PDA

View Full Version : Verdomme!!!



J-sus Rulez
7 april 2008, 17:24
ik ben verdrietig...
krijg ik vandaag mijn spulletjes uit musicstore aan.. mijn langverwachte epiphone les paul!
wat blijkt?: de hals is geschreurd.... de kabel is niet geleverd mr heb ik wel cash voor betaalt en het sleuteltje van mijn (gelblutste) kist is niet aanwezig...
Ik ben zooo verdrietig :(

humbucker
7 april 2008, 17:26
terugsturen en ophouden met huilen, daar verdien je nix mee :D

Rutger
7 april 2008, 17:26
Woooh, heftig :nervous:

Direct musicstore bellen en terugsturen die handel!
Daar moet je gewoon een nieuwe voor krijgen

J-sus Rulez
7 april 2008, 17:27
ik probeer te bellen om te zienhoe ik dat kan doen maar ik geraak niet binne of ik krijg een duitse aan de lijn (ik kan geen duits)
Komaan mijn allereerste gitaartje.. en ik kan er al nie op spele... :(

hoe moet ik terugsturen?

Mr.Fingers
7 april 2008, 17:27
ik ben verdrietig...
krijg ik vandaag mijn spulletjes uit musicstore aan.. mijn langverwachte epiphone les paul!
wat blijkt?: de hals is geschreurd.... de kabel is niet geleverd mr heb ik wel cash voor betaalt en het sleuteltje van mijn (gelblutste) kist is niet aanwezig...
Ik ben zooo verdrietig :(

http://img.crocmusic.com/l/albums/22/elvis_presley_return_to_sender.jpg

Return to sender...

Best wel kut. Geblutste kist, en gescheurde hals. Was de verpakking nog intact (de doos waarmee het aankwam)? Indien niet, is er iets grondig misgelopen bij de post

Swan
7 april 2008, 17:29
dat zal je leren!

J-sus Rulez
7 april 2008, 17:30
jah dat was in orde...
maar mijn kameraad zijn gitaar die brug staat scheef...
met dezelfde vracht geleverd

verdorie! :(:(:(

Joey Handsome
7 april 2008, 17:31
Tja, wat heb je dan ook aan een kabel als je hals gescheurd is!

Mr.Fingers
7 april 2008, 17:33
jah dat was in orde...
maar mijn kameraad zijn gitaar die brug staat scheef...
met dezelfde vracht geleverd

verdorie! :(:(:(

Dan hebben ze gewoon bagger gestuurd richting jullie!!! En wat bedoel je met brug scheef? Op een Les Paul-achtige staat de brug altijd een beetje scheef hoor ( hoge E snaar staat dichter bij element als lage E snaar)
http://www.imuso.co.uk/directory/images/reviewpix/encore-P29-detail.JPG
Zie je



idd, het zal je leren, bestel liever niet via het internet

MarkV
7 april 2008, 17:35
jah dat was in orde...
maar mijn kameraad zijn gitaar die brug staat scheef...
met dezelfde vracht geleverd

verdorie! :(:(:(

Effe bellen en terugsturen:

U bereikt ons onder het volgende telefoonnummer: 0049-221-925791-

Vlaams/Nederlands -66

Rormo
7 april 2008, 18:11
Ik zou haast zeggen, dat krijg je als je hem niet in de winkel koopt. Had nu maar die paar tientjes meer betaald.

Maar goed, het blijft kut. Bellen/mailen met musicstore en terugsturen die hap.

Wickerman
7 april 2008, 18:16
dat zal je leren!

:seriousf:

Bram+
7 april 2008, 18:24
Best handig als je een koffer erbij bestelt en ze 'm er vervolgens niet in doen. ...alhoewel dat in dit geval niet zoveel gescheelt had, aangezien de koffer ook 'geblutst' is. Waar is je hals gescheurd trouwens?

macwilliams
7 april 2008, 18:32
Dit is triest.http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/nopompom.gif

Thundercat
7 april 2008, 19:20
Wat erg!
Zit je er dagen naar uit te kijken en dan krijg je zoiets binnen.
Dan kan je wel janken natuurlijk.

Blind Owl
7 april 2008, 19:23
ik ben verdrietig...
krijg ik vandaag mijn spulletjes uit musicstore aan.. mijn langverwachte epiphone les paul!
wat blijkt?: de hals is geschreurd.... de kabel is niet geleverd mr heb ik wel cash voor betaalt en het sleuteltje van mijn (gelblutste) kist is niet aanwezig...


maar mijn kameraad zijn gitaar die brug staat scheef...
met dezelfde vracht geleverd



Ik ga dus nooit iets bij musicstore halen... :satisfie:


Kut voor je trouwens man!

