PDA

View Full Version : Goedkope Overdrive/Distortion? Danelectro?



hezz
8 april 2008, 20:43
Wie heeft er hier ervaring met de goedkopere pedalen, zoals bijvoorbeeld de Fab Overdrive, Fab Distortion en de Pastrami van Danelectro?

Ik ben namelijk op zoek naar een leuk pedaaltje voor een vriend's verjaardag, het betreffende persoon is namelijk nog niet in bezit van een overdrive/distortion terwijl hij graag een beetje blues speelt. Het mag allemaal namelijk niet duur zijn (€20-30 max!), ik ga dit weekend namelijk al naar een festival, duur zatte uitgave deze maand. Echt ervaring met pedaaltjes heb ik daarentegen ook niet, ik haal het allemaal namelijk nog uit m'n amp of multi-effect box.

Op youtube vond ik het volgend filmpje: LINK (http://www.youtube.com/watch?v=dkarhgUsq_Y) maar daar kan ik alleen al om de compressie natuurlijk niet vanuit gaan. Op de officiële Danelectro vind ik verder geen soundbites van de Fab OVerdrive, maar wel weer van hun 'Cool cat' serie de Drive (soundclip) (http://www.coolcattone.com/sound/05CoolCatDrive.mp3). Deze moet ik dan online alleen nog even lokaliseren.

Maar liever hoor ik natuurlijk jullie eigen ervaringen met goedkope overdrive pedaaltjes. Als jullie me hiermee kunnen helpen om mij m'n buddy aan een leuke overdrive te helpen, ben ik het jullie natuurlijk hartstikke dankbaar!

Mocht het nog van belang zijn, hij speelt op zijn appartement (en dus als hobby voor zichzelf) met een MIM Fender Strat Standard door een 30watts Fender transistor versterker.

MattellicA
8 april 2008, 20:51
Je kan hem beter een soort van waardebon of dergelijke geven... Kan hij nl zelf beslissen wat hij graag hoort, iig beter dan iets kopen waar hij niet tevreden mee is.

hezz
9 april 2008, 15:35
Tegoed bonnen vind ik persoonlijk maar crappy cadeaus. Daarnaast weet ik niet waar ik hem een tegoedbon vandaan zou moeten halen, de betere gitaar winkels zijn te ver (heeft geen tijd om voor een tegoedbon te reizen, hij wil toch verder niets meer kopen qua gitaarspul) en hier in Maastricht is het allemaal wat overpriced.

Niemand andere tips? 50 views maar niemand die eventjes een reply typt? :hippie:
Nja, nog maar eens op MP rondneuzen..

EuroCinema
9 april 2008, 15:52
Er staan Bad Monkeys op Marktplaats voor 30 euro. Dat is een heel goed overdrivepedaal voor een spotprijs.

E-J
9 april 2008, 16:17
Er staan Bad Monkeys op Marktplaats voor 30 euro. Dat is een heel goed overdrivepedaal voor een spotprijs.

Ja, doen!!!

hezz
10 april 2008, 22:06
Ik heb m'n bod maar uitgebracht, ben benieuwd of ik nog vóór de verjaardag reactie krijg. En natuurlijk ook benieuwd naar het pedaaltje zelf, als het me bevalt moet ik misschien ook maar eens voor mezelf gaan zoeken!

David1223
10 april 2008, 22:27
Er staat er nu ook eentje op van iemand uit Limburg.

SGbanez
12 april 2008, 15:55
Kan je anders niet samen met iemand een pedaal kopen? Dan heb je wat meer te besteden...

no 1 hops
12 april 2008, 17:26
er zijn er hier die een behringer helemaal niet verkeerd vinden klinken, en die zijn ook niet zo duur

boss
13 april 2008, 00:36
Er staan Bad Monkeys op Marktplaats voor 30 euro. Dat is een heel goed overdrivepedaal voor een spotprijs.+1
De Bad Monkey is echt een lekker pedaaltje!!!

jaapjan1986
13 april 2008, 13:05
Behringer blues overdrive (bo100). In tegenstelling tot andere effectjes uit die serie echt een topsoundje.