PDA

View Full Version : Ook maar aan de Baja..!



Aron Maiden
8 april 2008, 21:03
Zo, ik heb ook maar een Baja aangeschaft. Ik had eerst een Classic Player Strat, maar ben er toch achter gekomen dat ik niet echt een "Strat-man" ben, een hele mooie gitaar die strat (Sonic blue), klonk en speelde ook erg goed, maar het was was gewoon niet mijn ding.

Dus vorige week even naar de winkel geweest en heb mijn strat even vergeleken met de Baja telecaster! (Ik vind die classic player serie wel te gek, vandaar dat ik ook maar een Baja heb getest), en vond die tele gewoon veel meer bij mij passen, had meer het geluid waar ik van hou, speelde ook nog eens super! Ik hou eigenlijk helemaal niet van die V-Shape, maar wel van dikke halsen, maar die Baja heeft een Soft V-Shape die ik wel heerlijk vind.

Dus mijn Strat vorige week op marktplaats, en heb hem gister verkocht, dus vandaag direct weer naar de winkel en heb mijn telecaster opgehaalt! Ben er echt ontzettend blij mee! Heb er ook direct een tweed case om heen gekocht!, de hele middag al zitten spelen, en wat zijn die Baja's toch verschrikkelijk lekkere gitaren! Ik heb ook nog wat Fototjes gemaakt voor jullie:

Classic Player strat (Nu dus verkocht).

http://i47.photobucket.com/albums/f199/gitarenen/CIMG5902.jpg

Baja Tele!!

http://i47.photobucket.com/albums/f199/gitarenen/CIMG5918.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f199/gitarenen/CIMG5919.jpg

Samen met zijn grote broer/ zus!

http://i47.photobucket.com/albums/f199/gitarenen/CIMG5922.jpg

Ik ga weer spelen!

RoelTM
8 april 2008, 21:07
nice! :cooler:

maar is Baja bij Fender net zoiets als wat Epiphone bij Gibson is?
Telecaster is toch van Fender???

Aron Maiden
8 april 2008, 21:09
Nee, het is gewoon een Classic Player Baja Telecaster, dat Classic Player Baja is gewoon een bepaalt type, dit is ook wel een Fender (mexico), maar Baja is geen "B merk" van Fender, dat is namelijk Squier.

Mr.Fingers
8 april 2008, 21:12
:o die gibson
:o die tele


GEFELICITEERD!!!! echt een mooie tele dat je hebt!

Flipkoos
8 april 2008, 21:12
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen! Ik ben ook sinds een poosje aan de Baja en ik raak mijn Parker amper meer aan...
Gefeliciteerd!

Luke-wannabe
8 april 2008, 21:16
Gave set man, Respect!

johanb
8 april 2008, 21:19
wat is het verschil tussen een baja en een mex, deze baja lijkt sprekend op de mex die ik hier thuis hoor

Orpheo
8 april 2008, 21:25
de baja is een mexicaanse fender. en als je de details wilt weten, dan tik je in de adresbalk, oh dit is echt zo fuckin moeilijk,




www.fender.com




LASTIG HE?!?!? effe zelf opzoeken...






teeering, kunnen we dan niks meer zelf?



@ t.s.: supergaaf setje kerel! gefeliciteerd met de baja, leuke tele :)

Flipkoos
8 april 2008, 21:25
Een Baja = een mex, maar wél de beste serie, met custom shop hardware.

Eko
8 april 2008, 21:29
En bijpassende riem! Feli! Mooie plank en weer een aan de tele.

johanb
8 april 2008, 21:36
nou, ik heb even de fendersite gekeken maar daar kan ik die info niet uithalen hoor.Ik ben blij dat er op GN wel de aanwezige kennis is om mensen als mij van dergelijke info te voorzien daarvoor mijn hartelijke dank meneer orpheo

MarkV
8 april 2008, 21:38
nou, ik heb even de fendersite gekeken maar daar kan ik die info niet uithalen hoor.Ik ben blij dat er op GN wel de aanwezige kennis is om mensen als mij van dergelijke info te voorzien daarvoor mijn hartelijke dank meneer orpheo

In welgeteld 10 seconden: http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141502389

Volledige specs: http://www.fender.com/products//view_specs.php?full_partno=0141502&name=Classic+Player+Baja+Telecaster%26reg%3B

johanb
8 april 2008, 21:45
die gegevens had ik ook snel maar waar zie jij staan dat hij in mexico gemaakt word en waar zie jij een fender telecaster mex staan .( als er geen usa of american bijstaat is het dan uit mexico,dat kan natuurlijk ook )

Aron Maiden
8 april 2008, 21:47
Dankjullie!, Ben er echt ook blij mee man! Die tele is ook wel een lekkere aanvulling op mijn ES,

@johanb: Zoals flipkoos ook al zij, de baja is een mexicaanse telecaster, alleen dan wat andere specs dan een standaart mex telecaster, als je dus even op de Fender site kijkt kan je ze even vergelijken!, Baja is verder geen apart merk van Fender, maar is een Serie van fender.

