PDA

View Full Version : Bandmaster reverb speakers



tweng
10 april 2008, 00:52
Ik heb een bandmaster reverb van 1969.
Is een goede amp, ik ben er heel tevreden mee.
Ik ben niet in het bezit van de originele speakerkast.
Nu speel ik op een london city kast met celestions G12T75 erin.
Klinkt niet mis, maar ik denk dat het beter kan. Wat stellen jullie voor ?
Het geluid dat ik zoek mag zeker niet te schel zijn, ik hou wel van een goede bottom. En ik gebruik ook veel pedalen, vooral veel distortions en fuzz pedalen.
Is een vintage 30 een goede speaker hiervoor ? Greenbacks ?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen !
Alvast bedankt !

Pepe
10 april 2008, 01:04
Volgens mij is een celestion vintage ongeveer het tegenovergestelde wat je wil hebben.

Mijn stem gaat naar een Eminence C12 of een hempcone maar er zijn vast nog een hoop andere speakers die voldoen.

pimmetje
10 april 2008, 08:27
Kijk 'ns op tedweber.com.
Daar staan vaak hele aardige geluids-beschrijvingen van allerlei weber-speakers en als alternatief voor welke speaker ze goed gebruikt kunnen worden.

En als je eenmaal redelijk weet wat voor geluid je zoekt, kan ik ook aanraden om Weber gewoon ff te mailen. Komt meestal wel goed advies uit.

Rinze
10 april 2008, 08:34
Heb je die kast wel op de goeie weerstand, dus alle 4 (?) speakers parallel? Celestion G12H30's vind ik zelf erg mooi klinken, had vroeger een LC kast met die dingen erin, die had ik onder een Dual Showman, klonk lekker.

tweng
10 april 2008, 09:00
Heb je die kast wel op de goeie weerstand, dus alle 4 (?) speakers parallel? Celestion G12H30's vind ik zelf erg mooi klinken, had vroeger een LC kast met die dingen erin, die had ik onder een Dual Showman, klonk lekker.

Ja, die kast staat nu op 4 ohm en ik heb mogelijkheid om de kast te schakelijk tussen 4 en 16 ohm.
Het is natuurlijk heel moeilijk om de sound die je wil uit te leggen, maar ik wil er bij momenten ook heel stevig me gaan (soort hardrockgeluid), en op de meest fender achtige speakers lukt me dat nooit. Ik vind altijd dat die niet zo goed overweg kunnen met distortion en andere pedaaltjes...

Rinze
10 april 2008, 09:17
Forumlid Kim Wilson heeft ook een Bandmaster, hij heeft in de originele kast Celestions gezet, maar ik weet zo niet welke. Klinkt wel erg lekker in ieder geval.

Kim Wilson
10 april 2008, 10:21
G12H30 for the win!!! Zorg wel dat je de echte ouwe te pakken krijgt, van de jaren '70. Veel laag, goeie romige sound en nooit schel. Ik heb de 55Hz uitvoering, en die geven wel érg veel laag. Misschien zou een set 75Hz nóg beter uit de verf komen.

Oja, en zorg dat je de originele cab erbij vindt. Ik weet het, ze zijn echt onhandelbaar groot, maar juist die grote kast maakt het geluid van de Bandmaster. Het zal niet meevallen om de juiste kast te vinden, want jij hebt een aluminium frame om het speakerdoek, en die is maar een paar jaar toegepast.

Rinze
10 april 2008, 10:46
Ik vroeg me al af waar je bleef, Hans :satisfie:

the sure thing
10 april 2008, 11:06
Hee Tweng, wil jij je bandmaster misschien verkopen? Dan heb je je probleem ook gelijk opgelost :)

tweng
10 april 2008, 11:21
Hee Tweng, wil jij je bandmaster misschien verkopen? Dan heb je je probleem ook gelijk opgelost :)

Het enige waarvoor ik die Bandmaster zou willen wegdoen is een JTM45 van marschall of clone. Anders ben ik er heel tevreden over.