Kim Wilson
7 april 2008, 19:40
Je kunt best wat bij Musicstore halen. Het is verder een prima zaak waar ik al regelmatig met succes dingen heb besteld. Maar ja, gitaren zijn kwetsbaar, en die moet je niet laten opsturen. En dat voor die paar tientjes. Eigen schuld, zou ik bijna zeggen. Maar gelukkig hou ik me in.

Leuke topictitel trouwens, Jezus. ;)

RoelTM
7 april 2008, 19:46
Leuke topictitel trouwens, Jezus. ;)
:seriousf:


is het sowieso niet gewoon beter om bij een muziekwinkel iets te bestellen?
mocht er wat mis gaan kunnen zei het repareren, zou lullig zijn als ze daarvoor geld vragen... :satisfie:

Tho
7 april 2008, 19:52
dat zal je leren!

Vind je dat grappig of zo?


Ik vind het namelijk nogal lullig voor die knul.

J-sus Rulez
7 april 2008, 19:54
maar mijn muziekwinkel in de buurt vraagt zomaar dikke 150€ extra (voor dezelfde gitaar) en dat kan/wil ik er niet aan geven...

mijn gitaar is aan de zijkant van het fretboard gescheurd... scheur (aan beide kanten ) van 3 cm ofzo...

Ik heb gebeld.. ze komen hem woensdag halen en ik heb hem vrijdag of maandag terug.

Pfff maart blijft toch triest maarjah...

Kim Wilson
7 april 2008, 19:55
Nou ja, er is ook geen man overboord. Ze horen gewoon een goeie gitaar af te leveren. Is ie niet goed, stuur je hem terug en krijg je een nieuwe.

mikeyaxeman
7 april 2008, 19:56
Vind je dat grappig of zo?


Ik vind het namelijk nogal lullig voor die knul.

Idd Tho, en gitaren op laten sturen een risico?
Musicstore heeft maar te zorgen dat die fatsoenlijk aankomt toch? (d.w.z goed verpakken die handel zodat de kans op schade minimaal is)

J-sus Rulez
7 april 2008, 20:00
mijn kameraad zijn gitaar was hetzelfde ingepakt en net hetzelfde geleverd en daar is niets aan :( dit is weer zoiets typisch voor mij maarja :)

Il_Falco
7 april 2008, 20:04
ja man, lijkt me niet handig. innige deelneming?

Ik vind dat als ze hem opsturen, hij verdomd moet aankomen ook. Dat is toch de minste service dat ze kunnen maken?

... al goed dat ze hem zullen vermaken... zou het niet eerlijk vinden moesten er extra kosten aan zijn...

bass blom
7 april 2008, 20:07
... al goed dat ze hem zullen vermaken... zou het niet eerlijk vinden moesten er extra kosten aan zijn...

blijft vermakelijk die belgen :seriousf:

MattellicA
7 april 2008, 20:10
Ik ben dus dieje kameraad... en idd aan die van mij is nix te zien... behalve me brug dan... de ene kant staat maar half zo laag als de andere kant. Maar ik heb zon donkerbruin vermoeden dat hij moet afgesteld worden :satisfie: Voor de rest klinkt hij goed. En idd, mijn gitaarband is er niet bij geleverd maar wel betaald.. :mad:

Off-topic: welke buis voor in men valvestate 8280: EHX 12AX7 of een JJ ECC83S?? :cooler:

Tho
7 april 2008, 20:11
Ik bij elkaar dus toch WEER vreemde verhalen over Musicstore...

MattellicA
7 april 2008, 20:17
Idd, maar als de levertijden voor een Epiphone in Belgie meer dan 1 maand zijn én de enige muziekwinkel int stad is 150€ te duur, zagen we weinig andere keus

caliban
7 april 2008, 20:28
Echt kut voor je, ik kan het me perfect voorstellen, je kijkt er keihard naar uit, komt ze aan en is ze al stuk.
Ik denk wel dat musicstore daar eerlijk om mee gaat, en maar best ook. Ze zijn waarschijnlijk over het algemeen goedkoper maar dat is ook door hun veel grotere omzet, dus geen reden om minderwaardige gitaren te krijgen.

flyswatter
7 april 2008, 21:02
Over die kabel & gitaarband die nog niet zijn aangekomen...

Ik heb een tijd geleden een lading pedaaltjes en andere spullen besteld bij musicstore. Toen leverden ze alles, behalve een Big Muff. Die kwamen ze een paar dagen later ook gewoon leveren. Wel massale verspilling van verpakkingsmateriaal... :roll:

Ik zou nog even afwachten dus ;)

MattellicA
7 april 2008, 21:14
C'est ça! :satisfie:

orreltak
7 april 2008, 21:58
laatst was er hier ook al één met met zo`n epi sg custom.die kreeg hem ook via de post met een gescheurde body.gescheurde hals,tja...kan gebeuren.gebroken hals...das kut.maar een gescheurde body?de koerier zeker als krik gebruikt?

