PDA

View Full Version : Lawaaierige ventilator Mesa 20/20



groovieguitarguus
7 april 2008, 22:16
Klopt het dat de ventilator van een mesa 20/20 vrij veel geluid maakt.
Ik heb deze nu binnen (via marktplaats) maar t.o.v. mijn 50/50 maakt deze vrij veel rumoer.
Uiteraard niet meer te horen als ik aan de slag ben... ;-)

gr. Guus

qwertyuiop
8 april 2008, 08:07
of het zo hoort, weet ik niet, maar die van mij doet dat ook. ik heb 'm al aardig wat jaren, en hij heeft altijd herrie gemaakt. maar inderdaad; als je eenmaal speelt (volume op gig-niveau) hoor je er niets meer van.....;-)

Nocki
8 april 2008, 10:41
ja... maakt herrie. jammer maar helaas :)

Raffel
8 april 2008, 10:54
Mwa herrie vind ik een groot woord. De ventilator in mijn Mark IV maakt even veel geluid. Het is een beetje de 'standaard' denk ik.

Nocki
8 april 2008, 10:56
hee! je hebt de mark IV! geweldig! gefeliciteerd!
happy???

caliban
8 april 2008, 11:43
Mwa herrie vind ik een groot woord. De ventilator in mijn Mark IV maakt even veel geluid. Het is een beetje de 'standaard' denk ik.
Naar mijn mark III gezien maakt de ventilator veel lawaai, maar de versterker is nog een duizend keer belachelijk luider, dus geen probleem hè.

no 1 hops
8 april 2008, 12:19
weet niet hoe die dingen eruit zien, maar als het je stoort zoeken naar papst fan's.
evt voor pc die dingen zijn echt stil.
misschien zijn de vinnen ook wel smerig en dat dat voor meer lawaai zorgt

Raffel
8 april 2008, 12:45
Naar mijn mark III gezien maakt de ventilator veel lawaai, maar de versterker is nog een duizend keer belachelijk luider, dus geen probleem hè.

Wel vreemd dat in de Quad geen ventilator zit en in de Dual Rectifier combo's ook niet?

ropp
8 april 2008, 14:36
Volgens mij heeft mesa in geen enkele preamp een fan zitten?

Tijdje terug had ik ook een 20/20, die ventilator zoemde ook een beetje, dus lijkt me normaal. Nu een 295 en die maakt nog meer herrie ;)

Nocki
8 april 2008, 15:25
Wel vreemd dat in de Quad geen ventilator zit en in de Dual Rectifier combo's ook niet?

pramp buisjes worden ook niet zo gek heet... dus niet echt nodig.

stuur je de quad op naar me? € 550,- inc verzendkosten? of is dit te aggresief? :)

Raffel
8 april 2008, 15:46
nee ;) :D

Maar dat verklaart nog steeds niet waarom mijn Tremoverb (de beste amp ooit gemaakt trouwens) geen ventilatoren heeft. Is ook een 100 watter.

caliban
8 april 2008, 16:55
nee ;) :D

Maar dat verklaart nog steeds niet waarom mijn Tremoverb (de beste amp ooit gemaakt trouwens) geen ventilatoren heeft. Is ook een 100 watter.
De rectifier achtige mesa's, zijn bij mijn weten allemaal met het chassis op de onderkant van de kast, waardoor er meer ruimte is om te verluchten. In de markstyle amps is er weinig plaats.

habberdoedas
8 april 2008, 21:07
Yep de 20/20 van mij maakt ook een beetje herrie maar ik stoor me er niet aan. Hoor je toch niet als je staat te spelen. Mocht je hem echt stil willen hebben vervang de fan dan door zo'n stille pc fan. Zijn te krjigen in elke goeie doe het zelf elctronica zaak of bij www.conrad.nl Suc6 ermee.

ropp
9 april 2008, 11:06
nee ;) :D

Maar dat verklaart nog steeds niet waarom mijn Tremoverb (de beste amp ooit gemaakt trouwens) geen ventilatoren heeft. Is ook een 100 watter.

Wat moet de beste amp ooit gemaakt met zoemende ventilators?

