PDA

View Full Version : Acda en de Munnik



Han S
8 april 2008, 12:14
Gatsammekrake, wat vind ik dat toch erg, ik wil het wel van de daken schreeuwen. Gisteren werd ik weer geconfronteerd met die gasten want ze zaten bij Pauw en Witteman en verdomd, ze moesten weer zingen. Ik kan daar niet meer tegen, dat geneuzel met die eeuwige tertsen en kwinten. Ik ben er allergisch voor geworden.

Sorry hoor, maar nu voel ik me een stuk beter. :D

Luke-wannabe
8 april 2008, 12:14
Haha vet :D

Kim Wilson
8 april 2008, 12:18
Nou, gelukkig maar dat je je beter voelt. :)

Ik vind het wel een leuk stukkie muziek. Waarom weet ik niet, maar het is nu eenmaal zo. :)

Han S
8 april 2008, 12:25
Het is ook puur een kwestie van smaak Hans en ik weet ook heel goed dat ik onzin uitkraam, maar die twee irriteren me mateloos met dat maniertje en die attitude.

Zo kan ik ook niet tegen dat zingen van Huub van der Lubbe van De Dijk, vind ik bijna net zo erg, dat vreslijk dikke aanzetten van die man.

En nu ik toch bezig ben, Blof vind ik ook niks. :D:D

Rinze
8 april 2008, 12:28
Denk aan je bloeddruk ouwe 8-) , je kunt de tv toch gewoon uitzetten? In de meest muziek zitten trouwens nogal wat kwarten en kwinten, lijkt me lastig wanneer je daar allergisch voor bent. Om dit soort dingen te voorkomen heb ik nooit de radio aan, voor je het weet komen de Beatles voorbij http://www.ocdvriendenkring.org/forumnw/images/smiles/078.gif

Jason34
8 april 2008, 12:32
Ik kan ze ook niet uitstaan, paar jaar geleden had ik een vriendin die er helemaal gek van was, telkens als dat klote zeemanslied op de radio kwam ging ie harder, je begrijpt nu ook vast wel waarom het mijn vriendin WAS? :satisfie:
Snap niet dat mensen dit kopen.

Han S
8 april 2008, 12:35
Mijn bloeddruk is 120 over 70 en dat is buitengewoon goed voor een oudere heer. Geen probleem daar en ik heb ook direct de volumeknop op nul gezet en na een minuut even een heel klein stukkie open en verdomd, het was nog erger dus gauw weer uit.

Dat levert prachtige beelden op, je ziet die gasten dan van die bekken trekken en je hoort niks. Dat is heel amusant om te zien en zo heeft elk nadeel weer zijn voordeel. :D

Makor1966
8 april 2008, 12:38
Op een gegeven moment kom je natuurlijk op een leeftijd dat je alleen zangkoren nog mooi vind... :D

Rinze
8 april 2008, 12:59
Op een gegeven moment kom je natuurlijk op een leeftijd dat je alleen zangkoren nog mooi vind... :D

Is er dan muziek na de dood? :???:

Negative K3 fan
8 april 2008, 17:41
haha ik begrijp precies wat je bedoelt, ik wist eigenlijk al wel dat jij zo iemand was die een hekel heeft aan Acda en de Munnik. Zo las ik een jaar geleden ofzo een column van Theo Hakkert, over zijn afschuw.

Rutger
8 april 2008, 17:44
k Vind de teksten anders vaak best leuk, t is weer ns wat anders :)

gitaarvrouwtje
8 april 2008, 20:14
Gatsammekrake, wat vind ik dat toch erg, ik wil het wel van de daken schreeuwen. Gisteren werd ik weer geconfronteerd met die gasten want ze zaten bij Pauw en Witteman en verdomd, ze moesten weer zingen. Ik kan daar niet meer tegen, dat geneuzel met die eeuwige tertsen en kwinten. Ik ben er allergisch voor geworden.

Sorry hoor, maar nu voel ik me een stuk beter. :D

oooh heeerlijkheid, iemand die zegt wat ik denk
dat eentonige voortdurende eerste en tweede stem geblaat, zonder enige lucht in de muziek, gewoon ALLES moet tweestemmig..ik draai de knop meteen op NUL GELUID als ze op de radio komen brrrrrrrrr

Han S
8 april 2008, 23:32
oooh heeerlijkheid, iemand die zegt wat ik denk
dat eentonige voortdurende eerste en tweede stem geblaat, zonder enige lucht in de muziek, gewoon ALLES moet tweestemmig..ik draai de knop meteen op NUL GELUID als ze op de radio komen brrrrrrrrr

Ik hou van je! :D

gitaarvrouwtje
9 april 2008, 07:51
Ik hou van je! :D

hahahahahaha...hier bloeit iets moois

H.Manback
9 april 2008, 11:18
Hmmm... http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=54435&highlight=acda+munnik

gitaarvrouwtje
9 april 2008, 12:51
Hmmm... http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=54435&highlight=acda+munnik

tsja dat bewijst t..ze zijn hardnekkig..en han vindt ze ECHT vreselijk,..haha
:hippie:

heinz3110
9 april 2008, 13:01
Goh, ik ben niet de enige lees ik al.

Ik word ook altijd zo moe van dat 2e stem geneuzel van hun . Altijd hetzelfde.

Elk liedje is overspoeld met die terts/ kwint erop. En als ze nou eens een octaaf hoger gaan( en eens andere intervallen doen, djeez) en inderdaad wat MINDER alles volproppen met de (aaaarrgghhh , inmiddels hoogst irritante) tweede stem.

Maar ja. Ik hoop altijd dat bepaalde artiesten ( voeg aanhalingstekens naar smaak toe) er lekker mee op houden en ons niet meer irriteren met hun ( ook hier weer: aanhalingstekens naar smaak toevoegen) kunsten.

Maar de knop kan inderdaad ook uit. Eigenlijk makkelijker . :D

ruezzz
9 april 2008, 13:21
Hulde, ik dacht ook al dat ik de enige was...
Maar toch, toen ik de topic-titel las had ik al een voorgevoel dat het hierover zou gaan.

Precies wat mij ook zo irriteert.
Als ze nou es om de beurten een coupletje zouden zingen.
En dan bij de prechorus of chorus eens een keertje met die tweede stem komen... Nee hoor, meteen vanaf maat 1 tot en met het bittere einde. Ik snap ook niet dat een producer daar niks van zegt, daar word je toch helemaal leip van tijdens zo'n opname-proces.

Volgens Han zijn het dus de kwinten en tertsen die het em doen.
Een aantal opties:
1. Een autotune eroverheen die deze intervallen onmogelijk maakt. (Ook leuk voor live bij hun huidige repertoire)
2. Een landelijk verbod op kwinten en tertsen bij meerstemmige vocalen.
3. Radio of TV uit zodra deze heren dreigen te verschijnen. (Doe ik, helpt prima. Maar soms ben je net te laat...)

Afijn, sterkte allemaal...

Han S
9 april 2008, 14:59
Hmmm... http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=54435&highlight=acda+munnik

Het kan niet vaak genoeg worden herhaald. :D

Het zullen ongetwijfeld heel aardige jongens zijn hoor, maar van mij mogen ze per direct worden verboden. (wat een onzin niet?)

Han S
9 april 2008, 15:06
Hulde, ik dacht ook al dat ik de enige was...
Maar toch, toen ik de topic-titel las had ik al een voorgevoel dat het hierover zou gaan.

Precies wat mij ook zo irriteert.
Als ze nou es om de beurten een coupletje zouden zingen.
En dan bij de prechorus of chorus eens een keertje met die tweede stem komen... Nee hoor, meteen vanaf maat 1 tot en met het bittere einde. Ik snap ook niet dat een producer daar niks van zegt, daar word je toch helemaal leip van tijdens zo'n opname-proces.

Volgens Han zijn het dus de kwinten en tertsen die het em doen.
Een aantal opties:
1. Een autotune eroverheen die deze intervallen onmogelijk maakt. (Ook leuk voor live bij hun huidige repertoire)
2. Een landelijk verbod op kwinten en tertsen bij meerstemmige vocalen.
3. Radio of TV uit zodra deze heren dreigen te verschijnen. (Doe ik, helpt prima. Maar soms ben je net te laat...)

Afijn, sterkte allemaal...

Ik heb er lang en diep over nagedacht en ik denk dat ik weet waar het probleem zit bij mensen zoals ik, die toch muzikaal gruwelijk zijn verwend.

Als er een terts en een kwint tegelijk bij de grondtoon worden gezongen is het niet zo'n probleem en als daar nog een vierde stem bijkomt met een interessante toon, wordt het zeer genietbaar. In de country muziek vind je van die mooie koortjes.

Maar er is meer: neem Crosby, Stills, Nash and Young en je hebt en interessante harmonieën en stemmen die heel mooi met elkaar kleuren. Hetzelfde zie je met een band als The Eagles, maar er zijn talloze voorbeelden.

Acda en de Munnik hebben voor mij beiden een kleurloze stem, een saaie studentikoze uitstraling en alleen die terts of kwint erbij is gruwelijk vervelend.

Maar als je het mooi vindt, veel plezier er mee. :D

gitaarvrouwtje
9 april 2008, 16:06
ik zeg maar 1 ding
de kunst die muziek tot goede muziek maakt is de kunst van het weglaten
minder is meer
het is de rust die de muziek bepaalt..niet het eeuwige geblaat

sugarbeat(mijn band) probeert daar zeer bewust mee te spelen, tweede stem is vooral leuk als je em ook NIET gebruikt
zal heus niet altijd even goed lukken maar t is wel prettiger dan de muur geluid van a en de M

Han S
9 april 2008, 16:30
ik zeg maar 1 ding
de kunst die muziek tot goede muziek maakt is de kunst van het weglaten
minder is meer
het is de rust die de muziek bepaalt..niet het eeuwige geblaat

sugarbeat(mijn band) probeert daar zeer bewust mee te spelen, tweede stem is vooral leuk als je em ook NIET gebruikt
zal heus niet altijd even goed lukken maar t is wel prettiger dan de muur geluid van a en de M

Daar heb je wel een belangrijk punt en er is ook niks mis met eenvoud, ik ga bijvoorbeeld helemaal loos bij iets als dit (http://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Go), maar de uiterst gecompliceerde harmonieën van David Crosby of de ingewikkelde structuren van YES kan ik zeer hevig waarderen.

Sting zei eens: de ruimte tussen de noten is het belangrijkst, of zoiets en van een ander las ik dit: een gitaar solo is het zoeken naar die ene noot die alle andere overbodig maakt.

Bij A&dM is wat mij betreft alles overbodig. :D

Jeroen_TRC
9 april 2008, 16:38
Ach ga toch weg allemaal! :D

Serieus, ik vind Acda en de Munnik erg lekkere muziek maken!
Biertje erbij, lekker met de beentjes omhoog... top!
Nee het is geen Yes, het is geen Pink Floyd of wat dan ook maar dat hoeft toch ook niet?

Liever A en de M dan van die graftakkige metal!!!! :rockon: :sssh:

Han S
9 april 2008, 16:50
Ach ga toch weg allemaal! :D

Serieus, ik vind Acda en de Munnik erg lekkere muziek maken!
Biertje erbij, lekker met de beentjes omhoog... top!
Nee het is geen Yes, het is geen Pink Floyd of wat dan ook maar dat hoeft toch ook niet?

Liever A en de M dan van die graftakkige metal!!!! :rockon: :sssh:

Goed voor je dat Tho niet in de buurt is. Maar ik kan goede metal zeer waarderen, kan heel mooi zijn. Smaak.:D

Jeroen_TRC
9 april 2008, 16:52
Inderdaad :)
Maar waarom heb je eigenlijk speciaal zo'n pishekel aan Acda en de Munnik en niet aan bijv. Fransje Bauer? Het is ook smaak natuurlijk, maar ik luister 1000 x liever naar A en de M dan Fransje! :)

*edit*

En Tho kan ik nog wel aan met 1 vinger ;)

gitaarvrouwtje
9 april 2008, 17:00
Daar heb je wel een belangrijk punt en er is ook niks mis met eenvoud, ik ga bijvoorbeeld helemaal loos bij iets als dit (http://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Go), maar de uiterst gecompliceerde harmonieën van David Crosby of de ingewikkelde structuren van YES kan ik zeer hevig waarderen.

Sting zei eens: de ruimte tussen de noten is het belangrijkst, of zoiets en van een ander las ik dit: een gitaar solo is het zoeken naar die ene noot die alle andere overbodig maakt.

Bij A&dM is wat mij betreft alles overbodig. :D

ik denk dat wij qua muzikale smaak behoorlijk dicht bij elkaar liggen als ik dat zo lees, ik vind HURT door merg en been gaan door de eenvoud

maar het mag denk ik geen verrassing zijn dat ik een groot CSN&Y Liefhebber ben, we hebben er aardig wat van op t repertoire in ieder geval

Han S
9 april 2008, 17:14
Inderdaad :)
Maar waarom heb je eigenlijk speciaal zo'n pishekel aan Acda en de Munnik en niet aan bijv. Fransje Bauer? Het is ook smaak natuurlijk, maar ik luister 1000 x liever naar A en de M dan Fransje! :)

*edit*

En Tho kan ik nog wel aan met 1 vinger ;)

Ik weet het niet maar ik denk dat ik ze net even te vaak in die praatprogramma's heb gezien. Daarbij komt dat ik een keer wreed uit mijn slaap werd gehaald door de wekkerradio waarop hun 'laat me slapen' keihard stond te schallen.

Maar ik heb dat ook met Huub van der Lubbe, zal ook een fantastische vent zijn, maar als ik hem bijvoorbeeld 'Sien' van Toon Hermans hoor zingen moet dat ding meteen uit, ik wordt daar heel gevaarlijk van.

Frans Bauer? Lijkt me een aardige jongen en ik geeft niks om zijn muziek maar het irriteert me ook niet. Ik moet wel altijd lachen als ik zie hoe dat ontstaat bij die Emile Hartkamp, van die niemendalletjes die worden opgeblazen tot een soort kermismuziek. Nee, ik heb daar niks mee terwijl ik echt in tranen kan uitbarsten van sommige muziek.

