PDA

View Full Version : Boss DD-7!



Samder
7 april 2008, 22:39
Zit net even op Thomann.de te kijken, kom ik de Boss DD7 tegen! Wist totaal niet dat dit pedaal bestond! Heb net met veel moeite een DD-5 te pakken kunnen krijgen, puur omdat ik die aansluiting voor Tap Tempo zo handig vind, maar de nieuwe DD7 heeft dit dus ook!

http://www.thomann.de/nl/prod_bdb_AR_207482.html?image=0

Youtube link:
http://www.youtube.com/watch?v=C3CAgbOTADs

Die reverse mode klint erg vet
Hold mode van 40 sec, Klinkt allemaal erg goed.

Zijn er hier al mensen die hem hebben geprobeerd?

Groeten!

Sander

Erikt
7 april 2008, 23:12
Khad laatst een blaadje van de muziekzaak in de buurt meegenomen, en daar stond ie ook in.. Lijkt me een vrij vet pedaaltje!

the sure thing
7 april 2008, 23:29
Hoeveel doekoe moet er geschoven worden voor een dergelijk wit vriendje?

mario88
8 april 2008, 00:29
dingetje kost bij thomann 136 doekoes aight
wel flexe shit dat ding zeker chill je weet toch??

Herman
8 april 2008, 11:00
Zo, dat valt niet tegen! Blegh..nee! Ik ben sterker als het, gas overwint niet!:stop:

belfrink
8 april 2008, 11:02
Ik wilde volgende maand een DD6 bestellen, maar denk dat ik ook maar voor de DD7 ga. Meer opties en langere delay times :)

Erikt
8 april 2008, 11:06
Ik wilde volgende maand een DD6 bestellen, maar denk dat ik ook maar voor de DD7 ga. Meer opties en langere delay times :)

Mooiste functie: Externe tap-tempo en soort van swells met een expressiepedaal!

the sure thing
8 april 2008, 11:21
HELLLLUUPPPPPPPPP!!!!!!! GAS!!!!!!!!!!!! En dat voor zo'n prijs..... HEELLUUPPPP!!!!! De enige waar ik nog meer op GAS, is de Memory Lane van Diamond.... maar die kost EUR 460,-....

Herman
8 april 2008, 11:26
Mooiste functie: Externe tap-tempo en soort van swells met een expressiepedaal!

Dankje, nu maak je me nog meer aan het twijfelen om mn DD-6 een keer de deur uit te doen, alsof ik nog niet genoeg heb om nog te kopen :D.

the sure thing
8 april 2008, 11:33
Wel weer jammer eigenlijk... heb je de DD-7, dan ook weer een tapdanspedaaltje erbij en een zwel-peldaaltje.... ben ej toch weer meer kwijt!

jurgend
8 april 2008, 11:38
Kijk anders eens voor een 2de hands DD20, voor 150 euro kan je die al vinden... en die heeft nog meer dan de DD7...

Mephistocles
8 april 2008, 11:58
Wel weer jammer eigenlijk... heb je de DD-7, dan ook weer een tapdanspedaaltje erbij en een zwel-peldaaltje.... ben ej toch weer meer kwijt!
Ja hč nog geen twee tientjes als je het goed doet... Dat maakt echt veel verschil op zoveel geld. :satisfie:

BartL
8 april 2008, 12:07
DD6 duurder dan DD7...?

Erikt
8 april 2008, 12:30
DD6 duurder dan DD7...?


DD6 zal uiteindelijk wel in prijs dalen, maar nu de DD7 nog niet te krijgen is, zal de DD6 nog wel even duurder blijven ja

Erikt
8 april 2008, 12:31
Wel weer jammer eigenlijk... heb je de DD-7, dan ook weer een tapdanspedaaltje erbij en een zwel-peldaaltje.... ben ej toch weer meer kwijt!

Je moet dus een keuze maken, of een tapdanspedaaltje, of een zwelpedaaltje. Want er zit maar 1 expressie uitgang op..

MarkS
8 april 2008, 13:04
Ik wil binnenkort de MM Hazarai uitproberen, deze DD-7 ook maar even meenemen in mijn vergelijk. Ik heb de DD-6 gehad maar was eerlijk gezegd niet bijster onder de indruk. Beetje te braaf en netjes. Wellicht ook de DD-20 er eens naast zetten.

Erikt
8 april 2008, 13:11
Ik wil binnenkort de MM Hazarai uitproberen


is dat die speciale editie van de memoryman?

MarkS
8 april 2008, 13:46
Ik weet niet of het een special editie is of gewoon de opvolger van de Stereo MemoryMan.