the sure thing
10 april 2008, 11:24
Het enige waarvoor ik die Bandmaster zou willen wegdoen is een JTM45 van marschall of clone. Anders ben ik er heel tevreden over.... hmmm... die heb ik niet op voorraad, maar ik kan je natuurlijk wel helpen met de financiering ervan.... :)

tweng
10 april 2008, 17:23
Hmm, ik denk dat ik hem toch houd...

tweng
10 april 2008, 17:23
tenzij je een offer hebt i can't refuse... :)

the sure thing
10 april 2008, 18:34
tenzij je een offer hebt i can't refuse... :)He Tweng, je hebt een PM! Misschien komen we er wel uit...

jerome
11 april 2008, 19:21
Die 75 watters zijn neutrale en kille speakers die niets toevoegen maar wel onzettend strak zijn.
En je speelt zoals je schrijft met distortion en fuz en daar kunnen ze over het algemeen goed mee overweg.
Greenbacks geven een warmer geluid maar zijn minder strak, vooral in het laag
De Celestion GT12-65 zou voor mijn gevoel in jouw geval dan een betere keuze zijn;
warmer en meer karakter dan de GT12-75 en strakker in het laag dan de Greenback (ze zitten eigenlijk een beetje tussen de 75 en de Greenbacks in)
Maar het is altijd maar afwachten hoe een bepaalde combinatie amp-speaker uitvalt.
De beste manier is toch veel verschillende cabs/speakers uitproberen met jóuw amp en jóuw effecten en vooral jóuw oren.

the sure thing
11 april 2008, 21:33
Stttt! :sssh:

Tweng is over mijn bod voor zijn Bandmaster reverb aan t nadenken...

jerome
11 april 2008, 23:44
sorry...sukkel ben ik toch ook, verpest ik weer... :chicken:

the sure thing
12 april 2008, 14:46
sorry...sukkel ben ik toch ook, verpest ik weer... :chicken:Valt wel mee hoor :) Volgens mij is Tweng weer onder een steen gaan slapen :) ..... Ik hoor helemaal niets meer van hem! Ben inmiddels maar in Duitsland aan het kijken voor een bandmaster reverb.... Daar hebben ze via internet meerdere te koop!

tweng
12 april 2008, 16:07
Valt wel mee hoor :) Volgens mij is Tweng weer onder een steen gaan slapen :) ..... Ik hoor helemaal niets meer van hem! Ben inmiddels maar in Duitsland aan het kijken voor een bandmaster reverb.... Daar hebben ze via internet meerdere te koop!
Doe dat, ik doe hem toch niet weg. Even met het idee gespeeld maar hij is veel te goed om weg te doen. Zou er teveel spijt van krijgen...
Sorry voor het lange wachten !

johnnyz
12 april 2008, 17:53
Hier mijn BMSR 1969 Met de originele kast en alu trim maar met andere speakers, zie foto 2. Ik wil er ook n keer andere speakers in zetten, deze eminece speakers zit zeer veel laag in naar mijn mening.

http://i221.photobucket.com/albums/dd300/johnnyzzz71/IMG_1959.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd300/johnnyzzz71/IMG_1952.jpg

Kim Wilson
12 april 2008, 18:13
Mooi ding man!

Bandmasters geven van zichzelf al veel laag, dus dat is niet direct toe te wijzen aan de speakers. Ik heb er G12H30's in, en bij mij staat de bas op nog geen 4.

Mr.Jay
12 april 2008, 20:21
EN een BMST geeft minder laag dan de meeste anders Fenders kun je nagaan.......

johnnyz
13 april 2008, 01:04
Dit ligt dan toch niet helemaal aan de amp zelf, als ik mn BMSR aansluit op de speakers van mn SR klinkt ie toch veel minder laag. natuurlijk wel n groot verschil open cab of dicht en 4x10 ipv 2x12 maar toch. Door andere speakers te gebruiken in de originele cab kun je toch wel wat verchil maken denk ik, alhoewel ik weinig ervaring heb in gebruik van verschillende speakers in een zelfde cab. De eminence speakers in mijn cab klinken op laag volume nog wel oke maar das dan weer het nadeel dat de amp zelf juist zo lekker klinkt als ie wat harder staat. ik heb t idee dat de eminence speakers niet zo goed overweg kunnen met het "opbreken" van de amp op hoger volume.