Han S
9 april 2008, 17:20
ik denk dat wij qua muzikale smaak behoorlijk dicht bij elkaar liggen als ik dat zo lees, ik vind HURT door merg en been gaan door de eenvoud

maar het mag denk ik geen verrassing zijn dat ik een groot CSN&Y Liefhebber ben, we hebben er aardig wat van op t repertoire in ieder geval

In Hurt heeft hij het ook zozeer over zichzelf. Die man was daar 70 jaar en moet je die oude kop zien, geweldig en dit was het laatste geweldige wat hij deed. Later zie je hem nog wel optreden en dan doet hij net of hij gitaar speelt maar hij houdt zijn linkerhand steeds op dezelfde plek. Dat vind ik triest om te zien.

Ik ga ook erg voor teksten en hoe die in de sfeer van de muziek passen. Dingen als: artificial flowers cannot die, for life within them is illusion.
Of: ships in bottles cannot sail and neither can a tombstone kill a feather.

Dat is toch weer iets anders als: heb je even voor mij, maak wat tijd voor me vrij. :D

gitaarvrouwtje
9 april 2008, 17:41
In Hurt heeft hij het ook zozeer over zichzelf. Die man was daar 70 jaar en moet je die oude kop zien, geweldig en dit was het laatste geweldige wat hij deed. Later zie je hem nog wel optreden en dan doet hij net of hij gitaar speelt maar hij houdt zijn linkerhand steeds op dezelfde plek. Dat vind ik triest om te zien.

Ik ga ook erg voor teksten en hoe die in de sfeer van de muziek passen. Dingen als: artificial flowers cannot die, for life within them is illusion.
Of: ships in bottles cannot sail and neither can a tombstone kill a feather.

Dat is toch weer iets anders als: heb je even voor mij, maak wat tijd voor me vrij. :D

jah hurt is heel autobiografisch gaat erg over de liefde voor zn vrouw en dat zie je in die clip dan ook weer terug het is ook niet zo erg lang voor hij is overleden toch?

grappig dat soort teksten schrijf ik ook , we zijn op t moment bezig een nummer van mij uit te werken, en dat zal ik dan ook wel gaan opnemen, dat gaat over de ziekte en afscheid , (ook autobiografisch overigens) de tekst daarin is zo n sfeer tekst
een fragment daaruit is
"firefly caught in a jar
freedom comes when time is right
like a moonbeam in the night"

het is nietmakkelijk goede nummers te schrijven, je wilt vaak te veel, te veel akkoorden, te veel tekst, te veel invullingen..
ik probeer toch wel altijd iets van eenvoud te bewaren,..veel goede nummers hebben maar drie of vier akkoorden , het is toch een kwestie van spelen met geluid en stilte, met tekst en ritme.

ik moest overigens deze week de auto van een kennisje wegbrengen en bij het starten ervan ging ook meteen de cd speler aan..met daarin..jawel ..JAN SMIT
ook wat ben ik blij
want zo ben ik vrij
het komt door wat je zei
want je houdt van mij
lalalalalala

zucht. ik kreeg em niet uit maar gelukkig kon ik de volume knop vinden haha

hansli
9 april 2008, 18:24
haaaaaa..... heerlijk, eindelijk stelt iemand dit eens aan de kaak.

die jongens hebben volgens mij les 1 op de kleinkunstacademie gevolgd, en toen gedacht dat ze het licht gezien hebben.
ze zijn gewoon uitermate onmuzikaal, daarbij vergeleken is frans b. toch echt van een ander kaliber.
ik doe ook wel eens samenzang, denk aan een nummer als "the long black veil", ook door the band prachtig gedaan.
wij gaan juist in dit nummer op zoek naar heel schrijnende harmonieen, om de dramatische tekst te versterken.
ik durf me niet eens voor te stellen wat achja en de punnik er van zouden fabrieken, het is echt heel triest dat ze ook echt maar 2 trucjes kennen op het gebied van samenzang.

hadden we het al gehad over het belachelijke niveau van hun intellectuele froebelteksten trouwens, ook al zoiets.
en de eenvormigheid van die rotliedjes.

op zanggebied kan zich qua irritatie maar een ding met hen meten: de opgeblazen nep-artiest Kane, met die rare aardappel in zijn bek

gitaarvrouwtje
9 april 2008, 18:30
haaaaaa..... heerlijk, eindelijk stelt iemand dit eens aan de kaak.

die jongens hebben volgens mij les 1 op de kleinkunstacademie gevolgd, en toen gedacht dat ze het licht gezien hebben.
ze zijn gewoon uitermate onmuzikaal, daarbij vergeleken is frans b. toch echt van een ander kaliber.
ik doe ook wel eens samenzang, denk aan een nummer als "the long black veil", ook door the band prachtig gedaan.
wij gaan juist in dit nummer op zoek naar heel schrijnende harmonieen, om de dramatische tekst te versterken.
ik durf me niet eens voor te stellen wat achja en de punnik er van zouden fabrieken, het is echt heel triest dat ze ook echt maar 2 trucjes kennen op het gebied van samenzang.

hadden we het al gehad over het belachelijke niveau van hun intellectuele froebelteksten trouwens, ook al zoiets.
en de eenvormigheid van die rotliedjes.

op zanggebied kan zich qua irritatie maar een ding met hen meten: de opgeblazen nep-artiest Kane, met die rare aardappel in zijn bek

applausssssss yeaaah fluit fluit fluit..klap klap klap BUIG

Rinze
9 april 2008, 18:37
jah hurt is heel autobiografisch gaat erg over de liefde voor zn vrouw en dat zie je in die clip dan ook weer terug het is ook niet zo erg lang voor hij is overleden toch?



Jullie hebben over Johnny Cash, en diens versie van Hurt, toch? Is inderdaad heel mooi maar wel een cover van het origineel van Nine Inch Nails.

gitaarvrouwtje
9 april 2008, 18:39
Jullie hebben over Johnny Cash, en diens versie van Hurt, toch? Is inderdaad heel mooi maar wel een cover van het origineel van Nine Inch Nails.
zekers maar de versie van johnny doet mij veel..
een goede cover hoeft niet voor t origineel onder te doen en kan t soms zelfs overstijgen :)

Han S
9 april 2008, 19:33
zekers maar de versie van johnny doet mij veel..
een goede cover hoeft niet voor t origineel onder te doen en kan t soms zelfs overstijgen :)

Zo vind ik 'with a little help from my friends' door Joe Cocker honderden keren beter dan van de mensen die het bedachten en dat geldt ook voor: 'she came in through the bedroom window'.

Rinze
9 april 2008, 19:35
zekers maar de versie van johnny doet mij veel..
een goede cover hoeft niet voor t origineel onder te doen en kan t soms zelfs overstijgen :)

Zeker, zeker, alleen de tekst gaat origineel niet over zijn vrouw.

Han S
9 april 2008, 19:37
Acda & de Munnik - Niet Of nooit geweest

tekst: Thomas Acda / muziek: Thomas Acda en Paul de Munnik

Ik zie twee mensen op het strand
Vlak bij het water, hand in hand
De zon zakt, ze zwijgen van geluk
Ik ken haar net, want dat ben jij
Ze lacht naar hem, hij lijkt op mij
Maar dat kan niet, want ik maak alles stuk

Ik kan die jongen toch nooit zijn
Die rust, die liefde, niets voor mij
Maar waarom lijkt het dan toch zo vertrouwd?
Ik heb je lief, zoals je ziet
Maar ergens klopt er hier iets niet
Ik draag een ring maar 'k heb jou nooit getrouwd

Ik ben mezelf niet
Of al die jaren nooit geweest
Ik ben de gangmaker op het verkeerde feest
Ik ben mezelf niet of nooit geweest

Ik zie twee mensen, ze gaan staan
Ze draait zich om, we moeten gaan
Kijk in haar ogen en zie dezelfde pijn
Twee mensen eerder al verbonden
Al die verliefdheid, wat een zonde
We zijn het allebei maar willen het niet zijn

Ik ben mezelf niet
Of al die jaren noot geweest
Ik ben de schoenmaker bij de verkeerde leest
Ik ben mezelf niet of nooit geweest

Oh, laat het de zon zijn
Oh, laat het het strand zijn
Laat het de zee zijn
Laat mij iets doen nu
Waardoor je mij nooit meer wilt zien
O, laat het het zout zijn
Laat het mij allerdomste fout zijn
Maar laat me dit nooit meer vergeten
Nooit meer vergeten
Dit nooit meer vergeten, bovendien

Ik ben mezelf niet of al die jaren nooit geweest
Ik ben mezelf niet of al die jaren nooit geweest
Ik ben mezelf niet of nooit geweest.

Kim Wilson
9 april 2008, 19:39
Is toch een mooie tekst, onieda?

Jeroen_TRC
9 april 2008, 19:51
2. Key To The Gate

[August -91]

My eyes are shut I cannot see
though clear is thy despair
I drift away - far away
from places of which you seek

Though I seek thy hell
yuo close the gate before me
Your life is right, and I'm to
follow to your paradise

I cannot fall in love
love is for them
Lusting for the sky -
Heaven

Why did I come to this world
of sorrow why is this true
Where is my dagger of sacrifice

I will open the gates to Hell one
day...



Inderdaad, metal is veeeeeeeel beter Han!!
:D

gitaarvrouwtje
9 april 2008, 20:12
Zeker, zeker, alleen de tekst gaat origineel niet over zijn vrouw.
nee daar heb je gelijk in dat heb ik wat krom gezegd, ik bedoelde er mee te zeggen, en dat zal ook wel duidelijk zijn, dat zoals hij het zingt het duidelijk bedoelt is voor zn vrouw die hij miste
inderdaad het woord autobiografisch is niet het juiste woord.
ik weet dat het nummer origineel niet van hem is en dus niet over zn vrouw gaat, maar voor hem dus wel:)
en daarom noemde ik het autobiografisch om dat duidelijk te maken, kon en kan zo snel niet een ander woord bedenken, maar dit was dus het verkeerde woord :chicken:

Rinze
9 april 2008, 20:29
Is prima, ik moest het alleen even melden. Zo ben ik nu eenmaal.:chicken:

gitaarvrouwtje
9 april 2008, 20:32
Is prima, ik moest het alleen even melden. Zo ben ik nu eenmaal.:chicken:
je hebt gelijk ere wie ere toekomt, het nummer is niet van zijn hand..
:)

puntdroad
9 april 2008, 22:37
'maar even on-topic

die gitarist die er vaak live bijzit, maakt de muziek een stuk beter te pruimen

Lekkere sound, lekkere solodingetjes tussen door

Live is het bandgeluid een stuk beter dan bij hun eerste hits vind ik

hoe heettie ook weer JB Meyers ofzo?

gitaarvrouwtje
9 april 2008, 23:03
'maar even on-topic

die gitarist die er vaak live bijzit, maakt de muziek een stuk beter te pruimen

Lekkere sound, lekkere solodingetjes tussen door

Live is het bandgeluid een stuk beter dan bij hun eerste hits vind ik

hoe heettie ook weer JB Meyers ofzo?

om eerlijk te zijn maakt ook de live gitarist bij mij weinig goed, ik vin dr gewoon niks an ..kan dr ook niks aan doen...komt bij dat ik acda en de munnik dan live weer zo niet-goed vind zingen dat t nog erger wordt..

maar zoals gezegd, dat is een kwestie van muzikale voorkeur denk ik :)

hansli
10 april 2008, 00:35
we hadden het nog even over teksten in de muziek, en sja, als je niet veel te wertellen hebt en dat ook niet erg goed kunt opschrijven, maar wel vindt dat je erg intellectueel bent krijg je teksten als van ziemaar en depunnik........

en goede teksten: ik vindt dat het verhaaltjes moeten zijn, waarbij de betekenis van mij ook zo helder mogelijk mag zijn.

the long black veil dat ik eerder aanhaalde is een van die parels uit de muziek, net als memphis tennesee..........
een beetje onduidelijkheid en multi-interpretabiliteit, mits met mate toegediend, kan ook erg mooi zijn natuurlijk, maar waarom om de hete brij heen draaien......
voorbeeld van zo'n lichtelijk mysterieuse prachttekst vindt ik famous blue raincoat

even the long black veil doen dan?????????? komt'ie.......

Ten years ago, on a cold, dark night
There was somebody killed beneath the Town hall light
There were few at the scene, but they all did agree
That the man who ran looked a lot like me

The judge said Son, what is your alibi
If you were somewhere else, then you won't have to die
I spoke not a word though it meant my life
For I'd been in the arms of my best friend's wife

(Refrain)She walks these hills in a long black veil
She visits my grave while the night winds wail
Nobody knows, nobody sees
Nobody knows but me

The scaffold was high and eternity near
She stood in the crowd and shed not a tear
But sometime at night when the cold winds moan
In a long black veil she cries over my bones

(refrain)

ps: scaffold is schavot, heb ik kortelings pas ervaren

misschien wel de mooiste tekst aller tijden, of zullen we daar maar eens een topic over openen?

gitaarvrouwtje
10 april 2008, 07:57
ik vind dit erg mooi (maar idd dit is erg off topic en mooie stof voor een topic, de mooiste teksten allertijden )

tom waits downtowntrain

Outside another yellow moon
punched a hole in the nighttime, yeah
I climb through the window and down the street
shining like a new dime
the downtown trains are full with all those Brooklyn girls
they try so hard to break out of their little worlds

You wave your hand and they scatter like crows
they have nothing that will ever capture your heart
theyr'e just thorns without the rose
be careful of them in the dark
oh if I was the one
you chose to be your only one
oh baby can't you hear me now

Chorus

Will I see you tonight
on a downtown train
every night is just the same
you leave me lonely now

I know your window and I know it's late
I know your stairs and your doorway
I walk down your street and past your gate
I stand by the light at the four way
you watch them as they fall
they all have heart attacks
they stay at the carnival
but they'll never win you back

Chorus

Will I see you tonight on a downtown train
where every night is just the same you leave me lonely
will I see you tonight on a downtown train
all of my dreams just fall like rain
all upon a downtown train

Get Tom Waits - Downtown Train

blindfaith85
10 april 2008, 11:01
Hi

Zal eerlijk zijn ben zelf groot acda en de munnik fan. dus geheel objectief zal ik niet zijn. Zal eerlijk zijn ik ben zelfs begonnen met gitaarspelen door acda en de munnik.

Mssn is het voor de meeste niet zo hoogstaande shred herrie. maar ik hou er van vind het mooi.

Als je het nieuwe album hoort zal je horen dat het vele samenzang er niet zo heelveel in zit. Bij Pauw en Witteman was het btw niet hun die der overbegonnen, en kan je zeggen wij fans en hun zelf worden ook aardig zat over steds die vergelijkingen met nick en simon enzo, dat weten we nu wel is oud kunstje en ieder doet zijn ding. Als ej goed kijkt merk je aan ze dat ze der ook niet echt op zaten te wachten om het weer daar over te hebben. En als je der niet van houd luister er dan niet naar.