Orpheo
8 april 2008, 21:49
nou, ik heb even de fendersite gekeken maar daar kan ik die info niet uithalen hoor.Ik ben blij dat er op GN wel de aanwezige kennis is om mensen als mij van dergelijke info te voorzien daarvoor mijn hartelijke dank meneer orpheo

ach en wee, ohohoh, wat is het toch verdomd lastig om even verder te kijken dan je neus lang is, damn...

johanb
8 april 2008, 22:05
De baja heb ik zo gevonden,al staat er niet dat hij uit mexico komt . maar mijn eigen gitaar kan ik niet op de site terug vinden op de headstock staat alleen fender telecaster made in mexico MN1105802

MarkV
8 april 2008, 22:17
De baja heb ik zo gevonden,al staat er niet dat hij uit mexico komt . maar mijn eigen gitaar kan ik niet op de site terug vinden op de headstock staat alleen fender telecaster made in mexico MN1105802

Kan ook wel kloppen want een MN1105802 komt uit 1991/1992 als ik de Fender site mag geloven: http://www.fender.com/support/mexican_instruments.php

Ik heb zo'n vermoeden dat die niet meer gemaakt worden (jouw type dan).
Het klopt dat Fender niet echt meldt waar een Fender gemaakt is: USA, Mex of Japan.

@ TS: feli! coole gitaar, heb dezelfde en ben er erg blij mee!. Ik heb even moeten wennen aan de nek, maar dat is goed gekomen.

johanb
8 april 2008, 22:22
Inderdaad, onder support mexican instruments kwam ik hem tegen.
Dan zal deze wel niet te vergelijken zijn met een nieuwe baja.
Beide zijn het mooie gitaren

Wouter!
8 april 2008, 22:23
Heb sinds begin maart ook een Baja! geweldige telecaster!

enige wat ik jammer vind is dat het geen stille gitaar is en als je de hand niet op de snaren hebt hij dan zoemt/bromt

kevervolks
8 april 2008, 22:28
Echt prachtige gitaar, Feli! :hippie:

Ik zou er persoonlijk een zwarte slagplaat op zetten voor de ultieme classic look!

MarkV
8 april 2008, 22:30
Heb sinds begin maart ook een Baja! geweldige telecaster!

enige wat ik jammer vind is dat het geen stille gitaar is en als je de hand niet op de snaren hebt hij dan zoemt/bromt

Is dat geen probleem met de aarding ofzo? (let op: ik ben een volledige leek op dit gebied). Heb zelf het probleem helemaal niet namelijk.

Hendriks
8 april 2008, 22:31
Gefeliciteerd mooi ding ,er komt denk ik nog een keer een apart Baja forum.

Aron Maiden
8 april 2008, 22:36
@Wouter!: Ik heb er nog geen last van, morgen gaat ze mee naar de repetitie en dan ga ik wel even testen..

Klinkt echt zo lekker die Baja, ben blij dat ik mijn strat heb verkocht, vind zon tele toch lekkerder joh!

bass blom
8 april 2008, 22:43
doe mij die broer maar :p

Acoustic
8 april 2008, 22:45
Mooi, lekker gitaartje hoor! Baja's zijn ook gewoon lekkere kwaliteit voor de prijs!

Have fun ;)

Aron Maiden
8 april 2008, 23:08
doe mij die broer maar :p

Haha, ik wil em wel ruilen tegen jou custom;),
Die ES is idd een vette gitaar, alleen jammer dat ik op nog geen een foto de kleur er mooi op krijg, in het echt is ze namelijk nog veel mooier!

bass blom
8 april 2008, 23:12
gheghe
hahaa

Epipaul
8 april 2008, 23:35
Echt een fantastische plank. Net nog even op mogen spelen. Aron je weet het, je mag 'm altijd ruilen tegen mijn epi lp.

Flipkoos
8 april 2008, 23:49
Kan het niet laten mijn blondine ook ff weer te plaatsen...

http://i90.photobucket.com/albums/k248/flipkoos/baja.jpg

vulvasonic
8 april 2008, 23:50
Ze is ook zo mooi!
*snotter*

:cooler:

Tho
8 april 2008, 23:59
Is de Baja van de TS niet precíes dezelfde als die van Kim Wilson? Of had die een andere finish

rickert
9 april 2008, 00:08
Zelfde finish als die van Hans ja!

Tho
9 april 2008, 00:10
Zelfde finish als die van Hans ja!

