PDA

View Full Version : ESP, Epiphone of Ibanez ???



Silverchair16
16 februari 2003, 15:44
Ik zoek een Nieuwe Gitaar, ik wil een Les Paul maar het mag ook een mooie strat model (ESP H-series of Ibanez RG of SA series zijn, vooral sunburst of zwart.
Maar welk merk moet ik nou nemen ESP, Epiphone of Ibanez. En ik wil er ongeveer 500 tot 700 euro er voor uit geven.

Metalhead
16 februari 2003, 18:09
Ligt eraan wat je ermee wil gaan spelen... Wat voor stijl muzek, solo's / slag, enzovoort...

Hankey
16 februari 2003, 18:14
En welke je het lekkerst vind spelen en klinken etc. :smile:

Anders Destium
16 februari 2003, 19:13
Die moet je nemen, gewoon vergelijken in een grote winkel...

Fluffy
16 februari 2003, 19:16
een simpel advies: ga naar een gitaar zaak, pak alle gitaren die je wat lijkt, en ga ze bespelen en kijken welke het beste klinkt en het fijnste speeld.

Maiden Michiel
21 februari 2003, 11:22
Waar in Nederland hebben ze veel ESP's dan?

rePUNKtative
21 februari 2003, 11:31
Bij dijkman in Amsterdam hebben ze flink wat ESP's hangen.


Verder moet je zelf kijken wat je mooi vind om te nemen. Ibanez is men gek van omdat ze vaak lekker spelen (prijs kwaliteit is ook goed), Epiphone omdat je dan goedkoop aan een LP kan komen (Epiphone is niet altijd even goed, als je een goede aantreft dan ben je one lucky mofo :grin:) en ESP omdat het kwalitatief gewoon goed is (als je de prijs op de koop toe wilt nemen).

Ic3gl0vE
21 februari 2003, 12:14
de epi moet je nemen als je er van houdt om je geld weg te gooien aan mooi uitziende rommel :smile:

Neals
21 februari 2003, 12:19
Ibanez ga dan voor de SA modellen, want die RG modellen in jouw prijsklasse hebben behoorlijk slechte tremolo's (met uizonderding van de 5xx en 6xx series)

En kijk eens wat verder dan ibanez, esp en epiphone, of 2e hands, want voor het geld wat jij wil uitvinden kan je ook al een echte strat voor spelen

rePUNKtative
21 februari 2003, 15:11
Op 2003-02-21 12:14, schreef Ic3gl0vE:
de epi moet je nemen als je er van houdt om je geld weg te gooien aan mooi uitziende rommel :smile:


Lekker onderbouwd.....

andoni
21 februari 2003, 15:22
3 letters:



E S P !



(+ uitroepteken, ok)

lange
21 februari 2003, 17:19
de rg 5 serie zijn flink in prijs gezakt dus die heb je wel voor het geld wat je te besteden hebt

signsofzodiac
22 februari 2003, 16:50
""" Ibanez ga dan voor de SA modellen, want die RG modellen in jouw prijsklasse hebben behoorlijk slechte tremolo's (met uizonderding van de 5xx en 6xx series)"""

Dat gaat in 2003 nou niet meer op. De TRS-trem is op alle modellen vervangen door minimaal de nieuwe Edge Pro2, of somds de Edge Pro 1, dus aan de trem ligt het niet meer. De prijs/kwaliteit-verhouding is met sprongen vooruit gegaan. Ook lenen de goedkopere Ibanez-gitaren zich nu uitstekend voor een beetje customizing :smile: