PDA

View Full Version : Nieuwe versterker!



TimmU
7 april 2008, 22:51
Vanmiddag speurde ik wat rond op marktplaats, en kwam opeens wat interessants tegen. Het was in de buurt , errug fijn allemaal.

Een omgebouwde Peavey Deuce 120 watter, naar top en cab vorm. Dit is de versie met de black widow speakers, klinkt dus errug vet. Hij is best experimenteel omgebouwd.
Foto's komen morgen!

Even een kleine review:

Ik heb hem getest op de 2x12" die ik erbij kocht, over een 4x12" V30 kast , een 4x12" G12-65 kast, en over beide 4x12's tegelijk.
Conclusie : dit ding heeft écht ballen , zeker tegenover de peavey classic VT series. Ik dacht altijd dat die rauw klonk. Deze top heb ik zelf niet veel harder dan 5 op de eindtrap durven zetten ,want toen begonnen m'n broekspijpen hard te trillen , ook bij de 2x12 al.
De top behoud het geluid van alles echt onzettend goed. Met een boostertje ervoor klinkt ie lekker crunchy , dit ding hóud van pedalen. Een vervorming kun je wel vergeten , tenzij je echt je pregain op 10 zet ,en je master volume op 2 , anders is het oorverdovend hard. Prachtig ding!
Nog een voordeel: Deze heeft wel een standby knop ,dat is erg fijn.

Een uitgebreidere review en foto's kunnen jullie morgen verwachten!

JeroenSchaaf
8 april 2008, 09:33
TIs vandaag morgen.... dus FOTO's!!!

the sure thing
8 april 2008, 13:56
TIs vandaag morgen.... dus FOTO's!!!Precies! You can talk the talk, but can you walk the walk?

Chris Winsemius
8 april 2008, 14:03
Komt allemaal door Tristan, Timmu was zondag ook laat door Tristan.

:D

POSTEN DIE HAP!!!

TimmU
8 april 2008, 14:44
Komt allemaal door Tristan, Timmu was zondag ook laat door Tristan.

:D

POSTEN DIE HAP!!!
Alles komt door Tristan.
Nu ga ik maar is foto's maken.

TimmU
8 april 2008, 16:08
Feauteaux !

http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00854.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00855.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00856.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00857.jpg

TimmU
8 april 2008, 16:10
Meer feateaux!

http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00859.jpg

Nog de originele buizen! en ze zijn niet eens kapot ofzo!

http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00863.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00869.jpg

TimmU
8 april 2008, 16:11
Raad wat voor versterker er nog meer in de gang van TimmU staat :


http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00866.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00867.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00868.jpg

almarvk
8 april 2008, 16:12
Gefeliciteerd! Wat een lelijk ding! :D

edit: nog meer?!

TimmU
8 april 2008, 16:14
Hij is lelijk hé!
Geweldig!:)

Ja ,nog meer. er staat er nog eentje in de gang, maar uit welk jaar komt ie? Hij is van m'n pa en die heeft hem is gekocht voor 400 gulden, een paar jaar geleden ( lucky bastard) , en ik weet nog steeds niet uit welk jaar die is !

pimmetje
8 april 2008, 16:14
Ja, die peaveys zijn idd geen schoonheden.
Maar vaak wel goed degelijk... in mijn beperkte peavey ervaring tenminste.

Eko
8 april 2008, 17:21
Twee weken gelden stonden de Tremeloes in Lucky ( Rijssen). De gitarist van de band ( al over de houdbaarheidsdatum heen) stond met een Squier over een deuce te spelen. De kerel had een geluid wat de meesten niet uit de nieuwste amps weten te krijgen. Die amp klonk als godje.

TimmU
8 april 2008, 17:24
Twee weken gelden stonden de Tremeloes in Lucky ( Rijssen). De gitarist van de band ( al over de houdbaarheidsdatum heen) stond met een Squier over een deuce te spelen. De kerel had een geluid wat de meesten niet uit de nieuwste amps weten te krijgen. Die amp klonk als godje.
Klopt,dit ding klinkt écht te gek. net 3 uurtjes gespeeld, en eigenlijk klinkt ie clean het beste. Hij vreet ook effecten als een beest. originele buizen zitten er nog in en hij klinkt te gek, deze is echt amper gebruikt.

Rinze
8 april 2008, 17:55
Zo'n Fender Studio Bass heb ok meer dan twintig jaar geleden ook nog een poos gehad..

TimmU
14 april 2008, 18:49
Zo ,er zijn al wat mankementen.

punt 1 : de buizen hielden zich niet sterk, heb er nu een setje shark tubes in gegooid, tijdelijk. binnenkort weer even 4 Sovtek buizen bestellen, dat is toch wel de beste combi met Peavey vind ik .

Vervelend: het eerste kanaal doet 't niet, tenminste, ik krijg em niet werkend.
Ik heb maar 1 peavey footswitch ,en die werkt duidelijk niet samen met deze versterker. iemand een idee waar ik een 6pins DIN footswitch kan vinden, 't liefst met 4 schakelingen ( channel 1, 2 , reverb , phase ) .
Ik hoor duidelijk een 50HZ brom als ik niet speel, héél vervelend. al in 2 stopcontacten geprobeerd. heb de set nu boven staan, en daar is het geaard, en al een stuk minder, iemand een idee wat het kan zijn? aardlus misschien ofzo? Ik zal het woensdag in de oefenruimte is testen.

Verder : aangezien ik de laatste tijd vrolijk alles aan elkaar vast aan 't solderen ben , wat zijn leuke mods voor een Peavey Deuce uit 1970 ? het eerste kanaal heeft alleen een pre-gain / post-gain/treble/bass gedeelte, en ik zou daar het liefst een heftig scheurkanaal van maken. Kanaal 2 is een stuk uitgebreider, gebruik ik nu ook continu, en die houd ik graag zoals ie is. Clean klinkt deze versterker namelijk écht prachtig, hij klinkt minstens net zo mooi als een ouwe Fender.
Wat voor dingen zou ik het beste kunnen inbouwen/verbouwen om te zorgen dat ik een heftige distortion uit dit ding krijg ?een eenkanaals scheurpreamp van klein formaat zou ik ook wel in kunnen bouwen denk ik , wel een uitdaging.

dus even in 't kort:

1 - Hoe zit het met die brom?
2- Waar haal ik een goeie footswitch?
3- Wat zijn leuke mods? / Goeie ideeën voor een scheurkanaal.

Ace 1.15.19
15 april 2008, 14:32
Wat heb je ervoor neergeteld?

Ik mag 'em wel :D

Rocketman
15 april 2008, 16:11
Lillik. Het lijkt wel een oost-europese kerncentrale.

Tristan
15 april 2008, 16:19
Alles komt door Tristan.
Nu ga ik maar is foto's maken.

Dank je wel, dank je wel... :D
Maareuh, raar ding wel die Peavey Deuce, ik ken iemand die er ook zo eentje had en die klonk helemaal niet verkeerd...

heinz3110
15 april 2008, 16:51
Zo ,er zijn al wat mankementen.
---<knip>----
dus even in 't kort:

1 - Hoe zit het met die brom?
2- Waar haal ik een goeie footswitch?
3- Wat zijn leuke mods? / Goeie ideeën voor een scheurkanaal.

Elco's zijn waarschijnlijk uitgedroogd en dus minder capaciteit en dus meer brom. Niet zo gek,want ze worden lekker gebakken door die 6L6en.
Degene die het lekkerst gebakken zijn, zitten vlakbij de voedingstrafo.
Vervangen dus.

Footswitch. Volgens mij gewoon spdt (enkelvoudig wissel dus). De bedrading van de 8 polige din zal anders zijn dan het voetpedaal wat je had. Je kan anders eenvoudig checken of tie schakelt door simpelweg de afzonderlijke pooltjes even kort te sluiten naar massa. Dan hoor je vanzelf de phaser, reverb en de beide kanalen gedempt worden.Wel je gitaar in de parallel/automix gooien natuurlijk, maar dat had je al. :)

De bak die jij hebt is zo rond 1980 gebouwd. Jammer , want ik had nog wel een paar mods voor het scheurkanaal van het 1975 model- en dat is met tremelo( transistoren met een paar fetjes in de voortrap ), niet phaser (veelal IC's).