BartL
8 april 2008, 13:55
DD6 zal uiteindelijk wel in prijs dalen, maar nu de DD7 nog niet te krijgen is, zal de DD6 nog wel even duurder blijven ja
...dus da's logisch? :D Ik snap 'm niet namelijk. Heeft de 6 opties die de 7 niet heeft?

the sure thing
8 april 2008, 21:24
... nou even op youtube de demo's van de dd-7 gehoord (wat is youtube traag op dit moment zeg!) maar ik ben verkocht! De dd-20 is ook leuk, maar veel te groot, dus dat wordt de dd-7! KOOPPUHH!!

Samder
8 april 2008, 21:36
... nou even op youtube de demo's van de dd-7 gehoord (wat is youtube traag op dit moment zeg!) maar ik ben verkocht! De dd-20 is ook leuk, maar veel te groot, dus dat wordt de dd-7! KOOPPUHH!!

ik wil hem ook ik wil hem ook!

(ondanks dat ik al een DD3 en DD5 heb.....)

HaroldA
8 april 2008, 21:44
De DD7 is echt helemaal niets. Pfff. Analoog imitatie... Digitaal klinkt toch veel beter? Je kunt veel beter een DD6 hebben!

Kopen? ;)

the sure thing
8 april 2008, 22:23
De DD7 is echt helemaal niets. Pfff. Analoog imitatie... Digitaal klinkt toch veel beter? Je kunt veel beter een DD6 hebben!

Kopen? ;)JA!!! Een echte DD6!!! je hebt GEEN PM :)

Harald
18 april 2008, 18:31
Iemand ondertussen de DD7 al gezien? Heb nog net een plek vrij voor zo'n pedaal...

Is er een bezwaar om de delay na de chorus te zetten trouwens? Zou ik ze allebei allebei stereo kunnen aansluiten. Mijn CE5 heeft geen stereo ingang, alleen mono, die zou dus eerst moeten.

Erikt
20 april 2008, 13:43
Ik zet zelf ALTIJD men delay's na men chorus.. vind het zelf fijn klinken. Is dat tegen de regels? :p

MarkV
20 april 2008, 13:59
Ik zet zelf ALTIJD men delay's na men chorus.. vind het zelf fijn klinken. Is dat tegen de regels? :p

Volgens mij is de regel juist: modulatie zoals een Chorus eerst en dan 'ambiance' effecten zoals delay en reverb. Dus je hebt het precies goed, als je je aan de 'regels' wilt houden. Belangrijker is dat je dit gewoon het fijnste vindt klinken ;)

belfrink
20 april 2008, 17:42
Ambiance effecten als laatste klinkt het lekkerste :)

the sure thing
22 april 2008, 20:29
... er zijn nog maar weinig gitaarzaken die de DD-7 op voorraad hebben! Toevallig bij Feedback in Apeldoorn geweest, maar daar hadde ze m nog nie...

RedBuell
22 april 2008, 21:41
Kan er op de DD6 ook zo'n pedaal voor taptempo aangesloten worden (FS-5L)

Heb ik 4 maanden geleden zo'n DD6 gekocht voor €150,- komen ze nu met een DD7 voor minder :(

the sure thing
22 april 2008, 23:05
Heb ik 4 maanden geleden zo'n DD6 gekocht voor €150,- komen ze nu met een DD7 voor minder :(Nou, in NL ga je ze niet voor minder tegenkomen..... Ik vermoed wel dat de 2e hands DD-6 in prijs gaat dalen...

BeeJee
22 april 2008, 23:18
Volgens mij moet je voor tap-tempo een fs-5u hebben.

RedBuell
23 april 2008, 00:10
Volgens mij moet je voor tap-tempo een fs-5u hebben.


O ja natuurlijk, geen on/off switch. Kan er een aparte taptemp pedaal op een dd6 aangesloten worden?

BeeJee
23 april 2008, 00:37
Ja, de fs-5u kan als losse tap-tempo dienen voor de DD6

dml
23 april 2008, 07:45
Ja, de fs-5u kan als losse tap-tempo dienen voor de DD6

Bedoel je niet de DD-5? Op de DD-6 zit geen aansluiting voor een dergelijke footswitch, op de DD-7 weer wel.

Samder
23 april 2008, 07:51
zo'n los tappedaal is 20 keer zo handig dan eerst 2 sec. het pedaal ingedrukt houden, dan het tempo in tappen, en dan WEER 2 sec het pedaal ingedrukt houden om hem uit te krijgen.

Kim Wilson
23 april 2008, 08:44
Op de DD-6 past-ie niet, zo'n taptempopedaal.

RedBuell
23 april 2008, 10:20
hhmmm wie heeft er nou gelijk ;) als die externe taptempo niet op een dd6 past ga ik maar eens kijken of ik die dd6 nog netjes kan verkopen en dan gaan voor een dd7 met extern taptempo pedaal. Eerst 2 sec ingedrukt houden is leuk als je thuis aan het spelen bent maar voor oefenruimte of live is het k*t. Alleen jammer dat ik dat ding begin dit jaar heb gekocht.