Mr.Jay
13 april 2008, 08:34
Dit ligt dan toch niet helemaal aan de amp zelf, als ik mn BMSR aansluit op de speakers van mn SR klinkt ie toch veel minder laag.

Dát bedoel ik. De BMST heeft een kleinere OT dan de SR, verzadigt eerder en kan minder goed de bassen. Blijft ook cleaner.
Enige verdere verschil met de SR is dat de BMST een kleinere P.I.couplecap heeft, dit om minder laag de eindtrap in te sturen en zó de OT wat te beschermen. Dit is ook beter in balans met een gesloten 2x12" kast die véél ( te...)veel BAS heeft, t.o.v. een open 4x10" combo.

johnnyz
13 april 2008, 12:01
[QUOTE=Mr.Jay]Dát bedoel ik.

Ik ook Jay, mijn verhaal sloeg eigenlijk terug op:

[QUOTE=Kim Wilson]Bandmasters geven van zichzelf al veel laag, dus dat is niet direct toe te wijzen aan de speakers

Ik denk dat de speakers en juist de dichte grote kast de (te veel) bassen maken bij de BMST. Puur uit mijn eigen bevindingen hoor ;). En mischien vindt een ander dit juist wel mooi maar voor mij is het te bassig. wil er daarom een keer wat andere speakers in en ook eens proberen met een half open achterkant.
Mischien zelfs met een 15" speakerkast, in combi met mn SR.
Ik draaf een beetje door geloof ik :) :) :) .

the sure thing
13 april 2008, 15:22
Ik denk dat een 15" speaker zeer onderschat wordt... Ik heb ooit een 15" speakerkast van Fender gehad en die klonk in combinatie met een Mashall top errug goed!

Kim Wilson
13 april 2008, 21:24
Ik denk dat een Fender BMSTR of gelijkwaardig (Super Reverb) het beste klinkt over een 4x10. Ik heb weinig verschil gemerkt tussen closed en open back, qua basweergave. Ik denk dus dat het grotendeels in de speakers zit. 4x10 geeft een lekkere duw, zonder veel laag. 2x12 geeft veel laag die je goed hoort. 2x15 geeft ook veel laag, maar die hoor je niet als je ernaast staat. Pas verderop in de zaal hoor je dat.

Ik heb een GE-7 voor mijn amp, die ik standaard aan heb staan. Daarvan staat het eerste schuifje bijna helemaal dicht, omdat dat juist de tonen zijn die de Fender amps keihard doorgeven (die van mij iig wel), maar die je niet graag wil horen.

Rinze
13 april 2008, 21:39
Ik ben dol op veel laag, lekker de bassist pesten.

Mr.Jay
13 april 2008, 21:42
Die GE7 gebruik ik ook al een jaar met mijn 4x10Bassmans, vnl. i.c.m. neckstand P90/HB's.
precies hetzelfde > de 100Hz eruit filteren.
Teveel laag is wel leuk maar verpest je hele sound, trekt ook teveel vermogen weg uit je amp. Je hoog en mid worden overstemt door het vele laag.

Kim Wilson
13 april 2008, 21:42
Als ik teveel laag heb, krijg ik moppers van de pianist:

http://home.hetnet.nl/~jansenbrandsma/Albums/Album20/Large/Kopie_van_optreden_de_spikke__12_a.jpg

drap
13 april 2008, 22:07
Hey, dat is die ene van Rembo & Rembo! Zit die bij jou in de band Hans???

