PDA

View Full Version : Rhcp-Californication (solo)



Row
9 april 2008, 12:31
Hallo,

Nu ik eindelijk over een normale camera beschik, heb ik even een super simpel solootje opgenomen.
RHCP-Californication (solo) (http://au.youtube.com/watch?v=nrGmmkAZpvA)

Vonk
9 april 2008, 12:50
Klinkt erg goed, maar vooral in het begin zitten wat bends die ik wat langer zou aanhouden. Je laat de snaar een tikkeltje te snel vallen naar mijn mening.

Naja, oefen gewoon op mooie, vloeiende bends.

davidof
9 april 2008, 14:37
Klinkt erg goed, maar vooral in het begin zitten wat bends die ik wat langer zou aanhouden. Je laat de snaar een tikkeltje te snel vallen naar mijn mening.

Naja, oefen gewoon op mooie, vloeiende bends.

wou net hetzelfde zegge ;) anyway nice job :D

grtz

Riky
9 april 2008, 16:39
Best goed gedaan hoor!!
Luister alleen nog iets meer naar wat Frusciante doet...
Zoals gezegt de bends iets langer... iets meer feeling dr in, maar dat blijft moeilijk!





Heb vrijdag mn eerste optreden en moet dit nummer dan spelen..
Lijkt een makkelijke solo maar een noot verkeerd en het klinkt nergens meer na:) geen idee waarom ik dit zeg, maar ja..

Row
9 april 2008, 19:14
Best goed gedaan hoor!!
Luister alleen nog iets meer naar wat Frusciante doet...
Zoals gezegt de bends iets langer... iets meer feeling dr in, maar dat blijft moeilijk!





Heb vrijdag mn eerste optreden en moet dit nummer dan spelen..
Lijkt een makkelijke solo maar een noot verkeerd en het klinkt nergens meer na:) geen idee waarom ik dit zeg, maar ja..Veel succes met je optreden dan! Ik moet inderdaad iets meer op mijn bends letten. Vooral het ritme van de solo is moeilijk te spelen in een band.

Riky
9 april 2008, 23:02
ja heel erg bedankt:)
ik heb er vertrouwen in, maar je weet nooit wat zenuwen doen:)
thanks!

Succes met californication en andere gitaar shit:)

uitgeleerd ben je nooit:D

groeten

hendrix_appendix
10 april 2008, 01:23
Zonder de vette soudn van Frusciante blijft er maar weinig over van deze solo, je speelt hem niet kut ofzo, het mist "het" gewoon.

Reel Big Fish
10 april 2008, 08:00
Tot nu toe vind ik iedereen wel errug positief. Zoals hendrix_appendix zegt, je mist hèt gewoon. Eerlijk gezegd als ik naar je spel kijk lijk je op een beginner die nog net een maand of 2 te vroeg iets heeft opgenomen.

Dat is niet lullig bedoeld, maar mijn tip is dan ook om eerst nog eens wat langer te luisteren naar het orgineel en er echt op te oefenen. Ook qua techniek, vooral zoals al een paar keer gezegd is, de bends, die mogen nog wel beter gespeeld worden.

Bram+
10 april 2008, 08:37
Het is een makkelijke solo qua noten en snelheid, maar de timing is hier en daar niet helemaal lekker en het 'flowt' niet echt. Praktischer gezegd: je speelt het te staccato en te monotoom, maar het zijn in ieder geval wel dingen waar je aan kan werken.

Sterik
10 april 2008, 15:57
waarom zegt iedereen altijd: "ik heb even iets opgenomen", ik moet iets drie keer opnemen voordat het goed gaat eerlijk gezegd
anyway, je kan je vibrato uit de pols spelen, nu beweeg je met je vinger op neer, dat is niet erg stabiel, en niet handig als je meerdere soorten vibratos wilt gebruiken (wat je spel dynamischer maakt, en dat heb je wel nodig)
maar ja, het komt vanzelf, je moet gewoon zo los mogelijk spelen

Riky
10 april 2008, 16:00
3 opnemen is toch ook heel even??
Of vind je dat veel tijd?

bassej
10 april 2008, 16:27
waarom zegt iedereen altijd: "ik heb even iets opgenomen", ik moet iets drie keer opnemen voordat het goed gaat eerlijk gezegd

dan lijkt het alsof het serieuzer/beter kan enzo, maarja zou ik ook zeggen:D

Sterik
10 april 2008, 22:22
@ Riky:

Nee :satisfie:, maar dat is toch wel weer drie keer zoveel dan 1 keer
en dan gaat het nog fout, opnamekriebels he, onverklaarbaar

Arts
10 april 2008, 22:28
@ Riky:

Nee :satisfie:, maar dat is toch wel weer drie keer zoveel dan 1 keer
en dan gaat het nog fout, opnamekriebels he, onverklaarbaar

mm.. als je al opnamekriebels hebt dan vrees ik het ergste op het podium..:O
Maarjah, 't zal heus wel goedkomen hoor ;)

Riky
11 april 2008, 09:26
@ Riky:

Nee :satisfie:, maar dat is toch wel weer drie keer zoveel dan 1 keer
en dan gaat het nog fout, opnamekriebels he, onverklaarbaar


Vaker opnemen:) En opnemen kun je nog eens over doen... met een live optreden gaat dat moeilijker:)

meul
12 april 2008, 14:35
dit is veel moeilijk dan je in eerst instantie zou denken. eigenlijk vind ik het best heel goed gedaan. je timed de solo goed en dat de bendings soms iets anders zijn vind ik helemaal niet storend.

gr j

belfrink
13 april 2008, 17:33
Meeste dingetjes zijn al gezegd, maar idd het benden en de timing is iets waar je aan moet werken nog :)