PDA

View Full Version : Peavey valveking kapot



Rormo
11 april 2008, 15:03
Net een Valveking gekocht, nieuw exemplaar. Thuisgekomen doet hij het dus niet. Iemand enig idee? Het power lampje wil niet eens branden en hij maakt ook geen geluid alsof er spanning opstaat. Kabel uiteraard gecheckt in een andere amp. Zie ik iets heel simpels over het hoofd? Anders morgen maar kijken of ik de tijd kan vinden om het ding terug te brengen.

Kim Wilson
11 april 2008, 15:05
Stekker in het stopcontact? Kapotte zekering? Draadjes van de powerswitch los?

Rormo
11 april 2008, 15:06
Er is geen draad te zien, dus geen idee of de draden van de powerswitch los zitten. Dat zit allemaal weggewerkt.

Hoe zie je of de zekering kapot is?

Kim Wilson
11 april 2008, 15:15
Eruit draaien en tegen het licht houden. Als het ijzerdraadje binnenin de zekering in het midden onderbroken is, is ie stuk.

Rormo
11 april 2008, 15:17
OK, dat ding is dus zwartgeblakerd en er ontbreekt een halve centimeter draad. Flink geknapt dus.

Wat nu?

Naja er moet dus een nieuwe zekering in. Zijn die dingen universeel? Neem aan dat het niet veel kost. Zit uiteraard garantie op het ding, maar hij komt van Feedback en dat is een uur rijden (2 uur dus heen en terug). Als ik voo reen paar euro het ding kan fixen met een zekering van de lokale gitaar boer ben ik goedkoper en sneller uit dan als ik heen en terug moet naar Rotterdam.

Kim Wilson
11 april 2008, 15:22
Een spijker op lengte knippen en die ertussen draaien. Gaat ie ook nooit weer kapot.


Nee, grapje. Even naar de muziekzaak, denk ik. En haal er gelijk twee, dan heb je er nog één op reserve.

De vraag is alleen waarom die zekering eruit geploft is. Dat kan duiden op kortsluiting in de amp. Zet er een nieuwe zekering in, en probeer het dan nog eens. Als ie er dan gelijk weer uitknalt, is er meer aan de hand. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. :)



EDIT>
Zekeringen kun je denk ik wel overal krijgen, ook bij de muziekwinkel in de buurt.

CasB
11 april 2008, 15:24
Nieuwe erin zetten... (F3a)

Rormo
11 april 2008, 15:25
Ja, vrij knap dat een zekering er uit ligt bij een amp die nieuw is en niet het showmodel was...

Bedankt voor de hulp iig.

Rormo
11 april 2008, 15:26
Nieuwe erin zetten... (F3a)

Op de achterkant staat Fuse "F3.15AL/250V"

Is dat hetzelfde?

CasB
11 april 2008, 16:09
Hmm, dat zal een iets andere zijn. Ik had de F3a uit de handleiding, dus dat zal misschien voor de Amerikaanse (110V) versie zijn :P

Geoffrey
11 april 2008, 16:13
Neem de zekering mee naar de plaatselijke gitaarwinkel..zeg hem welke versterker je hebt en die zal je makkelijk kunnen helpen.

Wel vreemd dat de zekering nu al stuk is.....

Chris Winsemius
11 april 2008, 16:20
Ga gewoon met die versterker terug.

marter544
11 april 2008, 16:25
Ga gewoon met die versterker terug.

Idd, bij een nieuwe versterker hoort de zekering er niet zo maar uit te klappen.

Rormo
11 april 2008, 17:12
Goed, zekering vervangen. Power aan, heel even lampje aan en gelijk weer uit -> zekering weer gesprongen.

Morgen dus maar terug naar Feedback. Volgens mij ben ik goed genaaid door ze. Want a. hoe kan een nieuwe versterker gelijk stuk zijn? en b. hoe kan het dat als het niet het showmodel was, dat de achterkant vol met stof ligt? Krijg toch ernstig het gevoel dat ik niet de eerste eigenaar ben van dat ding.

Rinze
11 april 2008, 17:13
Eerst slaan, dan praten :cooler:


OT: vervelend en niet ok. Deed die versterker het in de winkel wel?

Kim Wilson
11 april 2008, 17:38
Er is dus iets mis. Gewoon mee teruggaan, niks aan de hand. Vervelend is het wel...

Geoffrey
11 april 2008, 17:44
Eerst slaan, dan praten :cooler:


OT: vervelend en niet ok. Deed die versterker het in de winkel wel?

Dit vraag ik me dus ook af..
showroommodel of niet..testen voor dat je die handel meeneemt.

Rormo
11 april 2008, 19:50
Ik heb dit exemplaar in de winkel niet getest. Ging er vanuit dat als hij nieuw uit de doos kwam dat het wel goed zou zijn. Nog nooit zoiets eerder gehad namelijk. Maar goed, dat doen we dus ook nooit meer. Ik heb al een ander examplaar gereserveerd, morgen ga ik ze omruilen en dan doe ik wel een hele korte check of het ding naar behoren werkt alvorens hem mee te nemen. Ik vind autorijden best leuk, maar ik heb nuttiger dingen te doen op zaterdag.

Maar goed, Feedback zal het wel netjes oplossen. Nog nooit problemen gehad daar. Het is alleen inderdaad vervelend dat ze niet bepaald om de hoek zitten voor me.

Ik zal iig binnenkort even een korte review schrijven van alle amps die ik getest heb. Heb een rijtje van 4 goedkope buizenamps getest. Kan ik misschien nog wat mensen mee helpen bij het maken van een keuze.

zeppo
12 april 2008, 08:41
Ik ben eigenlijk ook wel heeeel erg benieuwd naar de uitleg van Feedback .....
En twee uur rijden? Is ook twee uur benzine! Laat ze daar maar voor opdraaien (of een leuk pedaal erbij doen)

Rocketman
12 april 2008, 09:17
Zit er een standby knop op en zo ja gebruik je die wel?

TimmU
12 april 2008, 10:32
Goed, zekering vervangen. Power aan, heel even lampje aan en gelijk weer uit -> zekering weer gesprongen.

Morgen dus maar terug naar Feedback. Volgens mij ben ik goed genaaid door ze. Want a. hoe kan een nieuwe versterker gelijk stuk zijn? en b. hoe kan het dat als het niet het showmodel was, dat de achterkant vol met stof ligt? Krijg toch ernstig het gevoel dat ik niet de eerste eigenaar ben van dat ding.

Ernstige zaak dit. versterkers vol stof verkopen vind ik geen stijl. Laat ze gewoon maar op draaien voor je benzinekosten , of je er wat gaafs bijgeven. Dit kan niet.

Rormo
12 april 2008, 11:50
Versterker is omgeruild voor een werkend exemplaar. Klinkt lekker hoewel hij wel rete hard gaat voor in m'n slaapkamer is hij ook niet voor bedoeld, maar wil hem toch ff beetje finetunen voor ik de oefenruimte in duik.

Geoffrey
12 april 2008, 15:08
Heb je toch nog geluk bij een ongeluk!
Wat was hun excuus nu.. en heb je nog een korting of iets dergelijks gekregen?

Rormo
12 april 2008, 23:57
excuses en verder niets. Had ook niet meer verwacht eigenlijk. Een excuus hadden ze niet, ze waren nogal verbaasd.