PDA

View Full Version : Voeding issues pedalenbord



Eezz
7 april 2008, 12:43
Ik ben op zoek naar een chique oplossing voor de voeding van mijn pedalen. Ik weet van het bestaan van voedingen als de Voodoo lab pedal power plus en de dc brick van Dunlop, maar het probleem daarmee is dat die altijd maar 100 mA per uitgang geven. Ik heb een aantal pedalen die meer nodig hebben en daarbij vaak ook nog 12V gebruiken ipv 9V. Om precies te zijn:

T.C. Electronic ND-1 Nova Delay (12V - 300mA)
T-Rex Room-Mate Reverb (12V - 300mA)
Akai Headrush E2 looper. (9V - 180mA)

Digitech Whammy 4 (9V AC ?)

MXR M-117R Flanger (18V - 180mA)

9V:
Voodoo Lab Analog Chorus
Jim Dunlop 535Q Wah
Boss GE-7 eq
MI Audio Blues Pro overdrive
MI Audio Crunch Box distortion
Boss TU-2

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik wil best met twee of drie stroompunten werken (de whammy valt niet zonder adapter te voeden tenzij je zo'n AC pedal power koopt), maar het zou wel fijn zijn als ik de TC en de T-rex in ieder geval wel kan combineren.

Ideaal zou het zijn als ik de hele stroomvoorziening onder mijn Pedaltrain pro kwijt kan. Ik gebruik nu een verlengsnoer die ik dan bij in mijn softcase prop, maar dat gaat niet lang goed, daar ben ik al wel achter.

Wicked Willy
7 april 2008, 13:50
Met de Burkey Flatliner kun je met gemak al deze pedalen (inclusief de Whammy) voeden. Kijk maar eens op www.burkey.nl

Eezz
7 april 2008, 14:12
Verrek, je hebt gelijk! Even puzzelen en rekenen wat ik aan paralelle/seriële kabels nodig heb en hoe het dan wat mA's betreft uitkomt. Dit lijkt wel de oplossing. Het enige nadeel is dat ie veel ruimte in beslag neemt zo te zien.

Bedankt!

Eezz
7 april 2008, 14:49
Hmmm, het blijkt dat ie niet mijn Tc nova delay én de roommate kan voeden, die hebben allebei zo'n 300 mA nodig. De twee 12V output combineren levert maximaal 400mA. Wel erg fijn dat hij de Whammy kan voeden.

Ik zit nog te denken aan het aanschaffen van de TremoVibe van Carl Martin, die heeft zijn eigen voeding in de behuizing. In totaal heb ik dan 3 netsnoeren. Ik denk dat ik die wel onder de pedaltrain kan wegwerken.

Wicked Willy
7 april 2008, 15:30
Hij neemt inderdaad veel ruimte in, maar alles is wel brom- en ruisvrij. Als je je lijstje met effecten naar Burkey mailt dan kunnen ze daar precies laten zien wat allemaal mogelijk is.

Mitch
7 april 2008, 17:37
Weet je zeker dat de hoeveelheden die je noemt ook echt zijn wat verbruikt wordt? Volgens mij noem je nu braaf de door de fabrikant voorgeschreven ruime marge op...
Kijk eens op de site van stinkfoot (onze Zweedse vriend andreas), die had ergens een redelijke lijst met daadwerkelijk verbruik van pedalen. Zou best wel eens mee kunnen vallen!

pauld
8 april 2008, 18:21
Each of T-Rex Juicy Lucy’s 5 isolated outputs delivers 300 mA of 12-volt power – which is enough to keep even the most demanding T-Rex pedals pumping out the tone. But what if a pedal – say our tube-driven Room Mate reverb – wants even more power to deliver its exquisite sound? Juicy Lucy is happy to oblige – with a Current Doubler that lets you combine 2 outputs to deliver a staggering 600 mA of power. Like everything we make, Juicy Lucy is built from the ground up to deliver the tone – your tone

Pas misschien ook onder de pedaltrain qua afmetingen.

Voor de 9 volt moet je dan een tweede adapter gebruiken. Ken de kwaliteit niet van T-Rex PSU's.

Eezz
9 april 2008, 12:33
Weet je zeker dat de hoeveelheden die je noemt ook echt zijn wat verbruikt wordt? Volgens mij noem je nu braaf de door de fabrikant voorgeschreven ruime marge op...
Kijk eens op de site van stinkfoot (onze Zweedse vriend andreas), die had ergens een redelijke lijst met daadwerkelijk verbruik van pedalen. Zou best wel eens mee kunnen vallen!

Inderdaad, ik noem de door de fabrikant voorgeschreven ruime marge op, maar hoe kom ik er in het geval van een adapter gevoed pedaal achter wat hij echt verbuikt?

Op de stinkfoot site staat alleen een manier om het verbruik van een pedaal te meten door met de batterij clip aan de gang te gaan. De TC en de Room-mate moeten het zonder stellen...