Maar hard kunnen ze zeker, hahahaha. Jarenlang eentje gehad.

Riky
15 april 2008, 17:44
Jezus TimmU wat een lelijk ding :seriousf:
heb deze soort peavy nog nooit gezien...
Typisch zo'n geval van: Zo lelijk en daarom zo mooi:)


Ben best benieuwd hoe hij klinkt:)

Veel plezier er mee!

Dweezman
15 april 2008, 18:26
Met m'n allereerste bandje gebruikten we zo'n Deuce-top om onze 'p.a.' aan te sturen. Voor de koeling hadden we er een losse ventilator achter staan.

TimmU
15 april 2008, 19:00
Elco's zijn waarschijnlijk uitgedroogd en dus minder capaciteit en dus meer brom. Niet zo gek,want ze worden lekker gebakken door die 6L6en.
Degene die het lekkerst gebakken zijn, zitten vlakbij de voedingstrafo.
Vervangen dus.

Footswitch. Volgens mij gewoon spdt (enkelvoudig wissel dus). De bedrading van de 8 polige din zal anders zijn dan het voetpedaal wat je had. Je kan anders eenvoudig checken of tie schakelt door simpelweg de afzonderlijke pooltjes even kort te sluiten naar massa. Dan hoor je vanzelf de phaser, reverb en de beide kanalen gedempt worden.Wel je gitaar in de parallel/automix gooien natuurlijk, maar dat had je al. :)

De bak die jij hebt is zo rond 1980 gebouwd. Jammer , want ik had nog wel een paar mods voor het scheurkanaal van het 1975 model- en dat is met tremelo( transistoren met een paar fetjes in de voortrap ), niet phaser (veelal IC's).

Maar hard kunnen ze zeker, hahahaha. Jarenlang eentje gehad.
Thanx voor de tips .

@ Tristan, als je wil kun je hem altijd ff komen uittesten. Hij klinkt inderdaad niet verkeerd, snoeihard gaat ie ook.

@ all , hij is dan wel lelijk , maar ook wel geniaal. Heb voor dit setje 150 betaald, met een 2x12 kast met Black widows erin , erbij. Niet verkeerd dus:)

Riky
15 april 2008, 19:04
jezus das niet veel!

Ik ga ook maar eens op markplaats opzoek naar een buizen bak!!

Goeie aankoop!

TimmU
15 april 2008, 19:10
jezus das niet veel!

Ik ga ook maar eens op markplaats opzoek naar een buizen bak!!

Goeie aankoop!
Af en toe moet je geluk hebben met Peavey amps ,vooral de oudere gaan vaak voor hele lage prijzen weg. Voor deze set was dit wel echt een bodemprijs, heb ze ook zien gaan voor 600+ . een VT classic 50 watt 2x12 is ong .400/500 , hangt af van de staat , en de buizen.


Nog meer vragen : na langer spelen kom ik erachter dat het gekraak, gepliek en de knallen af en toe , niet hoorbaar zijn als ik speel. Wel als ik niet speel ,waar kan dit aan liggen? Volgens mij is er dan concreet iets stuk?

TimmU
17 april 2008, 22:02
Bump , hellup ?:)

TimmU
20 april 2008, 17:11
Goed, er lopen hele rare knakkers rond in de versterkerwereld. heb net even de top opgengeschroefd. wat bleek, de main fuse was intact. verder zaten er 4 plekken voor zekeringen ,waar ze alle 4 ontbraken. dat is dus ook de reden waarom het eerste kanaal 't niet deed,en hoogstwaarschijnlijk ook de veroorzaker van 't gekraak, gepiep en gebrom...

edit: heeft er iemand een schema van deze amp? De enige versie die ik vind, kost 15 dollar. Of heeft er iemand enig idee welke zekeringen erin moeten?:)

TimmU
20 april 2008, 22:42
Hellup! heeft er iemand een schema van deze amp / weet iemand welke zekeringen er in moeten?:)

Tristan
20 april 2008, 22:59
Chris misschien?