MattellicA
7 april 2008, 22:05
Das ook kut... Maar alles was goed ingepakt, goed geisoleerd, etc... En aan de dozen waren geen beschadigingen te zien, dus volgens mij in t fabriek verkeerd behandeld... Kan gebeuren natuurlijk...

drap
7 april 2008, 22:15
De meeste mensen hebben echt geen flauw benul hoe er met je pakketje wordt omgesprongen bij bijvoorbeeld een TNT. En dan kan er nog zo'n mooie koffer omheen zitten, het blijft mahonie en de impact van een klapper kan genoeg zijn om het te doen laten scheuren/breken. Heb het zelf al meegemaakt bij m'n eigen SG, zat ook in de koffer, gleed alleen maar omver, geen harde val, toch krak met het kopje.

Squier4ever
7 april 2008, 23:05
Ik ben dus dieje kameraad... en idd aan die van mij is nix te zien... behalve me brug dan... de ene kant staat maar half zo laag als de andere kant. Maar ik heb zon donkerbruin vermoeden dat hij moet afgesteld worden :satisfie: Voor de rest klinkt hij goed. En idd, mijn gitaarband is er niet bij geleverd maar wel betaald.. :mad:

Off-topic: welke buis voor in men valvestate 8280: EHX 12AX7 of een JJ ECC83S?? :cooler:

hey kameraad, zoals al gepost hoort de brug scheef te staan:

http://www.blackcreekguitars.com/00-Les-Paul-58-Black-001.jpg

gitaarvrouwtje
8 april 2008, 08:01
hoezo, krijg je dan een gerepareerde gitaar terug? of begrijp ik dat verkeer
want daar zou ik dus echt geen genoegen mee nemen, als hij tijdens zending kapot kon gaan is dat HUN schuld..dan hebben ze hem niet veilig genoeg verstuurd

of bedoel je dat je dan een nieuwe krijgt?

Dark_Tranquillity
8 april 2008, 08:51
Verdikkemie, ik wil voor mijn eigen verjaardag een mooie Trans Black Jackson DK2S kopen, met mooie originele Jackson koffer. Bij musicstore welteverstaan. Give's me the kriebels.

Kim Wilson
8 april 2008, 08:52
Ga er dan gewoon heen! Neede - Keulen is nou ook geen wereldreis. Ik snap dat niet, dat mensen hun gitaren laten opsturen...

Dark_Tranquillity
8 april 2008, 08:56
Ik zal wel een belletje doen tegen die tijd of ze voorradig zijn. Het is geen wereld reis inderdaad, plus dat ik dan gelijk met die DK2s een paar lampenversterkers kan proberen!

Tho
8 april 2008, 09:35
hey kameraad, zoals al gepost hoort de brug scheef te staan:

http://www.blackcreekguitars.com/00-Les-Paul-58-Black-001.jpg

hahhaha op DIE manier scheef!? Ja dat had de mijne ook ja :D Ik dacht scheef als in hoog/laag

Kim Wilson
8 april 2008, 09:38
hahhaha op DIE manier scheef!? Ja dat had de mijne ook ja :D Ik dacht scheef als in hoog/laag
En dat is weer een kwestie van afstelling. :satisfie:

Tho
8 april 2008, 09:40
En dat is weer een kwestie van afstelling. :satisfie:

inderdaad. maar daar is Musicstore dus te belazerd voor?

Kim Wilson
8 april 2008, 09:44
inderdaad. maar daar is Musicstore dus te belazerd voor?
Ja hoor es. Als je te beroerd bent om naar een gewone zaak te gaan, en je gitaar voor een hoerenprijs op internet bestelt, moet je niet gaan lopen zeiken over de afstelling. Een internetbestelling is bestellen, betalen, inpakken en opsturen. Als ie dat ding daar had getest, hadden ze hem wel voor hem afgesteld, maar nu dus niet. Eigen schuld.

Misery Signals
8 april 2008, 10:49
Afstellen is natuurlijk een nadeel als je hem koopt via internet en laat opsturen, al moet ze uit de fabriek af al goed staan normaal gezien...

Kim, niet zo hard. Ik heb ook al een akoestische gitaar gekocht bij Music Store en laten opsturen nadat ik ze hier in een lokale winkel getest had maar veel te duur bevonden.

