PDA

View Full Version : Clipjes p90 zelfbouwstrat



Rinze
8 april 2008, 10:53
Ik heb even twee clipjes opgenomen met de Blingmaster door de Tonelab.

Halselement clean door Twin (http://www.rinzesgitaarweb.nl/geluid/p90halstwin.mp3)

Brugelement crunch door Plexi (http://www.rinzesgitaarweb.nl/geluid/p90brugplexi.mp3)

Bij beide opnames zit er een beetje galm op, verder niks. Wel balen dat ik mijn CRT-monitor met deze enkelspoelers weer uit moet gaan zetten in verband met bijgeluiden... Vooral het tweede clipje is wat slordig gespeeld maar ik ben lui vandaag.

bass blom
8 april 2008, 11:05
klinkt lekker bruut man!
hals clipje misschien iets te hifi?
maar dat ligt vast aan je luiheid :D

Rinze
8 april 2008, 11:14
Ik heb dat wel vaker met halselementen, heb deze ook nogal laag afgesteld, misschien dat het daaraan ligt. De Twin in de Tonelab heeft ook nogal snel last vaan een vies digivervormd randje, dus hou ik de preamp lagg wat ook wer een vrij hifi soundje oplevert.Hoe hoog moeten die p90's eigenlijk ongeveer? Heb ze nu ongeveer als humbuckers afgesteld, misschien moeten ze toch wat omhoog.

bass blom
8 april 2008, 11:17
mijn LP P94's
brug, 3mm
hals, 3,5 mm
maarja, wat zegt dat?

Rinze
8 april 2008, 11:36
Meet je met de snaar bij de laatste fret ingedrukt, of los?

bass blom
8 april 2008, 11:46
los en gewoon ruw met duimstok :D

edit: ohja en dan vanaf de bovenkant element, niet de schroefjes dus.
en bovenkant element is krappe mm lager dan bij jouwe denk ik..

http://www.hetgelegevaar.nl/LPCP94.jpg

Rinze
8 april 2008, 12:31
Ah. Ik meet altijd met de snaar ingedrukt bij de laatste fret, en dan een voelermaat tussen elementpooltje en snaar. Dan heeft vergelijken dus niet zoveel nut. Zal ze nog eens wat omhoog draaien, kijken wat dat doet.

marter544
8 april 2008, 14:07
Klinkt lekker, maar nekelement klinkt idd alsof er iets digitaals over z'n nek gaat, voorderest vind ik et goed klinken!

Riky
8 april 2008, 16:50
Lekkere sound!!

vooral de Brugelement crunch door Plexi sound kan ik erg waarderen!!

top!

Rinze
8 april 2008, 17:02
Thnx, heb er net nog even mee over mijn Tech 21 Trademark 30 gespeeld, klinkt inderdaad lekker, mis in het laag wel een beetje de massa van een humbucker. Hier moet je veel harder op werken om de boel in de verzadiging te jagen. SRV-achtige dingen gaan wel erg lekker moet ik zeggen, AC/DC wil ook heel goed, maar echt verder krijg ik hem niet.

Het halselement is heel mooi in de crunchende funkdingetjes en clean. Dat klinkt over de Tech 21 toch een stuk beter dan over de Tonelab. Kut dat het Twinmodel daar zo snel digitaal dichtslaat. Het is dat ik te lui ben om de Tech 21 aan de computer te hangen, moet nog wel een keertje. Over de JMP1, G-Major en de eindtrap van de Peavey Classic 30 klinkt ie ook prima trouwens. Blijf evengoed toch twijfelen over een hummie in de brugpositie. Voelt toch veiliger of zo. Na ja, we zien wel.

bass blom
8 april 2008, 21:15
harder moeten werken is des P90's :satisfie:

Rinze
8 april 2008, 21:24
Maar ik ben liever lui dan moe...

bass blom
8 april 2008, 21:39
ja wat moet je dan met P90's :???:

dan moet je gewoon vette hummies erin gooien.
en een sustainer :D

Rinze
8 april 2008, 21:51
Ach, je moet alles eens proberen he.

bass blom
8 april 2008, 21:53
zo is dat, maar hij ziet er top uit!

Rinze
8 april 2008, 22:18
Hij voelt ook heel lekker. Vooral de hals. Gisteravond dacht ik nog dat het toch wel maf is dat je een beetje aan zo'n stuk hout gaat zitten voelen en daar een soort emotionele reaktie bij krijgt. Maar dat heb ik wel met gitaren, als ze in de smaak vallen tenminste.

bass blom
8 april 2008, 22:21
als ie echt goed en lekker is moet je gaan sparen voor die P94's :D

meul
12 april 2008, 14:38
hey rinze, lekker rifje in die plexi sample. lekkere rauwe sound ook. die andere is met gewoon wat te clean maar wel goed gespeeld.

gr,
jan

Rinze
12 april 2008, 15:27
Dank je, het riffje is trouwens van Riffraff van AC/DC. Ik begin steeds meer te wennen aan deze gitaar en de p90's. Over mijn Tech Trademark 30 in de Marshall-higain-UK speaker instelling klinkt het heel goed en de dynamiek van de elementen is enorm. Vooral alles wat in de classic rock/punkrock/oldschool heavy/etc. hoek zit gaat vanzelf. En als je het volume dan terugdraait kom je in Stratachtige klanken terecht met een lekker stuurbare crunch. Dus wie weet blijft de brug p90 toch zitten. Intussen al onderdelen aan het zoeken voor het volgende project.