Hij heeft ook nog niet gepost in dit topic. Ik denk dat hij boos is :D

blindfaith85
9 april 2008, 00:16
MSSN rare vraag, maar wat is er zo goed aan de Baja, ik heb er 2 gespeeld omdat ik iedereen er zo lovend over hoor, schijnt ook beste verkopende fender momenteel te zijn, maar ik heb geen idee, ik kan en er niks mee, heb liever de HW1 of standard.

groet ferry

Rinze
9 april 2008, 00:19
Hij heeft ook nog niet gepost in dit topic. Ik denk dat hij boos is :D

Misschien is ie gewoon niet aan het werk?

rickert
9 april 2008, 00:19
Het is nogal exemplarisch.

Orgasmocaster
9 april 2008, 00:47
Gefeliciteerd!!!!

ps, gezien je uit drenthe komt, spreek je het dan wel uit als 'BAAJJJEAAA"?
(waargebeurd zo overhoord in een muziekzaak in NL! :))

grayfink
9 april 2008, 01:25
Hoe spreekt een Amerikaanse Nederlander het uit dan?

On topic: prachtige gitaar! (Bijna net zo mooi als mijn Japanse reissue...)

Orgasmocaster
9 april 2008, 05:06
Ik heb vanmiddag ook een baja gekocht!! een baja chicken sandwich that is! :D


Hoe spreekt een Amerikaanse Nederlander het uit dan?

On topic: prachtige gitaar! (Bijna net zo mooi als mijn Japanse reissue...)

Hier spreekt men het uit als 'Baha'. (als in Baja California)

Kim Wilson
9 april 2008, 08:11
He Aron, goeie keus man! Mooie en fijne gitaren, onieda!! Past mooi bij je Gibson! Echt een mooie klasse setje! En welkom bij de Baja club. :)



Ik zou er persoonlijk een zwarte slagplaat op zetten voor de ultieme classic look!
Daar heb ik ook over gedacht, en ik heb het ook al een keer gezien, maar bij deze kleur staat dat niet zo mooi als de standaard witte.

grayfink
9 april 2008, 08:25
..Baha..
Aha .

morroow
9 april 2008, 08:37
Had jij die Gibson toen niet mij de Big One in Zwolle gekocht?
En heb je de telecaster daar ook vandaan? En die strat?

Als dat zo is, is het je een aantal keer gelukt om de gitaren die ik daar zie staan en erg geil vind er weg te halen voordat ik het geld bij elkaar had ;)

Kim Wilson
9 april 2008, 08:39
Oh, komt die Baja uit Zwolle? Dan heb ik die ook al regelmatig in de handen gehad. Echt een fijn exemplaartje idd. Al ben ik nog geen slechte Baja tegengekomen, en ik heb er toch al een stuk of 5 mogen bespelen.

fuchs
9 april 2008, 08:47
Ik vind die Classic Player Strat juist tegek! Binnenkort hoop ik er zo één te gaan kopen. (Twijfel nog tussen Sonic Blue en 3T. Sunburst.)

Aron Maiden
9 april 2008, 14:55
Had jij die Gibson toen niet mij de Big One in Zwolle gekocht?
En heb je de telecaster daar ook vandaan? En die strat?

Als dat zo is, is het je een aantal keer gelukt om de gitaren die ik daar zie staan en erg geil vind er weg te halen voordat ik het geld bij elkaar had ;)

Haha, die Gibson komt idd uit Zwolle bij de Big One, die Baja en die strat heb ik bij sound house in Hoogeveen gekocht!


Ik vind die Classic Player Strat juist tegek! Binnenkort hoop ik er zo één te gaan kopen. (Twijfel nog tussen Sonic Blue en 3T. Sunburst.)

Het was ook een heerlijke gitaar, maar ik ben niet zo van de strats, maar daar kwam ik dus pas achter toen ik er een had;)


He Aron, goeie keus man! Mooie en fijne gitaren, onieda!! Past mooi bij je Gibson! Echt een mooie klasse setje! En welkom bij de Baja club.:)

He Hans, Dankje wel! Idd hele mooie en vooral fijne gitaren! Ik heb door jou het GAS gekregen voor de gitaar;), Maar blij dat ik er mee ben!

G.G.
9 april 2008, 19:31
He Hans, Dankje wel! Idd hele mooie en vooral fijne gitaren! Ik heb door jou het GAS gekregen voor de gitaar;), Maar blij dat ik er mee ben!

Hahaha.. Hans heeft ook mij besmet, en vooral wat Rick uit die Baja wist te halen. Ik moet ook een tele, dus er komt een tele.

Dweezman
9 april 2008, 20:45
Hele mooie Tele!

Kim Wilson
9 april 2008, 20:47
Hahaha.. Hans heeft ook mij besmet, en vooral wat Rick uit die Baja wist te halen. Ik moet ook een tele, dus er komt een tele.
Ghehe, ik heb wel wat ontketend, geloof ik. :D

Wouter!
9 april 2008, 21:33
Is dat geen probleem met de aarding ofzo? (let op: ik ben een volledige leek op dit gebied). Heb zelf het probleem helemaal niet namelijk.

Denk het wel. Maar ben zelf ook een leek op dat gebied en heb geen idee hoe ik het moet oplossen