PDA

View Full Version : progressieve rock/metal gitarist is zoekende



Beneath the mire
8 april 2008, 02:18
Ha luitjes,

Ik ben Michael, een 27-jarige degelijke en bovenal geïnspireerde lead/rhythm gitarist uit Dongen (omgeving Tilburg). Als muzikant heb ik duidelijk mijn wortels in een metalen bodem verankerd zitten, en ik zou ook graag die tak van muziek als uitgangspunt nemen en kijken wat er eventueel nog meer van komt. De muziek die ik voor ogen heb is in ieder geval overwegend duister en melancholisch, bij tijden erg druk maar minstens net zo vaak kalm en transparant, met altijd de nadruk op sterke, doordachte melodielijnen die recht uit het hart komen.

Bands opnoemen als referentiekader is m.i. toch wel vaak misleidend, maar het geeft allicht op z'n minst een vage indicatie van waar ik het zoek. Bovendien sluit dit ongetwijfeld bij voorbaat al eventuele reacties uit, en daar is in alle ernst ook wel wat voor te zeggen ;) Ok dan, deze bands/artiesten weten mij in elk geval wel te raken: Pink Floyd, Opeth, Enslaved, Augury, Moonsorrow, Ulver, Lunasa, Anathema, Porcupine tree, Shadow Gallery, Symphony X, Ayreon.

Ben absoluut tot op het bot gemotiveerd om er vol voor te gaan, echter zonder de realiteit uit het oog te verliezen. Ik heb gewoon een full time baan en beschouw dit als een hobby, maar wel een waar ik zo'n beetje alle beschikbare vrije tijd aan wil 'opofferen' om iets moois op te bouwen.

Ik hoop hier in ieder geval wat neer te hebben gekwakt wat sommigen van jullie op enige wijze prikkelt en interesseert, dan spreken we elkaar wellicht binnenkort eens om het er wat uitgebreider over te hebben.

Cheers en wie weet tot gauw,

Michael

edit: de regio waarin gezocht wordt is gewijzigd naar Dordrecht. Ik heb daar inmiddels een zeer goede bassist gevonden. Nu de rest nog ;)

Beneath the mire
26 april 2008, 11:54
ff terug naar pagina 1 ;)