Kim Wilson
14 april 2008, 08:30
Volgens mij is ie niet van Rembo en Rembo, maar hij zit wel bij ons in de band.

the sure thing
14 april 2008, 17:44
Die GE7 gebruik ik ook al een jaar met mijn 4x10Bassmans, vnl. i.c.m. neckstand P90/HB's.
precies hetzelfde > de 100Hz eruit filteren.
Teveel laag is wel leuk maar verpest je hele sound, trekt ook teveel vermogen weg uit je amp. Je hoog en mid worden overstemt door het vele laag.... is dat met een mod op de versterker niet eruit te "sleutelen" ?

Mr.Jay
15 april 2008, 23:22
... is dat met een mod op de versterker niet eruit te "sleutelen" ?

moeilijker, omdat je slechts een smal freq.gebied er uit wilt filteren.
Dat wordt ook deels veroorzaakt door het sterk resonerende solid-pine tweedcab.
Met de EQ / 100HZ werkt dat perfect. En de rest van je toon blijft vrijwel onaangetast. Bovendien als ik brugp.u. speel mag van mij gerust detoon van de amp blijven zoals ie is. Grootste probleem veroorzaakt een neckhumbucker of P90. Dus andere standjes of Fendergitaren zijn niet zo'n bezwaar.
Gebruik ik dus neckstand trap ik de EQpedaal in, makkie......werkt echt goed.

Jay

the sure thing
17 april 2008, 16:39
JA@!!!!!!!!!!!!!!!!! (heb ff geen zin een ander topic te openen)..... Vandaag via Ebay Duitsland toch gelukt: een Fender bandmaster uit 1971 voor EUR 650,-!! En in supergoede staat!!! Hij klinkt echt als een KLOK! Wat een heerlijk clean zeg!!! JIPPIE!!!!! Op mijn bogner 2x12 V30 klinkt ie al goed, misschien ga ik nog G12M en G12H uit proberen.... http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/Fenderbandmaster.jpg

Kim Wilson
17 april 2008, 16:41
He, mooi man! Gefeliciteerd!! Bekend ding. :D

Originele cab er niet meer bij? En is ie nog helemaal origineel verder?

the sure thing
17 april 2008, 16:53
Ja, voor zover ik kan nagaan wel. Wat is die ENORME buis helemaal in de hoek van de versterker? IS dat die gelijkrichtersbuis? Ik ben een GZ34 gewend, maar dit lijkt wel een zendbuis :)

Chris Winsemius
17 april 2008, 16:55
Ja, voor zover ik kan nagaan wel. Wat is die ENORME buis helemaal in de hoek van de versterker? IS dat die gelijkrichtersbuis? Ik ben een GZ34 gewend, maar dit lijkt wel een zendbuis :)

5U4 gelijkrichtbuis.

the sure thing
20 april 2008, 17:44
Nou, hier het resultaat: een (zeer?) ongewone combo, maar klinkt erg goed: een Fender top en een Bogner cab! http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/stackfenderenbogner.jpg

jacky
20 april 2008, 20:08
soort oud en nieuw

Veel plezier met je set zal echt niet veel anders klinken dan dat mega grote originele cabinet.

Is je bogner open back vind ik zelf voor fendertjes toch het lekkerst.

the sure thing
20 april 2008, 21:57
... Met de bogner klinkt het geluid wat meer gefocused en minder rommelig. Er zitten V 30s in en ben persoonlijk wel gecharmeerd van de G12M en/of G12H speakertjes.... Misschien dat die ook iets minder bas weergeven dan de V30. Het is een gesloten cab...

Kim Wilson
21 april 2008, 08:34
Ziet er netjes uit zo! Ik vind de originele cab er persoonlijk mooier bij, maar dit is ook nog steeds erg classy!

Dweezman
21 april 2008, 08:57
laat mij dan deze gelegenheid aangrijpen, door ook een compliment te maken aangaande de op de foto getoonde Stratocaster, welke mijn welbevinden alleszins verdient.

the sure thing
21 april 2008, 11:21
Ziet er netjes uit zo! Ik vind de originele cab er persoonlijk mooier bij, maar dit is ook nog steeds erg classy!Tsja, ik ben het helemaal met je eens! Maar ja, mijn streven is dat ik al mijn spullen ALLEEN kan vervoeren, inclusief op- en aflopen van trappen. Dus kwaliteit en effectiviteit winnen het in deze :). @ Dweezman: ik ben al 3,5 jaar super gelukkig met mijn Haar strat....