TimmU
23 april 2008, 12:42
Zo , net even op aanraden van Chris foto's gemaakt van de binnenkant.

http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00872.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00879.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00880.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC00882.jpg

Jimwoud
23 april 2008, 13:02
Hey TimmU,

Hoe zit het met die speaker outs, kun je nou een 8 Ohm of een 4 Ohm cab eraan hangen? Omdat er Main en Aux staat?

Tenx,

Jim

TimmU
23 april 2008, 13:04
8 en 4 ohm . 8 ohm is de main output , die moet je altijd eerst belasten , daarna kun je er evt. ook nog een 4 ohm kast aan hangen. standaard peavey idee as far as I know:)

Zo , foto's staan erop . Naar het schijnt zou je naar aanleiding daarvan een idee kunnen krijgen welke weerstanden erin moeten. een schema voor deze amp is namelijk écht niet te vinden.

EDIT :
Schema gewoon gevonden op Schematicheaven ,kuch.....

http://www.schematicheaven.com/newamps/peavy_deuce-b.pdf

Er staat 5A , dat is dus 1.25 A per zekering, goeie waarde? of moet ik iets hoger zitten?

Jimwoud
23 april 2008, 15:42
8 en 4 ohm . 8 ohm is de main output , die moet je altijd eerst belasten , daarna kun je er evt. ook nog een 4 ohm kast aan hangen. standaard peavey idee as far as I know:)

Zo , foto's staan erop . Naar het schijnt zou je naar aanleiding daarvan een idee kunnen krijgen welke weerstanden erin moeten. een schema voor deze amp is namelijk écht niet te vinden.

EDIT :
Schema gewoon gevonden op Schematicheaven ,kuch.....

http://www.schematicheaven.com/newamps/peavy_deuce-b.pdf

Er staat 5A , dat is dus 1.25 A per zekering, goeie waarde? of moet ik iets hoger zitten?
Tenx voor de info, heb er net ook een gekocht, hehe. Iets duurder dan die van jou maar nog steeds goedkoop.

Als ik er wat mee kan hou ik hem zelf anders gaat hij naar een bandmaat van me toe, die over een Marshall MG100dfx speelt, die ik snel aan de buizen wil hebben.

TimmU
23 april 2008, 17:08
handig dat jij er eentje hebt. zou je ff kunnen checken welke zekeringen erinzitten voor de zekerheid?

Jimwoud
24 april 2008, 08:54
handig dat jij er eentje hebt. zou je ff kunnen checken welke zekeringen erinzitten voor de zekerheid?
Ik heb hem pas maandag binnen waarschijnlijk. Dan wil ik wel even kijken. Ik zou Peavey even mailen.

TimmU
21 mei 2008, 23:21
Ik heb hem pas maandag binnen waarschijnlijk. Dan wil ik wel even kijken. Ik zou Peavey even mailen.
nog steeds geen mail terug. Kun jij even kijken welke zekeringen het zijn?

Jimwoud
22 mei 2008, 09:09
nog steeds geen mail terug. Kun jij even kijken welke zekeringen het zijn?
Is prima, heb morgenmiddag/avond pas tijd. Ik moet alleen nog een footswitch erbij hebben.

Wat vind jij trouwens van die phaser en reverb?

TimmU
22 mei 2008, 11:23
phaser kende ik al uit de VT , gebruik ik als ik postrock achtige dingen schrijf, wel altijd de color rond de 8/10 hebben. Reverb is nogal kil naar mijn mening.

Jimwoud
24 mei 2008, 13:17
nog steeds geen mail terug. Kun jij even kijken welke zekeringen het zijn?
Bij mij zitten er helemaal geen zekeringen in. Al die klemmetjes(stuk of 4-5) zijn gewoon leeg. loopt een draadje onder om verbinding te maken. Vage shit.

Riky
24 mei 2008, 13:29
Bij mij zitten er helemaal geen zekeringen in. Al die klemmetjes(stuk of 4-5) zijn gewoon leeg. loopt een draadje onder om verbinding te maken. Vage shit.

zou ik toch ff naar kijken als ik jou was

misschien heeft de vorige eigenaar dat gedaan omdat de zekeringen er steeds uitspronge...

of is dat geen 2e hands gekochte amp?

