PDA

View Full Version : fargen vs suhr?



ropp
8 april 2008, 14:28
Deze zomer wil ik een ±20watt head gaan kopen als makkelijk-mee-neem-amp want het rack is niet altijd even handig.

Nou heb ik al wat rondgekeken en een tijdje terug een studiotone gespeeld, maar daar was ik niet echt van overtuigd. Het is ook de bedoeling om er op wat lager volume mee te kunnen oefenen. Daardoor kwam ik uit bij deze twee amps:

Fargen miniplex mkII - http://www.fargenamps.com/ampminiplex.html
Suhr Badger - http://www.suhrguitars.com/badger.aspx

12 / 18 watt en london power scaling technology. Oftewel kleine gigs en nog goed geluid tijdens het oefenen ook.

Maar waar kan ik deze amps testen? en zijn er nog andere interessante heads die ik over het hoofd heb gezien?

Lexvandoef
8 april 2008, 17:14
De Marshall 2061x head, en natuurlijk de CMW 20 watter.

catalyst
8 april 2008, 17:23
Volgens mij heeft Haar guitars beide versterkers op voorraad - zie de site. :satisfie:

Mr.Bluesbreaker
8 april 2008, 17:26
Die Badger klinkt op de clips echt waanzinnig... check de demo op youtube door een kerel die er met een strat, SG, ES335 en Les Paul een demonstratie over geeft.

ropp
8 april 2008, 18:02
Die Badger klinkt op de clips echt waanzinnig... check de demo op youtube door een kerel die er met een strat, SG, ES335 en Les Paul een demonstratie over geeft.

Niet normaal fijn


http://nl.youtube.com/watch?v=HBUxUB-6qjw

ropp
8 april 2008, 18:11
Volgens mij heeft Haar guitars beide versterkers op voorraad - zie de site. :satisfie:

volgens mij hebben die wel de suhr, maar niet de fargen. Sowieso een goed plan om bij vdHaar langs te gaan, kan dan gelijk wat andere ampjes aan de tand voelen. Zo'n kleine badcat of fuchs zijn ook wel interessant :)

morroow
9 april 2008, 07:57
Die meneer speelt in de band van Chris Cornell.. aardig kereltje en kan net stoppen met praten over gear. Hij heeft nog veel meer mooie spulletjes waar ik nog nooit van had gehoord! Staan ook wel filmpjes op youtube van die spulletjes!

Volgens mij zijn het wel redelijk prijzige amps toch? Ze klinken wel verrekte lekker, maar voor een 18watt 1 kanaals versterkertje vraag ik me af of hoe die werkelijk aanvoelt.

Volgens mij ga je op een podium wel de ballen, power en headroom van een versterker met meer vermogen missen. Alhoewel, mijn DC30 op de 15watt stand heeft ook flinke ballen.. toch maar uitproberen? Wil ook wel weten waar dat kan... volgens mij heb ik hem wel bij v/d haar zien staan toen.

ropp
9 april 2008, 11:04
Die meneer speelt in de band van Chris Cornell.. aardig kereltje en kan net stoppen met praten over gear. Hij heeft nog veel meer mooie spulletjes waar ik nog nooit van had gehoord! Staan ook wel filmpjes op youtube van die spulletjes!

Volgens mij zijn het wel redelijk prijzige amps toch? Ze klinken wel verrekte lekker, maar voor een 18watt 1 kanaals versterkertje vraag ik me af of hoe die werkelijk aanvoelt.

Volgens mij ga je op een podium wel de ballen, power en headroom van een versterker met meer vermogen missen. Alhoewel, mijn DC30 op de 15watt stand heeft ook flinke ballen.. toch maar uitproberen? Wil ook wel weten waar dat kan... volgens mij heb ik hem wel bij v/d haar zien staan toen.

Ze zijn niet echt goedkoop. Weet niet wat ze in NL moeten kosten, maar in de VS kosten ze $1750 nieuw.