Wat ik verschrikkelijk vind is die tering herrie als van de jeugd van tegen woordig en kom maar konijntje, Echt verschrikkelijk, dat is echt muzikale wansmaak waar kennenlijk iedere breezerslet achteraan loopt.

en houd ook in acht dat acda en de munnik eigenlijk theatermakers zijn, dei "perongeluk" erg bekend met liedjes zijn geworden, die los ook erg aansloegen.

Maar ik ben er erg weg van, gewoon lekkere muziek. klinkt mooi, niet te moeilijkdoenerij.

gitaarvrouwtje
10 april 2008, 11:19
Hi

Zal eerlijk zijn ben zelf groot acda en de munnik fan. dus geheel objectief zal ik niet zijn. Zal eerlijk zijn ik ben zelfs begonnen met gitaarspelen door acda en de munnik.

Mssn is het voor de meeste niet zo hoogstaande shred herrie. maar ik hou er van vind het mooi.

Als je het nieuwe album hoort zal je horen dat het vele samenzang er niet zo heelveel in zit. Bij Pauw en Witteman was het btw niet hun die der overbegonnen, en kan je zeggen wij fans en hun zelf worden ook aardig zat over steds die vergelijkingen met nick en simon enzo, dat weten we nu wel is oud kunstje en ieder doet zijn ding. Als ej goed kijkt merk je aan ze dat ze der ook niet echt op zaten te wachten om het weer daar over te hebben. En als je der niet van houd luister er dan niet naar.

Wat ik verschrikkelijk vind is die tering herrie als van de jeugd van tegen woordig en kom maar konijntje, Echt verschrikkelijk, dat is echt muzikale wansmaak waar kennenlijk iedere breezerslet achteraan loopt.

en houd ook in acht dat acda en de munnik eigenlijk theatermakers zijn, dei "perongeluk" erg bekend met liedjes zijn geworden, die los ook erg aansloegen.

Maar ik ben er erg weg van, gewoon lekkere muziek. klinkt mooi, niet te moeilijkdoenerij.

even voor de goede orde, ik respecteer ieders smaak maar deel die niet per definitie dat is een verschil

en..heel belangrijk :soul: er zit nog een wereld aan muziek tussen wat jij shred herrie noemt en acda en de munnik, ...ik houd namelijk van geen van beiden
en reken mijzelf ook tot de jeugd van gisteren gezien mijn leeftijd :sssh:

Moet je eerlijk zeggen, zelf ook uit t theaterwereldje komende, dat ik zelfs als theatermakers acda en de munnik vreeeeeselijk vindt
het is gewoon een kwestie van smaak

blindfaith85
10 april 2008, 12:20
Ben zelf ook nog maar 23 hoor:P maar met jeug van tegenwoordig bedoel ik de groep jeugd van tegen woordig. en is idd kwestie van smaak. Alleen kom bij mij niet aan acda en de munnik!

Han S
10 april 2008, 12:26
Ben zelf ook nog maar 23 hoor:P maar met jeug van tegenwoordig bedoel ik de groep jeugd van tegen woordig. en is idd kwestie van smaak. Alleen kom bij mij niet aan acda en de munnik!

Ik vind het wel moedig van je om in een draadje waar ze zo worden afgeplast toch eerlijk voor je mening uit te komen. Ik ben het met gitaardame eens dat er een enorm gebied ligt tussen A&dM en extreme vormen van metal of andere gitaarnoise.

Het is allemaal smaak en je moet het ook met een korrel zout nemen.

Don Capo
10 april 2008, 12:46
Ik, zelf 29, ben ook (weer) begonnen met gitaarspelen door Acda en de Munnik. In mijn early twenties en eind tiener jaren zongen de heren voor mij toen best toepasselijke liedjes (album "hier zijn") Ik was redelijk fan en zong elk nummer uit volle borst mee. Verloochen je afkomst niet, zal ik ook niet doen, heb goede herinneringen aan die tijd, ook enkele concerten bezocht en dat was allemaal leuk. Toch hebben ze wat mij betreft na dat album weinig soeps meer uitgebracht. Ik ben op een gegeven moment opgehouden met het kopen van hun cd's. Ik ben het misschien een beetje ontgroeit. Neemt niet weg dat ik nog zo af en toe een paar van die nummers opzet of speel. wat mij betreft is "zwerver met een wekker" een van de mooiste Nederlandstalige nummers, nog steeds.

Han S
10 april 2008, 13:09
Sorry Thijs, het spijt me werkelijk, maar ook dat vind ik drie keer niks.

Maar weet je wat nog erger is dan A&dM? De Poema's. :D

Kim Wilson
10 april 2008, 13:16
Misschien ben jij dan wel muzikaal verwend. Ik vind Acda & de Munnik ook wel leuk (met name het oudere werk, maar ook Kapitein deel II), vooral om zelf te spelen met de akoestische gitaar. Het zijn lekker simpele deuntjes, maar dat hoeft niet altijd slecht te zijn. Ook de Poema's kan ik wel naar luisteren. Ik hoef er geen cd's van of zo, maar ik vind het prima te pruimen.

blindfaith85
10 april 2008, 13:16
Zwerver met een wekker dat is het nummer waar ik dus dor begonnen ben! echter op de een of andere manier heb ik het nooit uit mijn hoofd geleert, mr prachtig nummer. Of als je bij me weggaat, maar momenteel staat geen hemelen beloven op eerste plek bij mij. en de nieuwe single ook prachtig nummer. en idd zit een wereld van verschil tussen shred herrie en hun. maar das ff om idee te geven.

kijk gitaar technisch gezien zijn het gen meesterwerken. Alhoewel David en JB toch waar het kan hele mooie stukjes heben afgeleverd, met name David's tokkel werk, lijkt soms erg simpel tot dat je het zelf wild gaan doen. En JB blijft 1 van de beste gitaristen van Nederland naar mijn mening, zonder dat al te vel mensen hem kennen. Het maaiveld album is idd een wat minder album staan wel mooie nummers op als het word is aan enzo. maar ze zijn tijdje beetje opzoek geweest om het zo maar te zeggen, vooral periode voor lenny. Maar zoals het nu is vind ik het weer erg mooi. ook naar de voorstelling geweest van de nieuwe show weer back to basics AEDM samen met David.

Maar mijn eerste reden om te reageren hier was omdat hetover dat interview ging, maar als je goed kijkt merk je aan hun dat zij ook niet weerop dat gezeur van opvolgers en invloeden te wachten. het samen zang is zal zo oud als de weg naar Rome, en iedereen geeft daar zijn interpretatie aan. en volgens mij bevat 99% van de nummers waar in gezongen word wel iets van harmoniese zang endergelijke. En ik luister niet alleenmaar naar aedm, ben ok erg weg van mensen als clapton en john mayer.

Maar ik word beetje moe van het gezeur van wie jat van wie enzo, volgens mij is het algemeen bekent dat alle artiesten elkaar wel beinvloeden en van andere lenen en hun interpretatie daar aan geven. en heb zo iets van als je iets niet mooi vind dan luister je er toch niet naar? en ga der niet voorturend op lopen zeiken. ik vind dat shred gedoe echt verschrikkelijk of dat gedoe la jeugd van tegen woordig enzo die rare nederhiphopers met dom lomp en famous, schijt drie loopje bij elkaar bral er wat op en wordt als hit gezien. Maar hoor je daar mij ooit over zeuren op nu na dan??? Want soms vraag ik me echt af waar of er nog iets van muziakel smaak te bekennen is in de massa. maargoed dat ter zijde.

blindfaith85
10 april 2008, 13:25
en kijk wat me met dat interview dwars zat, je hebt de top van de nederlandse interviewrs/journalisten, en waar komen ze me aan? het samenzang en de opvolgers/soortgenoten, als je dat 10 jaar lang in bijna ieder interview krijgt wordt je ook niet vrolijk van. En hun hebben ok zoiets van ieder zijn ding, wij doen het zoals ons en hun zoals hun.

gitaarvrouwtje
10 april 2008, 14:29
@kim wilson...voor mij een nieuwe term muzikaal verwend zijn

hoe word je dat?,..ik probeer me er een beeld van te vormen haha

laat ik er een theorietje op los
verwend zijn= gewend zijn je zin te krijgen

maar dat is zo moeilijk toepasbaar, ik denk daarom dat je bedoelt dat han een delicate smaak heeft ? omdat ie gewend is alleen naar goede muziek te hoeven luisteren? kweet ut niet hoor ik bedenk maar even wat,

maar dat zou dan weer betekenen dat han dus heel goed weet wat wel en niet mooi is en om dat dan weer op het topic onderwerp los te laten

dan heeft han dus per definitie gelijk, want hij heeft een goede smaak :seriousf:

Don Capo
10 april 2008, 14:32
Onzin, smaak is iets waar echt niet over valt te twisten. Je kan iets niet mooi vinden maar zeggen dat het niet mooi is kan eigenlijk niet (celine dion uitgezonderd)

Han S
10 april 2008, 14:56
Han heeft een opnamestudio en is producer, hij heeft ook het genoegen gekend om met een aantal geweldige muzikanten te werken en heeft een aantal slikmomenten gekend waarbij een traantje onvermijdelijk bleek. En dat zittende achter de mengtafel op het moment dat HET gebeurt. En of dat nou een folkzanger is die een waar gebeurd gruwelijk verhaal wegzingt, of dat het een snoeiharde metalband is die een nummer opneemt over een soldaat die droomt van heldendom, maar gewoon aan het front ligt te sterven omdat hij is geraakt en kreunt dat hij zijn benen niet meer kan voelen (omdat ze er af geschoten zijn). Op die momenten zit je als opnametechnicus grote brokken weg te slikken en dat komt door de diepgang van het moment.

En op die manier raak je muzikaal een beetje veel verwend. Tel daar bij op dat ik de hele ontwikkeling van de popmuziek vanaf het prille begin bewust heb meegemaakt en alle albums van YES koester. Mogelijk begrijp je dan dat ik een bepaalde voorkeur heb voor 'mag het een ietsje meer zijn' en dat is arrogant, dat besef ik. Liedjes van 'ik hou van jou en blijf je trouw' doen mij niet zoveel, om niet te zeggen helemaal niks.

'It's only me, I kept the key you gave me, I'm always there. Who's gonna be the one to grab your hands, when you fall'. (Frank Carillo)

Jason34
10 april 2008, 15:05
of dat het een snoeiharde metalband is die een nummer opneemt over een soldaat die droomt van heldendom, maar gewoon aan het front ligt te sterven omdat hij is geraakt en kreunt dat hij zijn benen niet meer kan voelen (omdat ze er af geschoten zijn). Op die momenten zit je als opnametechnicus grote brokken weg te slikken en dat komt door de diepgang van het moment.


Zat je soms ook achter de mengtafel bij de opnames van Metallica`s 'one' ?? Hoe durf je 'yes' te noemen in een topic over a&dm? :sssh:

blindfaith85
10 april 2008, 16:05
Ik zou AEDM niet onder hou va jou en blijf je trouw laten vallen, weer niet of je uberhaubt beetje bekent bent met hun repetoir? maar zou AEDM zeker niet daar onder laten vallen. Ik zou zeggen luister eens naar geen hemelen beloven. met name een live versie!

Kim Wilson
10 april 2008, 16:09
Ik vind bepaalde teksten van ze erg goed, zoals Niet of nooit geweest, of Het Schoolplein. Bij mij maakt het wel wat los iig. Han wordt er niet warm of koud van. Waarom weet ik niet, want ook die teksten zijn uit het leven gegrepen. Misschien dat ze niet overtuigend genoeg zingen of zo...

gitaarvrouwtje
10 april 2008, 16:10
ik vind het echt erg om te zeggen maar ik heb er naar geluisterd en ik vind het vreselijk..het liedje zelf is nog t ergste niet nee
maar hoe hij t zingt
al die buigingen JUH MOET GEEN HEMALAH BELOFUHHHUH
dat soort dingen ..
en dat mekker vibrato
ik vind het ECHT niet mooi, .heb het hele liedje uitgeluisterd en een eerlijk kans gegeven hoor maar die stem irriteert me zo verschrikkelijk

ik heb trouwens naar DEZE (http://nl.youtube.com/watch?v=x-Tp-e-m0hE) uitvoering geluisterd

Don Capo
10 april 2008, 16:11
Dat is toevallig dan ook mijn minst favoriete nummer...


*spelling gestapo modus aan* het is trouwens het ergert me, niet het irriteert me *spelling gestapo modus uit*

gitaarvrouwtje
10 april 2008, 16:14
Dat is toevallig dan ook mijn minst favoriete nummer...


*spelling gestapo modus aan* het is trouwens het ergert me, niet het irriteert me *spelling gestapo modus uit*

Nee het irriteert mij..alsof er iemand de hele tijd op één plekje zit te krabben en de huid zeer geirriteerd raakt
dit is alsof er iemand op mijn muzikaal gevoel zit te hameren, steeds op t zelfde plekje, ik raak er overprikkelt en geirriteerd van

ergeren is wat anders hoor..ik erger me niet aan acda en de munnik
ze irriteren me

Kim Wilson
10 april 2008, 16:14
...
*spelling gestapo modus aan* het is trouwens het ergert me, niet het irriteert me *spelling gestapo modus uit*
Nee, iets irriteert je, of je ergert je ergens aan. :sssh:

Don Capo
10 april 2008, 16:18
nou wilde er ook weer geen spellingsdiscussie van maken, vergeet maar wat ik gezegd heb.


Acda en de Munnik, waar waren we?

Han S
10 april 2008, 16:37
ik vind het echt erg om te zeggen maar ik heb er naar geluisterd en ik vind het vreselijk..het liedje zelf is nog t ergste niet nee
maar hoe hij t zingt
al die buigingen JUH MOET GEEN HEMALAH BELOFUHHHUH
dat soort dingen ..
en dat mekker vibrato
ik vind het ECHT niet mooi, .heb het hele liedje uitgeluisterd en een eerlijk kans gegeven hoor maar die stem irriteert me zo verschrikkelijk

ik heb trouwens naar DEZE (http://nl.youtube.com/watch?v=x-Tp-e-m0hE) uitvoering geluisterd

Ik heb het precies 1:03 minuut volgehouden, die man irriteert me mateloos. Ik heb echt geen kritiek op de teksten hoor, dat is af en toe zelfs vrij goed, maar het is vooral Thomas Acda die me vreselijk irriteert, het zal dus een vreselijk aardige jongen zijn verwacht ik, maar ik kan er niet tegen.

blindfaith85
10 april 2008, 16:52
Uiteidenlijk heeft iedereen andere smaak maar ik krijg brok in mijn keel van dat nummer. ik vind het echt mooi.