bass blom
12 april 2008, 15:31
ja P90's echt ff wennen.
is bij mij langzaam in een dik jaar ingeslopen en heeft flink schade aangericht :D

Rinze
12 april 2008, 15:35
Ik ga er ook anders van spelen dan op mijn humbuckergitaren, wat vloeiender zeg maar. Langzamerhand merk je dan dat er iets verandert doordat je op een ander type gitaar speelt. Heeft het toch een beetje nut om zoveel gitaren te hebben.

bass blom
12 april 2008, 15:37
echwel, ze zijn genadeloos voor de luierigheid die hummies kweken :D

Rinze
12 april 2008, 15:39
Ze smeren niet zo dicht he, ook in het laag moet je echt je best doen voor een beetje toooooooooone.

bass blom
12 april 2008, 15:42
ja dat viel mij erg op toen ik in oktober bij een bandje ging speken met de custom met hums.
helemaal geen dicht bandje, drums, bas, ik en zang.
maar toch vond ik het brei.
en de volgende keer met de SG P90 was de brei er niet.
en zo is het gekomen dat jij die GFSjes nu hebt :D

Rinze
12 april 2008, 16:33
Waar ik niet rouwig om ben :cooler: Maar ik denk dat die Custom ook gewoon een mindere gitaar is, iets waar een gitarist van jouw formaat eigenlijk niet meer mee over straat kan. Ik daarentegen zou het nog wel aandurven :chicken: Ik wil je er best iets voor geven hoor, ben de beroerdste niet.

bass blom
12 april 2008, 16:46
inderdaad, ik kan er niet meer me over straat, staat lekker in de kluis hier.
heb nu een highway one stratje voor buiten spelen :seriousf:

meul
16 april 2008, 10:41
toch weer ac/dc he :-) en dat te bedenken dat angus gewoon in de polder woont. teminste, dat was toch zo? wie zou hem nog herkennen. raar idee dat je bij de bakker iemand op zij staat te duwen die de f.k..g giatrist van f.k..g ac/dc is. toch? :)

Rinze
16 april 2008, 10:58
Angus woon ergens in de Achterhoek dacht ik. Er was hier een keer iemand op het forum die in het zelfde dorp woonde. Wat moet je in godsnaam tegen zo'n gast zeggen... niet dat er bij de broertjes Young ooit iets zinnigs uitkomt :satisfie:

Riky
16 april 2008, 12:02
Angus woon ergens in de Achterhoek dacht ik. Er was hier een keer iemand op het forum die in het zelfde dorp woonde. Wat moet je in godsnaam tegen zo'n gast zeggen... niet dat er bij de broertjes Young ooit iets zinnigs uitkomt :satisfie:

that's me:)

en deze mensen ook:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107425

met angus kun je gewoon praten hoor:) net als met 'gewone' andere mensen.
read the topic voor meer info:)

meul
17 april 2008, 12:35
Angus woon ergens in de Achterhoek dacht ik. Er was hier een keer iemand op het forum die in het zelfde dorp woonde. Wat moet je in godsnaam tegen zo'n gast zeggen... niet dat er bij de broertjes Young ooit iets zinnigs uitkomt :satisfie:

Sja.. ik zou het wel kicken vinden om zo'n man even te spreken, maar ja... hoe open je he..? hi angus? hallo meneer Young? lastig lastig

peter_heijnen
17 april 2008, 13:09
.... lastig lastig
Bij een van de twee concerten van rush onlangs had ik twee 'meet een greet' kaarten met mijn allergrootste held Alex Lifeson.

Maar toen ik de kaarten afhaalde bleek de m&g, ipv na afloop, voor aanvang van de show te zijn en ik dus al te laat. Helaas pindakaas, maar eigenlijk vond ik het wel beter zo, wat moet je in 's hemelsnaam tegen god zeggen?

Riky
17 april 2008, 13:14
gewoon hi angus... zegt ie hi terug:)

en als je verder wilt praten vraag of alles goed is... en hoe het gaat met de band...



zo moeilijk is dat niet hoor:P:P

meul
17 april 2008, 14:02
Bij een van de twee concerten van rush onlangs had ik twee 'meet een greet' kaarten met mijn allergrootste held Alex Lifeson.

Maar toen ik de kaarten afhaalde bleek de m&g, ipv na afloop, voor aanvang van de show te zijn en ik dus al te laat. Helaas pindakaas, maar eigenlijk vond ik het wel beter zo, wat moet je in 's hemelsnaam tegen god zeggen?\

Ja precies.. er zijn een paar mensen die ik van alles zou willen vragen maar niet tijdens zo een m&g. het zouden voor mij ook niet eens technische vragen zijn, maar maar een interesse naar de vizie van zo'n grootheid op muziek in het algemeen. dit gaat voor mij niet alleen maar over gitaristen trouwens. Ik heb zelf altijd een soort van eeuwigdurend respect voor mensen die mij ooit hebben kunnen beroeren. of ze nu intussen zwaar technisch achterhaalt zijn of niet interesseerd mij geen zier. want hoe goed je elf ook nog zal worden gevoelsmatig kan je nooit aan ze tippen :)

Rinze
17 april 2008, 15:04
Heb vandaag toevallig net "Snakes & Arrows" gekocht, nu al voor 9 euro in de aanbieding :cheerup:

bass blom
20 april 2008, 13:50
volgend project?

http://nl.youtube.com/watch?v=7npsfVGoDnI&NR=1