Als de service er is, moet ze goed zijn. Geen gezeik over: eigen schuld. Nix eigen schuld. Als hun service werkt, heb je een gitaar thuis geleverd tegen een goedkopere prijs dan dat je hier meestal betaalt. Is er iets mee of is er iets niet bijgeleverd, contacteren en dan wordt dat altijd in orde gemaakt. Akoestische amp werkte bij mij niet die bij die levering zat en er was een verkeerde gitaarriem meegekomen. Allemaal binnen de week in orde gebracht.
Mooi toch?

PS Afstellen kan ik zelf dus da's niet zo'n probleem...

MS

Mr.Fingers
8 april 2008, 10:56
Ik bestel ook via het internet, maar niet bij "dozenschuivers", maar bij kleinere muziekhandels in Duitsland (Musikhaus Hermann is echt goed!). Die stellen iedere gitaar af als ze verkocht wordt, van squier affinity telecaster tot gretsch White Falcon, als je ze thuis krijgt, heb je een gitaar die straight-out-the box goed speelt.

Rutger
8 april 2008, 11:03
Vanwaar die haat voor internet-shoppen?

Die dienst wordt aangeboden en er wordt een goed product gegarandeerd. Dus je mag er vanuit gaan dat een erkende internetwinkel goed werk levert. En als dat niet zo is, dat daar dan goed mee wordt omgegaan.

Internetwinkelen is er juist voor om de wereldmarkt te vergroten en beter te kunnen concurreren. Als je een gitaartje ergens anders voor E200 minder kunt krijgen, ben je wel een gekke Hollander als je t niet doet.

bass blom
8 april 2008, 11:07
tja, die haat tegen internetshopppen maakt natuurlijk wel de zaak om de hoek kapot.
ik doe er ook volop aan mee, maar of het nou echt goed is zal in de toekomst blijken.

Rutger
8 april 2008, 11:09
Tenzij die shop om de hoek ook een website heeft... dat vergroot de mogelijkheden voor dat winkeltje ook weer. Je moet toch ook gewoon met je tijd meegaan?

Bovendien, bij een gitaar is het toch het verstandigst om de gitaar te kopen die je zelf hebt getest, dat zal ik niet ontkennen. Dus een gewone winkel zal ook wel goed blijven verdienen. Maar om internetshoppen nu gelijk in het verdomhoekje te stoppen, gaat wel erg ver....

Kim Wilson
8 april 2008, 11:09
Ik zeg ook niet dat je genoegen moet nemen met kapotte spullen, maar dat de kans erin zit dat je kapot spul geleverd krijgt. Dat moet ook wel weer allemaal opgelost worden, en in het geval van Musicstore zal dat ook wel helemaal goedkomen. Maar ik vind het niet zo vreemd dat een gitaar niet afgesteld wordt voordat ie in de doos gaat. Men wil hem ook graag binnen drie dagen in huis hebben.

Toen ik mijn gitaar heb gekocht, heb ik hem uitgezocht, en heb hem anderhalve week later weer opgehaald. Helemaal perfect naar mijn wensen afgesteld. Dat heb je dus niet als je via internet zo'n ding bestelt, want dan kun je geen afspraken maken met een verkoper.

En ik blijf het nog steeds gek vinden om een gitaar via internet te bestellen. Voor alle andere dingen doe ik het ook, maar een gitaar wil ik toch vastgehad hebben. En als ze daar werkelijk zoveel goedkoper zijn, kan het ook nog wel uit om een keer een ritje Keulen of Ibbenburen te maken.

Rutger
8 april 2008, 11:13
Oke, ik begrijp je punt. Je moet inderdaad wel de nadelen van internetshoppen onderkennen. Iets als 'de brug zit wel scheef' kun je natuurlijk verwachten. De service van internet zit m toch hoofdzakelijk in de prijs en het aan huis leveren. Echt goeie productservice vind je toch alleen bij een normale winkel met echte mensen. :)

bass blom
8 april 2008, 11:14
Tenzij die shop om de hoek ook een website heeft... dat vergroot de mogelijkheden voor dat winkeltje ook weer. Je moet toch ook gewoon met je tijd meegaan?

Bovendien, bij een gitaar is het toch het verstandigst om de gitaar te kopen die je zelf hebt getest, dat zal ik niet ontkennen. Dus een gewone winkel zal ook wel goed blijven verdienen. Maar om internetshoppen nu gelijk in het verdomhoekje te stoppen, gaat wel erg ver....

inderdaad, de goeien zullen blijven, het heet geloof ik vooruitgang wat we zien gebeuren, meegaan of doodbloeden, whats new?

