PDA

View Full Version : SLO Preamp van musikding.



TimmU
6 april 2008, 20:32
Ik ben dinsdag jarig, en een deel van het geld ben ik van plan om te spenderen aan een fatsoenlijke preamp. 2dehands kwam ik relatief hoge prijzen op dit moment, en ik wil voor een preamp echt max. 300 euro uitgeven.

Bij Musikding staat een preamp te koop , maar daar moet nog wat aan gebeuren.Ik vraag me af, zijn die printplaten wel al helemaal gesoldeerd enzo?
Oftewel, is het gewoon alle draden, in en uitgangen en potmeters aansluiten, stroom erop en gaan , of moet ik al die printplaten ook gaan solderen?
En , als je er rustig de tijd voor neemt en de gebruiksaanwijzing goed volgt, dan is de kans heel klein dat je hem stuk maakt , toch? :)

Nocki
6 april 2008, 20:52
ga voor een marshall jmp1. leuke preamp waar je lang mee vooruit kan en die je voor dat geld echt wel moet kunnen vinden!
Ga niet lopen rommelen als je er geen verstand van hebt...

TimmU
6 april 2008, 21:09
ga voor een marshall jmp1. leuke preamp waar je lang mee vooruit kan en die je voor dat geld echt wel moet kunnen vinden!
Ga niet lopen rommelen als je er geen verstand van hebt...
Ik heb er op zich wel verstand van ,en ik heb geen probleem met solderen en dergelijke. Ik vroeg me gewoon af of het een dagtaak werd, of een maandtaak.

paulusdeBKB
6 april 2008, 21:11
Mee eens! Je bent (kennelijk) in eerste instantie gitarist,besteed daar dan ook je tijd aan. Andere leuke pre-amps voor =< 300 euro zijn Rocktron Voodoo Valve, Koch Pedaltone, Marshall 9001 etc. etc.

FNaRK
7 april 2008, 09:55
en vergeet de DIGITECH GSP 2120 niet !!

Rinze
7 april 2008, 10:03
en vergeet de DIGITECH GSP 2120 niet !!

Maar dan moet je er wel snel bij zijn.

Jimwoud
7 april 2008, 11:43
Wel een gaaf ding SLO preamp, werd eens tijd dat er een preamp kit op de markt kwam.

Misschien wel een leuk projectje, zit alleen geen simpele beschrijving bij denk ik.

TimmU
7 april 2008, 12:29
Ik vroeg me alleen af of hier mensen ervaring hadden met die preamp?:)

SimonS
7 april 2008, 12:42
Bij Musikding staat een preamp te koop , maar daar moet nog wat aan gebeuren.Ik vraag me af, zijn die printplaten wel al helemaal gesoldeerd enzo?
Oftewel, is het gewoon alle draden, in en uitgangen en potmeters aansluiten, stroom erop en gaan , of moet ik al die printplaten ook gaan solderen?
En , als je er rustig de tijd voor neemt en de gebruiksaanwijzing goed volgt, dan is de kans heel klein dat je hem stuk maakt , toch? :)
lijkt me handiger wanneer je dat vraagt aan musikding zélf toch?

Meneer I.
7 april 2008, 12:53
Die musikding amps hebben een goede uitleg erbij, met veel foto's. Verder heeft het musikding nog een forum waar je wellicht wat vragen kan stellen. Ik ben nog steeds bijzonder happy met mijn Madamp A15Mk2!

Verder hebben ze ook goede en betaalbare effecten. De booster, treble booster en fuzz zijn echt behoorlijk OK. Enige minpunt is (soms) de verzendtijd. Ik wacht nu alweer 5 weken op een kleine bestelling...

Als je besluit de preamp gaat bouwen dan willen we wel een bouwverslag uiteraard!

Rinze
7 april 2008, 12:59
Welke preamp bedoel je eigenlijk Timmu? Ik zie er geen SLO tussen staan. Volgens mij moet je bij die bouwdozen alles zelf nog solderen. En checken, heb je ervaring met hoogspanning en buizen? Is behoorlijk link hoor. Je zou de eerste niet zijn die een opdonder krijgt.

TimmU
7 april 2008, 13:05
Welke preamp bedoel je eigenlijk Timmu? Ik zie er geen SLO tussen staan. Volgens mij moet je bij die bouwdozen alles zelf nog solderen. En checken, heb je ervaring met hoogspanning en buizen? Is behoorlijk link hoor. Je zou de eerste niet zijn die een opdonder krijgt.
Ik heb 2 keer eerder een aanpassing gedaan aan een buizenversterker van me, en dat ging allemaal goed. Als ik alles zelf nog moet solderen, dus ook de printplaten is het voor mij gewoon teveel werk. Ik heb het liefst dat ik iets koop , het in een kastje gooi en aansluit en dat ie het dan doet. Als er snoertjes gesoldeerd moeten worden dan wil ik dat ook nog wel doen, maar dit is me gewoon teveel werk!

charlie45
11 april 2008, 12:22
als je zo'n bouwpakket in elkaar gaat zetten moet je dat wel echt leuk vinden, anders kan je beter iemand vragen het voor je doen of een kant en klaar apparaat kopen.

ik denk dat het vrij veel werk is, en dat je vroeg of laat wat foutjes maakt, die moet je opsporen en herstellen. de kans bestaat dat als ie helemaal klaar is de sound niet is wat je verwachtte. kortom je moet er echt zin in hebben.

wel heel leerzaam.

Einzeln
11 april 2008, 12:45
Ik ben dinsdag jarig, en een deel van het geld ben ik van plan om te spenderen aan een fatsoenlijke preamp. 2dehands kwam ik relatief hoge prijzen op dit moment, en ik wil voor een preamp echt max. 300 euro uitgeven.

Bij Musikding staat een preamp te koop , maar daar moet nog wat aan gebeuren.Ik vraag me af, zijn die printplaten wel al helemaal gesoldeerd enzo?
Oftewel, is het gewoon alle draden, in en uitgangen en potmeters aansluiten, stroom erop en gaan , of moet ik al die printplaten ook gaan solderen?
En , als je er rustig de tijd voor neemt en de gebruiksaanwijzing goed volgt, dan is de kans heel klein dat je hem stuk maakt , toch? :)

Wat voor poweramp gebruik je?

TimmU
11 april 2008, 12:55
Wat voor poweramp gebruik je?
Ik zou hem op dit moment of over een peavey 50 watt 6L6 , of over een 130 watt 6L6 kunnen gebruiken.

Einzeln
11 april 2008, 13:25
Ik zou hem op dit moment of over een peavey 50 watt 6L6 , of over een 130 watt 6L6 kunnen gebruiken.

Je combo bedoel je?

TimmU
11 april 2008, 13:53
Je combo bedoel je?
Jup , en heb er een top ook bij nu , 130 watt 6L6 .