PDA

View Full Version : Toggle switch noob vraag



barno
10 april 2008, 20:20
heb 3 standen toggle : een lipje voor de aarding, dan nog twee paar contacten die kort bij mekaar staan. Ik zie overal alleen maar strat en tele switches, weet niet hoe ik deze moet solderen. 2 scoils, 1 volume en tone.

Klopt het dat ik aan de buitenste contacten de pups soldeer en de twee middelste contacten samenplooi en draad soldeer die naar de pots gaat?

I do confess, ik ken geen rooie reet van electronics

MartinL
10 april 2008, 20:33
Klopt als een bus zie: http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=3ws_trans

G.G.
10 april 2008, 20:33
Kan je hem niet doormeten met een voltmeter? Of heb je misschien een batterijtje en een lampje, dat werkt ook prima.

barno
10 april 2008, 20:35
thx martin, hola fantastisch dat ik dat zelf heb kunnen beredeneren


GG als ik zeg dat ik een electronica noob ben, i'm serious: ik zou nog geen voltmeter van een senseo kunnen onderscheiden :), ik moet daar dringend eens iets aan doen.

G.G.
10 april 2008, 20:54
thx martin, hola fantastisch dat ik dat zelf heb kunnen beredeneren


GG als ik zeg dat ik een electronica noob ben, i'm serious: ik zou nog geen voltmeter van een senseo kunnen onderscheiden :), ik moet daar dringend eens iets aan doen.

Voor dit soort klusjes heb ik een batterijtje met aan beide kanten een draadje. Aan een van die draadjes zit een lampje, en aan het lampje weer een draadje. Dus:

draadje > batterijtje > draadje > lampje > draadje. Zo kan ik met zwakstroom heel gemakkelijk verbindingen testen in iedere stand van een schakelaar. Lampje gaat branden betekend verbinding.