Kim Wilson
21 april 2008, 11:25
En terecht, die Strat is echt prachtig, en speelt als een tierelier!

the sure thing
28 april 2008, 11:47
Nou, gisteren met mijn BMSR de oefenruimte in geweest, samen met mijn 2x12 bogner (closed) met V30 speakers. Wat een heerlijke romig clean, zoals ik verwacht had. Maar.... die bas (lage frequenties he). Ik kan idd een EQ in mijn signaalpad zetten (de hier geopperde GE-7) maar.... Ik denk dat andere speakers wel een uitkomst zal zijn. Zoals de topicstarter ook al aangaf: ik ben geen fan van Fender speakers als het op vervorming/sistortion uitkomt...

Mijn concrete vraag is: denk je dat met het vervangen van de V30's voor G12H of G12M speakers het laag iets minder is? En ik hou wel van de kleuring van Celestion speakers: is de G12H een meer "kleurende speaker" dan de G12M? En dat in vergelijking met de V30?

Mr.Jay
28 april 2008, 12:03
Ik gebruik ook ouwe G12H30's in Fenderamps, net zoveel bas.
Zit in het circuit van Fenders. Is er wel enigzins uit te tunen.
Zoals gezegd : probeer es zo'n EQpedaal op 100Hz, werkt echt goed.

the sure thing
28 april 2008, 14:06
... het idee dat mijn signaal standaard door een BOSS pedaaltje moet lopen, staat mij niet zo aan, maar misschien is dat psychisch :). Heb je met oude Fender versterkers de verschillen wel eens gehoord tussen V30, G12M en G12H's? Zir er veel verschil tussen (behalve de bas) ?

Mr.Jay
28 april 2008, 14:27
Uiteraard zit er verschil tussen, zijn 3 tamelijk verschillende karakters vind ik.
De V30 is helemaal niet mijn ding, de H klinkt wat voller dan de M, maar beiden zijn prima speakers i.c.m. vintage Fenders.

Rutger
28 april 2008, 14:31
Vroeger stopten ze die kast gewoon vol met steenwol om de bassen te minderen. k Weet niet of je je Bogner daar vol mee wilt stoppen :) Maar bij mn oude BM kast hielp het enorm!

Joey Handsome
28 april 2008, 14:52
Waarschijnlijk een erg domme vraag, maar kun je niet gewoon de bass op je versterker terug draaien? Ik vind het vreemd hoor, zet de bass zelf nooit lager dan 5. Heb zelf alleen ervaring met Dual Showman, Twin Reverb, Vibrosonic, Bassman 100.

the sure thing
28 april 2008, 16:14
Waarschijnlijk een erg domme vraag, maar kun je niet gewoon de bass op je versterker terug draaien? Ik vind het vreemd hoor, zet de bass zelf nooit lager dan 5. Heb zelf alleen ervaring met Dual Showman, Twin Reverb, Vibrosonic, Bassman 100.Dat ik daar niet aan gedacht heb!!!! Fok zeg!!!!

Anyway.....
Het nadeel is dat als je de bas terugdraait, je ook een deel van de lage mids kwijt bent!

the sure thing
28 april 2008, 16:15
Uiteraard zit er verschil tussen, zijn 3 tamelijk verschillende karakters vind ik.
De V30 is helemaal niet mijn ding, de H klinkt wat voller dan de M, maar beiden zijn prima speakers i.c.m. vintage Fenders.Wat maakt dat de V30 niet jouw ding is? Hoe zou je dat vertalen in geluidsverschillen met de G12M/H?

Joey Handsome
28 april 2008, 16:21
Dat ik daar niet aan gedacht heb!!!! Fok zeg!!!!

Anyway.....
Het nadeel is dat als je de bas terugdraait, je ook een deel van de lage mids kwijt bent!