Don Capo
10 april 2008, 16:54
Ik heb het precies 1:03 minuut volgehouden, die man irriteert me mateloos. Ik heb echt geen kritiek op de teksten hoor, dat is af en toe zelfs vrij goed, maar het is vooral Thomas Acda die met vreselijk irriteert, het zal dus een vreselijk aardige jongen zijn verwacht ik, maar ik kan er niet tegen.
Han is cool !

Han S
10 april 2008, 16:57
Ik had weer even te snel getiept. :D

Mithrandir
10 april 2008, 17:24
Ik heb 7 cd's van Acda en de Munnik, mocht er net als Thijs in mijn pre-twintiger jaren, einde middelbare school / begin studie erg graag naar luisteren en ik kon (kan) zowat elk nummer zingen en spelen.

De liedjes hadden iets melangolisch, romantisch dat je deed verlangen naar dingen die nooit konden zijn en lagen ook gewoon lekker in het gehoor. Ik vond er helemaal niks mis mee.

Ik ben er wel op uitgekeken ondertussen, de muzieksmaak is veranderd, maar af en toe een liedje van de eerste 3 albums vind ik nog steeds leuk en zo af en toe zing ik er nog eens en speel er gitaar bij.

(en TBH, ik vind die "long black veil" tekst niet goed...)

Mithrandir
10 april 2008, 17:27
oh....en Hurt vind ik al helemaal een schijtnummer, zeker die uitvoering van Cash. Daar heb ik nou helemaal niks mee.

hansli
10 april 2008, 23:04
OEIIIIIIIIII IEMAND DIE DURFT TE ZEGGEN DATTIE HURT IN DE CASHUITVOERING NIKS VINDT....

je durft wel zeg, maar goed ieder zijn eigen ding.....

Heb je de uitvoering van "one" (u2) wel eens gehoord.......

Het doet me bijna vergeten dat het niet van hemzelf is, en vergelijk het eens wat dat R&B teefje mary j. blige er van heeft gebroddeld, notabene met bono samen, dus die heeft het nog geautoriseerd ook.......
sinds die uitvoering neem ik meneer bono absoluut niet meer serieus........

sja, en achja en de punnik, zullen we er maar over ophouden, het sop is de kool immers niet waard......
nee, dan het feit dat dat als beste nederlandse popnummer aller tijden het nederlandse publiek, whoever they may be en hypegevoelig als ze zijn een nummer van die rare poema's gezoen is.... heet dat nummer niet houten hart of zo...... ik ga het zelfs niet eens nazoeken, maar wat walgelijk en getuigend van wansmaak......
ik ken toch zeker 100 goeie nederlandstalige popliedjes dacht ik zo, trouwens ook zo' n leuk idee voor een topic.
Ik denk dat mijn favoriet uiteindelijk wel eens "ik doe wat ik doe" van astrid nijgh zou kunnen zijn.....

weet je wat: om aan het gezwam over aedm een end te maken open ik gewoon een nieuwe topic: je favoriete nederlandstalige liedjes, heheheheheheheh :soul:

Han S
10 april 2008, 23:09
Ik denk dat Mith het niet meent hoor, hij zit de boel te fokken.

Overigens ben ik laatst bij Ramses Shaffy geweest en voor mij is 'Pastorale' een van de monumenten van de nederlandstalige muziekhistorie.

Ooit meende Sieb van der Ploeg dat ook wel te kunnen, wat een afgang. Er is er maar één die dat kan en dat is Ramses.

Mithrandir
10 april 2008, 23:32
Pastorale...wow....dat is een pracht van een nummer inderdaad, mijn favoriete nederlandstalige nummer bij uitstek.

Ik zat overigens niet echt te fokken over "Hurt", hooguit wat te overdrijven. Ik vind het best een mooi nummer, maar het heeft voor mij persoonlijk niks speciaals. Er is "betere" muziek....

A&dM zullen me verder ook mijn reet roesten hoor, er is veel betere muziek dan dat te vinden in de wereld en ook in Nederland. Maar zo slecht als geschetst word door een aantal hier vind ik ook weer niet terecht, dus dan ga ik graag even in de contramine.

Han S
10 april 2008, 23:35
Snoodaart, ik wist het wel. Iemand die van YES houdt moet Hurt ook begrijpen.

blindfaith85
10 april 2008, 23:43
Jongens, Denk dat het beter is hier over op te houden, we komen hier toch niet uit. Het blijft kwestie van smaak of je ergens van houd en het mooi vind of niet. En vooral het afzeiken word ik beetje gestoord van. Als je iets niet mooi vind fijn, hou lekker voor je of in de kroeg. EN als je der niet naar wilt luisteren luister je er toch niet naar, iedereen vind andere dingen goed of beter of heeft bij bepaald nummer meer emotie of herkenbaarheid. en lijkt me beste alles beter gezegt positief te gaan benaderen trap je andere mensne ook niet op de tenen!

Han S
10 april 2008, 23:52
Jongens, Denk dat het beter is hier over op te houden, we komen hier toch niet uit. Het blijft kwestie van smaak of je ergens van houd en het mooi vind of niet. En vooral het afzeiken word ik beetje gestoord van. Als je iets niet mooi vind fijn, hou lekker voor je of in de kroeg. EN als je der niet naar wilt luisteren luister je er toch niet naar, iedereen vind andere dingen goed of beter of heeft bij bepaald nummer meer emotie of herkenbaarheid. en lijkt me beste alles beter gezegt positief te gaan benaderen trap je andere mensne ook niet op de tenen!

Je trekt het je persoonlijk aan hé? Moejjeniedoen hoor. Het is toch allemaal onzin en je kunt nou eenmaal niet alles goed vinden.

gitaarvrouwtje
11 april 2008, 01:13
Jongens, Denk dat het beter is hier over op te houden, we komen hier toch niet uit. Het blijft kwestie van smaak of je ergens van houd en het mooi vind of niet. En vooral het afzeiken word ik beetje gestoord van. Als je iets niet mooi vind fijn, hou lekker voor je of in de kroeg. EN als je der niet naar wilt luisteren luister je er toch niet naar, iedereen vind andere dingen goed of beter of heeft bij bepaald nummer meer emotie of herkenbaarheid. en lijkt me beste alles beter gezegt positief te gaan benaderen trap je andere mensne ook niet op de tenen!

ach nee t is echt mijn bedoeling niet om op tenen te trappen, ik vind wel meer niet mooi hoor, acda en de munnik mogen van mij gewoon doen wat ze doen voor degenen die het prachtig vinden, en er is niks mis mee dat je t prachtig vind, ik deel t gewoon niet
net zo min als dat ik van muziek houdt waarin ge-grunt wordt, maar daar ook een hele grote markt voor is,..ik houd ook niet zo van rap en dertien in een dozijn bluesbandjes zijn ook niet aan me besteedt..erg he
en ik houd ook niet van jan smit, nick en simon en frans bauer, maar dat anderen dat wel mooi vinden is prima hoor
dit is zoals han zegt toch maar een onzin topic, het gaat over smaak en daar kun je , in tegenstelling tot wat t gezegde beweert, uren over twisten

trek t je niet aan..ik heb ook een of twee wanstaltige nummers die ik mooi vind :soul: en mijn man houdt van jantje koopmans, nou ja soms dan ,..na een paar borrels hahahaha

blindfaith85
11 april 2008, 10:53
Eeh jongens en vrouwtje,

Geeft niks hoor, maar AEDM is bij mij gewoon beetje erg heilig:p. En ik zat me ook te ergeren bij dat interview aan de vragen die ze stelde, niet de antwoorden:P want weer dat gezeik of wat van wie gejat is enzo, ze haden beter meer over nieuwe vorsteling kunnen babbelen, die woensdag in premiere ging, maar gelukkig heten ze geen Peter R de lulhannes die dar op het eind overgaat zeiken.
maargoed, laten we hier maar mee ophouden, beter vor mijn bloeddruk

groet ferry

gitaarvrouwtje
11 april 2008, 11:07
haha ferry, ik vind t wel mooi dat je ze zo verdedigt hoor
maar weet je ...als je je kop boven t maaiveld uitsteekt zijn er altijd mensen die je kapsel te gek vinden en mensen die t niks vinden

de kunst is toch in dit leven om je dit soort dingen niet zo persoonlijk aan te trekken , als artiest weet je dat je je kop boven dat maaiveld uitsteekt, ..niet iedereen vind mooi wat je doet, en dat vind geen artiest erg als hij weet wat goed voor hem is
het is nu eenmaal zo..smaken verschillen, ideeen over muziek verschillen.

ach t is al zo met wat je dagelijks aantrekt, het bepaald hoe mensen tegen je aankijken,..hoe groot hoe dik hoe dun hoe rood of hoe blond je bent maakt verschil
men heeft altijd wel IETS op je aan te merken.. ik heb godzijdank lang geleden geleerd mijn eigen weg te volgen en geen heilige huisjes te stichten...want niks is heilig..tenzij jij t heilig verklaard.
geniet van je muziek die JIJ mooi vindt, maar maak je niet zo druk als een ander het niet mooi vind.

ik kan het nog steeds niet horen , en dat verander je echt niet, het is gewoon mijn muzikale smaak niet, buiten dat lijkt t me enig eens een pilsje te pakken met de mannen van dit duo, volgens mij zijn t toffe gasten. maar als ze me zouden vragen, "en gitaarmens wat vind jij van onze muziek?"
dan zou ik gewoon eerlijk zijn hoor...jongens, neem nog een biertje van me en ga er maar even voor zitten want uhm jullie muziek die bekoort me niet


vorige week dronk ik koffie bij iemand, die helemaal gekkkk is van jan smit, en er van uit ging, omdat ik muziek maak, dat ik dat ook wel zou zijn..toen ik zei, meid wat fijn dat je naar zn concert gaat, zei ze.o maar je kunt nog mee hoor er zijn nog kaarten...
toen heb ik gezegd..lieve schat ik vind het echt fijn voor je, maar je kunt mijn niet gekker maken dan dat ik mee moet naar jan smit want ik ben echt geen liefhebber van die jongen.
ze werd wat bozig want jan is voor haar heilig...en haar heb ik ook uitgelegd, dat je over smaak gewoon geen ruzie kunt maken, ik vind t gewoon nietmooi, maar er is een markt voor, dus heeft t bestaansrecht, mij doe je er gewoon geen lol mee

no big deal..niet iedereen vind mijn muziek mooi, dat kan,..sommige mensen houden van mn stem, sommigen zeggen, je speelt leuk gitaar maar zingen moetje nog leren
daar kan ik persoonijk smakelijk om lachen hoor :)

just take life the easy way..is inderdaad beter voor je bloeddruk

Han S
11 april 2008, 11:53
Jan Smit, Nick en Simon en al die anderen die daar op lijken zijn aan mij niet besteed. Kijk eens naar Cradle of Filth (http://www.youtube.com/watch?v=89W2ZJwNYIo) en vertel maar wat je daar van vindt. dat is redelijk extreem, maar ik kan dat zeker waarderen.

Kim Wilson
11 april 2008, 11:59
Da's nogal wat anders. Dat kun je moeilijk met elkaar vergelijken...

gitaarvrouwtje
11 april 2008, 12:13
Jan Smit, Nick en Simon en al die anderen die daar op lijken zijn aan mij niet besteed. Kijk eens naar Cradle of Filth (http://www.youtube.com/watch?v=89W2ZJwNYIo) en vertel maar wat je daar van vindt. dat is redelijk extreem, maar ik kan dat zeker waarderen.

beetje within temptation en nightwish achtig he
niet slecht inderdaad

het is zeker niet te vergelijken met nick en simon of jan smit
maar heeft duidelijk meer diepgang..en is muzikaal ook wel interessanter, deze muziek vind ik dan weer wel mooi
mijn veertienjarige zoon gaat dit te gek vinden , morgen ga ik naar hem toe (hij vaart op een binnenvaartschip als leerling) in antwerpen, dus ik denk dat ik em ga verrassen met een cd tje van deze band :)

Han S
11 april 2008, 12:37
Cradle of Filth is extreme metal, maar als het dan zo melodieus wordt vind ik het mooi en die kleine gifkikker Dani Filth kan op een vrij bizondere manier grunten.