Ja ballen missen ben ik ook bang voor. Maar als ik dan naar een mesa 20/20 kijk die ik een tijdje heb gebruikt over 2 112's met g12m-70's, niet de meest brutale speakers, dan ging dat in de meeste gevallen hard zat en ballen genoeg. Nou zijn die simulclass dingen ook wel absurd qua power.

Als eigen monitor is het wel voldoende, maar vooral in een stevige kroeg met alleen zang versterking zou het een probleem kunnen worden. Want ben ook van plan om de versterker op een 112(deze ga ik binnenkort bouwen volg de werkbank ;)) met celestion gold te gaan gebruiken, maar dat zal in zo'n geval denk niet afdoende zijn.

future2future
9 april 2008, 11:15
Erik vd Haar heeft de badger staan en volgens mij moet ie iets van 1450, 1500 kosten. Volgens mij is dat wele cht een te gekke amp. Maar er komt binnnen neit al te lange tijd ook een 30 watter van uit, als je meer ballen wil moet je misschien daarop wachten

Jimwoud
9 april 2008, 11:28
Die Suhr klinkt inderdaad erg lekker, heeft ook een wijde range aan sound. Had niet verwacht dat er zoveel gain in zou zitten.

morroow
9 april 2008, 20:14
Ik kan me trouwens vaag herinneren dat die techniek (power scaling) of hoe dan ook tegenwoordig ook op andere amps toepast kan worden. ik weet niet precies hoe het werkt en hoe effectief het is maar misschien dat het mogelijk is om die techniek die dat ding zo interrsant maakt op een bestaande fijne versterker toe te passen? (Bogner, Marshall, Hook?)

Lijkt me trouwens niet hoor omdat een groot deel van de klank en de ervaring van het fijne en mooie geluid deels door de volume van de versterker mogelijk wordt gemaakt dus het kan wel zachter maar daardoor wordt het niet meer bevredigend

ropp
9 april 2008, 20:41
Ik kan me trouwens vaag herinneren dat die techniek (power scaling) of hoe dan ook tegenwoordig ook op andere amps toepast kan worden.

Klopt inderdaad, na even googelen:
http://www.londonpower.com/kits.htm

Maar het is te ingewikkeld om zelf te doen en heb stiekem gewoon al megaGAS voor de suhr...

future2future
8 mei 2008, 14:26
Demo van de badger 30, door dezelfde gast van de 18 demo

http://www.youtube.com/watch?v=V5N88mHMBW0

Eezz
9 mei 2008, 12:15
Ik kan me trouwens vaag herinneren dat die techniek (power scaling) of hoe dan ook tegenwoordig ook op andere amps toepast kan worden. ik weet niet precies hoe het werkt en hoe effectief het is maar misschien dat het mogelijk is om die techniek die dat ding zo interrsant maakt op een bestaande fijne versterker toe te passen? (Bogner, Marshall, Hook?)

Lijkt me trouwens niet hoor omdat een groot deel van de klank en de ervaring van het fijne en mooie geluid deels door de volume van de versterker mogelijk wordt gemaakt dus het kan wel zachter maar daardoor wordt het niet meer bevredigend

Ik heb mijn Marshall Vintage Modern van een power scaling circuit laten voorzien. Werkt erg goed, er zit nu een extra knop aan de achterkant van de amp, die min of meer als mastervolume fungeert. Als je die knop voor driekwart terugdraait en je mastervolume op drie uur zet dan krijg je echt een vette eindtrap vervorming. Je moet de power scaling knop wel behoorlijk terugdraaien om echt volume verschil te merken, maar als je dat doet is je geluid wel beter. Het grootste verschil zit echter in hoe de versterker aanvoelt, je krijgt dat interactieve gevoel dat je hebt als de amp staat te blazen nu op een veel lager volume. Ideaal voor opnames in de home studio.

Ik heb het door Edwin Thoen van Ed's Custom Shop (http://www.edscustomshop.com/) laten inbouwen. Ik was inclusief de London Power kit geloof zo'n 300 euro kwijt.