Kim Wilson
8 april 2008, 11:17
Precies. Ik ben ook niet tegen internetwinkels. Onderdelen komen bij Tonefactory vandaan (oké, dat is vlak bij mij in de buurt, en die jongens zijn maten van me), en ik haal ook wel regelmatig wat bij Musicstore. Laatst nog een bekkenstand gekocht. Dat werkt ideaal, maar dat zijn dingen waar weinig mee mis kan zijn. Het is goed of het is stuk, en in het tweede geval gaat het terug en krijg ik nieuw. Maar een gitaar is een iets ander product. :)

Rutger
8 april 2008, 11:17
En je hebt ook uitstekende combinaties. Kijk maar naar een winkel als Maxguitar. Zit bij mij om de hoek, heeft goeie producten, een uitstekende service, biedt alle soorten reparaties én heeft een goeie internetwinkel. :)
Dat is gewoon een winkel die niet gauw zal verdwijnen, van een goeie reputatie kom je niet gauw af.

Maar ik geef KW gelijk, dat een gitaar laten versturen toch tricky blijft. Het is een gevoelig en persoonlijk product wat bovendien bij verzending makkelijk beschadigd kàn raken.

Erikt
8 april 2008, 11:24
Heb ook wel eens een gitaar op internet besteld, en een vriend van me laatst ook. Bij Thomann.. (goeie zaak trouwens, word steeds beter!) En die gasten stellen em ook voor je af voordat hij de deur uitgaat!

Tho
8 april 2008, 11:26
Ja hoor es. Als je te beroerd bent om naar een gewone zaak te gaan, en je gitaar voor een hoerenprijs op internet bestelt, moet je niet gaan lopen zeiken over de afstelling. Een internetbestelling is bestellen, betalen, inpakken en opsturen. Als ie dat ding daar had getest, hadden ze hem wel voor hem afgesteld, maar nu dus niet. Eigen schuld.

Nou sorry hans, maar volgens mij heeft het weinig met 'te beroerd zijn' te maken. Als ik een gitaar bestel, of die nou om de hoek te krijgen is, of bij Musicstore*, ik vind het logisch dat die gitaar even afgesteld word voor hij opgestuurd word.

*Disclaimer: Ik koop alles in Nederland, behalve wat hier niet te krijgen is. Als iedereen in Duitsland gaat kopen blijft er hier geen gitaarzaak meer over

caliban
8 april 2008, 11:28
Iets als een gitaar zou ik niet direct laten opsturen, tenzij tweedehands van de verenigde staten of ergens. Een nieuwe pickup daarentegen laat ik wel graag met de post komen. Echt testen kan je die toch niet eens. Is het ook niet zo dat je in duitsland minder btw betaalt (toch als in België, hier is het 21%).
Je moet natuurlijk ook je transport wel betalen, maar het is iets.
Over die winkeltjes dichtbij je thuis, ik ben sinterklaas niet, als ik iets ergens anders goedkoper kan krijgen, koop ik het daar, zij spelen ook heus geen sint voor jou.

*Disclaimer: Ik koop alles in Nederland, behalve wat hier niet te krijgen is. Als iedereen in Duitsland gaat kopen blijft er hier geen gitaarzaak meer over
Daar zit iets in, maar als student kan ik me dat echt moeilijk aantrekken. Ik koop mijn snaren anders wel altijd bij de kleinzaak.

Mr.Fingers
8 april 2008, 11:35
Iets als een gitaar zou ik niet direct laten opsturen, tenzij tweedehands van de verenigde staten of ergens. Een nieuwe pickup daarentegen laat ik wel graag met de post komen. Echt testen kan je die toch niet eens. Is het ook niet zo dat je in duitsland minder btw betaalt (toch als in België, hier is het 21%).
Je moet natuurlijk ook je transport wel betalen, maar het is iets.
Over die winkeltjes dichtbij je thuis, ik ben sinterklaas niet, als ik iets ergens anders goedkoper kan krijgen, koop ik het daar, zij spelen ook heus geen sint voor jou.

+1: Als je ergens een (in mijn geval) een NIEUWE Fender Jazzmaster kan kopen voor 655€ (incl verzending), zou het nogal onozel zijn om er 850€ voor te betalen in de plaatstelijke muziekwinkel, "uit puur medelijden, omdat ze anders niets meer verkopen". Er zullen heus nog wel andere mensen zijn die daar gaan kopen. En afstellen, ik zorg er altijd voor dat ik ergens koop waar ze de gitaar afgesteld de winkel uitsturen.

En je hebt de verplichte "30-dagen geld terug garantie", als het nu echt ruk is, stuur je je gitaar gewoon terug. Persoonlijk ben ik ook niet happig op bestellen van het internet, maar tot hiertoe is het allemaal reuzegoed meegevallen.

caliban
8 april 2008, 11:56
En afstellen, ik zorg er altijd voor dat ik ergens koop waar ze de gitaar afgesteld de winkel uitsturen.


