PDA

View Full Version : Met een Boss TU-2 signaal splitten? (2 amps)



HaroldA
10 april 2008, 17:46
Dames, Heren,

Is het mogelijk om met een Boss TU-2 je gitaar signaal te splitten en dan naar 2 amps te sturen? Ik heb gelezen dat het met een standaard Y-kabel niet kan.

Ik wil graag met een re-amp slag 2 versterkers tegelijkertijd inzetten (zowel high als low gain).

Alternatief is een re-amper met 2 uitgangen, zoals de X-amp van Radial, maar die's actief en een tikkie duurder dan de standaard, passieve uitvoering.

-H-

B_2_the_a
10 april 2008, 18:23
nee
+10 tekens

dendee
10 april 2008, 18:24
je kan dat ook oplossen door een aby box? vb die van morley
http://www.threepoundsofbakon.com/guitarfx/morley_aby.jpg

HaroldA
10 april 2008, 18:50
je kan dat ook oplossen door een aby box? vb die van morley
In de eerste google results van de Morley ABY komen woorden zoals "click", "hiss", "volume drop", "bleed from other channel" en dergelijke voor..

Geen Morley dus en gewoon iets meer dokken voor die X-Amp.

Ik dank u weer hartelijk!

tubeonly
10 april 2008, 18:50
Bedoel je niet met een LS2?

HaroldA
10 april 2008, 18:53
Bedoel je niet met een LS2?
Nope, de TU-2 heeft een bypass en een output die beiden signaal doorgeven, maar niet geschikt zijn om je signaal te splitten.

Jimwoud
10 april 2008, 18:57
Heb laatst die Morley geprobeerd en inderdaad 'click' hoorde ik ook, heel irritant. Lijkt me wel dat dat niet zou moeten, anders heb je er geen zak aan.

Er staan btw ook bouwpaketjes op www.musikding.de te koop. Als je een beetje kunt solderen en met een boormachine overweg kan is die prima te doen.

HaroldA
10 april 2008, 19:05
Er staan btw ook bouwpaketjes op www.musikding.de te koop. Als je een beetje kunt solderen en met een boormachine overweg kan is die prima te doen.
Leuk! Doen we! Kan ik gelijk er een loze potmeter opzetten met als label "Geluid" en dan kun je van "slecht" naar "goed" draaien ;)

Maar dit gaat allemaal off-topic. Mijn vraag is beantwoord dus hier mag 'een slotje op' ?

-tnx!-

bass blom
10 april 2008, 19:55
maar als je gaat re-ampen dan doe je het toch gewoon twee keer achter elkaar met de verschillende amps?

Marshallover
10 april 2008, 20:31
Met een LS2 kan dit ook. Zelf met 3 versterkers ;-) (In ieder geval twee tegelijk)

HaroldA
10 april 2008, 23:00
maar als je gaat re-ampen dan doe je het toch gewoon twee keer achter elkaar met de verschillende amps?
Dat kost 2x zoveel tijd, 4x zoveel als je het eventueel nog een keer over wil doen.

bass blom
10 april 2008, 23:04
Dat kost 2x zoveel tijd, 4x zoveel als je het eventueel nog een keer over wil doen.

1 keer spelen, tig keer re ampen.
kan ook als je maar 1 mic hebt :D
maar je wilt die splitter ook live gebruiken, dan is het anders.

HaroldA
10 april 2008, 23:17
Ihre Bestellung Nr: 16xxx vom Thursday, 10. April 2008
ABY pedaaltje is onderweg ;)

the sure thing
11 april 2008, 21:34
Lehle heeft ook dergelijke pedaaltjes. Duur, maar goed!