PDA

View Full Version : Twee volumeknoppen op strat



Di Stefano
10 april 2008, 14:57
Aangezien ik mijn twee tone-controls in mijn strat nooit gebruik is er mij een schakeling te binnen geschoten die mogelijk een beetje nuttiger zou zijn voor mij. Ik dacht er aan om de twee tonepots eruit te nemen en in de plaats een tweede volumeknop te plaatsen (250k ipv 500k zoals de 1e volumepot) en daaronder een miniswitch waarmee ik zou kunnen kiezen door welke potmeter het signaal moet lopen.
Zo zou ik kunnen switchen om oftewel een fellere(500k) of doffere (klank) te hebben. Is dit een goed idee of is het verschil tussen beide potmeters zo klein dat het verloren moeite zou zijn?

barno
10 april 2008, 15:38
ik vind tonepot belangrijker als volumepot. trouwens als je verschil wil tussen dof en scherp, waarom dan gaan klooien met potwaardes als de tonepot daarvoor gemaakt is ?

ik gebruik trouwens mijn tonepot als volumepot (iets doffer snijdt minder door de mix)

G.G.
10 april 2008, 15:46
Ik sluit me bij Barno aan. Gebruik dan die tweede volumepot als een neck-on pot voor 7 standen op je strat, daar heb je aanzienlijk meer aan.

Di Stefano
10 april 2008, 15:53
Het is niet zo dat ik wil gaan draaien met de tonepot als ik speel. Ik wil gewoon een setup met twee licht verschillende klankkleuren. Op veelzijdigheid hoeft het er niet op vooruit te gaan. Ik hou dingen graag zo simpel mogelijk.