Within Temptation doet iets dat Lacuna Coil al veel eerder deed, ze zijn waanzinnig populair geworden maar waarom precies kan ik niet helemaal volgen.

gitaarvrouwtje
11 april 2008, 12:41
mja ik zal van geen van alleen voor mezelf een cd kopen, maar mn zoon is leip van andere muziek dan ik en dat kan ik dan ook wel weer waarderen,hij ontwikkelt zijn eigen muzikale identiteit
rammstein(waar hij elke cd van heeft), iron maiden (kijk dat is dan weer jeugdsentiment),nightwish, korn, murderdolls..om maar wat te noemen wat hij mooi vindt.
en daartussendoor pronkt ie met opnames van mama, en mama s band... krijg ik van die commentaren van zn leeftijdsgenoten als,..heel gaaf voor ouwe lullenmuziek..jaaaa hahahaha

vinnik toch wel leuk hoor haha :soul:

hansli
11 april 2008, 13:26
he gitaarvrouwtje, ik zit net op 1 van jullie sites te kijken, sugarbeat, en jullie spelen nummers van Joh Prine....
Kijk, dat zie je veel te weinig.....
Als jullie in Twenthe spelen zal ik zeker eens langskomen.
Heb je in almelo wel eens contact met de Shamrock opgenomen, die doen regelmatig goeie live dingen, en de eigenaar, Ruud de Jong is een echte muziekliefhebber.....
Laat me weten als jullie komen, want ik ben heel benieuwd.

gitaarvrouwtje
11 april 2008, 13:32
jah wij spelen angel of montgomery (http://www.sugarbeat.eu/pageID_5680622.html), een prachtig nummer vind ik dat
eigenlijk spelen wij gewoon wat we mooi vinden en wat bij ons past, zitten dus niet zo vast aan bepaalde genres..(nou ja er zijn uitzonderingen maar die passen dan ook weer niet bij ons haha)

leuke tip ik zal t es in de groep gooien:) en als we eens komen dan hoor je dat hoor
groetjes
kris

hansli
11 april 2008, 23:59
bbbbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.......

wat mooi zeg

ik ben bassist/zanger, dus beroepsgedeformeerd, en let altijd eerst op bas en zang, en wat is het een heerlijke zangeres, ongekunstelde prachtstem, en wat een fijne simpele bas met heerlijk geluid, knor..fretless I gueuss, of is het een contrabas?.......
over de rest kan ik al net zo enthousiast zijn...........

ben je 1 va de achtergrondzang, of eh.......

nouja, prachtig............

is die gitarist van jullie niet te huur trouwens :)

gitaarvrouwtje
12 april 2008, 00:19
bbbbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.......

wat mooi zeg

ik ben bassist/zanger, dus beroepsgedeformeerd, en let altijd eerst op bas en zang, en wat is het een heerlijke zangeres, ongekunstelde prachtstem, en wat een fijne simpele bas met heerlijk geluid, knor..fretless I gueuss, of is het een contrabas?.......
over de rest kan ik al net zo enthousiast zijn...........

ben je 1 va de achtergrondzang, of eh.......

nouja, prachtig............

is die gitarist van jullie niet te huur trouwens :)

ik zit een potje te blozen, uhm nee ik ben niet een van de achtergrondzangers , ik ben (de) zangeres in dit nummer, de bas is inderdaad fretless het is een double bass, zo n staande electrische zeg maar dus inderdaad contrabas,onze bassist is vroeger gitarist geweest bij oa jack jersey 8-) oude rot dus die nu bast

onze gitarist is vast wel eens te huur maar niet te lang haha want we kunnen niet zonder hem
in elk geval heel erg bedankt voor dit warme bad aan complimentjes, dat geeft de burger moed om door te gaan :hippie:

new deep
12 april 2008, 00:23
On topic: ik vind die veldhuis en kemper nog veel erger dan kanis en van gunnik

gitaarvrouwtje
12 april 2008, 00:27
On topic: ik vind die veldhuis en kemper nog veel erger dan kanis en van gunnik
on topic ; ze doen er zeker niet voor onder

Han S
12 april 2008, 00:53
ik zit een potje te blozen, uhm nee ik ben niet een van de achtergrondzangers , ik ben (de) zangeres in dit nummer, de bas is inderdaad fretless het is een double bass, zo n staande electrische zeg maar dus inderdaad contrabas,onze bassist is vroeger gitarist geweest bij oa jack jersey 8-) oude rot dus die nu bast

onze gitarist is vast wel eens te huur maar niet te lang haha want we kunnen niet zonder hem
in elk geval heel erg bedankt voor dit warme bad aan complimentjes, dat geeft de burger moed om door te gaan :hippie:

Ik vind het ook erg goed wat jullie doen, maar ik denk dat we nu maar moeten ophouden met die complimenten want julie krijgen nog kapsones. :D

Han S
12 april 2008, 00:56
On topic: ik vind die veldhuis en kemper nog veel erger dan kanis en van gunnik

Nick en Simon
Hepie en Hepie
Gert en Hermien
Vroom en Dreesmann

:D

rickert
12 april 2008, 01:16
Kennen jullie dat liedje "mooi liedje" niet ofzo? Fokkin mooi hey!

http://nl.youtube.com/watch?v=8LU5WuWWWBw&feature=related

jammer van het kutorkest, simplistisch istie mooier.

hansli
12 april 2008, 03:42
laten we noumaar ophouden te praten over pravda en de punnik, ik zit net lekker t.rex te luisteren....... wat een gewaagde samenzang soms, terwijl het relatief simpele muziek is.......
you won't fool the children of the revolution, dat het maar gezegd is, no way :soul:

gitaarvrouwtje
12 april 2008, 08:03
Ik vind het ook erg goed wat jullie doen, maar ik denk dat we nu maar moeten ophouden met die complimenten want julie krijgen nog kapsones. :D

gelukkig maken wij nog steeds muziek omdat we t leuk vinden haha...maar t is wel af en toe fijn te horen dat t ook nog ergens naar klinkt
okee dan..moeders steekt de handjes maar weer in t sop dr is nog een hoop te doen, de wc moet ook nog schoon vandaag :sssh: ....tot zover de kapsones :cooler:

gitaarvrouwtje
12 april 2008, 08:09
laten we noumaar ophouden te praten over pravda en de punnik, ik zit net lekker t.rex te luisteren....... wat een gewaagde samenzang soms, terwijl het relatief simpele muziek is.......
you won't fool the children of the revolution, dat het maar gezegd is, no way :soul:


jaaa t rex now we're talking
of uhm...rory gallagher...vond ik vroeger ook nog een lekker ding ook.maar t is vooral hoe de man zn gitaar streelt en de blues kweelt...mjam

@han
vergeet het illustere groninger duo niet
LUCAS& GEA (huil)

Don Capo
12 april 2008, 09:17
On topic: ik vind die veldhuis en kemper nog veel erger dan kanis en van gunnik
Wat ik dan wel weer een hele grappige opmerking van Thomas Acda vond, toen hem gevraagd werd wat hij van Veldhuis en Kemper vond: " Ze doen erg ons best"

hansli
13 april 2008, 01:16
he gitaarvrouwtje, om nou echt maar eens af te sluiten, maar omdat je nou over rory g. begint, rory speelt trouwens ook heerlijk mandoline, hij is echt een van mijn helden

ik vindt johnny winter ook een van de goeie gitarist/zangers......

en mag ik gokken dat sandy denny wel eens je favoriete zangeres zou kunnen zijn?

blindfaith85
13 april 2008, 15:14
We repeteerden voor een plaat in een huisje in de bossen ik moest koken, ik was de zanger van de band En hij stond naast me in de keuken een medicijn te mengen mijn neef, zwerver met een wekker en pati?nt Het zag er uit als oude melk in een nog veel ouder flesje en ik vroeg hem of het was wat ik al dacht En hij zei: Dit is het nieuwste wondermiddel honderddertig geitenballen en wat boomschors, tot een drankje teruggebracht. Het kwam uit een woud in Suriname en even volgde er een gesprek over Winti en Surinaamse heilgezangen En was het niet de spits van Roda die ooit eerst in eigen doel schoot en toen als een aap in het net was blijven hangen? En om zes uur moest ie `t drinken omdat dan ergens in de Bijlmer een Winti dans en zangpartij begon En we lachten en we zeiden baat het niet dan schaadt het wel en hij dronk en zei het smaakt naar champion. Zo, en dan nu een biertje zei hij en ik zei dat valt mee een medicijn dat je een biertje niet verbiedt En hij zei: Thommes, je hebt gelijk duurt zoiets lang? en ik zei: Ach, als je nu al zin in bier hebt, denkt het niet. En terwijl hij naar de kamer liep hoorde ik hem zachtjes zeggen dat korte bidden, dat mag ik dan wel weer. En ik dacht: Als de man bestaat die dit maar laat gebeuren waarom noemt men hem dan Onze Lieve Heer? `s Avonds werd het Trivianten niet een rockersspel bij uitstek maar een smoes voor bier en lol in `t algemeen en altijd was het grappig welk antwoord hij ook gaf maar ik weet er van die avond nog maar ??n. Op de vraag of Nederland de eerste Wereldoorlog meedeed zei hij dat we die helaas hadden moeten missen. We waren uitgeschakeld wist hij in de voorrondes nog wel. tegen Duitsland, of hij moest zich sterk vergissen. Hij ging sigaretten halen uit zijn auto voor de deur na een kwartier ging ik maar kijken waar hij bleef Hij stond midden in het bos halfweg de auto en het huis Hij stond stil en hield zijn hoofd een beetje scheef Ik vroeg wat ie aan het doen was Ik luister naar de rockers der natuur, zei hij en ik vroeg: Is er wat aan? En hij zei; Ach, het is volkomen ruk maar ja, het zijn je vrienden dus je blijft het hele optreden maar staan Drie maanden later, `k denk november was er Ajax- Barcelona we keken samen, via de telefoon Ik moest vertellen wat Cruijff aan het doen was op de bank hoe het spel ging, dat hoorde hij gewoon Op het laatst, al in het ziekenhuis vroeg ik hem: ben je bang? en hij zei: Zie het als een veel te vroeg pensioen. Ik ben alleen maar bang voor alles wat ik w?l nog kon veranderen maar hier kon ik beroerd weinig aan doen. Wat moet ik doen straks als je weg bent? vroeg ik, twee dagen voor ie ging de zwerver op zijn allerlaatst tournee en hij zei: Lopen tot de zon komt, Tom en beloof me als ik ga als ik wegga, ga beslist niet met me mee.

gitaarvrouwtje
13 april 2008, 18:26
he gitaarvrouwtje, om nou echt maar eens af te sluiten, maar omdat je nou over rory g. begint, rory speelt trouwens ook heerlijk mandoline, hij is echt een van mijn helden

ik vindt johnny winter ook een van de goeie gitarist/zangers......

en mag ik gokken dat sandy denny wel eens je favoriete zangeres zou kunnen zijn?

haha jah sandy denny, eva cassidy, joni mitchel , joan baez, zijn allemaal wel van invloed op mij geweest in de afgelopen jaren :soul:

enne dat rory mandoline speelde yep...volgens mij snapte die man gewoon alles van de gevoelige snaren :)

hansli
13 april 2008, 22:59
enneh gitaarvrouwtje: ken je margot timmins van the cowboy junkies?

zo niet, dan raadt ik je aan eens naar de trinity sessions te luisteren, live opgenomen (zonder publiek) in een klein kerkje in toronto, met een kusthoofg....

han s kent de opname misschien wel, of zou hem moeten kennen, want het is zo'n typische kippevelplaat, en de kunsthoofdopname zorgt ervoor dat het een zeer ruimtelijke opname is; een kunsthoofd is in principe een imitaite van een hoofd met 2 microfoons op de plaats van de oren
het kunsthoofd effect hoor je alleen met een hoofdtelefoon: je zit namelijk opeens op de plaats van de microfoons........................

grayfink
13 april 2008, 23:22
Ik had van de week de eerste cd van A&M weer eens in de auto. Ik vind het een erg goede plaat, net als de tweede trouwens. Bij "Zwerver met een wekker" had ik echt tranen in de ogen.
En AC/DC vind ik ook goed. En Hurt van Johnny Cash ook. En One van U2 ook. en en en en en en enz.

gitaarvrouwtje
14 april 2008, 00:46
enneh gitaarvrouwtje: ken je margot timmins van the cowboy junkies?

zo niet, dan raadt ik je aan eens naar de trinity sessions te luisteren, live opgenomen (zonder publiek) in een klein kerkje in toronto, met een kusthoofg....

han s kent de opname misschien wel, of zou hem moeten kennen, want het is zo'n typische kippevelplaat, en de kunsthoofdopname zorgt ervoor dat het een zeer ruimtelijke opname is; een kunsthoofd is in principe een imitaite van een hoofd met 2 microfoons op de plaats van de oren
het kunsthoofd effect hoor je alleen met een hoofdtelefoon: je zit namelijk opeens op de plaats van de microfoons........................

nee kende ik niet maar vond een soort van trailertje ervan op youtube, uiteraard met de gebruikelijke slechte kwaliteit, wat ik hoor kan me wel bekoren ja.
maar ik vermoed dat t veel mooier is als ik t daadwerkelijk op cd beluisteren
trinity church (http://nl.youtube.com/watch?v=VNkUZ6y_Pkw)

ps bedankt voor de tip, ik ga er zeker goed naar luisteren!

hansli
15 april 2008, 00:59
jaja, grappig filmpje, volgens mij jaren later nog eens opgenomen, maar de originele cd is echt veeeeeeeel mooier

dit is heel mooi though: http://nl.youtube.com/watch?v=rdCIPJzSmRg&NR=1

Cheetoria
15 april 2008, 10:21
ik vind het gek, maar ik vind u2 écht helemaal niks. a en de m hebben daarentegen écht goeie teksten (dank thomas acda) en éé fatsoenlijke zanger (dank paul de munnik) lees:

Duivel is dood (moet je voor de gein is luisteren.

Mijn duivel was een warm en rustig nest
Nooit kwam het in mij op daar weg te gaan
Toch maar eens naar de rand gekropen
Nooit gevlogen, nooit gelopen
Eerst eens staan

Iemand riep mijn naam
De wind, het uitzicht, ik wilde
Het duizelde me aan
Ik zette af en ik gilde

Mijn duivel was, ik had alles wat ik wou
Mond dicht, stil genieten dus, wees blij
Maar zo ging het niet, ik haatte iedereen
Bij elke nieuweling dacht ik meteen
De toekomst die hij voor zich heeft ligt achter mij

Iemand riep mijn naam
Ach deze weg dan al belopen
Het duizelde me aan
Dan ligt elke andere nog open

Duivel is dood!
De duivel is luiheid
De duivel is zo groot
Duivel is dood
Jaloers is de duivel
De duivel is zo groot!

Ik zag de duivel in elke spiegelruit
In welk raam ik ook keek ik zag ‘m terug
Kon me er nooit tegen verweren
Wilde mezelf niet begeren
En toch keek ik vlug

Iemand riep mijn naam
Toen keek ik lang en sindsdien
Het duizelde me aan
Ach, niets bijzonders te zien

Duivel is dood!
De duivel is ijdel
De duivel is zo groot
Jaloers is de duivel
De duivel is luiheid
De duivel is zo groot

Waarom doe je de dingen
Als je ’t zo erg vindt
Waarom doe je ’t dan?
Het antwoord is simpel
Waarom likt een hond zichzelf
Omdat ie ’t kan!

