PDA

View Full Version : idee



dennis_rhcp
8 april 2008, 21:09
is het een idee om een soort indeling te maken
met revieuws, net zo als bij gitaren.

voorstel;

- versterkers € 0 tot 200
- versterkers € 200 tot 500
- versterkers € 500 tot 1000
- versterkers € 1000 tot 2500
- versterkers € 2500 tot oneindig

dit scheelt veel vragen

dan is handig bij de revieuws:

de prijs
buizen/transistor/modeling
de + punten
de - punten
de soort styl hij het beste past
ervaringen
link van de bouwer

Alvast bedankt,

dennis

Nico2
8 april 2008, 21:12
Dan moet er ook bij of het een buizen versterker is of niet lijkt me :P
En een linkje naar de site van de maker.

dennis_rhcp
8 april 2008, 21:19
stom ja vergeten ik zou het er gelijk bij zetten

ColourofFire
8 april 2008, 22:03
Het is ook best handig om bijvoorbeeld REVIEWS goed te schrijven.

M.COM
8 april 2008, 22:03
Mjah, ik vind zo'n onderverdelingen altijd een beetje vreemd. Amps die in de winkel bijvoorbeeld € 1000 kosten nieuw, zijn tweedehands soms in dezelfde staat voor € 600 te vinden (voorbeeld).

Ik heb ook lang in muziekwinkels versterkers getest om de juiste keuze te maken maar na een tijdje merkte ik dan via via dit forum (en offstage) op en zag ik dat veel mensen op tweedehandsmarkten zaken kochten. Nu is het bij mij bijna elke keer testen in een winkel en dan zien of ik het ergens tweedehands kan halen :).

Maar het is op zich geen slecht idee voor de mensen onder ons met wat meer geld en die belang hechten aan een 'nieuwe' amp recht uit de verpakking!

the sure thing
8 april 2008, 22:06
... er zijn ook versterkers die uiteindelijk meer waard worden dan de aanschafprijs :)

M.COM
8 april 2008, 22:08
... er zijn ook versterkers die uiteindelijk meer waard worden dan de aanschafprijs :)

Dat natuurlijk ook! :). Nog een aantal jaartjes en mijn JCM800 wordt een goudmijn!

caliban
8 april 2008, 23:09
Goed idee, als het er is voor gitaren, waarom niet voor amps.

TimmU
9 april 2008, 10:02
Nou , ik denk dat het niet zo'n goed idee is. Een recensie schrijven over een versterker is een stϊk moeilijker dan over een gitaar.

Rinze
9 april 2008, 10:05
Gewoon typen toch?

skabouter
9 april 2008, 10:08
ik vind het een goed idee, en ik zal ook meedoen. in elk geval revieuws schrijven van de amps die ik heb. met foto`s natuurlijk. en +/- punten.

uitgaan van de nieuwprijs dus? en dan een gemiddelde 2ehandsprijs tussenhaakjes ofzo...

TimmU
9 april 2008, 10:13
Ja ik wil ook best meedoen en m'n amps even reviewen ,met foto's erbij enz, enz. Maar ik denk nou niet dat iemand er ontzettend veel wijzer van wordt.
Ook is het best moeilijk om een review te geven over een versterker. De meeste versterkers klinken namelijk lekker, zeker als je in segmenten als 2000-2500 EURO gaat schrijven.

Mitch
9 april 2008, 10:20
Nee. De overvloed aan sticky's stoort mateloos en er worden toch wel reviews geplaatst.