PDA

View Full Version : korg d888 of yamaha aw 1600



B_2_the_a
10 april 2008, 17:10
ey volk

ik zit te twijfelen tussen de korg d888 of de yamaha aw1600

voordelen korg:
goedkoper, simpeler in gebruik
alles wordt intern als wav opgeslagen, dat is makkelijk met transport naar pc

voordelen yamaha:
8 tracks per spoor (overdubs)
jogwheel


qua geluid maakt het volgens mij niet al te veel uit...


ik hoor graag meningen en ervaringen!

Roman
10 april 2008, 22:10
Ik werk al jaren met een Yamaha AW4416. De 1600 die je noemt is het kleinere broertje.

De AW4416 is een fantastisch apparaat en heeft mij nog nooit in de steek gelaten. De consoles van Yamaha zijn gewoon mooi profi spul. Die korg rommel (excuse me) heb ik eens mogen betasten bij iemand en beviel voor geen meter. Da's mijn ervaring.

De AW1600:
http://www.yamahasynth.com/products/aw1600/images/visual_front_aw1600_l.jpg

En de D888
http://www.korg.com/gear/images/products/enlarge/lrg_D888.jpg

bass blom
10 april 2008, 22:17
ja, ik heb ook ff zitten googelen voor je en ik sluit me bij roman aan, ga voor de yamaha.

Han S
10 april 2008, 22:20
Hoeveel kost zo'n Yamaha?

bass blom
10 april 2008, 22:24
yamaha 859 korg 675 (thomann)

Han S
10 april 2008, 22:47
Okay dan, een Alesis HD24 kost iets van 1100 euro en die kan 24 sporen tegelijk opnemen. Knap mengtafeltje en je hebt volgens mij een beter spul waar je meer mee kunt.

bass blom
10 april 2008, 22:50
ja, mooi ding, maar volgens mij wil hij het redelijk simpel houden.

Han S
10 april 2008, 23:04