PDA

View Full Version : Vox Ac30



Paulusstrat
8 april 2008, 21:12
Ik was laats in Utrecht bij Dirk de Witte om een beetje te orienteren op een betere versterker dan ik nu heb (heb nu een line6 spider 2). ik wil er vooral indie/alternative/rock en zo nu en dan blues op kunnen spelen. dus ze hadden wel wat versterkers dier hier goed voor zijn. Ik heb toen de Vox Ac30 uitgeprobeert, een orange weet niet meer welke type en een fender blues deville. de orange klonk wel het mooist maar die was ook gelijk 1800 euro ofzo terwijl de vox 900 euro ofzo was en de fender ook iets van 900 euro. daarna ging ik de vox en de fender vergelijken. de vox sprak mij wel aan maar de drive is wat minder als op de fender maar dit kan je denk ik wel met een overdrive pedaal ofzo regelen.

Maar nu vraag ik me wat dingen af
De Vox AC30 heeft maar 30watt kan je hem goed live gebruiken?
Kan je ook een beetje scheuren met de vox ac30? zo nu en dan bijvoorbeeld Smashing Pumpkins, Led Zeppelin en Deep Purple etc maar ik speel vooral indie/alternative muziek.

VanBiLL.com
8 april 2008, 21:37
De Vox AC30 heeft maar 30watt kan je hem goed live gebruiken? Famous last words...dat ding gaat loeihard....

Maar hoort dit topic niet bij moderne >1983 versterkers sub-form?

Maar om toch je vraag te beantwoorden, een AC-30 kan echt een lekkere scheur geven (zeker met een dist/OD ervoor), en dat kunnen andere amps ook (beter). Het e.e.a. ligt er natuurlijk waarna je precies op zoek bent tone wise... AC-30 geeft wel een typisch markant geluid en daarna moet je op zoek zijn (persoonlijk vind ik het een geweldig klinkende amp - is alleen een beetje erg zwaar om mee te sjouwen :chicken: ). Voor brit-pop/rock is het een bijzonder geschikte amp! Er is wat dat betreft al veel over gepost en daarnaast is google je vriend, zoek maar eens naar reviews en je zal een overdaad aan info vinden!

the sure thing
8 april 2008, 22:10
Zucht.... laten we als eerste een onderscheid maken tussen de AC30 en de AC30 CC. Over die laatste heb je het waarschijnlijk.... En nee, de AC 30 CC is GEEN reissue van de AC 30.

De (oude Engelse) AC30 blijft clean totdat je snaren van je gitaar afliggen. De AC30 CC blijft ook wel lang clean, maar gaat sneller "over zijn nek". Voor velen is dat een gewenst resultaat! Voor live in kroegen zal de AC30 CC hard genoeg clean kunnen, voor festivals denk ik niet dat je het clean redt. 30W is wel heul veul, maar de AC30 CC zal sneller gaan vervormen.

Han S
8 april 2008, 22:15
Ik deed het geluid voor een sixties band in een tent van ongeveer 80 meter diep en wel 35 meter breed, met een flink PA er in. De lead guitarist speelde met een AC30 met een clean geluid. Ik stond ongeveer 25 meter van het podium af achter de mengtafel en op een gegeven moment moest ik aan die gitarist vragen of hij wat zachter kon omdat die AC30 zo hard ging dat ik het totaalgeluid om in balans te blijven te hard moest zetten.

Of een AC30 hard gaat? Oorverdovend hard gaat ie.

VanBiLL.com
8 april 2008, 22:26
Zucht.... laten we als eerste een onderscheid maken tussen de AC30 en de AC30 CC. Over die laatste heb je het waarschijnlijk.... En nee, de AC 30 CC is GEEN reissue van de AC 30.

