PDA

View Full Version : Epiphone vs Squier



Ronaldo
11 april 2008, 11:21
Hallo allemaal,

Ik ga leren gitaar spelen en daarvoor heb je natuurlijk een… gitaar nodig. kheb al een cube 60 versterker van Roland, nu nog een gitaar.
Ik kan voor 150 euro een Epiphone Les Paul Special kopen en voor +- dezelfde prijs en Squier affinity Strat.
Ik heb al wat opzoekingswerk gedaan en van de Epiphone heb ik nog niet veel goeds gelezen. Lousy pickups, ontstemt als de pest, is gemaakt van aan elkaar geplakte stukken sloophout, … Ik overdrijf natuurlijk maar de Squier lijkt iets beter op kwalitatief vlak. Mijn idee was starten met een echte beginnersgitaar en na een paar maanden, als ik beter weet wat ik wil, iets deftigs kopen. (een epiphone les paul custom of zo)

Wat zouden jullie doen?
Qua persoonlijke smaak gaat mijn voorkeur uit een les paul model. Dit vanwege de humbuckers en de looks. Kan het zijn dat die Squier strats bestaan met alleen single coil pups en met single coils en een humbucker? Probleem is dat ik niet weet of deze strat een humbucker heeft.

Alvast merci voor de feedback.

Ronaldo
11 april 2008, 11:23
Kent iemand trouwens de prijs in de winkel van bovenvermelde beauties?

pannekoek
11 april 2008, 11:27
wie zijn wij om te zeggen wat beter voor jouw is?

ga ze testen in de muziekwinkel en je komt er vanzelf wel achter.

Frenk95
11 april 2008, 11:32
Koop gelijk een goeie zou ik zeggen, dus niet zo'n goedkope beginnersgitaar waar je na 3 maanden al uit bent :)

blindfaith85
11 april 2008, 11:43
Ga ze ZELF proberen!

Kijk wat lekker in de hand licht, en koop niet op bestelling, aangezien er nog al kwaliteitsverschil in kan zitten. Een maat vn me heft een affinity strat en kan je zeggen klinkt echt te gek in zijn handen. En in de mijne ook. maar heb ze ook gehad dat was echt brandhout. zelfde als met de epi's

Heb zelf een squier stratocaster echt perfect ding en een epi LP custom en neig meestal naar de squier van wege gewicht en wat lekker spelen en lichter geluid. en een goede amp doet ook wonderen. Ik heb een Fender Bluesdeluxe buizen amp klinkt echt hemels, maar als ik in mijn oude tansistor amp of pod XTlive plug klinkt het stuk minder.

groet ferry

LP_CL
11 april 2008, 11:57
Stay away from the epi LP special. Niets dan last met dat ding heb je.

frankiiee
11 april 2008, 12:52
ik heb zelf ook die affinity en vind dat persoonlijk wel een deftige gitaar. Ik vind het ook wel goed dat je eerst een goedkoper model koopt want in het begin hoor je toch geen verschil met een duurdere. Ik speel ook over een cube 15 en nogmaals ik ben daar dus tevreden over. speelt zeer gemakkelijk ook.

groetjes

LaurentB
11 april 2008, 12:54
Ha, eindelijk eens iemand die in de goeie volgorde werkt: éérst een fatsoenlijke versterker!

De gitaren die jij noemt hebben een volkomen verschillend karakter, nog afgezien van eventuele prijsverschillen.
Wil je een dik, zwaar geluid => Les Paul-achtige gitaar. Wil je een helder, sprankelend geluid => Stratocasterachtige.
Werkt allebei, maar op verschillende manieren.

En ik sluit me bij de rest aan: ga er eens fijn een hele serie bekijken en proberen in de winkel.

Eko
11 april 2008, 17:31
Beiden zijn inderdaad heel verschillend. Beiden zijn instapmodellen. Voor beiden geld dat het niet de beste gitaren zijn op de wereld maar om te leren gitaar te spelen voldoen ze. Koop het model dat je aanspreekt en begin. Over een paar jaar speel je toch wel ergens anders op, of helemaal niet meer.

Geoffrey
11 april 2008, 17:41
Ga ze ZELF proberen!


Dit lijkt me nu niet direct de perfecte tip..
Zit je daar mooi te blinken in een gitaarwinkel met een gitaar in je handen..


Hallo allemaal,

Ik ga leren gitaar spelen en daarvoor heb je natuurlijk een… gitaar nodig.

Sterik
11 april 2008, 19:04
nou, ik zou er gewoon niet over twijfelen, en de squier nemen, gewoon een goede gitaar voor de prijs...
en met een leuke versterker klinkt hij nog best aardig ook
en van wat ik weet, spelen squiers ook makkelijker, dat betekent niet alleen hoe die in de hand ligt, maar het benden etc. gaat ook allemaal wat makkelijker, zelfs als je dezelfde snaren erop hebt zitten
maar ja, misschien dat een ander dat anders ervaart
ik zou gewoon voor de squier gaan (ik val in de herhaling :satisfie:)

Blend
11 april 2008, 22:04
Jongens, TS kan nog geen gitaarspelen. Wat zijn jullie dan voor 'n stelletje idioten om te vertellen dat hij het zelf moet proberen? :mad:

R.J
11 april 2008, 22:12
Neem, net als bij auto's, iemand mee die verstand van die dingen heeft ;)
En die een beetje weet wat je smaak qua muziek is.

Je kan ook een london city comet kopen trouwens.
Misschien beetje "duur"(voor een beginner dan), maar wel erg goed.

SGbanez
12 april 2008, 14:11
Hm, de verhalen die ik hoor over de Epi LP specials zijn niet al te goed. Over de meeste Squires wel. Een vriend van me heeft er ook een, en hij speelt als een malle :rockon: . Het is trouwens ook financieel gezien( :stop: ) handig om een iets betere gitaar te kopen. Daar krijg je namelijk meer geld voor terug als je toch besluit hem weer te verkopen. Denk ik tenminste...

Baker
12 april 2008, 14:28
mijn vriendin had ook een goedkope instap squire en dat was echt werkelijk waar een stuk brandhout. De frets waren zo scherp dat je je vingers er bijna aan openhaalde. Voor de rest was het ding nagenoeg onbespeelbaar en de electroncia ruiste en kraakte als een gek.

Mijn mening is dat je beter iets meer kunt uitgeven en bijvoorbeeld een tweedehands mexicaanse fender kunt kopen. Als je tweedehands gaat kopen neem dan wel iemand mee die er een beetje verstand van heeft.

zoiets bijvoorbeeld.
http://link.marktplaats.nl/162275312

Moet je wel even doorsparen, maar dan heb je ook echt wat leuks.