PDA

View Full Version : Vraagje



lammy
10 april 2008, 08:18
Hallo,

Ik heb een dikke 80w Trace Elliot Basscombo, en als ik hier met mijn gitaar door speel klinkt het simpelweg RUK. Mijn vraag is, als ik er een gitaarcabinet aanhang naast de ingebouwde basscabinet, zou hij dan wel vet klinken en goed bruikbaar zijn als gitaarversterker voor zowel clean als distortiongeluiden?
En ook zit er achterop maar één speakeraansluiting, kan ik hier gewoon een verloopje voor kopen zodat ik er twee kabineten op aan kan sluiten?

Keep on rocking,
LAMMY :rockon:

almarvk
10 april 2008, 08:29
Simpel antwoord: nee.

ErikE
10 april 2008, 11:35
Inruilen of verkopen die Trace, en een echte gitaaramp kopen. 80 watt is trouwens veel te weinig voor bas...

lammy
10 april 2008, 17:58
Inruilen of verkopen die Trace, en een echte gitaaramp kopen. 80 watt is trouwens veel te weinig voor bas...
80 watt te weinig voor een bass? :o
Moet jij eens dinsdags of zondags langskomen als ik met een van mijn metalbandjes repeteer, dat ding komt me toch een kabaal uit ;) .

Hm, ik heb al gedacht aan hem verkopen omdat ik er zelf nauwelijks meer op speel, maar ben erg bang dat ik er later spijt van krijg want het is echt een geweldig ding. Gebouwd als een tank en klinkt super :soul: .
Maar iig bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik na de zomervakantie maar een dikke vox, marshall of fender ga kopen :) .

Kaboemba
10 april 2008, 18:53
Dan maar twee keer van iemand die dat ding ook heeft gehad.

1 Mogelijk komt er dan best een acceptabel geluid uit, het is gewoon een transistor versterker en met een andere speaker en b.v. een pod xt kan je mogelijk best mee uit.

2 Erik als je iets niet kent moet je er niet over praten, een 80 watt trace gaat hard, heel hard. De enne 80 watt is de ander niet.
Ik heb hem zelf gehad en kon er prima me oefenen in een band situatie en bij kleine optredens.
Trace staat bekent om zijn volume.

ErikE
10 april 2008, 21:10
1. Zou kunnen maar een basamp heeft een andere voicing dan een gitaarversterker, en focust op andere frequenties. Zelfs met een gitaarcab eraan ben ik bang dat het alleen als noodoplossing zou werken.

2. Ik heb zelf jaren ervaring met een 200 watt Trace combo, en die vond ik in de oefenruimte maar net toereikend. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wilt; voor sublage reggaebas heb je meer vermogen nodig dan voor slappen of bv. tech-metal. Daarnaast vind ik de 450 watt set van onze bassist gewoon erg lekker! :rockon:

Kaboemba
10 april 2008, 21:40
O maar ideaal is het niet maar je kan er waarschijnlijk prima mee uit.
Heb zelf erg goede ervaring met semi akoustische gitaar over een bas versterker en heb van de week nog met een adrenalinn (soort pod) over een bas versterker gespeeld.

En over het vermogen, ik ben sowieso vaak verbaast hoe knetterhard sommige mensen spelen of oefenen, verhalen dat ze niet mee kunnen komen met hun 30 watt buizenversterker bij repetities. Hoe hard moet de rest dan wel gaan denk ik dan.

drap
10 april 2008, 22:05
En over het vermogen, ik ben sowieso vaak verbaast hoe knetterhard sommige mensen spelen of oefenen, verhalen dat ze niet mee kunnen komen met hun 30 watt buizenversterker bij repetities. Hoe hard moet de rest dan wel gaan denk ik dan.

Het zit 'm ook vaak in de instellingen. De instellingen die thuis lekker klinken werken vaak niet in bandverband, omdat men er dan vaak gewoon niet lekker doorsnijdt. Als ik al knetterhard sta en ik hoor mezelf slecht, dan weet ik al bijna zeker dat ik geen slinger aan de volumeknop moet geven, maar aan de mid, treble, of presence knop.

Kaboemba
11 april 2008, 07:58
Werkelijk waar, ik ken die problemen niet.
Als ik knetterhard en ik hoor mij zelf slecht, dan betekent dat 9 van de 10 gevallen dat de rest zachter moet.

Ik sta nooit knetterhard !!!!

drap
11 april 2008, 17:59
Dat werkt niet als je in een stevige rockband speelt en je drummer ragt als een wilde... En zeker niet als je in een 5-mans formatie speelt. Maar vol open sta ik ook nooit hoor, ook niet op een 30 watter. Dan doe je als band toch wat verkeerd, dat ben ik met je eens.

jerome
12 april 2008, 00:02
80 watt te weinig voor een bass? :o
Moet jij eens dinsdags of zondags langskomen als ik met een van mijn metalbandjes repeteer, dat ding komt me toch een kabaal uit ;) .

.
Onze bassist gebruikt zo'n 80 watt bascombootje als "extraatje voor de attack" naast z'n Trace Elliot 300 watt bas stack... :D

On topic: zo'n Trace Elliot bascombo is idd niet echt geschikt voor gitaar, ook niet met een andere speakercab. Er zal een zompig gitaargeluid uitkomen met weinig definitie...

lammy
12 april 2008, 09:46
Ok, bedankt hoor iedereen :) .

Wat ik dan wel eens zou willen weten is wat het verschil is tussen een Trace Elliot en een Fender Bassman die toch door vele gitaristen word gebruikt :???: .

Sorry als dit een domme vraag is :strat: .