Jimwoud
24 mei 2008, 15:26
zou ik toch ff naar kijken als ik jou was

misschien heeft de vorige eigenaar dat gedaan omdat de zekeringen er steeds uitspronge...

of is dat geen 2e hands gekochte amp?
Hij is tweedehands ja, maar die draden die onder die klemmetjes lopen zien eruit alsof dat zo hoord. Niet dat het er later ingeknutseld is.

Riky
24 mei 2008, 17:02
Hij is tweedehands ja, maar die draden die onder die klemmetjes lopen zien eruit alsof dat zo hoord. Niet dat het er later ingeknutseld is.

ow...

veel verstand heb ik er niet van, maar dan maakt het dus geen f*ck uit of je er zekeringen in stop of niet.... bij het knappen van de zekering(als die er in zouden zitten) blijft het circuit dus gewoon in takt :chicken:

hmm:D

wiegersma
25 mei 2008, 09:54
De ploppen en de knallen die uit je versterker komen, zouden kunnen ontstaan door kapotte condensatoren/elco's. Dit heeft dan niets met de zekeringen te maken.

soup
25 mei 2008, 10:05
Ik heb ook (soms) gekraak (eerder een irritante ruis) op mijn buizenversterker. Ik had hier eens gelezen dat het zou komen door de aansluiting (--> stopcontact) en dat het daardoor komt.

Mijn versterker heb ik nieuw gekocht en dan zou er normaal gezien niets kapot kunnen zijn he.

TimmU
25 mei 2008, 11:17
Nou dan gaat ie maar naar de amptech.

@ Soupero , uiteraard staat alles hier op geaarde stopcontacten aangesloten , zelfs op 2 verschillende groepen ( groep 1 = mengpaneel , en audioversterker, en peaveys , groep 2 is mesa/boogie en deuce.:)

bass blom
25 mei 2008, 12:36
spul op verschillende groepen kan ellende geven, zeker weten.

TimmU
25 mei 2008, 13:44
ook als effecten en versterker op 1 groep zitten heb ik het probleem, ook in de oefenruimte, en ook onder verschillende cabs , ook met gitaar direct in amp .

Ace 1.15.19
25 mei 2008, 17:33
TE KOOP :
2x12 Zelfbouw Black Widows €100
Peavey Deuce 120 watt buizen head €200 (met ruby tubes 4x6L6GC of originele Peavey Tubes, naar keus )

Wat is dat nou?
Ik vind hem juist zo ruig... Je hebt hem pas!

Riky
25 mei 2008, 18:31
Wat is dat nou?
Ik vind hem juist zo ruig... Je hebt hem pas!

waarom koop je hem dan niet:P

TimmU
25 mei 2008, 20:22
wat hij zegt!

Ace 1.15.19
4 juni 2008, 23:20
Ik heb pas een goede versterker gekocht. Maar de vraag was eigenlijk waarom je hem weg doet. Te veel knutselwerk?

TimmU
4 juni 2008, 23:31
Ik stap over op een rack. kan het geld dus goed gebruiken. En , die head voor 100 euro met keus voor buizen is mooi zat , om hem weg te doen . Dan gaat iemand anders er maar aan sleutelen , ik vind het goed:)

Ace 1.15.19
4 juni 2008, 23:36
Het is dat ik pas een Marshall gekocht heb, en dat ik niet zo thuis ben in het knutselen met versterkers. Anders was het misschien wel iets voor mij inderdaad :zz:.

TimmU
6 oktober 2008, 18:36
even een GIGANTISCHE bump . ik heb vanmiddag opeens een briljante ingeving gehad. Ik heb gewoon het phase circuit uitgeplugt( zit allemaal met kabeltjes en voetjes in het torretboard aan mekaar aangesloten) , versterker op standby gezet, even gewacht......


toen dacht ik , of ik ben dood , of hij doet het .



En hij doet het nu weer! lekkere sounds!