PDA

View Full Version : Op zoek naar een nieuwe amp (compact, maar met genoeg headroom!)



Bernd Veenema
9 april 2008, 18:51
Hallo iedereen!
Nu ik bijna aan de bouw begin van mijn 1x12 en 2x12 cabinet, wil ik mij vast wat gaan orienteren op de versterkermarkt.
Ik ben namelijk van plan om de 1x12 op mijn studentenkamer te zetten en de 2x12 in de oefenruimte. Dan heb ik mijn VHT-versterker mooi voor thuis en optredens. Ik heb nu dus nog een versterker nodig om te gebruiken met mijn cabinetjes. Ik heb de volgende eisen:

- Buizentop
- Compact en niet te zwaar
- moet op laag volume redelijk klinken
- Moet wel wat clean headroom hebben
- Een effectloop zou fijn zijn

Muziekstijlen: Jazz, Pop, Rock, Hardrock
Budget: Als het maar goed is, desnoods spaar ik even door!

Nu heb ik een aantal amps in gedachten die in dit profiel past, nl:

- Koch Twintone
- Koch Studiotone
- Laney Lionheart

Deze amps zijn allemaal redelijk compact en hebben genoeg vermogen om op wat hogere volumes toch clean te klinken.
Mijn vraag aan jullie is: Weten jullie nog een aantal mogelijkheden?

Bedankt!

EDIT: Iets meer gegevens toegevoegd!

Jimwoud
9 april 2008, 19:02
H&K edition Tube
H&K Statesman

Ik ken alleen die eerste en die klinkt heel ok, en kan ook wel redelijk hard clean.

EDIT: Ben je opzoek naar een top of combo?

Bernd Veenema
9 april 2008, 19:11
H&K edition Tube
H&K Statesman

Ik ken alleen die eerste en die klinkt heel ok, en kan ook wel redelijk hard clean.

EDIT: Ben je opzoek naar een top of combo?

Het moet eigenlijk een top zijn. Heb de gegevens in mijn eerste post al even aangevuld!

Lexvandoef
9 april 2008, 19:22
Je zou ook eens kunnen kijken voor een Vox AC30CC top. Niet te duur, en clean is super, vind ik.

Bernd Veenema
9 april 2008, 19:40
Je zou ook eens kunnen kijken voor een Vox AC30CC top. Niet te duur, en clean is super, vind ik.

Daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht. Ik vond de combo in ieder geval erg lekker. Eigenlijk vind ik hem nog iets te groot en te zwaar.
MIjn kamer is 3 hoog namelijk (5 trappen en geen lift), dus dat is gewoon niet ideaal.

Ik heb er ook aan gedacht om voor een andere optie te gaan als er geen echt compacte amp is die mij volledig aanspreekt en dat is om bijvoorbeeld een blackheart 5 watter te kopen voor op mijn kamer en een andere top voor in de oefenruimte.
Dan kan die ook gewoon wat groter en zwaarder zijn.
Zat in dat geval ook te denken aan een Powertone II, een Rivera Knucklehead en een 5150 III.
Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar een lekker compacte allround amp.

ErikE
9 april 2008, 19:43
*kuch*SPAM*kuch*

Rinze
9 april 2008, 19:43
Van de Blackheart is ook een 15 watt uitvoering dacht ik. Ik meen me te herinneren laatst van iemand gehoord te hebben dat de Lionheart goed klinkt maar eigenlijk allen met de eigen speakers.

morroow
9 april 2008, 20:17
Heeft een Orange Tiny Terror ook niet zat headroom voor een studentenkamer? Tegelijkertijd ook een lekker overdrive op fatsoenlijk volume :rockon:

Bernd Veenema
9 april 2008, 21:42
Heeft een Orange Tiny Terror ook niet zat headroom voor een studentenkamer? Tegelijkertijd ook een lekker overdrive op fatsoenlijk volume :rockon:

Als ik alleen voor een compacte amp ga, moet hij ook in de oefenruimte genoeg headroom hebben. Ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Mocht ik voor een klein ampje in mijn kamer gaan en een grote top voor in de oefenruimte is het zeker een optie voor mij ja.


Van de Blackheart is ook een 15 watt uitvoering dacht ik. Ik meen me te herinneren laatst van iemand gehoord te hebben dat de Lionheart goed klinkt maar eigenlijk allen met de eigen speakers.

Ik heb vandaag even naar Thomann gemaild over die 15-watter. Hij is niet leverbaar en ze hadden geen flauw idee wanneer hij geleverd zou worden. Ik geloof dat de communicatie tussen de winkel en de leverancier niet optimaal was. Als hij leverbaar was geweest had ik hem wellicht al besteld.