PDA

View Full Version : Probleem Laney/Fender buizenamps



episua
10 april 2008, 12:09
Het zit zo:
Ik speel nu ongeveer een jaar over mijn fender hotrod dlx. Nooit heb ik problemen met deze versterker gehad tot dat een paar maanden geleden het geluid steeds weg viel. Echter gebeurde dit in een andere oefenruimte dan we normaal oefenen. Vervolgens deed de versterker het wel in de oefenruimte waar we altijd oefenen.
Een week geleden heb ik een andere versterker gekocht, de Laney VC30 210. Prachtige versterker maar gisteren in de 'andere oefenruimte' viel de versterker weg na ongeveer 5 songs. Thuis deed ie het vanochtend gewoon weer.
Iemand enig idee hoe dit kan? Heb ik gewoon ongelooflijk veel pech of is er een andere reden?

the sure thing
10 april 2008, 12:13
... ik zou een "amp whisperer" inschakelen :dance:

FF serieus: andere bandleden hadden helemaal nergens last van? Bandleden die ook een amp hadden? Gebruik je in de andere oefenruimte een ander verlengsnoer? Denk eerlijk gezegd dat het niet aan je amps ligt, maar aan andere dingen zoals snoeren, stopcontacten, enz.

Pepe
10 april 2008, 12:37
Je geeft het zelf al een beetje aan,
Laney en Fender zijn beiden twee omgevingsfahige amps en gesteld op vaste routines. Als je veel van oefenlocatie wisselt dan zou ik eerder voor een Peavey of Marshall kiezen. Die zijn wat minder aanhankelijk.

De boogie, die heeft veel last van verlatingsangst maar dat is een ander verhaal...

episua
10 april 2008, 12:55
haha, tja met mijn marshall had ik inderdaad nooit ergens last van.
Echter heb ik gisteren verder de avond verder gespeeld over een Ampeg en een Peavey, die het wel gewoon de hele avond hebben gedaan.
Voor de rest draait er zonder problemen heel zwaar spul in die oefenruimte.
Maar goed, hebben andere mensen die bv een fender of laney hebben dan geen problemen?

jacky
10 april 2008, 22:30
Je geeft het zelf al een beetje aan,
Laney en Fender zijn beiden twee omgevingsfahige amps en gesteld op vaste routines. Als je veel van oefenlocatie wisselt dan zou ik eerder voor een Peavey of Marshall kiezen. Die zijn wat minder aanhankelijk.

De boogie, die heeft veel last van verlatingsangst maar dat is een ander verhaal...


ehhhhhhhh bull shit

Pepe
10 april 2008, 22:46
ehhhhhhhh bull shit

no kiddin:seriousf:

Geoffrey
10 april 2008, 22:50
een Marshall of Peavey kopen..? :satisfie:

Ik kan je er niet direct me helpen.. maar zoals "the sure thing" al zei..
Controleer even je verlengsnoeren, kabels,..

episua
11 april 2008, 12:51
Kabels, gitaren ect. hebben we allemaal getest. Ook hebben we de versterker op een andere groep aangesloten, ook dat hielp niet.

Kim Wilson
11 april 2008, 13:33
Nope, geen problemen hier met mijn Fender. Ding doet het altijd, overal.


(zul je zien dat ie 19 april uitvalt of zo. :D )

Eko
11 april 2008, 17:25
Heb je de versterker niet aangesloten op een verlengdoos met een overbelastingsbeveiliging? Dit soort zekeringen slaat uit om daarna gewoon weer aan te kunnen.

the sure thing
12 april 2008, 14:51
Heb je de versterker niet aangesloten op een verlengdoos met een overbelastingsbeveiliging? Dit soort zekeringen slaat uit om daarna gewoon weer aan te kunnen.Dat zou eens heel goed kunnen.... Ik weet voor 99,9% dat het niet aan je versterkers ligt...

episua
12 april 2008, 16:21
Er zat geen verlengdoos tussen. Misschien is er toch iets mis in die ene oefenruimte, ergens anders heb ik er namelijk geen last van. Ik heb het één keer eens meegemaakt tijdens een optreden, dat was wel heel lullig. Maar toen zat er wel een goedkope stekkerdoos tussen.