Raffel
9 april 2008, 11:17
daar heb jij dan weer gelijk in! ;)

caliban
9 april 2008, 11:49
De best amp ter wereld heeft toch wel zichzelf koelende tubes op zijn minst.
En trouwens de beste amp ooit ga ik eerder zoeken in de mark series.

Nocki
9 april 2008, 12:40
Absoluut! Mark series zijn fantastisch!

(Kom ralf stuur m nou op man! :-) )

Raffel
9 april 2008, 12:57
De best amp ter wereld heeft toch wel zichzelf koelende tubes op zijn minst.
En trouwens de beste amp ooit ga ik eerder zoeken in de mark series.

De tremoverb is net zo veelzijdig als een Mark amp vind ik. Heeft een clean die bijna Fender-ish overkomt, een geweldige blues-sound op verschillende manieren te bereiken, strakke zware wall-of-sound achtige ritme sound en ook nog een goede lead. Het enige wat de Mark series daar eens streepje op voor hebben is het feit dat je niet al die sounds tegelijk kunt aanspreken omdat je maar 2 kanalen hebt en dat de Mark serie langer strak blijft in het laag naar mate je de gain omhoog draait. (dat is dan weer makkelijk op te lossen met een overdrive, mocht je voor de metal gaan)

Daarentegen heeft de Tremoverb wel weer de echte rectifier-sound in huis. En anders dan doet vermoeden, WEL een goede lead voor een rectifier amp.

En de TOV is uit zichzelf al COOL, dus worden die buizen ook automatisch gekoeld natuurlijk! :D

interessander
9 april 2008, 13:00
Grappig genoeg kwam ik laatst een topic op het boogie forum tegen over (lawaaierige) fans, ook met een paar handige tips: http://forum.grailtone.com/viewtopic.php?t=23577

Mijn mark III maakt ook behoorlijk lawaai trouwens, duidelijk meer dan de 50/50 van de andere gitarist.

caliban
9 april 2008, 13:02
Daarentegen heeft de Tremoverb wel weer de echte rectifier-sound in huis. En anders dan doet vermoeden, WEL een goede lead voor een rectifier amp.

En de TOV is uit zichzelf al COOL, dus worden die buizen ook automatisch gekoeld natuurlijk! :D
Ik heb het niet zo zeer op rectosound.

Raffel
9 april 2008, 13:25
Hoeft ook niet, er vallen naast de traditionele recto sound nog andere lekkere ritme sounds uit te halen.

AART
9 april 2008, 14:35
Als de fan oud is kan er speling in gaan zitten waardoor ie zacht kan gaan ratelen, als dat het geval is kan je het oplossen door hem te vervangen(openmaken lukt niet).

Daarnaast kunnen ze gaan aanlopen door stof etc, dan helpt schoonmaken een beetje(vochtig wattenstaafje, blazen).

Mijn huidige Mk 4 is een stuk stiller dan mijn oude mk 4's terwijl er dezelfde fan inzit, kwestie van leeftijd dus denk ik.

Nocki
9 april 2008, 15:40
De tremoverb is net zo veelzijdig als een Mark amp vind ik. Heeft een clean die bijna Fender-ish overkomt, een geweldige blues-sound op verschillende manieren te bereiken, strakke zware wall-of-sound achtige ritme sound en ook nog een goede lead.

Is de clean net zo goed als van de quad? Ik vond de clean van de quad namelijk geweldig. alsof je met water speelde. moeilijk om te omschrijven...



Als de fan oud is kan er speling in gaan zitten waardoor ie zacht kan gaan ratelen, als dat het geval is kan je het oplossen door hem te vervangen(openmaken lukt niet).

Daarnaast kunnen ze gaan aanlopen door stof etc, dan helpt schoonmaken een beetje(vochtig wattenstaafje, blazen).

Mijn huidige Mk 4 is een stuk stiller dan mijn oude mk 4's terwijl er dezelfde fan inzit, kwestie van leeftijd dus denk ik.

was geen kwestie van leeftijd hoor... Ik had m verbogen zodat hij als metronoom functioneerd als je m op laag toerental laat draaien... ik oefende mn riffjes ermee :)

Raffel
9 april 2008, 16:34
De Mark clean is nog wel net iets lekkerder misschien inderdaad. Maar dan staat hij toch zeker na de Marks op de lijst voor een multi-channel high-gain amp voor lekkere cleans!