De (oude Engelse) AC30 blijft clean totdat je snaren van je gitaar afliggen. De AC30 CC blijft ook wel lang clean, maar gaat sneller "over zijn nek". Voor velen is dat een gewenst resultaat! Voor live in kroegen zal de AC30 CC hard genoeg clean kunnen, voor festivals denk ik niet dat je het clean redt. 30W is wel heul veul, maar de AC30 CC zal sneller gaan vervormen.
Zucht: dat snap ik en begrijp ik ook maar als de TS over prijzen van 900 euro begint begin ik sterk de indruk te krijgen dat hij het over een nieuwe AC-30 heeft (dus de made in het prachtige China, CC2 reissue), en yep, die is dus niet met de orginele AC-30 te vergelijken (afgezien dat ze beide loei en loei hard gaan - wat al gesteld was). Ten minste: ik neem aan dat een orginele perfect werkende vintage AC-30 uit jaren '60 wel meer waard is dan 900 euros? Althans, daar ging ik in mijn antwoord wel vanuit zonder toegegeven het e.e.a gechecked te hebben :chicken:

pimmetje
8 april 2008, 23:18
Ja, ik heb ook 't idee dat 't hier om modernere voxen, fenders en oranges gaat. Verplaatst dus...

Rocketman
9 april 2008, 01:56
Misschien kunnen we een klacht indienen bij Vox, dat hun versterkerkers te hard gaan. Iedereen denkt ook altijd dat een AC15 niet hard kan. Dat noemen ze dan een "slaapkamerversterker". Ik moet de eerste slaapkamer nog tegen komen met een AC15 vol open. Succes.

Kim Wilson
9 april 2008, 08:02
... Ik moet de eerste slaapkamer nog tegen komen met een AC15 vol open. Succes.
http://www.schouwen-duiveland.nl/filmbestanden/fotoalbums/2007_02/sloop.jpg

Rick trodat
9 april 2008, 12:57
Hij moet wel over de PA anders vind ik em toch echt te zacht. Voor grotere kroegen dan.

guitarguru
9 april 2008, 13:31
Hij moet wel over de PA anders vind ik em toch echt te zacht. Voor grotere kroegen dan.


Ja hooooorrr!!! Je had me bijna tuk :seriousf:

Rick trodat
9 april 2008, 15:56
Ja hooooorrr!!! Je had me bijna tuk :seriousf:
.
Misschien ben ik m'n marshall dsl 100 gewend. Dat zal het zijn. :)

humbucker
9 april 2008, 16:04
Misschien kunnen we een klacht indienen bij Vox, dat hun versterkerkers te hard gaan. Iedereen denkt ook altijd dat een AC15 niet hard kan. Dat noemen ze dan een "slaapkamerversterker". Ik moet de eerste slaapkamer nog tegen komen met een AC15 vol open. Succes.

jep, heb zelf zo'n "slaapkamerversterker" enneuh zonder oorstopjes hou je het niet vol !!! Daar zet ik aardig wat bakken bier op! :D

jerome
9 april 2008, 18:43
Hij moet wel over de PA anders vind ik em toch echt te zacht. Voor grotere kroegen dan.

Hard gaan (dB's uitkramen) zegt idd niet alles
Een Vox AC30 gaat wel erg hard maar zal waarschijnlijk met hogere volumes minder laag geven dan je Marshall 100 watter op hetzelfde volume en zal dan dus minder vol klinken.
Dat is wat je waarschijnlijk bedoeld en dat is ook mijn ervaring.
Met een Vox AC30 zal dus sneller over de PA moeten dan met je Marshall 100 watt top...
Of je moet toch al met een geluid spelen met veel mids, dan maakt het minder uit...

Rick trodat
10 april 2008, 09:58
Hard gaan (dB's uitkramen) zegt idd niet alles
Een Vox AC30 gaat wel erg hard maar zal waarschijnlijk met hogere volumes minder laag geven dan je Marshall 100 watter op hetzelfde volume en zal dan dus minder vol klinken.
Dat is wat je waarschijnlijk bedoeld en dat is ook mijn ervaring.
Met een Vox AC30 zal dus sneller over de PA moeten dan met je Marshall 100 watt top...
Of je moet toch al met een geluid spelen met veel mids, dan maakt het minder uit...

Ja dat bedoel ik idd. Natuurlijk zijn marshall en vox niet echt met elkaar te vergelijken. Hoewel de marshall dsl ook een prachtige clean kanaal heeft. Maar dat terzijde