Enkele jaren geleden tweedehands in de winkel mijn gitaar gekocht, toch moest ik zelf bijbetalen als ik ze liet afstellen. Ik snap mensen ook niet die langs de winkel hun versterken komen laten herstellen (onder garantie natuurlijk wel).
Je kan zo gemakkelijk zonder tussenkomst van de winkel bij herstellers geraken, betaal je direct minder, waarschijnlijk gaat het sneller, want je moet niet wachten tot ze de te herstellen spullen op komen halen, en je weet uit eerstehand wat er mis wat met je amp, niet de vervormde versie van die verkoper die doet alsof hij er ook iets van afweet.

Rutger
8 april 2008, 12:52
Je moet dan ook wel weten waar je voor dat soort zaken terecht kunt. Sommige winkels hebben er toch wel verstand van, en hebben bijv. een eigen techneut die (her)stelwerkzaamheden verricht. Niet elke zaak heeft dat, sommige wel.

Student
8 april 2008, 14:50
Een groot voordeel van de 'duitsers' (thomann en musicstore) is dat je daar 3 jaar garantie krijgt. Het voordeel in euros is vaak erg klein.

Maar je bent wel 3 jaar verzekerd van een werkende versterker of gitaar.

minoin
8 april 2008, 15:26
Ik heb laatst gehoord dat elke webwinkel de opgestuurde producten terug MOET nemen als de consument er niet tevreden mee is. Het schijnt de policy te zijn dat het het risico van de webwinkel is.

Sartsj
8 april 2008, 15:53
In nederland is het afaik bij wet geregeld dat je bij kopen op afstand (telefoon, internet etc.) altijd produkten binnen 7 dagen zonder opgaaf van redenen terug mag sturen, en zodoende je geld ook terug moet kunnen krijgen. Of dat ook zo werkt als je bij een duits bedrijf besteld weet ik niet.

AART
8 april 2008, 16:04
In nederland is het afaik bij wet geregeld dat je bij kopen op afstand (telefoon, internet etc.) altijd produkten binnen 7 dagen zonder opgaaf van redenen terug mag sturen, en zodoende je geld ook terug moet kunnen krijgen. Of dat ook zo werkt als je bij een duits bedrijf besteld weet ik niet.

Lijkt me wel, dat soort dingen zijn tegenwoordig vaak binnen de EU geregeld.

Sartsj
8 april 2008, 17:10
Maar toch als dit in nederland zo bij wet geregeld is, betekent dit echt niet dat dit voor de hele EU geld, elk land mag nog steeds zelf zijn eigen regeltjes maken toch?

Neemt niet weg dat Musicstore/Thomann etc. officieel naar Nederland versturen, misschien vallen ze dan wel gewoon onder die nederlandse 'kopen op afstand' wet?

Rutger
8 april 2008, 17:13
Maar toch als dit in nederland zo bij wet geregeld is, betekent dit echt niet dat dit voor de hele EU geld, elk land mag nog steeds zelf zijn eigen regeltjes maken toch?
Nou, het is steeds meer zo, dat de EU een raamwet levert, en dat elk land zelf mag weten hoe hij/zij dan invult. Maar iedereen moet dus wel aan hetzelfde raamwerk voldoen.

caliban
8 april 2008, 19:13
Je moet dan ook wel weten waar je voor dat soort zaken terecht kunt. Sommige winkels hebben er toch wel verstand van, en hebben bijv. een eigen techneut die (her)stelwerkzaamheden verricht. Niet elke zaak heeft dat, sommige wel.
In Hasselt ken ik zo wel een winkel, kerel kent er echt veel van, maar wel overdreven geprijsd. Heel spijtig.

macwilliams
8 april 2008, 20:08
Ik heb laatst gehoord dat elke webwinkel de opgestuurde producten terug MOET nemen als de consument er niet tevreden mee is. Het schijnt de policy te zijn dat het het risico van de webwinkel is.
En hoe zit dat dan bij transportschade zoals bij bij de lp van TS? Ik heb bijvoorbeeld mijn versterker gekocht via e-bay deze is dus met de post verzonden. Toen de bezorger de bus losdeed kwam er een aantal pakketten uitgerold. Ze zijn dus van boven uit de bus bijna 2 meter naar beneden gedonderd. Mijn versterker stond gelukkig onderop en die was heel. Maar wat als hij eerder boven in had gestaan en bij de vorige keer de deur losdoen naar beneden was geknald dan was er vast een buisje geknapt. Maar dat zie je dus allemaal niet. Wie is er dan aansprakelijk? Nu zal TS er hopelijk geen last van hebben en zal hij waarschijnlijk een vervangend exemplaar krijgen.