Duivel is dood!
De duivel is geilheid
De duivel is zo groot
De duivel is gulzig
De duivel is zo groot
De duivel is ijdel
De duivel is zo groot

gitaarvrouwtje
15 april 2008, 10:38
ik zal eens kijken of ik die cd eens kan beluisteren :)

Han S
16 april 2008, 11:32
ik zal eens kijken of ik die cd eens kan beluisteren :)

Niet doen, straks ga je het nog mooi vinden en ben je voor eeuwig verloren. :D

hansli
16 april 2008, 13:29
Niet doen, straks ga je het nog mooi vinden en ben je voor eeuwig verloren. :D

ja, dit is een van de mooiste platen die ooit gemaakt is vind ik.
alleen al de bloedstollende traditional waarmee de plaat begint.
en hun uitvoering van sweet jane is de mooiste die ik ooit gehoord heb.

gitaarvrouwtje
16 april 2008, 16:06
Niet doen, straks ga je het nog mooi vinden en ben je voor eeuwig verloren. :D

o jee wie zal mijn tere zieltje dan nog kunnen redden :rockon:

hansli
16 april 2008, 18:17
luister maar eens naar misguided angel, heel goed voor je tere zieltje :cooler:

gitaarvrouwtje
16 april 2008, 18:18
heb ik al gedaan, is erg mooi....
honger naar meer :hippie:

hansli
16 april 2008, 19:05
dit is degene die je moet kopen, die revisited zou ik vergeten:

http://www.amazon.com/Trinity-Session-Cowboy-Junkies/dp/B000002WCL

het is inderdaad een heel erg legendarische plaat, zie ik nu ik er eens wat naar zoek, wist ik niet eens

hansli
16 april 2008, 19:42
ik zit die reviews op amazon te lezen, en de reacties op sweet jane zijn grappig: niemand van de reviewers schijnt te weten dat er van the velvet underground 2 sweet jane versies bestaan, ik heb het altijd over de langzame en de snelle.

luister hier http://www.thevelvetunderwear.nl/ naar onze langzame versie.
de snelle speelden we live bijna nooit omdat ik de baspartij nooit goed onder de zang kreeg, het werd wat mechanisch allemaal.....

Over sweet jane valt trouwens nog wel iets te zeggen: de versie zoals 'ie op de loaded lp staat, de snelle versie, is door lou reed nooit zo bedoeld, het mooie stukje "heavenly winding roses" dat in de langzame zit zat oorspronkelijk ook in de snelle, maar toen lou reed er even niet was heeft doug yule het eruitgesloopt.
Dit was het begin van een jarenlange vete tussen reed en yule, en het einde van de VU.
Lou Reed heeft later gezegd dat het aanvoelde alsof er een ledemaat geamputeerd was, zo ontzet was hij over Yule's sloopwerkzaamheden, maar ook dat hij het in live-uitvoeringen nu ook maar weg liet "because it didn't seem to make any sense to the public that only knew the mutulated version".

Ik heb ergens een ionterview met reed uit 1971, waarin de interviewer vraagt "where is doug yule now", waarop reed antwoord: I don't know, hopefully he's dead by now"
Jaja........
ohja: die langzame vindt op de live lp 1969 van the VU

gitaarvrouwtje
17 april 2008, 09:20
mooi verhaal haha
bedankt voor de link!
helaas lukt t me op mn laptop net om muziek van je site te horen,maar ik ga t later wel even proberen in de studio
groetes
kris

-Karen
8 augustus 2008, 17:08
Ieder zijn eigen smaak, maar ik vind Acda en de Munnik helemaal geweldig! Ook leuke gitaarstukken! :) En David Middelhoff en JB Meijers zijn ook erg goed!
Ook ik ben door Acda en de Munnik gaan gitaarspelen :)

hansli
8 augustus 2008, 23:17
Ieder zijn eigen smaak, maar ik vind Acda en de Munnik helemaal geweldig! Ook leuke gitaarstukken! :) En David Middelhoff en JB Meijers zijn ook erg goed!
Ook ik ben door Acda en de Munnik gaan gitaarspelen :)

+1 karen, al ben ik het niet met je over hun muziek eens..........
ook +1 omdat je blijkkbaar het forum flink doorpluist, en daar kun je erg veel van opsteken :hippie:

-Karen
9 augustus 2008, 17:20
Haha..jazeker, ik steek er veel van op, van dit forum van alle dingen die ik lees ;)

Maar wat vinden jullie hier nou van, van Acda en de Munnik? ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=I0fVrjTf8AM&feature=related

blindfaith85
9 augustus 2008, 20:44
Ik heb all cd'dvd's en singles staan en ben door hun gitaar gaan spelen dus zegt genoeg! is mssn geen hoogstaand gitaar werk, alhoewel jb en David erg goed zijn maar bij de metal herrie speeds weet ik veel wat vai standards vergeleken zla ht tegen vallen. Maar ben erg fan van ze! gewoon lekkere liedjes niet te veel kijk mij eens moeilijk doen! en Thomas geweldig!

-Karen
9 augustus 2008, 22:29
helemaal mee eens :)
:B

gitaarvrouwtje
9 augustus 2008, 22:38
tsja ik vind het nog steeds niet fijn om ernaar te luisteren..kwestie van smaak.. :)
gelukkig is er muziek voor iedereen zelfs voor mensen die van frans bauer houden en van jan smit en van dat zusje van jan smit en ..grmbl

Han S
9 augustus 2008, 22:46
Haha..jazeker, ik steek er veel van op, van dit forum van alle dingen die ik lees ;)

Maar wat vinden jullie hier nou van, van Acda en de Munnik? ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=I0fVrjTf8AM&feature=related

Gitaarvrouwtje is zo'n schat hé, koningin van de nuance.

Wat ik er van vind wil je niet weten, weer die vreselijke samenzang, altijd die verschrikkelijke tweede stem. (maar dat is puur smaak hoor, geniet jij er maar lekker van, het is je van harte gegund)

grayfink
10 augustus 2008, 08:47
Ik luister er ook graag naar Han!

Ben ik nu een lul?

Han S
10 augustus 2008, 10:57
Ik luister er ook graag naar Han!

Ben ik nu een lul?

Tuurlijk niet, Acda en de Munnik zijn best heel erg goed in wat ze doen, alleen vind ik er persooonlijk niks aan en dat is mijn probleem.

blindfaith85
10 augustus 2008, 11:09
Han S ze zingen niet altijd met tweede stem zijn ook nummers die ze solo zingen geheel!

arjanb01
10 augustus 2008, 11:22
Mag ik nog een knuppel in het hoederhok gooien, mensen ? Wat denken jullie van NICK & SIMON ??????????

Over overbodige koortjes gesproken ? Meer is meer lijkt het daar wel !
Vreselijk, ik heb een keertje een radio uit het raam gegooid omdat ze erop waren en mn bloeddruk wilde ik niet eens meten !

Han S
10 augustus 2008, 11:27
N&S is IMNSHO vreselijk, net als al die andere zooi, de drie J's, Jan Smit etc.

Maar gelukkig hoef je daar niet naar te luisteren, die keus maak je zelf.

arjanb01
10 augustus 2008, 11:31
Hahhaha, denk wel om je bloeddruk, Han. Zeker op jouw leeftijd :)
Koortjes in de muziek is niks mis mee, Eagles, Crosby Stills Nash & Young. Ook binnen de soulmuziek zijn er in het verleden mooie dingen mee gedaan.
Maar Nederlandse artiesten bieden vaak een overkill aan meerstemmigheid, alsof dat de kwaliteit van de muziek benadrukt lijkt het wel.
Integendeel, je maakt een nummer er helemaal mee kapot. Functionaliteit is in de muziek heel belangrijk, of het nou gitaarsolo's zijn of zang is. De kunst van het op het juiste moment weglaten van noten inderdaad... Voorbeeldje ? Om in het gitaargenre te blijven, George Harrison, een ultiem voorbeeld van een functionele speler.

blindfaith85
10 augustus 2008, 12:17
Zelf bij AEDM fans zijn N&S niet echt done!

gitaarvrouwtje
10 augustus 2008, 12:23
koortjes zijn prima,...mijn band doet niet anders..maar uhm wel gedoseerd haha
en nick en simon..
dan kun je me echt oplepelen uit mijn misere..ik vind dat dus echt ..nou ja..acda en de munnik keer tien :o brrrrr
(blijf ik nog binnen de grenzen van mijn nuance?)

hansli
12 augustus 2008, 00:15
koortjes zijn prima,...mijn band doet niet anders..maar uhm wel gedoseerd haha)

wat ik graag mag doen is met de radio meezingen, 2e stem, als er een 1 stemmig nummertje op is, nu is het toevallig warwick avenue, van die saaie duffy, just for a training :hippie:

grayfink
12 augustus 2008, 00:23
Grappig, mijn vrouw en kindjes luisteren graag naar Nick en Simon, ik hoor het dus ook wel eens. De teksten vind ik tenenkrommend, maar de melodiën vind ik wel aardig en die jongens hebben gewoon mooie stemmen die goed bij elkaar passen. Ik vind het geen straf om naar te luisteren.

Han S
12 augustus 2008, 00:48
Hahhaha, denk wel om je bloeddruk, Han. Zeker op jouw leeftijd :)
Koortjes in de muziek is niks mis mee, Eagles, Crosby Stills Nash & Young. Ook binnen de soulmuziek zijn er in het verleden mooie dingen mee gedaan.
Maar Nederlandse artiesten bieden vaak een overkill aan meerstemmigheid, alsof dat de kwaliteit van de muziek benadrukt lijkt het wel.
Integendeel, je maakt een nummer er helemaal mee kapot. Functionaliteit is in de muziek heel belangrijk, of het nou gitaarsolo's zijn of zang is. De kunst van het op het juiste moment weglaten van noten inderdaad... Voorbeeldje ? Om in het gitaargenre te blijven, George Harrison, een ultiem voorbeeld van een functionele speler.

Ja Arjan, maar daar noem je er even een paar die het echt kunnen. CSN&Y zijn geniaal in het bedenken en zingen van harmonieën en zoals Bert ergens anders al zei beginnen ze soms onder de toon en glijden er vierstemmig naar toe met een preciesie die bijna eng goed is. En dat dus in real en zonder geknutsel met computers want die waren er toen nog niet.

Een dan vier stemmen die ook nog buitengemeen fraai met elkaar kleuren, als een prachtig schilderij met een mooie compositie.

En dat geldt ook voor The Eagles, mooie stemmen die goed bij elkaar passen kwa timbre en kleur, maar lang niet het nivo van CSN&Y.

En daar kunnen A&dM, N&S en consorten maar een heel klein miezerig puntje aan zuigen.

grayfink
12 augustus 2008, 00:58
Toch wel een redelijke punt vind ik hoor. http://nl.youtube.com/watch?v=D7B_MbL-uHo

CSNY is natuurlijk een heel andere categorie, betere liedjes, teksten die ergens over gaan. Maar N&S zingen goed.

Han S
12 augustus 2008, 01:16
Het is aan een kant puur een kwestie van smaak. Ik heb dat filmpje even gekeken en ik vind het echt vreselijk, ik hou daar totaal niet van. Het voor de tel uit zingen is ook zo ontzettend voorspelbaar en saai, oei!

Maar aan de andere kant ben ik een studiobaas van 65 jaar die alles vanaf het begin van het Rock and Roll tijdperk rond 1955 heeft gevolgd en meegemaakt.

Ik heb een kleine 1000 bands in de studio opgenomen waarbij bandjes zaten die ontzettend goed waren, maar waarvan je niets hebt vernomen. Ik heb een band als YES vanaf het begin meegemaakt en heb al hun platen, ook de eerste uit 1968. Ik heb CSN&Y vanaf de eerste song zien groeien tot een unieke wereldberoemde groep. Ik was er stuk van, Deja VU draaien in het donker met een man of 20 zittend op de vloer, met een grote waterpijp in het midden, gewoon gruwelijk indrukwekkend fantastisch.

Dat het je wat doet is prachtig, maar in de popmuziek is er zo ontzettend veel meer en van een ongekend hoog nivo als het gaat om muzikaliteit, harmonieën, dingen waar een gemiddelde luisteraar niet op let maar een producer en studiotechnicus dus wel. En dan laten we smaak even voor wat het is, maar iemand als David Crosby is een onwijs groot genie, een ongelooflijk muzikale man die ook nog prachtige melodieën en harmonieën bedenkt en zingt. Het mag arrogant klinken en lijken, maar dat is van een nivo waar de meesten alleen maar van kunnen dromen. En dat is toevallig ook mijn smaak, een heel brede smaak want ik hou van ontzetten veel uiteenlopende muziek en soorten muziek. Maar A&dM en N&S, maar ook Blof valt daar helemaal buiten.

Maar geniet er gerust van hoor en met volle teugen, ik doe dat niet en benadruk nogmaals dat ik ze best heel goed vind, maar ik kan er niet tegen.

B_2_the_a
12 augustus 2008, 01:38
han

hoe denk je over venice?
http://nl.youtube.com/watch?v=UjHLJItTA40&feature=related

kut kwaliteit qua geluid, maar ik heb de dvd... goed speaker setje
omg :)

Han S
12 augustus 2008, 02:06
Dat kan ik wel waarderen dus.

B_2_the_a
12 augustus 2008, 02:07
da dacht ik al!

alhoewel al hun truucjes gejat zijn van onze grote grijze dikke vrind :)

gitaarvrouwtje
12 augustus 2008, 08:03
kijk dat vind ik ook wel weer van een ander kaliber dan N&S of A&P..de harmonie is intelligent..niet dat voortdurende kwinten/tertsen geneuzel

Dat filmpje even terug van nick en simon hing mee eerlijk gezegd al na drie maten de keel uit..kan er niks aan doen ...ik vind het boooooring

gitaarvrouwtje
12 augustus 2008, 08:05
wat ik graag mag doen is met de radio meezingen, 2e stem, als er een 1 stemmig nummertje op is, nu is het toevallig warwick avenue, van die saaie duffy, just for a training :hippie:

ik ook
ik zoek bij de meest kuttige nummers tweede stemmen, en bij sommige nummer nog een derde of vierde
oefening
maar met de band doseren we echt wat we daarmee doen..groot voorbeeld is wel C S N &Y
Onze gitarist speelt overigens bij de neil young mirror band..die zijn echt retestrak (in dit filmpje zie je hem nog niet zit er pas een paar maanden bij)
walk on (http://nl.youtube.com/watch?v=4mNuD6_q4aY)

grayfink
12 augustus 2008, 23:27
Ik zeg trouwens niet dat ik Nick en Simon mooie en/of goede muziek vind. Ik zeg dat ze mooi zingen.
Wel een held van mij: John Hiatt, die zullen gitaarvrouwtje en Han wel weer een technisch beroerd zanger vinden, maar hij kan me diep in mijn ziel raken.

http://www.youtube.com/watch?v=aHRBLx70Ny8

Han S
12 augustus 2008, 23:35
Ik zeg trouwens niet dat ik Nick en Simon mooie en/of goede muziek vind. Ik zeg dat ze mooi zingen.
Wel een held van mij: John Hiatt, die zullen gitaarvrouwtje en Han wel weer een technisch beroerd zanger vinden, maar hij kan me diep in mijn ziel raken.

http://www.youtube.com/watch?v=aHRBLx70Ny8

Helemaal goed, John Hiatt is geweldig alles emotie en drive. Ik had een video opgenomen van een special over hem waarin hij een gitaar pakt en een lied begint te zingen met de mooie titel: a sane girl is easy, but a grazy girl is hard to find.

