PDA

View Full Version : welke liedjes in band?



Il_Falco
7 april 2008, 20:14
Ik ben de enige in de band die een tijdje speelt. (4.5j)
de bas 5 maanden, de andere gitaar 6 maanden.
nu hebben we al enkele keren samengekomen om dingen te spelen. voornamelijk paranoid. maar is het niet beter om direct zelfgeschreven muziek te leren? of toch beter covers om je instrument eerst te leren kennen? Ik heb al enkele dingen geschreven en het is niet zo moeilijk. (powerchords en simpele riffjes)


PS: we hebben nog geen drum, verandert dit iets?

Blind Owl
7 april 2008, 20:29
Voor de drummer zou je een drum-programma kunnen gebruiken op je computer iig. (Geen ervaring mee verder, weet dus niet wat en hoe ;))

Maar het ligt eraan wat jullie willen, als jullie covers willen spelen dan ga je covers spelen.
Wat Black Sabbath idd, Nirvana is ook simpel, wat Led Zeppelin en Deep Purple misschien?

En als jullie eigen nummers willen spelen, dan gaan jullie eigen nummers spelen. Zoals je zegt, wat power chords en simpele riffjes. Speel die een paar keer voor de band, en ga dan een beetje aankloten voor dingen op de bas en 2e gitaar die je eronder zou kunnen spelen.

het is niet zo moeilijk zoals je zegt, je moet alleen de knoop doorhakken lijkt me :p

(Oja, ik heb geen band ervaring dus als het allemaal onzin is... ;))

kenx
7 april 2008, 20:30
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107324

-----------------------------------------------------------------------
Ot dan maar: ik ken je stijl niet, en je speelvaardigheid ook niet.
Met of zonder drum maakt niet veel uit. Zonder drum is het wél een pak moeilijker.

Grtz

edit: 250 ste post :cooler:

Il_Falco
7 april 2008, 20:34
@ kenx: Khad het topic ook gezien, maar ik vond het anders omdat 1) zij een drum hebben en 2) zij nog niets geschreven hadden, zij vroegen welke liedjes.
Ik vraag wat jullie het beste lijkt, eigen liedjes oefenen of covers.

nu, Het ligt me lastig om uit te leggen wat we precies spelen. Bijna alles moet ik opschrijven. "Jongens nu spelen we een C5-akkoord" --> bas:"welke snaar is dat?" --> gitaar2:" waar begint dat?"...

Mitch
8 april 2008, 11:53
Het blijft moeilijk, dus hier komt -ie nog maar een keer:


Het gebeurt regelmatig dat er topics geopend worden in "Algemeen" die eigenlijk thuis horen in een ander subforum van gitaarnet. Deze topics moeten vervolgens verplaatst worden, maar een verwijzing blijft altijd zichtbaar en dat maakt dit forum erg onoverzichtelijk. Daarom de vraag om beter te letten waar je je topic opent.

Waar is algemeen dan wel voor bedoeld?

- Melding van fouten bij het gebruik van het forum.
- Opmerkingen over het forum of de frontpage van gitaarnet
- Suggesties en verbeterpunten

m.a.w. alles wat met gitaarnet ansich te maken heeft.

Il_Falco
8 april 2008, 12:41
mijn excuses,

maar is het mogelijk dit anders te verwijderen en op de juiste plek een nieuw topic te beginnen? (misschien een noob-vraag...)

kenx
8 april 2008, 20:51
@ kenx: Khad het topic ook gezien, maar ik vond het anders omdat 1) zij een drum hebben en 2) zij nog niets geschreven hadden, zij vroegen welke liedjes.
Ik vraag wat jullie het beste lijkt, eigen liedjes oefenen of covers.

nu, Het ligt me lastig om uit te leggen wat we precies spelen. Bijna alles moet ik opschrijven. "Jongens nu spelen we een C5-akkoord" --> bas:"welke snaar is dat?" --> gitaar2:" waar begint dat?"...

hoy,

ok ik had je vraag verkeerd geinterpretteerd, maar in dat geval zou ik eigen liedjes maken. veel makkelijker zonder drum. indien je er dan later toch nog een drummer bij krijgt, kan je dan indien nodig er een beat opzetten.

Mvg,

kenny

Mitch
9 april 2008, 10:29
mijn excuses,

maar is het mogelijk dit anders te verwijderen en op de juiste plek een nieuw topic te beginnen? (misschien een noob-vraag...)
Ja dat kan, maar dan moet ik eerst Mithrandir wakker schudden ;)

DTmaster
9 april 2008, 11:39
ja inderdaad