Ik heb in iedergeval geen vertrouwen in het personeel van de pakketbezorgings services. Ze zijn lomp en onvoorzichtig.
Let wel dit geld heus niet voor allemaal maar maar het gros lijkt mij gewoon afgescheven vrachtwagenlossers.

samthegreat4
10 april 2008, 22:20
achja, ik gok dat ze hun werk niet bijzonder interresant vinden. majah, iemand zal het toch moeten doen :)

cardinal
10 april 2008, 22:41
ook diverse malen wat besteld en tot dusver alleen positieve ervaringen. Ook met service zaken (dunlop wah die kapot was en keurig opgelost). Net weer een order van 100 pop de deur uit naar onze buren.

Een nederlandse grootgrutter heb ik behoorlijk wat slechtere ervaringen mee. Slechte "feedback" op klachten etc zeg maar...;)

Geoffrey
10 april 2008, 22:45
achja, ik gok dat ze hun werk niet bijzonder interresant vinden. majah, iemand zal het toch moeten doen :)

Als ze hun werk nu graag doen of niet..
De pakketjes waar ze onvoorzichtig mee omspringen kosten dikwijls we en hoop geld!!
En ik ben nu ook niet bepaald de persoon die maar van het hoopje te nemen heeft.. ik werk er ook voor en mijn werk moet ook in orde zijn als ik dit nu graag doe of niet..
Maar dit kan je natuurlijk niet van iedereen verwachten en natuurlijk is een accidentje snel gebeurt!
Maar het is en blijft niet leuk om je zeur verdiende centen te spenderen aan iets dat bij ankomst stuk of beschadigt is.
Winkels zouden dit zonder al te veel problemen moeten terug nemen..maar voor 2de hands spullen gaat dit natuurlijk al moeilijk.

epiphone4life
11 april 2008, 13:46
ja best klote idd.. kijkt er al lang naar uit, komt het, helemaal blij. Open je de doos vol verwachting.. stuk.. leuk, NOT!
mjah, het blijft vervelend dingen te bestellen in Duitsland.. wel goedkoop.
paar maand terug besteld bij musicstore.. Duurde 2 maand voordat ik t had, vond ik toch echt te lang..

paar weken geleden wat besteld bij musicstore en bij thomann.. Musicstore was er het eerst (gelijk besteld) en was helemaal in orde..
Thomann duurde langer en toen kwam m'n speaker met ingedrukte conus.
Teruggestuurd, krijg ik later WEER dezelfde.. weer met n deuk drin..
gemaild, ze stuurden me een geheel nieuwe, en nu mag ik de 'kapotte' zelf ook nog houden.
Raar gedoe allemaal.. Kwestie van geluk hebben?
maar vind wel dat het gewoon goed geregeld moet zijn,

het wordt toch verzekerd verzonden mag ik hopen?

DTRemcoG
12 april 2008, 23:56
Ik heb medelijden met deze knaap.. Hetzelfde is gebeurd bij mijn prachtige 6 snarige bas. Alleen Music Store heeft geloof ik wel nog wat betere service dan waar ik die bas heb gehaald.. Want er is uiteindelijk niks meer mee gedaan.. Ik heb uiteindelijk ook niks meer van de verzekering gehoord.. Klootzakken :gitarist:

Ik stap binnekort naar de rechter :rockon:

MattellicA
12 april 2008, 23:58
Groot gelijk! :mad:

wikwakka
13 april 2008, 08:36
Volgens mij verzenden Thomann en dergelijke gewoon verzekerd, dus als er iets fout gaat tijdens het vervoer krijg jij waarschijnlijk een nieuwe en zij geld. Maar nog steeds erg lomp hoe er vaak wordt omgegaan met pakketjes en zo. Als we nou FEDEX hadden ofzo :satisfie: Maar ja, het gras bij de buren is altijd groener dus het zal er daar ook wel hetzelfde aan toe gaan.

J-sus Rulez
13 april 2008, 18:15
Vervolg van het trieste verhaal:

Ik heb dus na een dik uur (na aankomst)eindelijk een nederlandstalige mevrouw aan de lijn gekregen die mij kon vertellen dat dat: niet de bedoeling was.
Mijn gitaar zijn ze de woensdag komen halen... maar nu wacht ik nog steeds op het bericht dat mijn nieuwe (hopelijk niet kapotte) model geleverd word..; maar het komt maar niet... hoewel de gitaar op vooraad is...

achjah

leif
20 juni 2008, 18:12
je hebt hem nu neem ik aan :hippie: .

DeiDRagonas
20 juni 2008, 18:18
Ik zou haast zeggen, dat krijg je als je hem niet in de winkel koopt. Had nu maar die paar tientjes meer betaald.

