PDA

View Full Version : London city !



r0cker666
9 april 2008, 18:20
Hallo,
overal waar ik kijk bij london city komen er positiefe verhalen langs =)
dat is erg mooi want het ligt in mijn budget !
Ik ga zowiezo voor een telecaster <3 :rockon:
Maar wat is het verschil tussen mk1 mk2 ofzo ik snap dat niet !

Alvast bdankt
thomas :satisfie:

Blend
9 april 2008, 18:26
Hallo,
overal waar ik kijk bij london city komen er positiefe verhalen langs =)
dat is erg mooi want het ligt in mijn budget !
Ik ga zowiezo voor een telecaster <3 :rockon:
Maar wat is het verschil tussen mk1 mk2 ofzo ik snap dat niet !

Alvast bdankt
thomas :satisfie:

mk1 is de spitfire I (stratocaster) de eerste versie van de strat zeg maar. die is alláng uit de markt, de spitfire II is echt een heel stuk beter.

r0cker666
9 april 2008, 18:38
Bijna uit alle reacties staat dat de LC's beter zijn dan squiers Wat is jullie mening



:chicken:

happynjitram
9 april 2008, 18:47
London city kan zich meten met een USA fender. En een USA fender is toch wel wat beter dan een squier.

Ik heb een spitfire II en ben niet van plan hem ooit nog weg te doen. Wat een supergitaar.

Frenk95
9 april 2008, 18:56
Heb ook een Spitfire sinds kort en ben er bijzonder tevreden mee voor z'n prijs 8-) Ga wel wat onderdelen veranderen om 'm nog beter te maken, maar hoe ie nu is is ie ook goed. LC's schijnen verzamelobjecten te worden, vooral de Spitfire, omdat die verandert moet worden. Ze lijken teveel op Fender, dus zowiezo de kop word verandert. Tijd geleden had je Lc's in wel 24 kleuren, maar nu veel minder omdat Fender een patent op verschillende kleuren heeft.

Danielovich
9 april 2008, 19:06
Heb ook een Spitfire sinds kort en ben er bijzonder tevreden mee voor z'n prijs 8-) Ga wel wat onderdelen veranderen om 'm nog beter te maken, maar hoe ie nu is is ie ook goed. LC's schijnen verzamelobjecten te worden, vooral de Spitfire, omdat die verandert moet worden. Ze lijken teveel op Fender, dus zowiezo de kop word verandert. Tijd geleden had je Lc's in wel 24 kleuren, maar nu veel minder omdat Fender een patent op verschillende kleuren heeft.

Waar haal jij die zogenaamde wijsheid vandaan? Ik heb nog nooooooit maar dan ook nog nooit gehoord dat LC meer dan 24 kleuren gebruikt voor zijn spitfire's. Noem ze eens alle 24 op.

Frenk95
9 april 2008, 19:24
Geen idee, maar de verkoper vertelde 't. En die heeft ze ongeveer in al die kleuren. En ik geloof niet dat ie dat maar ophangt en dt het niet waar is. xD

happynjitram
9 april 2008, 20:38
Is het toevallig die eigenaar van de house of music in dordrecht? Die heeft er inderdaad een stuk of 24 maar daar zitten ook de comets tussen.

De LC's zullen nooit echt veel waard worden hoor, maar het is echt de beste gitaar die je voor dat geld kan krijgen. Zonde als je voor dat geld een squier koopt.

Rormo
10 april 2008, 10:55
mk1 is de spitfire I (stratocaster) de eerste versie van de strat zeg maar. die is alláng uit de markt, de spitfire II is echt een heel stuk beter.

De TS zei toch dat hij sowieso voor de telecaster ging?


@rocker666 de volgens mij is er van de Comet helemaal geen mk2. Allecomets heten mk1 dacht ik. Is iig een prima gitaar (hangt hier aan de muur).

Squier4ever
10 april 2008, 12:34
Hier ook een Comet eigenaar en liefhebber, wat een heerlijk gitaartje is dat! ga er wel nog eens andere pups in hangen, de nekpickup vind ik te dof/modderig en ik mis af en toe ietsje ballen bij de bridge pup, verder echt een geweldig ding!

schizo910
10 april 2008, 13:30
tsja, het is een erg leuke stad... :statisfie:

Frenk95
10 april 2008, 14:47
Is het toevallig die eigenaar van de house of music in dordrecht? Die heeft er inderdaad een stuk of 24 maar daar zitten ook de comets tussen.

De LC's zullen nooit echt veel waard worden hoor, maar het is echt de beste gitaar die je voor dat geld kan krijgen. Zonde als je voor dat geld een squier koopt.

jah, klopt :satisfie:

Blend
10 april 2008, 17:22
London city kan zich meten met een USA fender. En een USA fender is toch wel wat beter dan een squier.

Ik heb een spitfire II en ben niet van plan hem ooit nog weg te doen. Wat een supergitaar.

hohoho, wacht even, hij kan zich meten met de MEESTE MIJ Fenders, maar USA? denk het niet....

Blend
10 april 2008, 17:23
De TS zei toch dat hij sowieso voor de telecaster ging?




hij vroeg toch om het verschil tussen de MK1 en MK2 joh, piepoo ;)

E-J
10 april 2008, 17:25
Als je de hardware verandert, komt hij dicht in de buurt, maar standaard niet... de pickups en potmeters vond ik echt de achilleshiel. Zet er kwaliteitspul in en... :)

Zelf moet ik de topkam nog eens laten vervangen... met de tuners is niets mis mee. Alleen... waarom gaat die tremolo nou niet naar boven! :mad: Zou een nieuwe tremolo dat verhelpen?

G.G.
10 april 2008, 17:26
Zou een nieuwe tremolo dat verhelpen?

Nee, de hals shimmen en de brug hoger afstellen en de zadeltjes lager wil wel helpen.

E-J
10 april 2008, 17:28
Nee, de hals shimmen en de brug hoger afstellen en de zadeltjes lager wil wel helpen.

Bedankt, maar... de hals shimmen? Zou je dat uit kunnen leggen?

En even ter verduidelijking, die arm krijg je dus helemaal niet naar boven! :)

G.G.
10 april 2008, 17:33
Bedankt, maar... de hals shimmen? Zou je dat uit kunnen leggen?

En even ter verduidelijking, die arm krijg je dus helemaal niet naar boven! :)

Als loshalen en verhogen aan de kant van de body met bijvoorbeeld een stukje fineer. Andere truc is een strook aluminiumfolie van ongeveer een meter lang, en 5 cm breed nemen en deze zo vouwen dat je een schuin trappetje krijgt, net zo lang als je neckpocket.

Je neck staat dan schuiner op de body, je snaren gaan aanlopen en je moet de brug hoger plaatsen. daardoor krijg je ruimte om de brug omhoog te trekken bij tremelo gebruik.