Nocki
9 april 2008, 17:06
Gelukkig maar :) Mijn VHT 2/50/2 poweramp maakt ook een hoop herrie met de ventilator en doet het harder dan mn Mark IV

Moet je trouwens echt niet binnenkort bij het postkantoor zijn? :) Ik zit zonder preamp!

Raffel
9 april 2008, 17:11
pak de auto zou ik zeggen. :D Ik heb binnenkort echt geen tijd!

Ik zal wel eens wat clipjes van de TOV gaan maken. Want die amp wordt zwaar ondergewaardeerd op dit forum. (lees: niemand heeft het er ooit over! Die palmer DI moet ik een keer lenen dus nocki, kun je mooi een keer langskomen en meteen die Quad ophalen! :D)

Op Grailtone is men het er in ieder geval over eens dat de Mark IV, IIc+, Pre-500 DR's en TOV toch wel de paradepaardjes van Mesa zijn.

Nocki
9 april 2008, 17:17
pak de auto zou ik zeggen. :D Ik heb binnenkort echt geen tijd!

Ik zal wel eens wat clipjes van de TOV gaan maken. Want die amp wordt zwaar ondergewaardeerd op dit forum. (lees: niemand heeft het er ooit over! Die palmer DI moet ik een keer lenen dus nocki, kun je mooi een keer langskomen en meteen die Quad ophalen! :D)

Op Grailtone is men het er in ieder geval over eens dat de Mark IV, IIc+, Pre-500 DR's en TOV toch wel de paradepaardjes van Mesa zijn.


absoluut mooie amps... Misschien moet je je telefoon nummer maar eens doormailen... kan ik je bellen als ik in de buurt ben... zoals het er nu uit ziet zal ik alleen tussen 10 en 6 tijd hebben (snachts :) )
erg vervelend.... Ben net vader geworden en kan ook geen vrij nemen op de zaak... dus ik heb ontzettend veel tijdgebrek ook. even een uurtje of 4 heen en terug zit er gewoon nog niet in...

AART
9 april 2008, 19:27
pak de auto zou ik zeggen. :D Ik heb binnenkort echt geen tijd!

Ik zal wel eens wat clipjes van de TOV gaan maken. Want die amp wordt zwaar ondergewaardeerd op dit forum. (lees: niemand heeft het er ooit over! Die palmer DI moet ik een keer lenen dus nocki, kun je mooi een keer langskomen en meteen die Quad ophalen! :D)

Op Grailtone is men het er in ieder geval over eens dat de Mark IV, IIc+, Pre-500 DR's en TOV toch wel de paradepaardjes van Mesa zijn.

Ik verkies de Mark IV toch nog boven de recto's. Al hou ik ontzettend van recto's, dat moet gezegd worden, de Mk 4 is iets rauwer en strakker wat bij mij net wat voorkeur geniet. Al ben ik nog steeds ana het gassen op een mooie single of dual recto. :satisfie:

BTW, ik wil dat rackje wel van je, kan je nog iets met de prijs doen? :chicken:

Nocki
9 april 2008, 19:28
hihi... En Aart verstuurd de quad dan weer naar mij :)

AART
9 april 2008, 21:10
hihi... En Aart verstuurd de quad dan weer naar mij :)

Die quad mag je houden hoor, ik wil dat lege rackje, voor de quad heb ik geen poet...


Oh ja, ik heb Michael AE ff doorgegeven waar ie de ventilator in kan duwen om hem weer recht te krijgen, hou de kringspier dus nog maar even ontspannen...

:satisfie:

Nocki
9 april 2008, 21:12
hihi... als ik nou het geld overmaak naar Ralf dan kan Aart de quad naar me op sturen.... wat een constructie...

Raffel
10 april 2008, 09:10
ik heb ook nog een 6 HE staan Aart. Pm maar ff, anders wordt dit ook zo'n hi-jack handelstopic.