Maar goed, het blijft kut. Bellen/mailen met musicstore en terugsturen die hap.


+1.


R......

Squier4ever
20 juni 2008, 19:25
je hebt hem nu neem ik aan :hippie: .

hey gast kap eens met emo topics bumpen aub.... is best irritant

G.G.
20 juni 2008, 19:34
hey gast kap eens met emo topics bumpen aub.... is best irritant

Schreeuwer4Ever: Iets minder subtiel mag hoor. Leif is waarschijnlijk benieuwd naar de afloop.

Leif, je kan dit ook met een PM berichtje doen, dan wekt iets minder iritatie op dan het bumpen van oude topics.

Squier4ever
20 juni 2008, 19:35
Schreeuwer4Ever: Iets minder subtiel mag hoor. Leif is waarschijnlijk benieuwd naar de afloop.

Leif, je kan dit ook met een PM berichtje doen, dan wekt iets minder iritatie op dan het bumpen van oude topics.

als leif had gelezen had hij geweten dat hij die gitaar al lang heeft. sorry hoor maar ik irriteer me een beetje aan dit soort bumps.

G.G.
20 juni 2008, 19:37
als leif had gelezen had hij geweten dat hij die gitaar al lang heeft. sorry hoor maar ik irriteer me een beetje aan dit soort bumps.

Gebruik dan de raporteerknop. Ik snap je frustratie, maar wij als mods, krijgen ook van het halve forum te horen dat ze zich iriteren an de gevolgen van dergelijke bumps. (ellelange discussies, zoals wij nu aan het voeren zijn.

Iedereen die meeleest, maak nou gebruik van die knop indien nodig (geen misbruik). Daar is die knop voor bedoeld.

Squier4ever
20 juni 2008, 19:40
ja baas, maar ik gebruik dat ding al veel te vaak.

Mitch
20 juni 2008, 19:46
Dat kan alleen als je 'm onterecht gebruikt. Er worden juist te weinig posts gerapporteerd. Schelden of mopperen of om slotjes jammeren schijnt makkelijker dan gewoon NIET posten en rapporteren en da's jammer. Al dat gescheld en gemopper levert alleen maar meer mopperende reacties op en dat komt de sfeer niet ten goede.

Squier4ever
20 juni 2008, 19:51
mja heb er al met GG over ge-PM't. laat maar zitten.

Han S
20 juni 2008, 19:56
ja baas, maar ik gebruik dat ding al veel te vaak.

Ik heb er niks van gemerkt.

Squier4ever
20 juni 2008, 19:59
kom niet zo vaak in jouw modgedeelte (behalve offtopic) maar heb ik zelden tot nooit wat te rapporteren.

bert k
21 juni 2008, 17:38
Sorry, maar ik erger me dood aan dat wannabe-modje spelen van je. Laat dat aan ons over, gebruik de rapporteerknop, en hou je grote schreeuwbek een tijdje dicht, oud wijf!

Squier4ever
21 juni 2008, 17:46
ik geloof dat ik me al verontschuldigd heb, niet aan iedereen, maar bij dezen! zie ander topic.

pannekoek
21 juni 2008, 18:39
ik weet niet of het al gezegt is, maar dit sluit wel mooi aan bij het andere topic over internet bestellen

hansies
21 juni 2008, 20:05
Sorry, maar ik erger me dood aan dat wannabe-modje spelen van je. Laat dat aan ons over, gebruik de rapporteerknop, en hou je grote schreeuwbek een tijdje dicht, oud wijf!
Wat een taaltje.................

Squier4ever
21 juni 2008, 20:07
Wat een taaltje.................

kijk maar uit, bert is de baas hier (geen grap)

hansies
21 juni 2008, 20:25
[QUOTE=Squier4ever]kijk maar uit, bert is de baas hier (geen grap)[/QUOTE
waarom moet ik uitkijken, ik zeg toch niets verkeerd ??
dit integenstelling tot andere typjes
greetz,
Hansies

YannickH
22 juni 2008, 00:32
er zijn wel veel klachten over de musicstore als ze iets opsturen...

klopt toch niet vind ik

Squier4ever
22 juni 2008, 10:57
[QUOTE=Squier4ever]kijk maar uit, bert is de baas hier (geen grap)[/QUOTE
waarom moet ik uitkijken, ik zeg toch niets verkeerd ??
dit integenstelling tot andere typjes
greetz,
Hansies

bert is mod en kan jou en mij zo naar de hel sturen of voor eeuwig verlossen van dit forum. het was meer als grapje bedoeld omdat ik aannam dat je dit wel zou weten, maar goed.