Ik zeg toch, waarschijnlijk een stomme vraag.

Anyway, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het zo dreunt dat het ondraaglijk is. Maar jij zal ook wel naar een totaal andere sound voor een totaal ander genre opzoek zijn. Begreep in ieder geval niet wat er mis is met de bass regelaar op die dingen.

Rutger
28 april 2008, 16:28
Dan heb je dus gewoon de verkeerde speakercab en/of speakers... ik ken dat namelijk ook niet met de originele cab. Icm de juiste cab heb je gewoon een gezonde en prettige dosis laag, geen problemen.

the sure thing
28 april 2008, 16:30
Ik zeg toch, waarschijnlijk een stomme vraag.

Anyway, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het zo dreunt dat het ondraaglijk is. Maar jij zal ook wel naar een totaal andere sound voor een totaal ander genre opzoek zijn. Begreep in ieder geval niet wat er mis is met de bass regelaar op die dingen.Zoals een paar pagina's eerder op dit forum is uitgelegd, hebben de Super Reverb en de Bandmaster Reverb afwijkende circuits waarbij de bassen nogal doorkomen. Ondraagelijk is het niet, maar hinderlijk wel! Ik heb een ES 335, maar de halshumbucker inschakelen doet mijn bassist van schrik naar zijn eigen installatie kijken :)

Joey Handsome
28 april 2008, 18:41
Luister Sjakie, zoals ik eerder zei speel ik zelf over een Bassman 100, kan me echt niet voorstellen dat die minder bas produceert dan die Bandmaster van jou.
Ik heb ook wel eens Twins en Dual Showmans over gesloten v30 cabs gehoord en dat klonk nogal bonkerig. Niet echt een briljante combi. Wat Rutger zegt dus.

Kim Wilson
28 april 2008, 20:47
De basweergave van een Bassman is wel behoorlijk anders dan die van een Bandmaster. Bij de Bassman is het iets beter gebalanceerd. Mijn BMSTR geeft idd ook vrij veel sublaag. Als ik de bas hoger dan 5 zet, krijg ik er echt last van. Zet ik hem lager dan 4, verliest het geluid zijn body. En dat is met G12H speakers (55Hz) in de originele cab ook zo.

Ik denk dat je toch echt naar een eq-pedaal moet. En dan liefst eentje met iets meer dan 7 regelaars. Een GE-7 haalt met het eerste schuifje toch een vrij breed gebied eruit. Een eq met 10 banden kan een kleiner gebied eruit filteren, wat iets meer van je geluid heel laat.

the sure thing
28 april 2008, 22:58
Uiteraard zit er verschil tussen, zijn 3 tamelijk verschillende karakters vind ik. De V30 is helemaal niet mijn ding, de H klinkt wat voller dan de M, maar beiden zijn prima speakers i.c.m. vintage Fenders. Ik vraag het nog maar een keer: waarin (qua karakter van het geluid) vond jij de V30 niet jouw ding?

Mr.Jay
29 april 2008, 11:18
Ik vraag het nog maar een keer: waarin (qua karakter van het geluid) vond jij de V30 niet jouw ding?

weet ik niet meer, is 7 jaar geleden zoiets dat ik em gehad heb. Vond em lomp in het MID en weinig muzikaal staat mij bij, maar precies definiëren kan ik niet meer.
Heb in die jaren zoveel speakers gehad en gehoord dat wil je niet weten.
Qua Celestion hou ikm van de pre-Rola G12h30's i.c.m. Fenderamps, vind ik de allermooiste combi, en dan in combo's, ik hou niet meer van gesloten kasten.
De LEAD80 bevalt mij ook nog steeds, zelfs beter nieuw dan de ouwe. Ik heb die niet zozeer voor de toon maar puur omdat ie 80W is en dus prima in een 1x12" combo funktioneert.

