PDA

View Full Version : Vraag Pod XT en Midi ingang



wesp
11 april 2008, 01:38
Beste mede-forummers,

Ik heb een Line6 Pod XT en ben van plan binnenkort een midi keyboardje te kopen om VST's aan te sturen. Op mijn PodXT heb ik een Midi in /out en ik wil graag weten of als ik hier een midi keyboard op aansluit, ik hier ook mijn VST's aan kan sturen. Of is het dan zo dat ik alleen de PodXT aanstuur, en de signaal vanuit mijn pod xt als een gitaarprocessed-brei van midi informatie mijn computer binnen komt? Als het de laatste mogelijkheid hiervan is, neem ik aan dat deze midi in- ergens anders voor gebruikt wordt(??), dit is mij een beetje onduidelijk. Als iemand mij dit wijs zou kunnen maken zou dit erg gewardeerd worden

Mijn PodXT is aangesloten op de onboard line-in van mijn Asus P5WDH-Deluxe moederbord.


Thanks in advance,

Wesleigh

B_2_the_a
11 april 2008, 01:41
ik denk dat het slimmer is om je keyboardje met een usb->midi kabel kan aansluiten....

Volgens mij is het enige waar de midi in/out voor dient is het schakelen van presets!

wesp
11 april 2008, 02:00
B_2_the_a, Bedankt voor je snelle reactie. ik had er nog niet over nagedacht dat deze kabels weleens zouden kunnen bestaan, maar dit is wel een mooie oplossing tot ik een degelijke audiointerface heb. :)

Even een korte offtopic vraag omdat ik het zonde vind hier weer een nieuw topic voor te openen: Heeft iemand al het verschil kunnen horen tussen opnames van een RME-Fireface 800 en opnames van een Edirol-M16 DX?

Ik ben van plan deze zomer een degelijke interface te halen om gitaar, bas, zang en misschien drumpartijen op te nemen, maar omdat ik zelf nog niet echt een held ben in het equalizen/afmixen van compilaties ben ik bang dat een RME-Fireface misschien wat te hoog gegrepen is, en dat ik daarmee geen betere opnames ga krijgen dan met bijvoorbeeld de Edirol M16 DX. Is er iemand die hier iets over kwijt kan dat mij misschien wat op weg kan helpen?

Wederom bedankt,

Wesleigh

B_2_the_a
11 april 2008, 09:43
aanrader: de midimate
voor usb => midi

Nitefly7
11 april 2008, 10:27
B_2_the_a, Bedankt voor je snelle reactie. ik had er nog niet over nagedacht dat deze kabels weleens zouden kunnen bestaan, maar dit is wel een mooie oplossing tot ik een degelijke audiointerface heb. :)

Even een korte offtopic vraag omdat ik het zonde vind hier weer een nieuw topic voor te openen: Heeft iemand al het verschil kunnen horen tussen opnames van een RME-Fireface 800 en opnames van een Edirol-M16 DX?

Ik ben van plan deze zomer een degelijke interface te halen om gitaar, bas, zang en misschien drumpartijen op te nemen, maar omdat ik zelf nog niet echt een held ben in het equalizen/afmixen van compilaties ben ik bang dat een RME-Fireface misschien wat te hoog gegrepen is, en dat ik daarmee geen betere opnames ga krijgen dan met bijvoorbeeld de Edirol M16 DX. Is er iemand die hier iets over kwijt kan dat mij misschien wat op weg kan helpen?

