliggende snaren (zoals die lage E bij jou) kan je dempen met je middelvinger (als je voor het powerchord zelf de wijsvinger en pink gebruikt). In het begin is het misschien nog even aanleren maar na een tijdje gaat het automatisch :) En verder, gewoon beter mikken met je slaghand ;)

R.J
25 april 2008, 22:59
En ik zou een iets andere positie proberen voor het palm muten :)
Heb nog nooit gehad dat ik last van mijn pols had.

Kaïn
26 april 2008, 00:55
Het leek mij een leuk voorbeeld voor het rock effect zeg maar,het is nog al moeilijk uit te leggen ,gewoon een paar van zijn lesjes volgen en dan snapt hij het wel http://youtube.com/user/mastertheguitar
Pfff z'n versie van For the love of god is nou niet echt fantastisch IMO.

harm001
7 mei 2008, 13:31
2 woorden OVERDRIVE of DISTORTION

Reel Big Fish
7 mei 2008, 13:36
Zo ver waren we al. Ik denk dat de topicstarter inderdaad zn vingers plat op de snaren moet leggen omdat hij nu bijgeluiden krijgt van andere snaren?

Tja sorry, je geeft heel weinig info dus voor ons is het ook moeilijk om je te helpen.

R.J
7 mei 2008, 15:02
Zijn inmiddels een maand verder dus ik mag aannemen dat het nu een beetje beter gaat :chicken:

HertogJanNL
8 mei 2008, 11:37
De problemen die ik heb met powerchords zijn
1) kramp in mijn linkerhand, doordat ik steeds dezelfde shape gebruik
2) rammelende snaren door te hard raggen --> heeft OF te maken met gitaarafstelling OF met mijn techniek, bijv. vingers niet goed geplaatst (waarschijnlijk dat laatste ;))
3) Ik kan nog niet snel genoeg wisselen als de akkoorden ver van elkaar af liggen of als ik moet wisselen tussen rootnotes op de A en E snaar...

Voor de rest klinkt het wel aardig, zeker als je de versterker hard hebt staan, dan hoor je de snaren niet zo rammelen. Het is een relatief eenvoudige manier om snel een herkenbaar deuntje uit de rock muziek na te spelen.