the sure thing
29 april 2008, 14:11
Ik denk dat je toch echt naar een eq-pedaal moet. En dan liefst eentje met iets meer dan 7 regelaars. Een GE-7 haalt met het eerste schuifje toch een vrij breed gebied eruit. Een eq met 10 banden kan een kleiner gebied eruit filteren, wat iets meer van je geluid heel laat.Tjsa, ik heb ff rondgekeken: de MXR heeft een 10 bands EQ waarvan er 2 schuifjes duidelijk onder 100Hz duiken. Ik vermoed dat dat een betere (duurdere :) ) oplossing is in plaats van de GE-7!

http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=248&pmh=products/p_and_e_detail

Kim Wilson
29 april 2008, 14:16
Ja, dat lijkt er idd wel op ja. Mooi pedaaltje. Naast het eq-gedeelte ook nog volume én gain. Duur denk ik, maar wel een goeie optie.

the sure thing
29 april 2008, 15:07
Valt wel mee, hij moet ergens tussen de EUR 100 en EUR 150 uitkomen. Dat is wel duur voor een EQ'tje natuurlijk.... Maar 2e hands ff afwachten.

Kim Wilson
29 april 2008, 15:08
Acute gasaanval. En bedankt hè. :sneaky:

the sure thing
29 april 2008, 15:15
PRECIES! En waar denk je dat IK last van heb? Ik wil nieuwe speakers in mijn Bogner 2x12, ik wil een 10 bands EQ, ik heb al een Distortion pro aangeschaft.... EN DAT ALLEMAAL OMDAT IK EEN BANDMASTER REVERB HEB GESCOORD!!! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...... :)

Lexvandoef
29 april 2008, 15:18
Je kan ook een extra bogner 2x12 kopen met andere speakers ;)

the sure thing
29 april 2008, 15:28
En jij ook bedankt :angry: Ik heb een Bogner closed back en MEN vindt dat i.c.m. Fenders een open back beter klinkt..... En huppa... nog meer GAS :cheerup:

Lexvandoef
29 april 2008, 15:31
En jij ook bedankt :angry: Ik heb een Bogner closed back en MEN vindt dat i.c.m. Fenders een open back beter klinkt..... En huppa... nog meer GAS :cheerup:

haha, hup, extra cabje erbij :)

Mr.Jay
30 april 2008, 09:02
En jij ook bedankt :angry: Ik heb een Bogner closed back en MEN vindt dat i.c.m. Fenders een open back beter klinkt..... En huppa... nog meer GAS :cheerup:

ander achterkantje maken effe?????? TAD cabinetten hebben hiervoor ene mooi 3-delig achterkantje, kun je ruim mee experimenteren.

the sure thing
1 mei 2008, 22:42
Ja, Brunetti cabs hebben dat ook.... Ik heb toch maar besloten een EQ'tje aan te schaffen. Het is de MXR 10 band EQ geworden: EUR 135 nieuw (incl 18V adapter) bij muziekhandeljoosten. Net 3 pedaaltjes verkocht, dus er is weer cashflow :)

the sure thing
5 mei 2008, 15:13
Nou, de EQ heb ik binnen! Gelijk aangesloten natuurlijk op mijn BMR met 2x12 OS cab V30s..... Ik heb de volgende instelling gebruikt:

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/MXR10bandEQ.jpg
Het pedaaltje werkt :). Die irritante OEMPFHH in het laag is weg. Diezelfde OEMPFHH die hardrockers heerlijk vinden, ben ik eindelijk kwijt! Het is zowiezo prettig om meer controle over het geluid te hebben op deze manier. Nadeel: alle andere pedaaltjes moeten wel weer anders ingesteld worden. Maar ja: er zijn grotere straffen te bedenken :). De bas op mijn versterker kan nu met gemak op 7 a 8 staan. Het super irritante laag, bevindt zich onder de 100Hz. Die 16Khz schuif hadden ze weg mogen laten, mijn oren oren het verschil niet meer :)

Mr.Jay
5 mei 2008, 15:15
werkt voor mij ook prima, mooi.
Je toon wordt ook opener in het mid, transparanter. Dat extreme veel laag zit als een soort deken over je mid heen.