PDA

View Full Version : VU meters die van kleur veranderen en andere pimp led dingen!



Realeigo
11 april 2008, 16:28
Ik zoek een site waar ik zulke dingetjes kan bestellen.
Van die naald VU meters waar de achtergrond van kleur veranderd als het signaal harder word. En allemaal van die gekke dingen met ledjes of lampjes.
Dit omdat ik mijn complete versterker shit verkoop en daarvoor een Harley Benton 4x12 terugkoop en daarop een custom headcab met allemaal gekke dingen erin. Puur voor de show. :cooler:

Ik verkoop trouwens mijn versterkers omdat ik tevreden ben met mijn H&K Tubeman die rechtstreeks in een mengpaneel gaat.

Edit: Dit is mijn inspiratie:

http://www.musewiki.org/images/FineLine_Stage_Enhancing_Unit.jpg

Daniël_san
11 april 2008, 18:21
Je zou kunnen kijken bij pc winkels. Ik weet alleen niet zeker of ze ook in buizenamps werken, normaal zitten ze in casemods...

Realeigo
11 april 2008, 22:23
Muhhaahah er komt geen enkele versterker in :D Word dus enkel rekwisiet voor op het podium!

Bedankt trouwens met dat case mod spul kan ik wel wat!

Swan
12 april 2008, 12:39
wat een onzin

Realeigo
12 april 2008, 13:12
Bedankt voor je mening!

Reigor
12 april 2008, 13:21
Cool idee!

no 1 hops
12 april 2008, 13:50
gewoon naar een goede electronica vak zaak gaan.
meer kleurige leds zijn er wel, dus misschien kunnen die wat voor je verzinnen wat jij voor effect bedoelt

artnaz
12 april 2008, 14:59
Dat van die VU-meters heb ik ook al een hele tijd over zitten denken! :) Was altijd al weg van de meters op oude audio-apparatuur. Maar zo'n ronde van je foto vind ik minder.

Mijn idee was om één zo'n VU-meter in mijn pedalboard te bouwen, maar heb er verder niet echt wat mee gedaan...

ropp
13 april 2008, 01:05
Dan moet je er ook een input jack op maken die je dan direct doorlust naar je statesman die achter het podium staat.

dunnoaname
13 april 2008, 10:10
... je statesman ...

Hij zei Tubeman, is een buizenpreamp. De statesman is een gewone versterker.

Realeigo
13 april 2008, 10:49
Hij zei Tubeman, is een buizenpreamp. De statesman is een gewone versterker.

Exactly

8 9 10

Swan
13 april 2008, 11:15
maar je gaat dus n halfstack meeslepen voor de show??

Realeigo
13 april 2008, 11:17
Dat heb je helemaal goed!
Waarom niet?

Swan
13 april 2008, 11:43
waarom wel? t publiek maakt t waarsch. geen fuck uit wat er op het podium staat, en als er n gitarist in de zaal staat zal die zich eerder belazerd voelen door zo'n speeltje...
als je gehele band nou een soort industrieel thema heeft ofzo met n hele act met allemaal metertjes en lampjes...

dunnoaname
13 april 2008, 12:37
Ik vind het ook maf.. Ik probeer altijd de compactheid van mijn rig te vergroten, versleep enzo voorkomen, opbouwtijd minimaliseren.

ropp
13 april 2008, 17:12
Hij zei Tubeman, is een buizenpreamp. De statesman is een gewone versterker.

oh ja, te snel gelezen

TimmU
13 april 2008, 20:03
Raar topic dit. een 4x12 + speeldoosje waar niets uit komt op 't podium.

Ik kan me leukere dingen verzinnen dan 4x12 kasten verslepen voor de gein.

Realeigo
13 april 2008, 21:27
Dit onderwerp is blijkbaar heel erg smaakverbonden.Maargoed.

artnaz
13 april 2008, 23:19
Trouwens, misschien heb je hier wat aan: www.dealextreme.com

Daar hebben ze ook VU-meters (die zwarte had ik gekocht als hij niet sold out was), en ook veel LED-geintjes. Alleen, die VU-meters veranderen niet van kleur zoals je zei. Betalen via Paypal en gratis verzending.