PDA

View Full Version : Steelstring



EdO_
10 april 2008, 19:52
Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een steelstring gitaar? Ik heb al veel ervaring met nylon en elektrisch en ik zou daar graag steelstring aan toevoegen. Het probleem is echter dat ik een arme student ben dus het liefst zou ik iets onder de 200 euro vinden, maar wel een van redelijke kwaliteit. Welk model is dan geschikt?

Alvast bedankt.

--=HANS=--
10 april 2008, 20:44
Om te beginnen zou ik de zoekfunctie aan willen raden, er zijn diverse topics geweest over gitaren in deze prijsklasse.

Verder is alle waar naar z`n geld en dat geldt natuurlijk ook voor steelstrings. Ik zou in ieder geval proberen om een instrument te vinden met een massieve top, helemaal massief gaat niet lukken ben ik bang. Wat ik in ieder geval ook zou doen is marktplaats en aanverwante sites in de gaten houden op zoek naar een goede tweedehands gitaar, er komen regelmatig prima instrumenten voorbij voor niet te veel.

Voor wat betreft de gitaar zelf, als je bekend bent met nylonsnarige en elektrische gitaren dan weet je eigenlijk wel waar je op moet letten. Hoe is de aktie, is de hals recht, etc etc. Verder hangt het natuurlijk ook nog af van het soort muziek dat je ermee wil gaan spelen.

Succes met je zoektocht en laat even weten wat het is geworden tzt.

Groet, Hans

EdO_
14 april 2008, 14:41
Is dit iets? Tweedehands Fender CD 60 CE met element voor 220 euro.