PDA

View Full Version : vervanger gezocht voor m'n Marshall Guv'nor Mark I



bicky
8 april 2008, 17:10
Ik gebruik deze al jaren, maar ik zoek een beetje een andere sound.

Hij werkt goed en zo, maar hij is nogal korrelig en open.

Ik zoek dus iets wat meer een 'gecomprimeerd' geluid geeft, dus voor power chords en solo's en zo.

Ik speel over een Rivera R-30 112 met een Gibson (2 Humbuckers) en een Esp Telecaster (Humbucker in de nek en single coil in de brug).

De muziek gaat van gewone gitaarrock naar soms wat harder werk (geen metal en hardrock of zo).

Ik had zelf al gedacht aan die 2 pedalen van Mi-Audio, de Blues Boy en de Crunch Box, maar andere nuttige tips zijn zeker welkom !

kassie
8 april 2008, 17:47
mmm ik heb de guvnor2 en die vind ik helemaal niet korrelig en open klinken, eerder een hele zachte distortion, maar iets zwaarder dan een overdrive. kan zijn dat ie erg verschilt hoor van de eerste versie. Verder heb ik ook nog een mxr doubleshot distortion. valt ook veel aan af te stellen om je sound te zoeken. van overdrive naar zware distortion. En een eq om alles wat op te dikken eventueel.

-Heineken-
8 april 2008, 18:47
Hoewel ik die Guv'nor een geweldig pedaal vind, snap ik wat je bedoelt, het "kleurt" je geluid meer dan dat het er echt een "vet" aan geeft. Als je echt van die afgedempthe "thump" sounds of eindeloze sustain wilt zoek je toch echt een "distortion" Die Keeley DS1's vond ik wel goed, maar er gaat toch niets boven een overstuurde buizenak Marshall pre-amp.

almarvk
8 april 2008, 19:24
Iets van Fulltone meer voor je?

bicky
8 april 2008, 19:46
En bij die fulltone, moet ik dan eerder aan de OCD denken of aan de Fulldrive ?

Hadden ze ook geen rode 'distortion' ?

the sure thing
8 april 2008, 21:28
En bij die fulltone, moet ik dan eerder aan de OCD denken of aan de Fulldrive ?

Hadden ze ook geen rode 'distortion' ?De fulldrive en OCD zijn niet iets voor je, je moet de fulltone distortion pro hebben. Die is idd rood... Worden niet meer gemaakt, maar 2e hands nog zeker te krijgen. Ik heb een tijd geleden ook de Guvnor mk 1 gehad, en ik begrijp wat je bedoelt met "te korrelig". Die distortion pro kan je zeer goed instellen met de kleine knopjes. En deze klinkt zeker meer comressed.

http://link.marktplaats.nl/157894042

Hier kan je geen buil aan vallen!

Mitch
9 april 2008, 09:41
Ibanez Tube king doet dat misschien nog wel beter... de juiste compressie, de juiste kleuring, dikke sustain, makkelijk te controleren feedback, etc.
Fulltone Dist Pro ben ik nooit zo weg van geweest. Honderd mogelijkheden om een matige sound in te stellen :stop:

the feable
9 april 2008, 10:41
Fulltone OCD of een Emma Reezafritzatz.

jonesd
9 april 2008, 10:54
+1 voor de emma reezafratzitz als je een wat compressed geluid wil.

the sure thing
9 april 2008, 23:18
-1 voor de OCD. De OCD is een prima pedaaltje, maar NIET als je een guvnor wilt vervangen.

Mitch
9 april 2008, 23:48
Ik blijf achter mijn eerdere advies staan, maar wil wel toevoegen dat van je eerste ideeën de MI Audio Crunch Box het betere plan is :)

Epic
10 april 2008, 09:45
Ik heb de Crunch Box en de Guvnor. Als je de schema's bekijkt lijken de pedalen erg op elkaar.

De Crunch Box gaat alleen veel verder in gain en volume, en ik vind persoonlijk de enkele tone knop makkelijker dan bass/mid/treble.

Het is alleen niet een super strakke distortion naar mijn mening (voor power chords). Het neigt bij mij soms meer naar fuzz toe, maar dit kan ook aan mijn spullen liggen (strat en fender blues deluxe).

Jimwoud
10 april 2008, 09:53
Ik heb zelf een Jeckyl & Hide van Visual Sound, die heb ik ook wel eens naast een Guv'nor mk1 gehad en ze lijken qua voicing erg op elkaar, alleen is die J&H(distortion kant) veel smoother en strakker, en heeft meer compressie. Als je hem tegenkomt zou ik hem zowiezo gaan testen.

bicky
10 april 2008, 10:33
Ik heb de Crunch Box en de Guvnor. Als je de schema's bekijkt lijken de pedalen erg op elkaar.

De Crunch Box gaat alleen veel verder in gain en volume, en ik vind persoonlijk de enkele tone knop makkelijker dan bass/mid/treble.

Het is alleen niet een super strakke distortion naar mijn mening (voor power chords). Het neigt bij mij soms meer naar fuzz toe, maar dit kan ook aan mijn spullen liggen (strat en fender blues deluxe).


Interessant, want ik zoek dus meer iets voor die powerchords en de Guvnor vind ik eigenlijk ook wat als een fuzz klinken (maar minder gain).

Heeft er iemand de Box of Rock al vergeleken met een Guvnor ?

Speeddemon
14 april 2008, 00:19
Misschien is de Menatone KOB (King of Britons) 6-knop versie ook wel 't overwegen waard? Zit ook in het hotrodded, smoothed, JCM800-straatje.

bicky
18 april 2008, 20:48
Ik heb even naar de Menatone samples geluisterd, en dit kan hem worden !

Weet iemand waar deze verdeeld worden in de Benelux ?

Speeddemon
19 april 2008, 17:11
Ik heb even naar de Menatone samples geluisterd, en dit kan hem worden !

Weet iemand waar deze verdeeld worden in de Benelux ?
Volgens mij is Erik vd Haar (www.haarguitars.nl) de importeur.

Goedkoop is anders overigens, want voor de laatste versie van de KOB was je geloof ik rond de 240 euro kwijt.