En die hebben ze van me gejat verdomme!

grayfink
12 augustus 2008, 23:39
Was dat bij de VPRO, een documentaire van Bram van Splunteren? Volgens mij heb ik die nog ergens op tape staan. In een doos videobanden ver weg achter de knieschotten op zolder.

gitaarvrouwtje
13 augustus 2008, 00:01
Ik zeg trouwens niet dat ik Nick en Simon mooie en/of goede muziek vind. Ik zeg dat ze mooi zingen.
Wel een held van mij: John Hiatt, die zullen gitaarvrouwtje en Han wel weer een technisch beroerd zanger vinden, maar hij kan me diep in mijn ziel raken.

http://www.youtube.com/watch?v=aHRBLx70Ny8


wooow ik heb niks over zangtechniek gezegd hoor. ho effe
ik houd wel van john hiatt..vooral LIVE

ik heb wat gezegd over het gebruik maken van TE veel tweede stem en TE veel tertsje en kwintjes..dat wordt mateloos vervelend, vind ik gewoon niet creatief..
maar ik vond bijvoorbeeld ook janis joplin WAUW..en daar is zangtechnisch dus echt niks goeds van te zeggen..

waar ik over val in je post, is..dat je de woorden WEL WEER gebruikt..
ik geef gewoon mijn eerlijke mening dat ik NIKS aan nick en simon en jan smit vindt..dat heeft niks met zangtechniek te maken waar ik dus ook niet moeilijk over zou doen.
ik vind ze ook niet echt mooi zingen..is gewoon niet mijn smaak, maar ook dat heeft niks met zangtechniek te maken
en jah daar weet ik dus wel genoeg vanaf om een oordeel te mogen vormen maar dat is voor mij nooit het enige criterium om iets mooi of niet mooi te vinden

ik vind het belangrijk dat muziek MIJ raakt..en die vonk is er voor mij bij john hiatt weer wel en niet bij jan smit, acda en de munnik en nick en simon

zoals ik eerder al zei..heerlijk dat ze dat wel bij andere mensen losmaken ..maar t werkt gewoon niet voor mij

grayfink
13 augustus 2008, 00:19
Nog één keer voor all duidelijkheid:


IK BEN GÉÉÉÉÉÉÉÉN FAN VAN NICK EN SIMON, POTJANDIKKIE!!



En zet dat nou niet op één lijn met Acda en de Munnik, dat staat zowel compositorisch als tekstueel op een veel hoger plan.
Ik moet zeggen, de laatste paar jaar zet ik ook geen CD's van A&M op, maar de eerste twee platen heb ik grijsgedraaid. Een liedje als "zwerver met een wekker" krijg ik tranen van in mijn ogen. Van die jongens uit Volendam alleen kromme tenen.

"Zwerver met een wekker", liedje van Thomas Acda over zijn veel te vroeg overleden broer:

Zondagavond
En het feest dat je gaf is echt voor bij
En wat kan ik anders
Dan denken aan wat jij deed voor mij
De champagne is op
En ik denk wat jij zei bij elk vertrek
Altijd: 'Volgende keer bij ons'
Maar dat klinkt nu ineens zo gek

Kijk me zitten
Er is al bijna een spiegel in het raam
De strijd is gestreden
Niet door mij maar door iemand van mijn naam
En ik denk aan al die mensen
De Nobelprijs voor de vriendschap gaat naar jou
Altijd: 'Volgende keer bij ons'
Ik hoop het echt maar niet te gauw


Laat me drinken
Laat me drinken op het leven
Laat me drinken
Laat me drinken dat ik leef
En laat me drinkend snel vergeten
Wat ik eigenlijk al wist
God heeft zich weer een keer vergist

De donkerder het wordt
Des te meer voel ik je naast me in de ruit
En het sneeuwt alsof ik het moet
Ik moet er echt heel nodig uit
Vannacht zal ik je drinken
En vertellen over jou totdat het wat slijt
En ik huil bij elk glas
Haarlem is zijn koning kwijt

Laat me drinken
Laat me drinken op het leven
Laat me drinken
Laat me drinken dat ik leef
En laat me drinkend snel vergeten
Wat ik eigenlijk al wist
God heeft zich weer een keer vergist

gitaarvrouwtje
13 augustus 2008, 00:21
maar dat zei toch ook niemand? dat jij fan was van acda en de munnik?
wat ben je fel ?

grayfink
13 augustus 2008, 00:30
IK BEN NIET FEL!!!!




Wel moe, tijd om te slapen :)

grayfink
13 augustus 2008, 00:30
Potjandikkie.....

Han S
13 augustus 2008, 01:26
Ik vind de tekst van zwerver dan wel goed vanwege de emotie en de intentie, ik bedoel waar het vandaan komt. Maar als ik nou heel eerlijk mag zijn vind ik het wel een beetje knullig neergezet, dat had nog veel beter gekund. Het is niettemin ontroerend omdat je je zo goed kunt voorstellen waarom hij het schreef, het is ook niet niks om een broer te verliezen. Ik hoop dat het niet verkeerd wordt geïnterpreteerd, maar kwa nederlands ivind ik het het geen hoogstandje.

Dat doet Herman van Veen beter bijvoorbeeld.

hansli
13 augustus 2008, 01:35
ik geef gewoon mijn eerlijke mening dat ik NIKS aan nick en simon en jan smit vindt..dat heeft niks met zangtechniek te maken waar ik dus ook niet moeilijk over zou doen.
ik vind ze ook niet echt mooi zingen..is gewoon niet mijn smaak, maar ook dat heeft niks met zangtechniek te maken

nou, gitaarvrouwtje, meestal ben ik het met je eens maar hier moet ik je ongelijk geven: het heeft wel degelijk met zangtechniek te maken, en dan niet in het kader van goed of slecht maar zangcultuur; volendam, katholieke enclave in protestants land, heeft een zeer eigen zangtraditie; ik zag het jantje smit zelf een keer uitleggen: hij glijdt van de ene toon naar de andere ipv gewoon van de ene naar de andere toon te springen, en toen ik dat hoorde uitleggen moet ik zeggen dacht ik even aan de cats, die dat ook al zo sterk deden........

ooit gehoord van het volendams operakoor?, ze treden binnenkortop in dokkum zag ik net op hun site, dokkum, waar de vuile katholiek bonifacius door de heldhaftige friese heidenen om zeep werd gebracht, hehehehhehh.........

ook het zingen in de kerken van volendam schijnt nogal een gebeurtenis te zijn, de meeste mensen houden er erg van om niet gehinderd door enige muzikale kennis lekker hard te zingen, en dan worden ze een beetje terecht gewezen en gestuurd, ik zag het kortelings in een documentaire op een zondagmiddag..........

dus met volendam is echt wel iets aan de hand, en die N&S, hoewel betere zangers dan jantje hanteren die truc ook............

tot nu toe vind ik the cats de beste volendamse band, en ik kan hun hits beter pruimen dan die van the eagles

om het verhaal even compleet te maken, nu we het toch over zangtechniek hebben: in volendam is een triller aan het eind van een regel een gekende techniek, piet veerman kan dat wel mooi, jan van bzn weer niet, maar hij probeert het wel :D

gitaarvrouwtje
13 augustus 2008, 08:04
ja maar dat was dus t punt niet,..ik maakte even duidelijk dat ik het woord zangtechniek nooit als argument heb gebruikt om het wel of niet mooi te vinden
het gaat me voornamelijk om dat geterts en gekwint en dat gladde van die zang
en ja..toegegeven dat heeft voornamelijk met dat palingachtigeglijertje te maken
enne..okee dan..kan t niet laten...jan smit had niet voor niks een stemprobleem..
okee..ik heb t gezegd.. :seriousf:

Kim Wilson
13 augustus 2008, 09:07
Ik vind "Rosanne" van Nick en Simon een heerlijk deuntje. Het blijft hangen en is gewoon lekker vrolijk. Geen muziek om muzikaal te gaan analyseren, maar als zomerdeuntje in de auto of de kroeg vind ik het erg leuk. :)

grayfink
13 augustus 2008, 10:06
ja maar dat was dus t punt niet,..ik maakte even duidelijk dat ik het woord zangtechniek nooit als argument heb gebruikt om het wel of niet mooi te vinden..

Had ik begrepen hoor :)


....jan smit had niet voor niks een stemprobleem..
okee..ik heb t gezegd.. :seriousf:

Karma?:eek:

Han S
13 augustus 2008, 10:21
Het is een mooie discussie, maar je kunt Nick en Simon natuurlijk niet vergelijken met John Hiatt, of The Eagles met BZN. Ik vind 'Desperado' ondanks dat het veel te vaak langs is gekomen nog altijd een dijk van een nummer met een geweldige tekst.

Heb je wel eens geluisterd naar 'Little Green' van Joni Mitchel, van de LP 'Blue' uit 1971? Dan heb je het toch wel over iets hoor, schitterende tekst ook. Ja, dat vind ik prachtig.

gitaarvrouwtje
13 augustus 2008, 13:07
Had ik begrepen hoor :)



Karma?:eek:

oeh ik hoop t niet haha dan kom ik t vast nog vaak tegen
slik

gitaarvrouwtje
13 augustus 2008, 13:12
Het is een mooie discussie, maar je kunt Nick en Simon natuurlijk niet vergelijken met John Hiatt, of The Eagles met BZN. Ik vind 'Desperado' ondanks dat het veel te vaak langs is gekomen nog altijd een dijk van een nummer met een geweldige tekst.

Heb je wel eens geluisterd naar 'Little Green' van Joni Mitchel, van de LP 'Blue' uit 1971? Dan heb je het toch wel over iets hoor, schitterende tekst ook. Ja, dat vind ik prachtig.

little green gaat over het kindje dat zij ter adoptie moest afstaan toch?
ik heb het altijd een schitterend liedje gevonden
en joni mitchell is een van mijn grootste inspirators

dit is het eerste liedje dat ik van haar speelde, wat was ik trots dat ik het kon spelen
circlegame (http://nl.youtube.com/watch?v=6XOV34vsjfg)

blindfaith85
13 augustus 2008, 13:44
Hoi

Zeg is het niet gewoon dat AEDM NS enzo nederlands zingen en die andere Engelstalig? moet zeggen vind de CSNY teksten ook niet altijd even intiligent. En je kan nog zulke leuke verschillende harmonienen bedenken, mr aks wat simpelers ook werkt waarom niet? Als het gene wat je wild overdragen maar overkomt.

En god han wat jammer dat we nou van die helegoede bands die bij jou in de studio geweest zijn dat we daarna nou niks van horen! waar lag dat aan? of is mssn jou smaak niet wat de meeste nederlanders of mensen mooi vinden. Vind ook altijd zo irri de zoveelste NIEUWE SINATRA, Nederland is geen sinatra land waneer leren ze dat toch eens!

Han S
13 augustus 2008, 13:45
little green gaat over het kindje dat zij ter adoptie moest afstaan toch?
ik heb het altijd een schitterend liedje gevonden
en joni mitchell is een van mijn grootste inspirators

dit is het eerste liedje dat ik van haar speelde, wat was ik trots dat ik het kon spelen
circlegame (http://nl.youtube.com/watch?v=6XOV34vsjfg)

Klopt, Little Green (http://nl.youtube.com/watch?v=ZurmFcUOJpc&feature=related) gaat over haar dochter en ze gebruikt daar dezelfde open stemming als in Circlegame. Heb jij die ook gebruikt? Is dacht ik een open A maar dat moet ik ff uitzoeken.

@ grayfink: ken jij Little Green? En vind je dat mooier ?

gitaarvrouwtje
13 augustus 2008, 13:47
circle game speel ik eerlijk gezegd met een capo op 4 in gewone stemming, ik speelde toen nog maar net haha ik had zelfs nog nooit van andere stemmingen gehoord :seriousf:
maar het is wel de moeite waard daar even naar te kijken ja..ga ik zeker doen

edit* circle game staat in open G..voor zover ik het kan zien

Han S
13 augustus 2008, 13:49
Hoi

Zeg is het niet gewoon dat AEDM NS enzo nederlands zingen en die andere Engelstalig? moet zeggen vind de CSNY teksten ook niet altijd even intiligent. En je kan nog zulke leuke verschillende harmonienen bedenken, mr aks wat simpelers ook werkt waarom niet? Als het gene wat je wild overdragen maar overkomt.

En god han wat jammer dat we nou van die helegoede bands die bij jou in de studio geweest zijn dat we daarna nou niks van horen! waar lag dat aan? of is mssn jou smaak niet wat de meeste nederlanders of mensen mooi vinden. Vind ook altijd zo irri de zoveelste NIEUWE SINATRA, Nederland is geen sinatra land waneer leren ze dat toch eens!

Een paar bandjes hebben het aardig gedaan, zoals Within Temptation, The Gathering, Pestilence, Heideroosjes en nog een paar waar ik ff niet op kom. Maar ik heb muzikanten bezig gezien die wel heel erg goed waren maar waarvan de band explodeerde of dat soort ongein.

En BTW, CSN&Y hebben ook zeer intelligente teksten en ook nog ontroerend mooi.

Han S
13 augustus 2008, 13:51
circle game speel ik eerlijk gezegd met een capo op 4 in gewone stemming, ik speelde toen nog maar net haha ik had zelfs nog nooit van andere stemmingen gehoord :seriousf:
maar het is wel de moeite waard daar even naar te kijken ja..ga ik zeker doen

edit* circle game staat in open G..voor zover ik het kan zien

Die open stemmingen zijn zoveel eenvoudiger om te spelen, moet je echt eens proberen. Little Green lijkt heel moeilijk, maar is heel makkelijk.

hansli
13 augustus 2008, 13:53
En BTW, CSN&Y hebben ook zeer intelligente teksten en ook nog ontroerend mooi.