Wederom bedankt,

Wesleigh

uit eigen ervaring zou ik gaan voor 'n M-Audio of een MOTU-interface, qua prijs/kwaliteit vergelijkbaar met RME, tenminste; kwaliteit is dik in orde; en de interfaces zijn erg betaalbaar..
Andere aanrader is Focusrite of Presonus...

pauld
11 april 2008, 11:14
Ik ben van plan deze zomer een degelijke interface te halen om gitaar, bas, zang en misschien drumpartijen op te nemen, maar omdat ik zelf nog niet echt een held ben in het equalizen/afmixen van compilaties ben ik bang dat een RME-Fireface misschien wat te hoog gegrepen is, en dat ik daarmee geen betere opnames ga krijgen dan met bijvoorbeeld de Edirol M16 DX. Is er iemand die hier iets over kwijt kan dat mij misschien wat op weg kan helpen?

Wederom bedankt,

Wesleigh

Als je eenvoudig wilt beginnen en de partijen een voor een (na elkaar) wilt opnemen met je sequencer programma, kan je ook een microfoon direct aansluiten op je POD XT zonder amp/cab modellen of bijvoorbeeld met Tube pre-amp. Staat ook in handleiding van de POD. Als je tegelijk wilt opnemen met aparte kanalen wordt het een ander verhaal (eigenlijk ook meer voor het Recording topic)

De POD XT werkt dan in feite als geluidskaart. Ik zou inderdaad een keyboard nemen met een USB-MIDI uitgang (volgens mij hebben de meeste dit standaard).

wesp
11 april 2008, 12:50
@ B_2_the_a: thx voor de heads up, precies wat ik nodig heb :).

@ Nitefly7: Ik heb al wat zitten lezen over bijvoorbeeld de Motu 828mk3 en de Motu Ultralite, en pesoonlijk heb ik na het lezen van de reviews een goed gevoel gekregen over de kwaliteit van de opnames van de interfaces, en over het gebruiksgemak, maar ik hoor dat de Customer Service van Motu zo slecht is dat ze emails en telefoontjes niet beantwoorden en heb ook al vaker gelezen dat de LCD-Schermpjes doorgebrand zijn. En ben hier in zekere zin even op afgeknapt, ik vind dat niet kunnen als je zo een bedrag uitgeeft. Goed om te horen dat jij de kwaliteit wel vergelijkbaar vindt met de Fireface, ik heb blijkbaar nog wat onderzoek te doen. Ook jij bedankt voor je bijdrage.

@Pauld: Dit heb ik al uitgeprobeerd inderdaad, jammer dat ze niet een gebalanceerde mic ingang erop hebben gemaakt. Het lijkt me toch een goed plan om een interface aan te schaffen, omdat ik ook met meerdere sporen tegelijk wil gaan werken (bijvoorbeeld in oefenruimte).


Nogmaals bedankt, meer reacties zullen gewardeerd worden

Wesleigh

pauld
11 april 2008, 16:43
Beste mede-forummers,

Mijn PodXT is aangesloten op de onboard line-in van mijn Asus P5WDH-Deluxe moederbord.


Wesleigh

Waarom sluit je de POD niet direct via USB aan op je PC, je hebt nu twee AD conversie slagen achter elkaar:
1. Door de POD
2. Door je onboard geluidskaart

wesp
11 april 2008, 17:54
Waarom sluit je de POD niet direct via USB aan op je PC, je hebt nu twee AD conversie slagen achter elkaar:
1. Door de POD
2. Door je onboard geluidskaart

Hij is direct via USB aangesloten (anders wordt hij zowiezo niet herkend¿), maar als ik niet een van mijn line-outputs verbind met mijn audioingangen krijg ik geen signaal, en ik wil mezelf wel kunnen horen als ik speel.

Om even terug te komen op de motu interface's, ik heb zojuist meer hele negatieve dingen over motu gelezen & gezien. Zoek maar eens bij youtube op motu 828 of motu ultralite, er staan al meerdere filmpjes op van motu's die alsmaar kraken en waar niet meer mee te werken is. Ik lees ook dat ze 100euro rekenen om een teruggestuurde interface alleen al na te kijken, en dat de meeste werknemers onbeleefd en ongeinteresseerd overkomen. Ik vrees dat ik maar door moet sparen voor een RME Fireface.