Kim Wilson
23 april 2008, 10:26
Ik heb die DD-6 gehad, en ik had twee inputs en twee outputs, geen ingang voor een tappedaal.

sugarfish
23 april 2008, 11:29
Het pedaal spreekt me enorm aan maar onderstaande zin uit de handleiding lijkt me een minpunt als je de delay meteen weg wilt hebben... Het ziet er naar uit dat je deze functie niet aan/uit kan zetten.






The DD-7 features a “seamless switching function” whereby the delay sound decays gradually, even after the effects are switched off.

the sure thing
23 april 2008, 15:46
Het pedaal spreekt me enorm aan maar onderstaande zin uit de handleiding lijkt me een minpunt als je de delay meteen weg wilt hebben... Het ziet er naar uit dat je deze functie niet aan/uit kan zetten.


The DD-7 features a “seamless switching function” whereby the delay sound decays gradually, even after the effects are switched off.

Gewoon HEEL HARD op stampen :)

charlie45
23 april 2008, 15:53
dat vind ik juist een feature, het klinkt heel onnatuurlijk als je delay's opeens weg zijn

the sure thing
23 april 2008, 17:53
Een keuze zou toch de beste optie geweest zijn. een dip-switch... Wacht eens even.... Dit is al de eerste mod op het pedaaltje!!!!

MadSteven
23 april 2008, 19:03
Hij is leuk. Maar heel enthousiast werd ik er nou ook weer niet van. De SL-20 die op dezelfde dag in het persbericht stond vond ik interessanter.

In werkelijkheid zat een deel van de functionaliteit van de Slicer (SL-20) al in de BF-3 Flanger verpakt (onder de naam pan/[nog iets]). En de DD-7 is een combinatie tussen de DD-6, DD-5 en DD-20.

Uiteraard moet ie niet gaan concurreren met de RE-20, dus in de DD-7 zit geen tape echo. Logisch: de beste delay-combo qua Boss is nu opeens misschien wel RE-20 + DD-7

Dat gezegd hebbende... Als je de DD-7 interessant vind, zoek even een filmpje op van de Electro-Harmonix Stereo Memory Man Deluxe. Met Hazarai :D.
Kost iets meer, maar... Nou, luister eens. Bevat zowat alle functionaliteit van de DD-7 en meer.

Maar eerlijkgezegd? Wil ik uiteindelijk een EHX SMMDWH, een Boss RE-20 én een Boss DD-7. En dat gezegd hebbende... Dan houd ik gewoon mijn Line6 Echo Park erbij, hoor.

Dus.

the sure thing
25 april 2008, 17:42
Tsja... ik ben een beetje klaar met pedalen die zo veel ruimte innemen.... Ik heb de gebruiksaanwijzing van de boss dd-7 gedownload, maar dit witte vriendje is ECHT veelzijdig.... Die komt zeker op mijn pedalenbordje!!!!

Voor diegenen die net zoveel last van GAS hebben als ik, hier de manual in .pdf:


http://www.bosscorp.co.jp/products/en/DD-7/index.html

Harald
4 juni 2008, 20:43
Heb hem net op mijn plank zitten, erg leuk! Nu nog even tijd hebben om ermee te spelen. Stereo input is ook fijn. Chorus er stereo in en dan naar twee versterkers met panning delay, klinkt heerlijk :) De reverse is ook erg gaaf, en de hold is weliswaar niet zo veelzijdig als mijn Jamman, maar klinkt erg goed. En de jamman is puur voor de akoestische setup. Eerste indruk is erg goed. Voetschakelaar voor de tempotap is wel aan te radenb had ik het idee bij het testen in de winkel. Dus maar gelijk erbij gedaan. Mijn bak is nu vol. Hopelijk blijft het hierbij ;)

the sure thing
4 juni 2008, 22:46
Ik heb m ook net binnen gekregen, nog maar weinig tijd gehad om m uit te testen. Wat is het verschil eigenlijk tussen modulation en analog? Ik hoor het verschil niet zo....

Steven Otto
5 juni 2008, 12:23
Ik geloof dat modulatie ook met een klein beetje chorus is.
De analog mode: Dit is natuurlijk niet een echt analoog circuit, maar hij probeert het na te bootsen. De repeats klinken wat doffer dan het orginele input.

Harald
5 juni 2008, 13:39
Ik heb m ook net binnen gekregen, nog maar weinig tijd gehad om m uit te testen. Wat is het verschil eigenlijk tussen modulation en analog? Ik hoor het verschil niet zo....

Was toch wel vrij duidelijk, heb ook nog niet echt veel tijd gehad, verschil is misschien afhankelijk van delaytijd en repeats.

the sure thing
5 juni 2008, 13:58
Ik zal er eens voor gaan zitten.