Nou moet ik wel zeggen dat ik een teringhekel aan de tekst van "our house" heb, wat een kleinburgelijk geneuzel :angry:

Han S
13 augustus 2008, 13:56
Nou moet ik wel zeggen dat ik een teringhekel aan de tekst van "our house" heb, wat een kleinburgelijk geneuzel :angry:

Klopt, is ook bedoeld als een gezellig kutliedje, een diepere betekenis zul je niet vinden. Iets als Norwegian wood zeg maar.

blindfaith85
13 augustus 2008, 13:58
Hi

@han, Leuk heh die ex/imploderende bandjes vaak zo zonde!

maar CSNY hebben ook mindere teksten en dat hebben alle bands, vind van aedm ook niet alle teksten even mooi, maar het is niet alleen de tekst dat het nummer maakt. en denk dat de meeste mensen op aedm ns afknapen omdat het nederlands is en dat men hoort waar het over gaat/wat de tekst is/betekend. als je hoop engelse nummers vertaald blijft er echt weinig van over, hoop hits zijn zo sneu qua tekst! Of iedereen loopt het te zingen maar hebben geen idee waar het overgaat. Vrolijk zingen dat je een meisje verkracht a lala lala longly time, met zijn allen!

blindfaith85
13 augustus 2008, 14:00
Wat ik nou mis bij deze discussies is de kroeg en de fles wiskey of wijn ofzo :p dit zijn echt van die eindeloze nutteloze discusies waar uiteindelijk iedereen toch bij zijn standpunt blijft en het toch kwestie van smaak blijft! mar aan het eind heb je dan toch wel gezellige avond gehad!

gitaarvrouwtje
13 augustus 2008, 14:05
ik schrijf zowel nederlandse als engelse teksten, engels gaat me lekkerder af qua zingen maar wat ik vooral belangrijk vindt is dat er een zekere diepgang in zit
wat mij betreft heeft het in elk geval niks te maken met of acda en de munnik nederlands zingen
dat is niet wat ik vervelend vind
ben met je eens dat sommige engelse teksten ook nergens over gaan
maar soms is dat nu juist zo leuk

Hey baby, jump over here and you do the ooby dooby
I wanna be near

Ooby dooby, ooby dooby
Ooby dooby dooby dooby
Dooby dooby do wah do wah do wah

Well ya wriggle to the left, you wriggle to the right
Do the ooby dooby with all of your might

Yell ya wriggle and ya shake, like a bit rattle snake
Ya do the ooby dooby 'till ya think her heart'll break

Well you won't be a struttin' cos now ya know
How to do the ooby dooby now baby let's go
roy orbison..GEWELDIG :seriousf:

@Han
jah ik speel blackbird dan weer wel in open G stemming, klinkt lekker vol die stemming..(en blackbird staat daar oorspronkelijk dan juist weer niet in) ik zal little green eens proberen ..het lonkt wel naar me merk ik :cheerup:

Han S
13 augustus 2008, 14:06
Ik zag van de week twee docu's over die eenmalige hitjes als 'Yellow River' en 'Moviestar' van Harko. Dat laatste heeft een minuut of drie de accoorden C, Em, F en G aan elkaar geplakt, maar verkocht 11 miljoen keer en de tekst gaat ook nog helemaal nergens over.

De mens is een merkwaardig soort aap.

gitaarvrouwtje
13 augustus 2008, 14:08
Ik zag van de week twee docu's over die eenmalige hitjes als 'Yellow River' en 'Moviestar' van Harko. Dat laatste heeft een minuut of drie de accoorden C, Em, F en G aan elkaar geplakt, maar verkocht 11 miljoen keer en de tekst gaat ook nog helemaal nergens over.

De mens is een merkwaardig soort aap.

harpo toch? die in die clip een soort charlie chaplin dansje deed en zo n idioot petje op had? herinner ik me nog :dance:

hansli
13 augustus 2008, 15:08
Klopt, is ook bedoeld als een gezellig kutliedje, een diepere betekenis zul je niet vinden. Iets als Norwegian wood zeg maar.

Hahahahah, dan weet jij heel duidelijk niet waar norwegian wood over gaat, want wat daar gebeurt is absoluut niet gezellig :seriousf:

Han S
13 augustus 2008, 15:38
I once had a girl, or should I say she once had me,
She showed me her room. Isn't it good. Norwegian Wood

She asked me to stay and she told me to sit anywhere
So I looked around and noticed there was not a chair

So I sat on the rug, biding my time, drinking her wine.
We talked until two. And then she said...It's time for bed

She told me she worked in the morning and started to laugh

I told her I didn't and crawled up to sleep in the bath
And when I awoke, I was alone, this bird had flown
So I, I lit a fire, isn't it good, Norwegian Wood

Isn't it good, Norwegian Wood,
Isn't it good, Norwegian Wood



De diepere betekenis zal mij dus wel ontgaan, hoezeer ik ook mijn best doe.

gitaarvrouwtje
13 augustus 2008, 15:39
norwegian wood gaat gewoon over een avondje met een lekkere meid dat niet zo loopt als het op sex beluste heerschap hoopte..zij wil geen sex zij gaat naar bed en laat hem in t bad slapen
als wraak steekt ie haar flat (norwegian wood= grenen..dat toen populair was als interieur) in de fik
harstikke gezellig toch? :seriousf:

beruk
13 augustus 2008, 15:56
Kei leuk!
Even terug naar het begin, Acda en de Munnik komen uit de cabarethoek en liedjes hebben daar een hele andere functie. Het waren voorzover ik weet oorspronkelijk liedjes uit hun eerste programma waar ze een cd van hebben gemaakt en toen waren ze opeens nederlandstalige popmuziek...
Jan S. en zijn vrienden zijn de schlagerzangers anno nu, vooral ter vermaak.
En ze weten allemaal wat over het algemeen goed werkt, waar mensen op reageren.
Vast abonnement op dit:
Psychology of music (http://pom.sagepub.com/)
Laten we als musici nu niet moeilijk gaan doen over effect bejag, doen we allemaal :cheerup:

hansli
13 augustus 2008, 16:15
I told her I didn't and crawled up to sleep in the bath
And when I awoke, I was alone, this bird had flown
So I, I lit a fire, isn't it good, Norwegian Wood
De diepere betekenis zal mij dus wel ontgaan, hoezeer ik ook mijn best doe.

Dit is de clou: hij is niet blij dattie niet bij haar in bed mag en dat ze 's morgens al weg is als hij wakker wordt, dus hij steekt haar huis in de fik!!!!!!!!

Hier meer info:

http://en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_Wood_(This_Bird_Has_Flown)

Han S
13 augustus 2008, 17:37
Ik vat hem, ze wil niet neuken en dus steekt hij haar huis in de fik. Leuke jongens die beatles, niet?

hansli
13 augustus 2008, 18:25
Ik vat hem, ze wil niet neuken en dus steekt hij haar huis in de fik. Leuke jongens die beatles, niet?

John Lennon......

Paul zou zoiets nooit doen, ze zou dan wel willen neuken en meteen om alimentatie beginnen te zeuren :seriousf:

blindfaith85
13 augustus 2008, 18:44
@beruk, dat kan je hier uitleggen maar dat snappen ze hier toch niet!

als het niet oud is dan is het gejat

Han S
13 augustus 2008, 19:35
John Lennon......

Paul zou zoiets nooit doen, ze zou dan wel willen neuken en meteen om alimentatie beginnen te zeuren :seriousf:

Hij is fijn! Paultje is een beetje een sukkel, maar wel een erg rijke sukkel. :D

blindfaith85
13 augustus 2008, 19:40
Nu we het toch over paul hebben en dit eigenlijk over aedm zou moeten gaan gezien de titel, Paul is de grote held van thomas:P

Han S
13 augustus 2008, 20:16
Nu we het toch over paul hebben en dit eigenlijk over aedm zou moeten gaan gezien de titel, Paul is de grote held van thomas:P

Dat verbaast me niks, ik kan die Sir Paul ook niet meer horen zonder dat ik jeuk krijg aan het scrotum. :D

gitaarvrouwtje
13 augustus 2008, 21:12
@beruk, dat kan je hier uitleggen maar dat snappen ze hier toch niet!

als het niet oud is dan is het gejat

nee dat is waar, ik ben een bejaarde muzikante met een laag nivo..
ik probeer iedere keer weer om niet op mijn gitaar te kwijlen maar ik vergeet mn mond steeds dicht te doen als ik niet zing :noob:

rickert
13 augustus 2008, 21:48
Dat verbaast me niks, ik kan die Sir Paul ook niet meer horen zonder dat ik jeuk krijg aan het scrotum. :D
En hij wordt meeeer en meeeeer een homo.

blindfaith85
13 augustus 2008, 22:06
Hoe kan je zien dat gitaar mevrouwtje water pas staat?

gitaarvrouwtje
13 augustus 2008, 22:30
Hoe kan je zien dat gitaar mevrouwtje water pas staat?
onmogelijk hoor...dan moet je eerst weten wat boven en onder is en links en rechts, en zelfs mijn man heeft dat nog niet uitgevonden
blijft zo wel spannend, dat wel :cheerup:

Han S
13 augustus 2008, 22:37
En hij wordt meeeer en meeeeer een homo.

Ik kan met de beste wil van de wereld niet geil worden van sir Paul. Ik ben zo hetero als maar kan.

Han S
13 augustus 2008, 22:38
Hoe kan je zien dat gitaar mevrouwtje water pas staat?

Die gaat eigenlijk over drummers toch?

blindfaith85
13 augustus 2008, 23:36
Nou gitaarmevrouwtje, een simpel ezelsbruggetje:

Dan komt het kwijl uit beide mondhoeken! :p

hansli
14 augustus 2008, 00:18
Ik kan met de beste wil van de wereld niet geil worden van sir Paul. Ik ben zo hetero als maar kan.

nou, ik ben nog hetero-er als jij, heheheheehhe, maar ik zou wel een jaartje met paul getrouwd willen zijn, veel basles krijgen natuurlijk, en dan krijgen we opeens ruzie en schopt hij me met een lekkere alimentatie het huis uit :rockon:

volgens mij hebben we al eens een topic gehad over de beste zingende bassist, en paul staat bij mij al tientallen jaren op 1, gevolgd overigens door de matige zanger john wetton, die ik toch wel een heel fijne stem vindt hebben, hij zingt niet zo goed, waardoor hij vrij makkelijk iets wanhopig gaat klinken, en dat wist hij in bv king crimson en uk goed te gebruiken.......

en dat brengt ons weer on topic: zang, met name de meerstemmige........

1 van de meest vreselijke genre's vind ik het meerstemmig cabaret-lied, een vorm die bv. don quishocking goed beheerste, ook allemaal van die voorspelbare harmonietjes, en idd, dat is het wereldje waar acda en de munnik ook uit komen...........

er wordt niet geexperimenteerd, heel slap allemaal......

neem nou joni mitchel: al op haar eerste platen zingt ze haar eigen rare backing-vocals, soms hele rare experimenten eigenlijk, die alleen maar vrij normaal klinken omdat het zo ontzettend goed gedaan is, net als de eerder genoemde csn&y, al vind ik joni wel iets extremer.....................

JV
14 augustus 2008, 01:01
volgens mij hebben we al eens een topic gehad over de beste zingende bassist, en paul staat bij mij al tientallen jaren op 1, gevolgd overigens door de matige zanger john wetton, die ik toch wel een heel fijne stem vindt hebben, hij zingt niet zo goed, waardoor hij vrij makkelijk iets wanhopig gaat klinken, en dat wist hij in bv king crimson en uk goed te gebruiken.......



Mark King!!



Vroeger was ik best wel een grote fan van a&dm. paar shows gezien, had alle cd's ed. hun muziek heeft me ook door een moeilijke tijd heen geholpen, maar sinds een paar jaar zet ik het eigenlijk nooit meer op. niet dat ik het slecht vind, het meerstemmige irriteert me dan ook totaal niet. maar zoals gezegd klinken ze tegenwoordig nog net zo als 8 jaar terug en dat vind ik best wel jammer, want er zit naar mijn mening nog steeds potentie in.

hansli
14 augustus 2008, 01:37
Mark King!!

Jack Bruce!!!

gitaarvrouwtje
14 augustus 2008, 07:43
Nou gitaarmevrouwtje, een simpel ezelsbruggetje:

Dan komt het kwijl uit beide mondhoeken! :p

ja hoe had ik dat nou moeten bedenken dan..zoiets SNAP ik toch gewoon niet..nivo van deze grap is te hoog gegrepen voor mij :hippie:

FruscianteFan
14 augustus 2008, 11:21
Tsjah, Acda en De Munnik. Ik luister eigenlijk alleen maar naar het eerste album, waar prachtige liedjes op staan. Het is ook geen muziek om heel uitgebreid te luisteren hoe het in elkaar zit. Pakkende teksten, luchtig en lekker uitgevoerd met af en toe toch een stuk meer diepgang. Dat van Een Zwerver Met Een Wekker wist ik niet en toen ik hem daarom nog eens opzette, vond ik de uitvoering bizar tegenvallen. Lopen Tot De Zon Komt vind ik dan weer prachtig. Zit volgens mij ook niet zoveel 2e stem in (maar ik heb nu geen zin om dat te controleren, ik luister nu naar andere muziek ;)).

Ik schrok er wel heel erg van toen ik las dat iemand Frans B. nog minder erg vindt dan Acda en De Munnik. Jezus, wat ben ik allergisch voor die gast.

Wat betreft de vergelijking met CSNY en Eagles enzo: ik heb toch het idee dat het bij AeDM niet per se om de extra vocalen gaat, die vooral bij CSNY toch centraal staan. En ja, bij CSNY kun je er nog steeds van genieten als je erop let. Bij AeDM misschien niet, ik heb er eigenlijk nooit op gelet. Het gaat mij meer om de teksten en de simpele maar mooie liedjes. Ik kan ervan genieten, ik kan me voorstellen dat je het niks vindt.

blindfaith85
14 augustus 2008, 12:32
@JV

Dan heb jij denk niet zo echt goed geluisterd:P btw 10jaar terug. Maar ik denk dat als je lenny naast het eerste album luisterd er toch wel heel duidelijk verschil inzit! en nu met het laatste album zijn ze iets meer terug gegaan naar heb begin omdat de mensen dat van ze kennen/verwachten.

JV
14 augustus 2008, 13:14
na groeten uit maaiveld ben ik afgehaakt inderdaad.

EuroCinema
14 augustus 2008, 13:26
als je je kop boven t maaiveld uitsteekt zijn er altijd mensen die je kapsel te gek vinden

:p ik zie 'm nu pas, maar die gaat in m'n sig!

Dekkz0r
14 augustus 2008, 14:25
na groeten uit maaiveld ben ik afgehaakt inderdaad.


Idd, na dat album nooit meer iets geluisterd van ze, en zo te horen gelukkig maar. Dat was blijkbaar het laatste goede album dan.

Mijn favourieten:
Het Regent Zonnestralen
Naar Huis
Mis Ik Jou
Zwerf' On
Brussel Moeten Heten
Wees Niet Bang
Bij Haar Zijn
Woord is aan
Beatles en de Buren
Misschien wel niets
Mis ik mij
Ren Lenny Ren
Groeten uit maaiveld